וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסירה של מכבי

עו"ד אורי שלף

17.12.2010 / 13:00

הבלוג של אורי שלף ממשיך להסביר מה עושים כדי לאתגר שחקנים שלא מפסיקים לנצח. איך הגיבו בהפועל ת"א לסיפורי רומא?

נראה שכל שבוע זה רק הולך ונהיה קשה יותר, ולא באמת משנה נגד מי אנחנו משחקים. כל קבוצה מנצחת חווה את זה, להשאיר שחקנים במתח גבוה כל שבוע מחדש היא לא משימה קלה במיוחד, בטוח לא כשאתה מוביל את הליגה ללא הפסד ועם הפרש סלים ממוצע של למעלה מעשרים נקודות. גם כמות הקהל שמגיעה למשחקי הבית שלנו יורדת. את הקהל הרבה יותר קשה להשאיר במתח גבוה בכל משחק, אבל את השחקנים חייבים, איך עושים את זה? יש מצבים שלא צריך להגיד להם כלום. זה מה שיהודל'ה חבר שלי טוען - השחקנים מבינים לבד. מספיק להסתכל עליהם ולשתוק, רואים את זה בעיניים שלהם כשהם מגיעים לחדר ההלבשה, בשקט בתוך חדר ההלבשה ובריכוז על המגרש בחימום. הבעיה היא לא במשחקים הגדולים. הבעיה מתחילה במשחקים הלכאורה קלים שמגיעים אחרי משחקים גדולים, שם הסכנה של נפילת המתח.

בשבוע שעבר סיפרתי לכם על הטקטיקה של "שמעתי שמדברים שאנחנו הולכים להפסיד", השבוע בחר המאמן שרון אברהמי שתי טקטיקות חדשות. הראשונה, קטע של סיפור מימי האימפריה הרומאית, שנתלה על קירות חדר ההלבשה והוקרא ע"י גלעד שמחוני קפטן הקבוצה שניות לפני העלייה למגרש. סופר שם על עבד שהיה צמוד לגנרל רומאי בשעתו הטובה ביותר, עת נכנס בשערי העיר לקול תרועות ההמונים אחרי עוד מסע כיבושים מוצלח. תפקידו של העבד היה להזכיר כל אותו הזמן לאדונו לא להסתנוור מההצלחה ולא לשכוח כי גם הוא בסך הכל, רק בן אדם. אני לא יודע איך זה עבד לגנרלים הרומאים במלחמתם בברברים, מה שכן אני יכול לספר לכם הוא שעל השחקנים שלנו זה לא עבד במלחמתם נגד אליצור רמלה, למעט על יריב רוקני שתמיד בה להלחם והורחק על לא עוול בכפו. רמלה הובילו כמעט בכל מהלך המחצית השנייה ומזל שיש הפסקת מחצית ואפשר היה לחזור לחדר ההלבשה רק בכדי לשלוף את הטקטיקה השנייה שהבטחתי לכם.

"לא באת לשחק היום, כבר בחימום ראיתי את זה", גער שרון באנגלית בבריאן אוסברי. גם לשחקן שבא לשחק בכל משחק ומבקש לזרוק בכל שעה שיש אולם פנוי יש נפילות מתח. בואו רק ניישר קו ונדווח היישר מדפי הסטטיסטיקה שבמחצית היו באמתחתו "רק" 15 נקודות. הטקטיקה הזו דווקא כן עבדה ובריאן סיים את המחצית השנייה עם 24 נקודות. אבל אם נודה על האמת, גם ללא שיחת המוטיבציה הזו השחקנים הבינו במחצית שהם צריכים לשנות פאזה. יש מצבים שלא צריך להגיד להם כלום.

המבחן הבא כבר מעבר לפינה ואם לא הספיקו לנו טוהר חיימוביץ' ומתן נאור הפצועים, אזי במשחק החוץ הקרוב בהוד השרון נאלץ להסתדר גם ללא מידותיו הגדולות של יריב רוקני. אני מעריך שאלו מסוג המצבים שהשחקנים מבינים לבד את חשיבותם, למרות כל זאת יהיה מעניין לשמוע את הטקטיקה השבועית איתה יגיע שרון השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully