וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסאות גלגלים: ישראל מתכוננת לאליפות אירופה בכדורסל

אברהם תשובה

27.12.2010 / 11:31

ישראל תארח את האליפות הקרובה שתתקיים בעוד תשעה חודשים, אבל נבחרות הגברים והנשים כבר בפעילות מלאה

אליפות אירופה בכדורסל בכיסאות גלגלים תתקיים רק בספטמבר 2011, אבל ישראל היא המארחת של האליפות ובשבוע הבא תתקיים בנצרת הגרלת המשחקים. מאות מתושבי עפולה, נצרת והסביבה צפויים לחזות בטורניר, כשבנוסף יגיעו לארץ 500 אורחים מרחבי היבשת.

נבחרות הגברים והנשים של ישראל כבר מתכוננות לאליפות, כשנבחרת הנשים הוקמה למעשה מחדש רק לפני שנתיים אחרי שנעדרה בתקופה האחרונה מהאירועים הבינלאומיים החשובים. נבחרת הגברים לעולם לא הפסיקה את פעילותה, אך חילופי הדורות גרמו לתקופה ארוכה של דירוג במקומות נמוכים בתחרויות השונות. אחרי הכל, ישראל זכתה באליפות אירופה שלוש פעמים בעבר בין השנים 1977 ל-1981.

במשחקים הפראלימפיים בבייג'ינג הנבחרת הרשימה וסיימה במקום השישי, כאשר התפנית החיובית נזקפה לטובתו של המאמן אריק פינטו, שידע לנצל את ניסיונו כשחקן וכמאמן באיל"ן רמת גן, זאת למרות תנאים קשים שליוו את השחקנים הצעירים שמחו קשות על אי קבלת פיצוי על היעדרות מעבודתם, וכיסוי הוצאות הנסיעה לאימונים. הם אמנם מחו, אך לא ויתרו והגיעו בקביעות לאימונים, מה שתרם לגיבוש ולהצלחה במשחקי בייג'ינג.

כיום יכולתה של הנבחרת הישראלית שווה למרבית הנבחרות האירופיות שיגיעו לאליפות, וסיכוייה להתברג בצמרת הדירוג ולהבטיח את הכרטיס ללונדון טובים. מנהל הנבחרת הוא מאמן העבר שמעון שלח, והצוות המקצועי כולל גם את הפיזיותרפיסטית דורית משרקי וטכנאי כסאות הגלגלים מרק איזנהולץ. הן לטכנאי והן לפיזיותרפיסטית יש חשיבות רבה בביצועי השחקנים על המגרש.

  • עוד באותו נושא:
  • כדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully