וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השם הפועל ירושלים לא יכול לקלוע סלים"

27.12.2010 / 14:18

גם דני קליין מתקשה להתמודד עם היכולת של קבוצתו, אבל רואה פתרונות באופק: "כל מה שאנחנו רוצים זה להרוויח זמן"

תקופה מדכאת עוברת על הפועל ירושלים. המכות נוחתות מכל עבר: בשבוע שעבר הפסידה הקבוצה לקאחה סול הספרדית וסיימה את העונה האירופאית עוד בשלב הבתים, אתמול (ראשון) ספגה הקבוצה תבוסה מביכה בליגה למכבי אשדוד (98:75). אם זה לא מספיק, את שחקני הקבוצה פוקד גל פציעות - וכל זה קורה לקראת שני משחקים קריטיים להמשך העונה: המשחק נגד הפועל עפולה בשמינית גמר הגביע ביום רביעי, ומשחק הליגה נגד מכבי תל אביב בשבוע הבא.

"התוצאות מדברות בעד עצמן, אין פה משהו שאנחנו יכולים להסביר. זו תקופה מאוד לא טובה, כל מיני דברים ביחד שקרו וגרמו לנו להיראות לא טוב", מודה היו"ר דני קליין, בראיון ל"וואלה! ספורט". ובכל זאת, היו"ר מנסה לשמור על אופטימיות ומדגיש: "לצערי אירופה מאחורינו, יחד עם זאת אני חוזר ואומר. היו לנו כמה מטרות השנה, נעשה כמה שיותר כדי להכשיר שחקנים למשחק נגד עפולה. אם וכאשר נעבור, נשתדל להכשיר אותם לקראת רבע הגמר, ואני מקווה מאוד שתוך שבועיים-שלושה נשוב להתאמן עם סגל מלא, ונשוב לשחק טוב. אנחנו מקווים לחזור למסלול של ניצחונות וכדורסל יפה, כל מה שהצגנו בתחילת העונה", אומר קליין.

יושב ראש הפועל ירושלים, דני קליין. מגד גוזני
"מקווים לחזור לכל מה שהצגנו בתחילת העונה". דני קליין/מגד גוזני

מה אמרת לקטש אחרי ההפסדים ביורוקאפ ובליגה?

"אנחנו מתמודדים ביחד עם כל מה שקורה, אין איזו אמירה ספציפית שאומרים ושהיא אמירת קסם. אבל כולם המון ביחד, יש המון שיחות עם כולם, אני חושב שכולם מספיק אינטליגנטיים בכדי להבין באיזה מקום הם נמצאים. השם הפועל ירושלים לא יכול לקלוע סלים, כולם מבינים את המחויבות למערכת ואת הרצון להחזיר את הקבוצה למסלול של ניצחונות, למסלול של כדורסל יפה".

אם בעבר הפסדים ותקופות רעות הובילו לחרושת שמועות ורינונים לגבי מעמד המאמן, השנה שורר קונצנזוס בקבוצה ומחוץ לה באשר ליציבות מעמדו של עודד קטש. גם היו"ר דני קליין מדגיש נחרצות שהקדנציה של קטש חזקה ואיתנה. "הכרזנו על כך שקטש מגיע לכאן לתקופה ארוכה בכך שהחתמנו אותו לשלוש שנים", מדגיש קליין. " המחשבה שלנו לתקופה ארוכה מתבטאת בנוסף גם בהתעקשות שלנו שכל הסגל חתום לשנתיים או שלוש למעט שניים או שלושה שחקנים. אין פה שום אמירה, החוזים מדברים בעד עצמם", אומר קליין.

היו"ר סבור כי הסיבה העיקרית לתצוגות הנרפות של הקבוצה היא ריבוי הפציעות שפקד אותה . "התחלנו את העונה בסדר גמור. לצערי הקבוצה לא משחקת טוב כי היא נכנסה למצב של פציעות וכל מה שאנחנו רוצים זה להרוויח זמן בכדי לחזור לסגל מלא, אז אני בטוח שהקבוצה תחזור לעצמה", סבור קליין ומוסיף: "אנחנו במצב ששחקן אחד לא משחק שלושה משחקים, או שמשחק במשחק ובקושי מתאמן. הפציעה של יוגב אוחיון זה משהו שלא ציפינו לו, בנוסף קרו כל מיני פציעות שלא הוסיפו. אני חושב שרוב הבעיות הן סביב הפציעות. אין פה דברים שהם מוסתרים, או דברים אחרים שקורים מאחורי הקלעים. אין שום דרך להסביר את הפציעות. אנו מחפשים כרגע לראות איך שחקנים יכולים לחזור למסלול ואיך עודד יכול לאמן ולהתכונן שברשותו עומד סגל מלא".

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
מבחינת קליין, החוזה שלו מדבר בעד עצמו. עודד קטש/קובי אליהו

למרות הפציעות, אין תירוצים להגנה הרכה של הפועל ירושלים. גם עודד קטש הודה בכך.

"זה שלא היתה אתמול הגנה וזה שספגנו כמעט 100 נקודות, זו עובדה. זה לא צריך לקרות אני חושב שאם השחקנים מבינים את המשמעות, אז כולם מבינים את המשמעות. אני לא יודע לשים אצבע בדיוק על הסיבה, יכול להיות שזו התחושה שיש רק שבעה שחקנים והם לא רוצים לעשות עבירות מהחשש לצאת החוצה. אין משמעות למילים שאגיד בנושא. העובדה היא שאין הגנה, לא היתה הגנה, והיינו מאוד רכים. אבל אני סומך על עודד, על דרור (כהן) ועל הצוות המקצועי, שברגע שיהיה סגל מלא וברגע שיהיה חומר כמו שצריך, אז הדברים האלו ייפתרו. כי בתחילת העונה לא היה דבר כזה, להיפך. הנקודה החזקה בקבוצה היתה ההגנה ופתאום הכל התהפך".

אם נתייחס להפסדים באירופה, ירושלים שווה יותר מאשר שלב ראשון ביורוקאפ. בטח עם חומר השחקנים שיש לכם.

"קודם כל אכזבה היא אכזבה, אנו מודים בכך. תמיד יש לנו כמה מטרות ואחת מהן היא לעבור שלב באירופה. לא הצלחנו במטרה הזאת, והאכזבה מאוד גדולה. זו עובדה וזה מאחורינו. אף אחד לא אהב את זה, בטח לא המאמן, בטח לא השחקנים ובטח לא הקהל . אבל שוב , זה מאחורינו".

קטש אמר אחרי ההפסד ביורוקאפ בשבוע שעבר, שלמעט סולומון וקלנסי, לשחקני הקבוצה חסר ניסיון באירופה.

"זה היום בדיעבד בשורה התחתונה. אנחנו לא שם עכשיו, ברור שבשנה הבאה יהיה לשחקנים יותר ניסיון ועוד נקודת השקפה, אבל כרגע זה שייך להיסטוריה זה לא רלוונטי".

קליין אינו סבור כי ההדחה מאירופה השפיעה על יכולת הקבוצה אמש. "אני לא חושב שמה שקרה אתמול זו ירידת מתח. להיפך, אני חושב ששחקנים הבינו את המשמעות של לשחק בהרכב חסר, אני חושב שהם הבינו את המשמעות של אחריות על כל אחד ואחד שהיא פי כמה וכמה", אומר קליין. "בסך הכל אם אני מסתכל על התקופה הכוללת, הקבוצה לא בתקופה לא טובה מכל הסיבות שמנינו עד עכשיו והתפקיד של כולם הוא להרים אותה, ולהחזיר אותה למסלול".

ג'וש דאנקן שחקן מכבי אשדוד מול עמית תמיר שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
הקבוצה שפופה, ועכשיו התפקיד של כולם הוא להרים אותה/קובי אליהו

קליין מגלה כי אינו שולל את האופציה לצרף שחקן או שניים נוספים לקבוצה. "אנחנו בודקים ורוצים. אך לא נביא מישהו רק בכדי להביא מישהו. נביא מישהו בגלל שאנחנו חושבים שהוא יכול לעזור ולקדם אותנו, שלושה סיבובים בליגה זה המון המון. אנחנו כרגע בסוף דצמבר, יש עוד חמישה חודשים לשחק כדורסל, זו תקופה מאוד מאוד ארוכה, ובהחלט אם נמצא חיזוק שיתאים לנו, אם זה יהיה שחקן אחד או שניים, נביא לקבוצה חיזוק".

לאחר ההפסד מול קאחה סול הספרדית נשאל וויל סולומון אם בכוונתו להישאר בהפועל ירושלים העונה. השחקן השיב שאין בכוונתו לעזוב. "אני לא שמעתי אף אחד מתייחס לדבר הזה", אומר קליין. "וויל חתום בקבוצה, הוא מציג מחויבות לקבוצה. עם כל הכבוד לאירופה, להגיע לגמר הגביע ולהגיע לגמר הפיינל פור הן משימות בפני עצמן, יש עוד הרבה קבוצות גדולות בליגה, יש את נתניה למשל שהיא קבוצה חזקה, זה דבר שמספיק מחייב בכדי שוויל יהיה פה. אין ספק שהוא איתנו,יישאר איתנו ויעשה את הכל בשביל לעזור לקבוצה הזאת להצליח", מסכם היו"ר.

שחקן הפועל ירושלים וויל סולומון. קובי אליהו
גמר הגביע וגמר הפיינל פור מספיק חשובים כדי שיישאר. וויל סולומון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully