וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק ורמוט יפיל את הפועל ת"א: שלום תקווה על עזיבת דה סילבה

19.12.2010 / 11:53

עזיבת דה סילבה לא אמורה לפגוע ביתרון על מכבי חיפה. לכל שחקן שרוצה לעזוב יש לאדומים תשובה, למעט ורמוט. שלום תקווה על יחסי הכוחות בין שתי המובילות, ורומז: בעונה שעברה הפועל ת"א התגברה על הבעיות בהנהלה, העונה לא

הצורה שבה הסיבוב הראשון בליגת העל הסתיים יכולה ללמד לא מעט על הדרך שבה הליגה תיגמר: מכבי חיפה והפועל תל אביב ניפקו שני ניצחונות מרשימים שחידדו את המסר: המאבק על התואר כנראה יוכרע ביניהן. נכון, אנחנו עדיין צריכים לראות איזו מכבי תל אביב תופיע לסיבוב השני אחרי הפגרה הקצרה, וגם לא שכחתי את קרית שמונה שמבינה בחודש האחרון כמה החלקים האלו של העונה הם הרבה יותר קשים, אבל בסופו של דבר זה כנראה שוב ייסגר בין מכבי חיפה להפועל תל אביב.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, אייל משומר (אמצע). אדריאן הרבשטיין
בסופו של דבר, מכבי תל אביב כנראה לא תהיה בתמונה, מכבי חיפה כן/אדריאן הרבשטיין

להבדלים בין תחילת העונה לאמצעה, הבדלים עליהם רמזתי בהקשר של קרית שמונה, יש גם קשר למכבי חיפה. נכון, חיפה מובילה כעת את הטבלה וזה נתון שאסור לשכוח, אבל היכולת הזו לא תספיק לסחוב בראש דבוקת הצמרת עד סוף העונה. מבחינה מקצועית נטו, היתרון של הפועל תל אביב על מכבי חיפה מהעונה שעברה עדיין נשמר: סגל השחקנים של הפועל תל אביב הרבה יותר מאוזן ואיכותי. החלק הקדמי הרבה יותר דומיננטי ואפקטיבי. היתרון של מכבי חיפה על הפועל תל אביב מתבטא בדבר אחד קטן אבל חשוב: השקט שהיא מקבלת מראשיה. בעוד מכבי חיפה יכולה עדיין להשתפר, להתחזק, להתקדם, הפועל תל אביב יכולה רק לפגוע בעצמה.

הדברים בנוגע ליכולת של הפועל תל אביב לפגוע בעצמה לא קשורים לדגלאס דה סילבה. אמנם מדובר בבלם מצוין, אבל בוודאי לא בשחקן שהפועל תל אביב לא יכולה להסתדר בלעדיו. החלק הקדמי של הפועל תל אביב כל כך עשיר ויעיל, שעזיבה של בלם לא אמורה להשפיע. תזכרו - הפועל התחילה את העונה לא טוב, אבל דווקא בעזרת המסע באירופה היא מצאה את המסלול להשתפר. גם עם באדיר, הפועל תמשיך להיות מאוזנת וטובה. יש רק שחקן אחד שאם יעזוב את הפועל תל אביב יפר את האיזון: גילי ורמוט. הוא הברומטר של הפועל תל אביב, הוא זה שמניע את הקבוצה. הפועל תוכל לתת תשובה לכל שחקן שיעזוב, גם לדה סילבה. רק לא לורמוט.

לכן, כאשר אני אומר שהפועל תל אביב יכולה לפגוע בעצמה לקראת המאני טיים, אני מתכוון לבעיות בהנהלה שחייבות להיפסק. נכון, גם בעונה שעברה היו בהנהלה בעיות והקבוצה ידעה לנצל את המתחים האלה כדי להתעלות, אבל העונה מדובר בסיפור מעט שונה. התקציבים שזרמו לקופת הקבוצה בעקבות ליגת האלופות מגבירים את המתחים לרמה שהיא בלתי נסבלת. בעונה שעברה הפועל היתה רעבה ומוכנה לשים את כל הבעיות האלה בצד, השנה הכסף משנה את התמונה. אם הבעלים לא יפסיקו עם זה בקרוב, היתרון של הפועל תל אביב על מכבי חיפה יפגע מאוד. הניצחונות בליגה כאילו רומזים שהכל בסדר, אבל במאני טיים עלולה להיחשף בפנינו תמונה אחרת. אסור לזלזל בדברים האלה.

דגלאס דה סילבה שחקן הפועל תל אביב (אמצע) עם גילי ורמוט. ברני ארדוב
עזיבה של דה סילבה לא תפר את האיזון בהפועל תל אביב, ורמוט זה כבר סיפור אחר/ברני ארדוב

קבוצת הסיבוב – הפועל עכו ואלי כהן

ובכל זאת, כאשר אני נדרש לבחור את קבוצה הסיבוב או מאמן הסיבוב, הבחירה שלי היא לא הפועל תל אביב או מכבי חיפה. הבחירה ההוגנת היא הפועל עכו ואלי כהן. בלי משאבים, בלי מגרש ביתי, עכו של אלי כהן מציגה יכולת שמנותקת מכל הבעיות האלו. יכולת גבוהה שהביכה גם את הפועל ומכבי תל אביב וגם את בית"ר ירושלים. עכו יזמה, שיחקה כדורגל שמח ופשוט מגיע לה להיות בצמרת ולא בשום מקום אחר. אבל גם במקרה שלה, הסיבוב השני מציב בפניה אתגר לא פשוט: בתחילת העונה תמיד יש יותר מוטיבציה. בסיבוב השני עכו צריכה למצוא כוחות דומים כדי לשמר את מה שהשיגה.

שחקני הפועל עכו חוגגים. אדריאן הרבשטיין
בלי משאבים, עם הרבה כוח רצון. שחקני עכו/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully