וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו, חיפשת חלוץ? נבחרת המחזור באירופה

20.12.2010 / 9:45

נבחרת המחזור לא שכחה אף אחד: היהלום מברסה שהוציא לאספניול את העוקץ, העוגן של רומא והמלך הדרום אמריקאי של נאפולי. אבל כולם משתחווים הבוקר לאיש אחד, שכינויו הוא שלושער: ראול

רגע לפני שבאירופה יוצאים לפגרת חג המולד (ובאנגליה הטירוף רק מתחיל), רגע לפני סיכומי השנה, וואלה! ספורט גאה להציג את נבחרת המחזור האחרונה לשנת 2010. בפרמיירליג שוחקו בסוף השבוע רק שני משחקים בגלל מזג האוויר המושלג, אבל עדיין השתחל לו נציג אל 11 הפותחים. יחד איתו, שאר המצטיינים ששרדו את הקור המקפיא ומזג האוויר המושלג וביניהם, חלוץ ענק שמסרב להיגמר. הכוכב האורח מגיע השבוע מההפתעה הגדולה של המחזור בליגה היוונית.

שוער

קרייג גורדון – סנדרלנד

עד יום שבת, השוער הסקוטי סבל העונה מהמון חוסר מזל. בקיץ עבר שני ניתוחים בזרוע ואת משחקו הראשון העונה רשם רק בנובמבר. בשבוע שעבר החמיץ גורדון את משחק החוץ מול פולהאם (0:0) בגלל פציעה, אבל למרות שמחליפו, סטפן מינולה הבלגי, נראה נהדר, סטיב ברוס שמר על ההיררכיה והשיב את גורדון להרכב. ההחלטה השתלמה בגדול. גורדון רשם משחק ענק בניצחון 0:1 על בולטון והגיע לשיאו בהצלה מדהימה לנגיחה של זט נייט ממטרים ספורים. באנגליה כבר הגדירו את ההצלה כאחת הגדולות בהיסטוריה של המשחק. אל תפספסו.

הגנה

מגן ימני: סבסטיאן יונג – פרנקפורט

הרצף המדהים של דורטמונד שכלל 14 ניצחונות ותיקו הגיע לסיומו במגרש של פרנקפורט, עוד אחת מההפתעות הנעימות של השנה בבונדסליגה. הקבוצה של מיכאל סקיבה עצרה את המכונה המשומנת בעזרת משחק הגנה קשוח ומצוין. יונג, המגן הימני בן ה-20, הפגין הרבה קור רוח, ניצח במאבקים עם קווין גרוסקרויץ ורוברט לבאנדובסקי ועזר לקבוצתו להשיג ניצחון 0:1 ולסיים את הסיבוב במקום השביעי. בשנים האחרונות אלופת החורף בגרמניה סבלה מדעיכה גדולה אחרי הפגרה. האם ההפסד הוא סימן לבאות עבור דורטמונד למרות פער 10 הנקודות?

בלם: חואן – רומא

שער הניצחון של מרקו בוריילו לרשת האקסית מילאן (0:1) השכיח קצת את הגיבור האמיתי של המשחק בסן סירו. הבלם הברזילאי הוותיק הנהיג את החוליה האחורית, דחף את חבריו קדימה ועזר ללכוד פעם אחר פעם את זלאטן וחבריו בנבדל. רומא עצרה את החלוץ השבדי ונטרלה את כל העוקץ ממשחקה של מילאן. כעת, הצמרת בסריה A שוב פתוחה כשגם הג'אלורוסי חזק בתמונה למרות פתיחת עונה איומה. הרמה של קבוצות הצמרת באיטליה העונה פשוט עלובה, אבל העיקר שיש מתח ועניין.

בלם: ז'אן קאנה-בייק – ראן

ערב המחזור, הקבוצה של פרדריק אנטונטי כבשה רק שער בארבעת משחקיה האחרונים. גם במשחק הביתי מול ולנסיין, חלוצי ראן תסכלו את האוהדים עם שלל החמצות עד שהעזרה הגיעה ממקום לא צפוי. עמוק בתוך תוספת הזמן עלה הבלם בן ה-21 לעזרת ההתקפה ונגח את שער הניצחון (0:1), שהיה גם שערו הראשון בקריירה. הניצחון עזר לראן להידבק למוליכה ליל (שלא שיחקה, אך לא איבדה את הפסגה). שש נקודות בלבד מפרידות המקום הראשון ל-11 בליג 1 ולפי קצב צבירת הנקודות של המובילות, החלק השני של העונה צפוי להיות מותח ודרמטי במיוחד.

מגן שמאלי: כריסטיאן פוקס – מיינץ

בדרך כלל, האוסטרי בן ה-24 נכנס לנבחרת בגלל יכולות התקפיות וכך גם הפעם. פוקס לא הפסיק להטריד את הגנת סנט פאולי, חרש את האגף ותרם בישול ב-2:4 של קבוצתו. מיינץ פתחה את העונה כסנסציה, נעצרה בהמשך, אבל סיימה את הסיבוב במקום השני המכובד. כמו דורטמונד, גם מיינץ תיבחן אחרי פגרת החורף. האם לסינדרלה יישאר מספיק קסם כדי לסיים עונה בצמרת הגבוהה? התשובות ב-2011.

קישור

צ'אבי – ברצלונה

אספניול הגיעה לדרבי מלאת ביטחון, כשהיא במקום הרביעי עם מאזן ביתי מושלם של שבעה ניצחונות משבעה משחקים. הציפייה הייתה לראות יריבה שנותנת פייט אמיתי, אלא שברצלונה הפכה גם את הדרבי לבדיחה והתעללה ביריבה העירונית עם 1:5 תכליתי. פדרו, וייה ומסי היו נהדרים, אבל מעל כולם היה זה הערב של צ'אבי. הוא כבש שער אחד, הוסיף בישול מבריק ועשה במרכז המגרש ככל העולה על רוחו ללא שום ניסיון תגובה מצד המארחת שהתבטלה בפני האחות הגדולה והפכה לקבוצה הרביעית העונה שחוטפת חמישייה מברצלונה. זה היה קל. קל מדי שזה מכעיס. לא מעניין.

אנחל די מריה – ריאל מדריד

לעומת ברצלונה, הבלאנקוס דווקא נאלצו לעבוד קשה לשם שינוי. סביליה הגיעה לברנבאו כשהיא בתקופה איומה בליגה, אך מעודדת מהעלייה לשלב הבא בליגה האירופית. האנדלוסים עמדו מצוין, אבל נכנעו לשער אחד של הקשר הארגנטינאי. האמת, לא היה ראוי מדי מריה לכבוש את שער הניצחון. בהיעדרו של צ'אבי אלונסו ולאור יום בינוני מינוס של אוזיל ורונאלדו, הארגנטינאי לקח על עצמו את ניהול המשחק (כשריאל הייתה בחסרון מספרי), דחף קדימה והשיג את שלוש הנקודות. ז'וזה מוריניו נושם לרווחה. תעירו אותו לפני הקלאסיקו באפריל.

טיאגו – אתלטיקו מדריד

אי שם בספרד, בליגה שמתחת למקום השני, מתפתח לו מאבק מעניין ופתוח על הכרטיסים לאירופה. הקולצ'ונרוס הודחו בחמישי בבושת פנים מהליגה האירופית וקיבלו את היריבה המושלמת כדי להתאושש. הפורטוגלי המושמץ חגג על ההגנה הגרועה בלה ליגה עם צמד ובישול בדרך ל-0:3. אם לשפוט לפי היכולת בשבועיים האחרונים, אתלטיקו בהחלט נראית כקבוצה שיש לה את היכולות והעומק לתפוס את המקום השלישי. היי, במונחים של שאול אייזנברג מדובר באליפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

התקפה

אדינסון קבאני – נאפולי

רק מילה אחת מתאימה לתאר את האורוגוואי הנפלא של נאפולי – ווינר. בחמישי, קבאני היה במקום הנכון כדי לדחוק שער ניצחון בתוספת הזמן (0:1), ששלח את נאפולי לשלב הבא בליגה האירופית על חשבון סטיאווה בוקרשט. שלושה ימים לאחר מכן, הוא שוב הראה ממה הוא עשוי. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן סיים החלוץ מבצע אישי מרהיב בפצצה לחיבורים והקפיץ את אצטדיון סן פאולו באוויר. נאפולי גברה על לצ'ה 0:1 וצימקה את הפער ממילאן לשלוש נקודות בלבד. ואולי עכשיו אפשר לומר בקול רם, 20 שנה אחרי, לנאפולי יש מלך דרום אמריקאי חדש.

ראול – שאלקה

מה לא נכתב על חצי השנה הראשונה של מספר 7 מחוץ לברנבאו. המשבר שפקד את שאלקה העלה פעם אחרי פעם את השאלה 'למה הוא היה צריך את זה?'. אבל ראול זה ראול. ממנו לא תשמעו תלונות, אלא רק אהבה טהורה לכדורגל ולהבקעת שערים. ובסופו של דבר, כמאמר הקלישאה החבוטה מעולם הכדורסל, סטטיסטיקות מתיישרות. שאלקה סיימה את הסיבוב במקום ה-10 עם שלושה ניצחונות רצופים. היא עוד תיאבק העונה על כרטיס לאירופה וכמובן חיה ונושמת בליגת האלופות. וראול? הוא חגג שלושער שני העונה (ב-0:3 על קלן) ובסך הכל עומד על תשעה שערי ליגה. וזו בהחלט לא המילה האחרונה.

מריו גומז – באיירן מינכן

גם על באיירן מינכן עברו חודשים לא קלים מפתיחת העונה, שכללו פציעות, תוצאות מאכזבות ומערכת יחסים עכורה בין לואיס ואן חאל לראשי המועדון. אבל איש אחד לא הושפע כלל מהמשבר. גומז חתם חצי עונה נפלאה ברמה האישית עם שלושער ב-3:5 על שטוטגרט ובסך הכל, 12 שערי ליגה (ועוד שישה בליגת האלופות). בבוואריה הדעות חלוקות לגבי המשך העונה. יש הטוענים כי פער 14 הנקודות מדורטמונד מחיק ויש שכבר השלימו עם אובדן האליפות. דבר אחד בטוח - כדי לחזור לתמונה, גומז יצטרך לקבל קצת יותר עזרה מהחברים בחלק השני של העונה.

שווים אזכור

סטפנו סורנטינו (קייבו) – מצוין עד הפציעה

דיאן לוברן (ליון) – נקודה חשובה בוולודרום

ננה (פאריס סן ז'רמן) – נכנס לזון

הרנאנס (לאציו) – המאסטרו

דרק בואטנג (חטאפה) – ד"ש לחברים בטדי

ג'וזפה רוסי (ויאריאל) – מוכן לאתגר הבא

פדרו (ברצלונה) – הופעה מחשמלת

ויסנטה מונחה – אולימפיאקוס וולוס

הסיבוב הראשון בליגה היוונית הסתיים עם סנסציה עצומה באתונה. העולה החדשה הקטנטנה הדהימה את האלופה פנאתינייקוס עם ניצחון חוץ 0:1. החלוץ בן ה-29, אחד משישה ארגנטינאים בסגל של וולוס, כבש את שער הניצחון בדקה ה-78 במה שכנראה הפך לרגע הגדול בקריירה שלו ואולי גם הרגע הגדול בתולדות המועדון. עד לפני חמש שנים הייתה עוד וולוס בליגה הרביעית. בקיץ היא שבה לליגה הבכירה לאחר 20 שנה ועד כה היא נהנית מקמפיין סולידי במרכז הטבלה שקיבל כאמור טוויסט מפתיע. מי שניצלה היטב את ההפסד של פאו היא אולימפיאקוס, שגברה 0:1 על לאריסה והגדילה את הפער לחמש נקודות.

  • עוד באותו נושא:
  • ראול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully