וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל עליך, שאני

יובל קליין

22.12.2010 / 11:41

גם עם השחרת הדמות של מקנאב, לא יצליח מייק שנאהאן להסוות את הכישלון האישי בעיר מכורה לפוטבול כמו וושינגטון

כשג'וני הקטן נשאל על ידי אביו איזו מתנה הוא רוצה לכבוד חג המולד, חולצה של אובצ'קין או מקנאב, הזאטוט לא חשב פעמיים ואמר את שמו של שחקן ההוקי קרח הרוסי. קשה להאשים את הילד על כך שבחר בסופרסטאר אמיתי, ווינר ופייטר עם ניחוחות של יורוטראש במקום בק"ב השלישי של וושינגטון רדסקינס. כן, כן, דונובן מקנאב הוא כבר לא הק"ב הראשון ולא השני של הסקינס, אלא השלישי. התפנית בתפקיד הק"ב היא רק החלק האחרון בטלנובלה האומללה של קבוצת הפוטבול של וושינגטון.

אלכסנדר אובצ'קין שחקן וושינגטון סנאטורס. Elsa, GettyImages
איך ייתכן שבעיר מכורת פוטבול כמו וושינגטון, דווקא הוא הופך לכוכב הגדול? אובצ'קין/GettyImages, Elsa

בקיץ האחרון האמינו בלנדובר שיש שינוי באוויר, והוא לא בא מגבעת הקפיטול אלא מאצטדיון פד-אקס. הבעלים דן סניידר הביא את האדריכל מדנבר מייק שנאהאן, כדי שינסה לשחזר את ימיו היפים. המהלך הראשון של שנאהאן היה טרייד שהביא את דונובן מקנאב מפילדלפיה לדי.סי. השילוב הזה בין שנאהאן למקנאב הביא בינתיים ניצחון אחד יותר מהשילוב ממנו רצו להיפטר בוושינגטון, ג'ים זורן את ג'ייסון קמפבל. בנוסף, הוא מגדיל את ההערכה לאנדי ריד, שהבין מתי להיפטר ממקנאב. בועת ההייפ סביב מקנאב התפוצצה מהר בתחילת העונה, כבר במשחק השני של העונה מול יוסטון, שם הקבוצה לא הצליחה להחזיק יתרון 17 נקודות במחצית השניה. כיום, מקנאב נראה בעיני אוהדי וושינגטון כבלוף, או יותר מכך, כבטלן, לפי דבריו של לאונרד שפירו כתב הוושינגטון פוסט.

כזכור, גם בסוף אוקטובר הוציא שנאהאן את מקנאב לשתי דקות האחרונות בשביל רקס גרוסמן בגלל חוסר היכולת של מקנאב להריץ את ההתקפה בשתי דקות האחרונות במהירות ובאפקטיביות. בשבוע שעבר לשנאהאן נמאס מהק"ב הוותיק, והוא העלה במשחק האחרון בדאלאס את רקס גרוסמן, שבמפתיע היה לא רע בכלל. המאמן הוסיף וקבע שהק"ב המחליף יהיה ג'ון בק ולא מקנאב. בכל הסיפור העצוב הזה יש גם אירוניה קטנה, כשדווקא בשנה כל כך גרועה מקנאב על סף שבירת שני שיאים. הראשון הוא שאם מקנאב ישחק בשני המשחקים האחרונים, הוא יוכל בפעם הראשונה בקריירה לרשום עונה מעל 4,000 יארדים באוויר. השני הוא האפשרות שיסיים כק"ב עם הכי הרבה יארדים לעונה בהיסטוריה של הרדסקינס. "אני שומע על כל המספרים והשיאים האלה" אמר שנאהאן, "זה משהו שלא מעניין אותי. אני מעוניין בלנצח".

דונובן מקנאב שחקן וושינגטון רדסקינס. Ronald Martinez, GettyImages
יכול לשבור שיאים אישיים וקבוצתיים, אבל את מי זה מעניין כרגע בדיוק? מקנאב/GettyImages, Ronald Martinez

לא נכון יהיה להפנות את האצבע אל מקנאב במצב הרע של הסקינס, כי מי שצריך להיות האשם הראשון הוא שנהאהן בעצמו. הוא לא רק המאמן, אלא גם הג'נרל מנג'ר וסגן הנשיא של המועדון. הוא מקבל ההחלטות היחידי בקבוצה, הוא בחר לוותר על ק"ב רוקי מהדראפט תמורת טרייד של מקנאב והוא זה שמשתמש באלברט היינסוורת' ככלי לקבלת כבוד מהשחקנים בקבוצה. שנאהאן הפך את אחד השחקנים ההגנתיים הרצחניים בליגה ללא רלוונטי, הוא התנהג איתו כמו ילד קטן שהולך ראש בראש ללא מחשבה והוא הפסיד, כי ההגנה של הסקינס הכי גרועה בליגה עם כמעט 400 יארד למשחק. בתגובה להאשמות נגדו, שנאהאן עונה בתשובה שמתאימה לאברם גרנט: "כשאתה מנסה לבנות משהו בדרך הנכונה, זה יכול להתפקשש בדרך, אבל זה פשוט לוקח זמן".

המצב הלא הסימפטי בבירה, בו וושינגטון יכולה לסיים בשנה השלישית ברציפות ב-NFC היוקרתי, פוגע כלכלית בקבוצה. יותר ויותר אוהדים מוותרים על חווית הצפייה בפד-אקס פילד תמורת אלטרנטיבות בדמותן של קבוצת ההוקי, הכדורסל ואפילו הבייסבול המקומיות. הקבוצה שלחה בשבוע שעבר מכתב למספר רב של אוהדים שחיכו מספר שנים ברשימת ההמתנה של המנויים, המזמין אותם להצטרף לרדסקינס בעונת 2011 עם שנאהאן כמאמן ומקנאב כק"ב. על הדרך, הם יוכלו לקבל כרטיס חינם למשחק האחרון העונה מול הג'איינטס בבית. עד כדי כך המצב רע בוושינגטון, עיר שהיתה מזוהה אך ורק עם פוטבול ואיבדה את ההגמוניה להצלחות של הקפיטאלס בהוקי, ההייפ סביב הרוקי/הרקדן ג'ון וול ואפילו ההחתמה של ג'ייסון וורת' בנשיונלס (כנראה שבוושינגטון אוהבים להביא שחקנים שעברו את גיל 30 מפילי).

כרגע, לשנאהאן יש שני משחקים, מול הג'איינטס וג'קסוונויל. קשה לראות איך גרוסמן סוחב את הסקינס לשני ניצחונות על קבוצות שנמצאות במירוץ הפלייאוף, ובפעם הראשונה בקריירה המאמן צפוי לסיים עונה עם פחות משישה ניצחונות. בסוף העונה הוא יצטרך להחליט מה לעשות עם מקנאב, שחתם על הארכת חוזה לחמש שנים תמורת 78 מיליון דולר. לוושינגטון יש סעיף יציאה בפגרה הקרובה שיכול לחסוך המון כסף ופגיעה נפשית וכרגע נראה כי הדברים הולכים לשם. במידה שמקנאב לא ימשיך, יהיה מעניין לראות מי יקבל את הכדור משנאהאן. האם זה יהיה ק"ב רוקי, או שהקבוצה תעשה טרייד על ג'ימי קלאוסן, אותו המאמן מאוד אהב לפני הדראפט האחרון. אולי באמת השילוב שנאהאן-קלאוסן יהיה הצלחה, ואז ג'וני הקטן יקבל חולצה חדשה לחג המולד.

מייק שנאהאן מאמן וושינגטון רדסקינס. Larry French, GettyImages
בכל מני פעולות הוא פשוט הפך להיות לא רלוונטי. שנאהאן/GettyImages, Larry French

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully