וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מה צריך לקרות עכשיו?

רועי פרידמן

21.12.2010 / 12:44

חלק מהבתים ב-NFL הוכרעו, אבל במרבית המקרים הסיטואציה עדיין מסובכת. רועי פרידמן עושה סדר ונותן דו"ח מצב לפלייאוף

לפני שנצא לדרך, נמסור כי תמונת המצב המעודכנת כאן היא לבתים בלבד. תמונת המצב לוויילד קארד עדיין מורכבת מדי ותפורט בשבוע הבא.

NFC

נתחיל עם הבית המגעיל בחטיבה ואולי בהיסטוריה, הבית המערבי. הראמס והסיהוקס עם מאזן זהה של 8:6 ונפגשים בסיאטל במחזור האחרון. סט. לואיס מארחת את סן פרנסיסקו בשבוע הבא, סיאטל משחקת בטמפה ביי. מאחר שהראמס ניצחו את סיאטל, גם אם הסיהוקס ינצחו בשבוע הבא והראמס יפסידו, ניצחון של הראמס במשחק האחרון יקנה להם יתרון. אם הראמס מנצחים שבוע הבא אבל מפסידים במשחק האחרון לסיהוקס, סיאטל תסיים ביתרון בגלל מאזן טוב יותר בבית (2:4 מול 3:3).

מה קורה עם הניינרס? שני ניצחונות שלהם על הראמס ואריזונה והפסד של סיאטל בטמפה ביי יכתיר אותם כאלופי הבית ללא קשר לתוצאת המשחק בין סיאטל לראמס במחזור האחרון, משום שבמקרה כזה הניינרס יסיימו עם מאזן של 1:5 בבית. אם שובר השוויון יהיה מול הראמס בלבד, היתרון של הניינרס יושג בזכות סוויפ עונתי.

רק לידיעה – הצ'ארג'רס לקחו לפני שנתיים את ה-AFC מערב עם מאזן 8:8, כאשר גם קליבלנד עשתה זאת ב-1985 – שני המקרים היחידים מאז שהליגה עברה ל-16 משחקים בעונה. מלבד עונת השביתה של 1982, בה שוחקו רק תשעה משחקים ועלו שמונה קבוצות מכל חטיבה, לא העפילה לפלייאוף קבוצה עם מאזן שלילי מאז המיזוג של 1970.

צפון: הניצחון של הברס במינסוטה העלה אותם למאזן 0:5 בבית וליתרון של שני משחקים על הפאקרס, כשגרין ביי עם מאזן 2:3 בבית. בכך הפך המפגש בלמבו פילד במחזור האחרון לפורמלי מבחינת אליפות הבית, שהובטחה לשיקגו. גרין ביי תתחרה על הוויילד קארד עם הבתים האחרים.

דרום: אטלנטה מארחת את הסיינטס ולאחר מכן את קרוליינה, ניו אורלינס מארחת את טמפה ביי במחזור האחרון. שני ניצחונות של הסיינטס מול שני הפסדים של הפאלקונס, והקדושים יזכו במקום הראשון בזכות מאזן טוב יותר בבית (1:5 מול 2:4). כל תוצאה אחרת תכתיר את אטלנטה כאלופת הבית.

מזרח: בפשטות – עם הניצחון ביום ראשון במדולנדס, פילדלפיה עשתה סוויפ עונתי על הג'איינטס וביתרון משחק אחד כשנותרו עוד שני משחקים. לכן, מספיק לעיטמים ניצחון באחד בשני המשחקים שנותרו לסוף העונה כדי לקחת את הבית.

AFC

מזרח: הפטריוטס עם 2:12 ו-1:3 בבית, הג'טס עם 4:10 ו-2:3 בבית. שני ניצחונות של הג'טס מול שני הפסדים של הפאטס, והג'טס לוקחים את הבית. לניו אינגלנד מספיק ניצחון אחד או הפסד של הסילונים.

צפון: יתרון קל לסטילרס – מאזן 4:10, כמו זה של בולטימור. הסדרה ביניהן חצויה, כשלסטילרס יתרון 1:4 בתוך הבית לעומת 2:2 של הרייבנס. אם הן יסיימו באותו מאזן, פיטסבורג תזכה בבית. לכן, בולטימור חייבת לסיים עם מאזן טוב יותר על מנת לזכות במקום הראשון.

דרום: גם הקולטס וגם הג'אגוארס עם מאזן 6:8, סדרה חצויה ובתוך הבית 2:3. הקולטס 1:2 נגד ה-AFC מערב, 2:2 נגד ה-NFC מזרח ו-4:6 בחטיבה. נותר להם לפגוש את אוקלנד וטנסי. הג'אגס 2:2 נגד ה-AFC מערב, 2:1 נגד ה-NFC מזרח ו-4:7 בחטיבה. הם ישחקו מול וושינגטון ויוסטון. במידה שאינדי וג'קסונוויל מנצחות בשני המשחקים הן בשוויון מוחלט, ומה שיכריע הוא לוח המשחקים שלהן.

המפתח: במידה שהן מפסידות את שני המשחקים – הקולטס לוקחים את הבית בגלל מאזן מול יריבות משותפות. מנצחות את המשחק הראשון, מפסידות את השני, או להפך – הקולטס בגלל יריבות משותפות. מנצחות ומפסידות משחק, אבל לא באותו שבוע – מי שתנצח את המשחק האחרון, כי בשני המקרים זה משחק בתוך הבית.

מערב: אף על פי שהצ'יפס והצ'ארג'רס מובילים את החטיבה – שימו לב לריידרס. הם אמנם שני משחקים מאחורי קנזס סיטי ומשחק מאחורי סן דייגו, אבל הם 0:5 בבית ואת סן דייגו הם ניצחו פעמיים, כשהמשחק האחרון שלהם הוא מול קנזס סיטי. אם הם מנצחים פעמיים, הצ'יפס מפסידים פעמיים וסן דייגו מפסידה לפחות משחק אחד – הריידרס לוקחים את הבית. אבל הסיכוי לכך קלוש, בואו נהיה יותר מעשיים.

קנזס סיטי – מאזן 5:9, 1:1 מול סן דייגו, בבית 3:2, מול ה-AFC צפון 2:1, מול ה-NFC מערב 0:4 ובחטיבה 5:5. סן דייגו - מאזן 6:8, 1:1 מול קנזס סיטי, בבית 3:2, מול ה-AFC צפון 0:4, מול ה-NFC מערב 2:2 ובחטיבה 4:6. משחקים שנותרו: קנזס סיטי – טנסי ואוקלנד, סן דייגו - סינסינטי ודנבר.

סן דייגו חייבת, כמובן, לנצח בשני המשחקים. אם הצ'יפס מפסידים לאוקלנד – סן דייגו לוקחת בזכות מאזן טוב יותר בבית. אם הצ'יפס מפסידים לטנסי, סן דייגו לוקחת את הבית בגלל מאזן טוב יותר מול יריבות משותפות. במקרה שהצ'יפס מפסידים את שני המשחקים שנותרו להם ובהנחה שהריידרס לא מנצחים את הקולטס, אם סן דייגו מנצחת רק את סינסינטי – היא אלופת הבית בזכות מאזן טוב יותר מול יריבות משותפות. אם סן דייגו מנצחת רק את דנבר – היא אלופת הבית בזכות מאזן טוב יותר בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully