וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מהפועל תל אביב והפועל חולון?

עו"ד אורי שלף

24.12.2010 / 13:00

ערב משחק הגביע המרגש בין השתיים, הבלוג של אורי שלף משרטט קוים מקבילים בין הקבוצות שבעלי ההון לא ממהרים לרכוש

הפועל תל אביב והפועל חולון הם שני מועדונים מהגדולים שידע הכדורסל הישראלי מאז ומעולם, שני מועדונים אשר יש בהם הרבה מן המשותף. הם שני מועדונים מההיסטוריה המפוארת של הכדורסל הישראלי שבניגוד למועדונים אחרים מסרבים לגווע. יותר מזה שהם מסרבים לגווע, הקהל שלהם לא נותן להם לגווע ולהפועל תל אביב ולהפועל חולון יש את שני הקהלים הטובים ביותר בארץ. בשנים האחרונות הם נעלמים וחוזרים כאילו לא הלכו ונודדים בין ליגת העל לליגות הנמוכות.

כשאני מסתכל עכשיו על הפועל תל אביב בתקופתה היפה ביותר זה שנים אני לא יכול שלא להיזכר בחולון של לפני רק ארבע שנים, אז הייתה גם היא בשיא פריחתה המוחדשת, שועטת מן הליגה הלאומית אל עבר חידוש תהילתה בליגת העל עם גב כלכלי איתן. זה המשיך עם אליפות היסטורית ומשם התחילה הירידה, עד למצב בו היא נמצאת היום, בו עתידה בליגת העל הוא לוט בערפל. אני חושב על חולון ומתחיל לרעוד לי הגוף, מה יהיה בגורלנו אנו? עד עתה הכל דופק כמו שעון, אבל כולנו יודעים שבכדי להתחרות ברמות הגבוהות בליגת העל צריך כבר תקציב בסדר גודל אחר וחוסן כלכלי למספר שנים קדימה. את זה כרגע אין לנו, לחולון היה את דורסמן. אבל כשהוא הלך לא נשאר כלום, אצלנו זה אחרת, עמותת האוהדים מאפשרת בסיס כלכלי שעליו רק צריך להוסיף את הקצפת.

מוזרה לי מאוד העובדה כי דווקא שתי קבוצות כמו חולון והפועל תל אביב לא הצליחו לשמור על יציבות כלכלית לאורך זמן למשוך אחריהם בעלי הון לטווח ארוך. אם היו לי את האמצעים והייתי רוצה להשקיע בקבוצת כדורסל כנראה שהייתי בוחר קבוצה עם פוטנציאל אוהדים גדול ומה אפשר לבקש יותר מקבוצות עם קהל נאמן כמו שיש להפועל תל אביב ולהפועל חולון. בואו ניקח לדוגמא את הכדורגל: הקבוצות הגדולות הן אלו שיש מאחוריהן בעלי הון והן גם בעלות הקהל הגדול ביותר. הפועל תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב. בהם נמצאים בעלי ההון הגדולים ביותר מכיוון שאלו הקבוצות שמושכות קהל גדול יותר (אל תתייחסו לשנה ספציפית זו או אחרת אלא לאורך תקופה).

הקהל הוא הנכס הגדול ביותר

לעומת זאת, בכדורסל קבוצות כמו בני השרון, גליל/גלבוע ונתניה מושכות בעלי הון, אבל הפועל תל אביב והפועל חולון לא. ההיסטוריה מלאה בבעלי הון או הנהלות שהפכו את חולון והפועל תל אביב לאימפריות שהן, אבל שום דבר לא היה לאורך זמן. חוסר היציבות הכלכלית משפיעה גם על התוצאות על המגרש ומכאן והלאה עליות וירידות בליגות הם עניין של זמן.

יש שיגידו שדווקא גורם הקהל הוא זה שמרחיק אנשים מהפועל חולון והפועל תל אביב. ההיסטוריה מוכיחה אחרת. הנהלות או בעלי קבוצות עזבו או כשלו רק מכיוון שלא כלכלו את צעדיהם כמו שצריך, מאסו בצעצוע היוקרתי, או כי מכרו נשק לאיראנים. אף אחד לא עזב בגלל הקהל אלא נהפוך הוא, מי שבא, בא רק בגלל הקהל.

הקהל הוא הנכס הגדול והיקר ביותר של שתי קבוצות אלו, והוא חשוב יותר מכל איש עסקים או ספונסר פוטנציאלי. הוא שמחזיק את הקבוצות האלו מעל המים. אצלנו בהפועל תל אביב הסיפור ידוע - קבוצת אוהדים. אבל גם בחולון מחזיקים האוהדים את הקבוצה בשנים האחרונות. שני מועדונים אלו, ביחד עם מכבי קביליו יפו והפועל קטמון, צריכות להוות דוגמא ומופת לכל קבוצה עם גרעין אוהדים, לבל ימשיכו להכחיד לנו העסקנים את קבוצותינו האהובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully