וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי: "הישיבה על הספסל מוזרה וקשה"

31.12.2010 / 8:00

מצד אחד קבוצות מחזרות אחריו ושיקגו רוצה אותו בטרייד, מצד שני איכפת לו מסקרמנטו. עמרי כספי פותח את הלב בבלוג של גרינוולד, ומספר איך הוא מרגיש עם העונה השנייה ב-NBA

עומרי כספי מצוי בדילמה.

עונת הבכורה הנהדרת שלו ב-NBA, לצד חוזהו הצנוע, הפכו אותו למצרך מבוקש בליגה; רשימת המחזרות אחריו כוללת, בין היתר, את וושינגטון, טורונטו, ניו יורק ושיקגו, שמעוניינות להעבירו לשורותיהן דרך טרייד. שיקגו היא המחזרת הנמרצת ביותר ומבקשת לפתוח במגעים, אך בשלב זה סקרמנטו קינגס לא מוכנה לוותר על הפורוורד הישראלי.

משכך, עומדת בפני כספי הבעיה הזו: עם סקרמנטו, יודע היטב, ימשיך לדשדש בתחתית הקונפרנס המערבי; מנגד, הוא רוצה לשמור אמונים לקינגס, שהאמינו בו והעניקו לו את ההזדמנות הראשונה לפרוץ.

ואולם לטווח הרחוק יותר, מודה כספי בשיחה עם וואלה! ספורט, "השאיפה היא להגיע לקבוצה שמתמודדת על האליפות. הלוואי שזה יוכל לקרות לי עם סקרמנטו. יהיה מאוד מכוער מבחינתי להגיד כבר היום שאני רוצה לעבור ללייקרס ולרוץ איתה לאליפות. מי שלקחה אותי ממכבי וסימנה אותי כפוטנציאל לעתיד הייתה סקרמנטו. אני מרגיש שהמועדון הזה סומך עליי, ואני מרגיש שיש לי עוד הרבה מה לתת לו. הלוואי שנוכל לשחזר את הימים היפים של סקרמנטו, כפי שהיו בתחילת העשור".

אבל זה לא יקרה, וגם כספי, עמוק בפנים, מודע לכך. עפ"י דיווחים בארה"ב, בעלי הקבוצה, האחים ג'ו וגאבין מאלוף, מצויים במשבר כלכלי כבד. הדבר, כך נטען, מעמיד בסכנה את המשך קיומה של הקבוצה.

גם על הפרקט נראית סקרמנטו רע מאוד: היא מחזיקה במאזן 23:6, הגרוע בליגה. "לפלייאוף לא נגיע, זה בטוח. העונה כבר לא נגיע לשום מקום", יודע כספי.

אם כך – ובהתחשב בעובדה שבקופה נותרו עוד כחמישים משחקי גארבג' – מה יניע אותו, את השחקן שגדל באחד המועדונים ההישגיים בעולם? "המטרה היא לנצח כמה שיותר משחקים", הוא אומר. "אני לא יכול להציב מספר, כי אנחנו לפני מסע משחקי חוץ מאוד קשה. אני חושב שהיום אני משחק בשביל לנסות וליצור כאן המשכיות, גם לקריירה שלי, אבל גם לקבוצה. יתר השחקנים שלנו צריכים להיות בדף הזה. מי שלא חושב על עתיד הקבוצה, אלא מסתכל רק על המספרים שלו, עושה טעות. באופן אישי, אני חושב שאני אחד משלושת השחקנים שסביבם סקרמנטו מתכננת לבנות את העתיד שלה. אני עובד בשביל להצדיק את התקוות שתולים בי".

עמרי כספי, סקרמנטו קינגס. AP
כספי לא אומר זאת, אך הוא יודע שעם סקרמנטו הוא ימשיך לדשדש/AP

***

גם ברמה האישית נתקל כספי בקשיים. את עונת הרוקי סיים עם 77 משחקים, 31 הופעות בחמישייה, 25.1 דקות בממוצע, 10.3 נקודות, 4.5 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים; העונה פתח בחמישייה רק בשמונה משחקים וזוכה ל-22 דקות בממוצע, בהן קולע 8.9 נקודות ומוריד 3.5 ריבאונדים.

גם כספי מספר שלאור עונת הרוקי הטובה ציפה לשדרוג מקצועי. "אני מרגיש שהגעתי טוב יותר לעונה הזו. עבדתי קשה בחדר הכושר, עליתי במאסה. היום אני שוקל 227 פאונד, שזה 103-104 קילו. שיפרתי את הקליעה. יש לי יותר ניסיון. אני כבר לא חדש בליגה, אני יודע למה לצפות. ברור שהייתי רוצה לשחק יותר, כי אני מרגיש שיש לי הרבה יותר לתת לקבוצה, ואני רוצה להראות לכולם שחזרתי לעונה הזו שחקן טוב יותר. לצערי, תחילת העונה לא הייתה יציבה מבחינתי כמו שאני רוצה ושואף שתהיה".

בשבועיים האחרונים בפרט עובר כספי ספסול ממושך; בחמשת המשחקים האחרונים שיחק 14 דקות בממוצע בלבד. והעובדה שסקרמנטו לא מפסידה להפסיד, מקשה עליו עוד יותר.

"הישיבה על הספסל היא עבורי מוזרה וקשה", אומר כספי, "בטח לאור העובדה שאני לא נמצא עם המשפחה או עם החברים. קשה מאוד לשחק באווירה של חוסר-וודאות, אבל זה חלק מהיותנו מקצוענים. זה לא קורה בכל קבוצה, זה לא קרה לי עד היום בקריירה וזה לא קורה בקבוצות אחרות שאני מסתכל עליהן, אבל זה המצב הנתון. אם אקח את זה בצורה לא טובה, המצב יהפוך לגרוע יותר. הבנתי שאין צורך להילחם. המאמן שלנו בודק תוכניות שונות, וכולנו צריכים לבצע את ההתאמות. המצב הזה לא קל; יש לחץ, יש קהל ותקשורת, יש ציפיות, והעובדה שאתה לא יודע מה הסיבות שבגינן תשחק או לא תשחק היא בעייתית, אבל אני מנוסה יותר ויודע שהדבר הכי טוב שאני יכול לעשות כרגע הוא להיות סבלני".

***

כיצד הוא מתמודד עם ריבוי ההפסדים? "זה באמת מאוד מאוד קשה", מספר כספי. "אני דווקא חושב שיש לנו את הכלים להצליח ואת הכישרון, אבל חסרים לנו דברים קטנים שבגללם בורחים לנו ניצחונות. אנחנו צריכים לשדרג את ההתקפה. הכדור צריך לעבור בין יותר ידיים, כי ככה יהיה יותר קשה לשמור עלינו. אנחנו מפסידים בפערים קטנים. זה אומר שאנחנו יכולים לנצח, אבל הפסד הוא הפסד, וברמה האישית אני חייב להגיד שכל ההפסדים משפיעים עליי".

האכזבה גדולה שבעתיים, מוסיף כספי ואומר, "דווקא בגלל שבשנה שעברה עשינו שדרוג מ-17 ל-24 ניצחונות. לפני תחילת העונה דיברנו על להגיע ל-35-40 ניצחונות, אבל כרגע נראה כאילו זה הולך לכיוון ההפוך. קשה לי להבין למה זה קרה לנו. כישרון יש לנו, פרוספקטים יש הרבה, אבל לא מוציאים מהם את המקסימום. זו צריכה להיות עבודה של השחקנים, וגם של צוות המאמנים".

להוציא את הניצחון האחרון על ממפיס, המשותף לכל ניצחונותיה של סקרמנטו העונה היה הנתון הסטטיסטי הבא – בכולם קלע כספי בספרות כפולות. "אני ניזון ממשחק קבוצתי, ואם קלעתי הרבה, סימן שכולנו שותפנו במשחק", הוא אומר על כך. "כששחקן קולע 20 נקודות והיתר לא קולעים, זה יכול לעבוד פה ושם, אבל לא לאורך זמן. לאורך זמן, אם נהיה יחד, כחזית אחת, ננצח יותר. מי שמגיעות לפלייאוף הן קבוצות, לא אוסף של בודדים", רומז כספי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פורוורד סקרמנטו קינגס עמרי כספי (ימין) וחברו לקבוצה קרל לאנדרי (שמאל). AP
"כישרון יש לנו, פרוספקטים יש הרבה, אבל לא מוציאים מהם את המקסימום. זו צריכה להיות עבודה של השחקנים, וגם של צוות המאמנים"/AP

***

אבל כספי לא יתייאש; הוא בשיא כושרו הפיזי ("הגוף מתרגל, היום אני יודע מה זה אומר עונה של 82 משחקים"), בחדר ההלבשה הוא מרגיש טוב מתמיד ("יש לי קול חזק יותר השנה, זה בטוח. חברתית אני נהנה ושמח לוודא שהרוקיז מביאים את הדונאטס ואת תיק הברביות לכל מקום"), ובאופן אישי סבור שהוא עוד יכול לחזור לממוצעים מהעונה שעברה.

"מבחינת מספרים, לפני העונה ציפיתי לשדרג את עצמי ל-13-14 נקודות בממוצע", אומר כספי, "וזה עדיין ריאלי. בשנה שעברה הייתי באולסטאר עם 12.7 נקודות. היום אני עומד על 9. המטרה הראשונית היא לחזור לעצמי עד האולסטאר וויקאנד, ומשם להשתדרג עוד. אני חושב שאם אקבל מספיק דקות, אעמוד בזה. אבל גם לי יש עבודה לעשות, וכדי לקבל דקות אני צריך להיות במיטבי".

ובזמן שסקרמנטו מפסידה, קבוצתו לשעבר מנצחת בלי הפסקה; כספי מדגיש כי הוא מאושר לראות את מכבי תל אביב זורחת מחדש. "עד עכשיו, מכבי עושה שנה מדהימה. היו הרבה סימני שאלה בקיץ, אבל מכבי פשוט משחקת את המשחק שלה והיום יש הרבה פחות שאלות. אני רואה שבייבי שאק במיטבו, שליאור אליהו משחק מעולה, ושטל בורשטיין הוא שוב המנהיג שכיף לשחק איתו. לראות את מכבי של העונה, עד היום, זו חוויה".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully