וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "מאושר, אפילו יותר מאחרי נצחונות אחרים"

16.12.2010 / 23:10

מאמן מכבי ת"א אהב את האופי של קבוצתו מול חימקי: "ככה צריך". סופו: "שיחקנו בשביל הגאווה". אליהו נפצע בעצם הזנב

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב הגיעה למשחק מול חימקי מוסקבה הערב (חמישי) כשהיא יודעת שהמקום הראשון בבית א' של היורוליג כבר מובטח, לאחר שניצחה את שבעת משחקיה האחרונים במפעל והפסידה רק במחזור הראשון לקאחה לבוראל. פרט לשמירה על ספורטיביות והרצון הטבעי לנצח את הקבוצה של סרג'יו סקראיולו, לה זה היה משחק קריטי במיוחד, לצהובים של דייויד בלאט הייתה מטרה נוספת: לשמור על הבריאות של השחקנים שלה. אז במטרה הראשונה הצליחה מכבי, כשניצחה 76:80 את חימקי לאחר שחזרה מפיגור 13 ושיפרה את מאזנה ל-1:8, אך במטרה השנייה נכשלה לאחר שליאור אליהו נפל לא טוב, סבל מפגיעה בעצם הזנב וחתך ביד, וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה.

בלאט: "ההגנה משאירה אותנו כמעט בכל משחק"

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט היה גאה בסיום: "משתמשים הרבה בקלישאה 'ניצחון של אופי', אבל היום זה באמת ניצחון של אופי. אין לנו על מה לשחק, חימקי זו לא קבוצה שקל לשחק נגדה, אבל חזרנו כמו גדולים. שיחקנו כמו שמכבי תל אביב צריכה לשחק ואני מאוד מאושר מהניצחון הזה, יותר ממשחקים אחרים שהיו יותר חשובים. אנחנו עדיין לא קבוצה גדולה, אבל אנחנו קבוצה עם דרך - קבוצה שמשחקת אחד בשביל השני, קבוצה שיש בה יכולת הגנתית שתמיד משאירה אותנו במשחקים, קבוצה שנותנת מעצמה את המקסימום כמעט בכל משחק.

"לא היינו במשחק במחצית הראשונה, לא היינו טובים, לא היינו מפוקסים, לקחנו החלטות לא טובות, אבל התחלנו לשחק כמו שצריך, אבל תפסנו את עצמנו - במיוחד בסוף המחצית, אלה היו הדקות החשובות ביותר. זו קלישאה, אבל שיחקנו עם אופי נגד קבוצה שחייבת את המשחק".

בלאט הסביר את הקאמבק ברבע השלישי, למרות יכולת חלשה של חלק מכוכביו, והסביר: "לקהל שלנו מגיע, וגם לנו מגיע, וחובתנו להוכיח יום-יום שאנחנו קבוצה ששווה משהו. קיבלנו תרומה גדולה מאוד מטל בורשטיין, גיא פניני וריצ'ארד הנדריקס, שהיה יוצא מהכלל, וזה מאוד מעודד אותי, בעיקר בימים שחלק מהשחקנים היותר דומיננטיים שלנו לא הכי טובים. אצלנו אין סטארים. למעט סופו, אין לנו סטאר או שחקן שמשחקים עליו כל הזמן. הרבה אנשים צריכים להיכנס ולתרום".

לבסוף התייחס המאמן למילאן מצ'באן, שנמצא על סף חתימה בקבוצה לפי פרסומים שונים בתקשורת: "מצ'באן ועוד מספר שחקנים הם שחקנים שאנחנו מדברים איתם, שאנחנו בודקים איתם. עם חלקם יש משא ומתן, אבל אני לא יכול להגיד שזה יותר קרוב לסגירה משזה היה בתקופה האחרונה. מצ'באן שחקן נהדר, אבל הוא לא היחיד שאנחנו מדברים איתו". בלאט אף ביקר את מדיניות הזרים של מכבי בעונות האחרונות כשהוסיף: "לא נביא לפה מישהו עם אופי לא טוב, מישהו אגואיסט, מישהו שיעשה לנו נזקים מחוץ למגרש. כל הדברים שהקבוצה הזאת סבלה מהם בשנים האחרונות - זה פשוט לא יקרה. נביא לפה מישהו עם אופי, מישהו מקצועי, מישהו שרוצה לשחק בשביל הקבוצה ומישהו שיתרום לנו בכל הפרמטרים".

שחורציאניטיס: "זה היה משחק של רצון"

ג'רמי פארגו, שהוביל את קלעי מכבי עם 18 נקודות, אמר: "זה לא רק אני, אלא כל הקבוצה. לא משנה מה קורה במשחק, רצינו לנצח וזה לא משחק לפרוטוקול עבורנו. כל משחק הוא חשוב. כל ההנחות מסביב הן מוטעות, אנחנו רוצים לנצח ולא משנה מה. אני מרגיש טוב ומה שחשוב לי ביורוליג זה לשחק חזק. אולי אני נראה טוב רק מפני שאני בקבוצה טובה שמנצחת. כולם ייראו טוב כל עוד הקבוצה ממשיכה להשיג ניצחונות וזה מה שנעשה בכל פעם שאנחנו על הפארקט".

סופוקליס שחורציאניטיס, שנתקל בברכו של גיא פניני מול מכבי חיפה ביום ראשון והיה בספק למשחק, אמר: "הברך שלי עדיין כואבת אבל רציתי להיות עם החברים שלי לקבוצה. הבנו שעלינו לשחק בשביל הגאווה, כי אסור לתת לאף קבוצה שמגיעה לכאן לרוץ עלינו 0:17. חזרנו, היינו רציניים, שיחקנו הגנה וניצחנו, כמו שאנחנו תמיד עושים. כל העונה אנחנו משחקים חזק, וזה היה משחק של רצון. האופי שלנו מצוין. אנחנו תומכים אחד בשני, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשחק רציני. אם נשחק רציני אנחנו יכולים להיות מצוינים".

גיא פניני, שהצטיין עם 15 נקודות, אמר בסיום: "עשינו קאמבק יפה ואני שמח שהצלחנו. מי שעלה מהספסל הביא את האנרגיות החסרות כי היה משחק שקט כזה, בלי אנרגיות. היינו במינוס 10, נכנסו כמה שלשות, הקהל נכנס למשחק. אני שמח שבאנו למשחק פחות חשוב והראנו כמה זה חשוב לנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

סקראיולו: "קשה לחזור נגד הגאווה של מכבי"

מנגד, ההפסד הכואב חרץ את גורלה של חימקי מוסקבה. קבוצת הפאר הרוסית נשרה מהטופ 16 למרות תקציב גבוה ושלל כוכבים, ומאמנה, סרג'יו סקאריולו, ניסה לראות את חצי הכוס המלאה בסיום: "אנחנו עדיין מובילים ברוסיה ובליגת ה-VTB, ואנחנו רוצים להצליח בשני המפעלים האלה. אהבתי איך שנלחמנו היום אבל בבית, עם הקהל והגאווה, קשה לחזור נגד מכבי. הקאמבק שלהם היה צפוי, אבל זה היה יותר מדי - לספוג 29 נקודות ברבע השלישי זה יותר מדי, והדברים הקטנים לא הלכו לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully