וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו, יש גם אכזבות בבונדסליגה: אכזבות העונה בגרמניה

22.12.2010 / 16:10

דייגו העצבני לא פוגע, דמיקליס רב עם העולם, פודולסקי שוב בועט בדלי, וקאמורנסי חייב לפרוש. קבלו את 11 המאכזבים של הסיבוב הראשון בגרמניה

שוער: סוון אולרייך

אחרי 17 מחזורים ו-35 כדורים שהוציא מהרשת, סוון אולרייך רחוק מלעמוד בציפיות שהיו ממנו כשיועד להיות יורשו של יאנס להמאן. נכון שמאבקי התחתית וההגנה החלשה של שטוטגרט לא עוזרים לאולרייך בן ה-22 בעונת הבכורה שלו כשוער ראשון, אך ממי שנחשב לאחד השוערים המוכשרים בגרמניה ציפו ליותר. "כל שוער צעיר עושה טעויות וזה טבעי, אבל צריך ביטחון וזמן כדי להתקדם", אמר אולרייך, אבל כדי לשרוד בליגה, שטוטגרט תהיה חייבת לקבל ממנו הרבה יותר.

הגנה: מרטין דמיקליס

נקודת השבר של הבלם הארגנטינאי הגיעה במשחק מול דרום קוריאה במונדיאל. דמיקליס ביצע טעות גסה שעלתה לארגנטינה בשער, ו-ואן חאל, שצפה מהבית ביכולת החלשה של הבלם, הוציא אותו מהרכב באיירן מינכן למשחק פתיחת העונה. דמיקליס לא הופיע למשחק כמחאה ואמר: "נסגר מעגל והכי טוב שפשוט ניפרד". הארגנטינאי נשאר בבוואריה ונאלץ לראות איך המאמן מעדיף על פניו את הקשר אנטולי טימושצ'וק כבלם גם כשדניאל ואן בויטן נפצע. הפרידה קרובה מתמיד.

סימון קיאר

וולפסבורג נתנה בקיץ יד חופשית למאמן סטיב מקלארן, אך בינתיים נמצאת במקום ה-13 האומלל. אחת הדוגמאות לנדיבות ההנהלה היא רכישתו של הבלם סימון קיאר מפאלרמו תמורת 12 מיליון יורו, לאחר שניצחה במאבק עליו אפילו את מנצ'סטר יונייטד. מקלארן עקב אחר הדני במשך זמן רב ורצה לבנות ביחד עם הרכש ארנה פרידריך את מרכז ההגנה. אלא שפרידריך נפצע וקיאר לא הראה שהוא שווה את הכסף. הדני לקח קשה את מצבו ואפילו שכר לעצמו מאמן מנטאלי. נראה שדווקא חזרתו של פרידריך תעזור יותר.

מיקאל סילבסטרה

הנסיגה ביכולת הייתה ברורה כבר בתום העונה שעברה, עם שחרור ללא תמורה, אך בוורדר ברמן התעקשו והמגן/בלם בן ה-33 חתם לשנתיים. הצרפתי התגלה במהירות כפלופ רציני, כשהשיא הגיע בהפסד 3:2 בבית לנירנברג, בו ספג שריקות בוז מהרגע הראשון וכשהוחלף בדקה ה-58, שמע את כל הקהל באצטדיון ווסרסטדיון חוגג. המאמן תומאס שאף תקף את הקהל, אך נכנע והוריד לספסל את סילבסטרה מול טוונטה והחזירו כבר במשחק הליגה לאחר מכן. זה נגמר ב-6:0 קטסטרופלי לשטוטגרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גי דמל

בהמבורג ודאי מתחרטים שלא שיחררו את המגן הימני לווסטהאם, שהייתה מוכנה לשלם 1.8 מיליון ליש"ט תמורתו בקיץ האחרון. אמנם דמל עזר למאמן ארמין פה לחפות על מספר חסרונות כששיחק כבלם והוא גם סבל מפציעה, אך היכולת של המגן מחוף השנהב חלשה מאוד והוא שותף מלא לתקופה הקשה שעוברת על המבורג, שניצחה 3 פעמים בלבד בתשעת המחזורים האחרונים. דמל היה כל כך בינוני כמגן ימני, עד שהועלתה התיאוריה לפיה פה משבץ אותו במרכז כדי שלא יובך על ידי המהירות של שחקני האגף.

קישור: טורסטן פרינגס

הקשר בן ה-34 זעם על יואכים לב אשתקד כשהתברר לו שלא ייסע למונדיאל וטען שמאמן הנבחרת מעדיף את השחקנים הצעירים ומתעלם מהוותיקים. כעת טענותיו של פרינגס נראות מופרכות לחלוטין. קפטן ורדר ברמן, שידוע בכנותו ויושרו לרוב, חווה העונה נסיגה עצומה ביכולת והודיע: "טרם החלטתי אם להמשיך לשחק. יש לי תשוקה למשחק, אבל אני מפחד להפוך לא רלוונטי". המנהל המקצועי של ברמן רתח על עיתוי הדברים, שנאמרו לפני עוד הפסד של הקבוצה: "יש שחקנים שעדיין לא למדו את המקצוע שלהם".

פיוטר טרוכובסקי

הקשר שחוזר בקיץ על ידי ארסנל פתח את העונה בצורה בינונית, איבד את מקומו בהרכב המבורג וקיבל דקות מועטות כמחליף. טרוכובסקי בן ה-26, שנחשב ליקירו של יואכים לב, שהעלה אותו בהרכב מול ספרד בחצי גמר המונדיאל, איבד את מקומו בסגל הנבחרת ולראשונה בעידן לב לא זומן למשחקים מול טורקיה וקזחסטן. אל ההרכב הוא נכנס במחזור השביעי, אך עדיין רחוק ממיצוי הפוטנציאל. חמשת המאמנים תחתם שיחק "טרוכה" טענו שחוסר האחריות והחולשה ההגנתית פוגעים בו.

תומאס מולר

עם כל הכבוד לתצוגות של אוזיל וחדירה במונדיאל, השחקן הבולט בגרמניה היה תומאס מולר. הקשר ההתקפי בן ה-21 של באיירן מינכן כבש בטורניר 5 שערים, בישל 3 נוספים ונבחר לשחקן הצעיר של המונדיאל. אך את העונה הנוכחית פתח הילד הביישן בצורה מאכזבת, כשואן חאל אפילו ציווה עליו לנוח שלושה משחקים בשל "עייפות בראש". מולר בעצמו הודה שהוא לא מממש את הפוטנציאל שלו העונה, אך הבטיח שהמנוחה תעשה לו טוב, נראה שהוא צדק. אולי זה באמת רק משבר "פוסט מונדיאל"?

דייגו

נכון לעכשיו, אין דמיון בין הקשר שעזב את ורדר ברמן ליובנטוס לזה שחזר לוולפסבורג בקיץ האחרון. דייגו כבש בינתיים ארבעה שערים ונסחף עם כל הקבוצה שלו ליכולת אומללה, לא כזו שתצדיק את תג המחיר ששולם עליו, 15.5 מיליון יורו. "הוא רוצה לתרום, אבל לפעמים זה קצת יותר מדי", אמר עליו יו"ר הזאבים דייטר הנס, כשגם חברו לקבוצה אדין דזקו סיפר שדייגו עצבני העונה: "אמרתי לו שהוא חייב להירגע ולהישאר שקט". יכול להיות שהעונה המגומגמת ביובה ואי הזימון למונדיאל הוציאו אותו מאיפוס?

מאורו קאמורנסי

הקשר האיטלקי הגיע לשטוטגרט לאחר שהמנהל המקצועי פרדי בוביץ' חשק בו במיוחד בשל הניסיון שלו. אלא שמהר מאוד התברר שהגיל (34) משפיע דווקא לרעה ושממאורו קאמורנסי אלוף העולם מ-2006 נותר רק השם. האיטלקי נבחר על ידי כלי התקשורת בגרמניה לשחקן המאכזב של הסיבוב הראשון ויש לומר שדי בצדק. בראיון הוא נשאל האם הוא מתחרט על ההצטרפות לשטוטגרט והשיב: "בכלל לא, הליגה הגרמנית מתקדמת בשנים האחרונות וקרובה מאוד לליגה האנגלית". קצת חבל שגם הוא עצמו מתקדם. בגיל.

התקפה: לוקאס פודולסקי

אחרי שנכשל בבאיירן ונבחר לפלופ העונה שעברה בבונדסליגה, פודולסקי בדרך לעוד עונה מאכזבת. "פולדי" נכנע לאופי הקפריזי ולא מצליח להתרכז בכדורגל גם בגיל 25. כך למשל, במחזור השישי מול דורטמונד, הוא רץ לחגוג שער בתנועות גסות אל עבר קשר היריבה נורי שאהין שבוע לאחר שגרמניה הביסה את הטורקים 0:3. אחרי כמה שבועות של שקט, פודולסקי שוב סרח כשבאימון בעט בחזהו של מרטין לאניג. עם ארבעה שערי ליגה בלבד, נראה שהוא בדרך להפוך לאחד הכישרונות המבוזבזים בהיסטוריה של גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully