וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן בפשיטת רגל: פודולסקי מתקשה להצעיד את קלן להצלחות

ערן לוי, ברלין

16.12.2010 / 16:23

לוקאס פודולסקי נשאר נאמן לקבוצת נעוריו, פ.צ קלן, אבל החולשה שלה היא מכשול שמזכיר את אלו שהוא פגש בבאיירן

הידיעה ב"אקספרס" על הצעה של כ-30 מיליון אירו מקבוצה אנגלית עבור שירותיו של לוקאס פודולסקי לא הייתה אמורה להפתיע איש. פ.צ. קלן סוחבת חוב המוערך בכ-24 מיליון אירו והנהלת הקבוצה ידעה שכדי להתחזק בפגרת החורף לקראת המלחמה נגד הירידה, היא חייבת לייצר רזרבות כספיות, ואין טוב יותר מאשר מכירת הנכס היקר והיוקרתי של הקבוצה.

אבל ההצעה הנדיבה נתקלה בחומה בצורה הן מצד ההנהלה והן מצד השחקן. המנהל הטכני של פ.צ קלן, קלאוס הורסטמן, אמר שאינו מכיר את הנושא אך מכירת פודולסקי אינה עומדת כלל לדיון, 'נו-גו' מוחלט. סוכנו של השחקן, קון שראם, הוסיף כי פודולסקי שמע על ההצעה אך אינו מעוניין בה ומעבר לקבוצה האנגלית או לכל קבוצה אחרת אינו מעשי.

זוהי אינה הצהרת הנאמנות הראשונה של פולדי העונה. חילוקי הדעות החריפים שלו עם שיטות האימון של מאמנו זבונימיר סולדו נעלמו ביום בו פוטר הקרואטי. באסיפת החברים שנערכה בנובמבר האחרון בה נטל חלק, הביע פולדי את אמונו בנשיא הקבוצה וולפגאנג אובראת' ובפרנק שפר, מחליפו של סולדו בתפקיד המאמן, והוסיף כי הרוח הגבית שההנהלה מעניקה לשפר למרות המיקום בתחתית הטבלה ראוי לשבח. והאוהדים יודעים לחבק בחזרה את השחקן שחזר לעיר לאחר שלוש שנות גלות בבאיירן מינכן ושלמרות עונתו האיומה אשתקד זוכה למירב ההערכה במועדון ובסביבותיו.

לוקאס פודולסקי שחקן קלן. Lars Baron, GettyImages
פודולסקי שמע על ההצעה אך סוכנו הודיע כי הוא איננו מעוניין בה ומעבר לקבוצה האנגלית או לכל קבוצה אחרת אינו מעשי/GettyImages, Lars Baron

מתוסכל בבאיירן

ל-פ.צ קלן זכויות יוצרים בבונדסליגה. ה"עיזים" ממדינת נורדריין-וסטפאליה זכו להיות בין 16 הקבוצות שפתחו את העונה הראשונה של הבונדסליגה ב-1963 ואף זכו באליפות הראשונה שהעניקה הליגה החדשה. מאז זכתה קלן בשתי אליפויות נוספות כשלאחרונה שבהן, בעונת 1978, נוספה גם זכייה בגביע הגרמני. בעשורים שבאו לאחר מכן סבלה הקבוצה מחוסר יציבות, כשבמהלך שנות התשעים נעה בין הליגות הבכירות ובין השנים 2006-2008 אף נשרה, לראשונה בתולדות הבונדסליגה, לשתי עונות רצופות בליגה השנייה.

בעקבות החלטת ההנהלה לצמצם את תקציב הרכישות לקראת עונת 2003/4 הצטרף שחקן הנוער לוקאס פודולסקי לסגל. בעונתו הראשונה בבוגרים הבקיע החלוץ הצעיר 10 שערים ב-19 משחקים, תצוגת תכלית שלא עזרה לקבוצה להימלט מירידה. הביקוש לכישרון הצעיר קפץ עשרות מונים עם זימונו לנבחרת גרמניה במשחקי יורו 2004, אך פודולסקי החליט להישאר עם קלן בליגה השניה, הבקיע 24 שערים וחזר עם הקבוצה לבונדסליגה לעונה נוספת, בה חווה דז'ה וו ונשר עימה בשנית. לכולם היה ברור שהפעם תצטרך קלן להסתדר בלעדיו. 10 מיליון אירו מאוחר יותר הצטרף פודלסקי לבאיירן מינכן.

קבוצת הפאר הגרמנית לא עשתה לפולדי טוב. הוא הספיק לשחק חודש אחד בלבד לפני שנפצע במהלך אימון, לאחר שתוקל על ידי חברו לקבוצה מארק ואן בומל והושבת לחמישה שבועות. באותה עונה הספיק לשחק 22 משחקים, הבקיע ארבעה שערים בלבד ולמרות שזכה עם באיירן בדאבל, הוא נבחר בסיום העונה לשחקן המאכזב בליגה על ידי קוראי מגזין הספורט הנחשב "קיקר".

אוטמר היצפלד ויורגן קלינסמן, מאמניו בבאיירן, העדיפו להציב את לוקה טוני לצידו של מירוסלב קלוזה בחוד וסימנו לפודולסקי המתוסכל את הדרך לספסל. רק לקראת סיום עונת 2008/9, תחת יופ היינקס שהחליף את קלינסמן המפוטר, פרח פודולסקי בשנית והציג את יכולתו הטובה ביותר מאז הגיע למינכן.

למרות שנראה היה שפודולסקי עולה על המסלול, הוא סירב לחיות עם אי הוודאות סביב מקומו בהרכב ועם מעמדו המשני, שהיה כאנטיתזה לאמון המוחלט שנתן ונותן בו מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב ולמעמדו היציב בהרכב ה'בונדסטים'. פודולסקי, שאינו ידוע במזגו השלו, המתין בסבלנות עד לסיום עונת 2008/9 כדי לשבור שתיקה, ולמרות שהיה חתום על חוזה בקבוצה עד לשנת 2010 הודיע ליומון 'בילד' כי הוא יתחיל לפעול עם סוכניו על מנת לעבור לקבוצה אחרת. 10 מיליון האירו ששולמו עבורו חזרו לבאיירן בעסקה שהחזירה את החלוץ למועדון נעוריו.

מתוסכל בקלן

פודולסקי עמד מאחורי פעולותיו ואף הצהיר בסיום עונתו האחרונה בבאיירן: "אני חייב לשחק על מנת להביא את יכולותיי לידי מיצוי מלא. כך זה עבד בקלן, כך זה עובד בנבחרת וכך זה אמור היה לעבוד גם בבאיירן מינכן". עכשיו הוא שחקן הרכב קבוע בקלן ולמרות עונת חזרה טראומתית עם שני שערים בלבד לא הוטל ספק באשר למעמדו בקבוצה ולהיותו השחקן המרכזי שלה, גם אם טקטיקת המשחק של קלן אינה ממצה את יכולתו האישית. זבונימיר סולדו, מאמן קלן, הביע את תמיכתו המלאה בפולדי בראיון פתיחת העונה בערוץ הטלויזיה 'ספורט 1': " אני שמח על היכולת הגבוהה שהציג במונדיאל ושהחזיר אותו לקבוצה עם רוח גבית חזקה. על יכולתו המקצועית אין ספק, הזמנים הקשים מאחוריו: אני מצפה ללוקאס פודולסקי חדש בעונה הקרובה!"

פודולסקי מצידו, בחר לבקר בכל הזדמנות את המאמן על שיטת המשחק ההגנתית לדבריו, וככל שקלן הוסיפה להידרדר במורד הטבלה, הוא הוסיף שמן למדורה: "אנחנו מתאמנים על כדורגל הגנתי מדי, אנחנו חייבים לתרגל התקפה, בחלק הקדמי אנחנו פשוט כלום". תגובת הנגד של סולדו לטענותיו של פודולסקי רמזה על מרד שחקנים נגדו, טענה שמעולם לא אוששה לאחר שהתבוסה 4:0 להופנהיים במחזור העשירי היתה למשחק האחרון שלו כמאמן הקבוצה. מיכאל מאייר, המנהל הספורטיבי, פוטר חודש מאוחר יותר ואוליבר קאן, ששיחק עם פודולסקי בבאיירן, סירב להחליף את מאייר בתפקיד.

ההפסד של קלן במחזור ה-15 לבאייר לברקוזן בדרבי של הריין (3:2) הצית בפעם המי יודע כמה את זעמו של פודולסקי. לשער החוקי שהבקיע ושנפסל בטענת נבדל היה חלק בהתפרצות שהסתיימה בדלת מנופצת בחדר ההלבשה. על הנזק הוא שילם עוד באותו היום, במזומן, להנהלת האצטדיון. פודולסקי לא מרוצה ממראה קבוצתו וגם לא מיכולתו האישית והוא מתחיל להבין שגם ממרומי מעמדו בקבוצה הוא אינו יכול לייצר קסמים.

מצד אחד פ.צ. קלן היא במקרה הטוב קבוצת מרכז טבלה, כשהעונה היא תילחם על ההישרדות, והיא זקוקה לפודולסקי בכושר הבקעה גבוה בגלל התלות הכמעט אבסולוטית בו. מצד שני, ההגנה שלה, המכונה בפי לא מעט פרשנים בגרמניה 'גבינה שוויצרית', היא מהגרועות בליגה, ובמצב שכזה ניתן להבין מדוע תפקודו של פודולסקי אינו מקבל חשיבות יתרה באימוני הקבוצה וחשיבותו מתמצה במה שהוא כבר יודע ולא במה שהוא יכול ללמוד, מתכון בטוח לקיבעון.

מי שתיאר את המצב בצורה הקולעת ביותר הוא אודו לאטק, כדורגלן העבר הגרמני וכיום תושב קלן ופרשן בתוכנית הכדורגל 'דופל פאס', שאמר ש"פ.צ קלן משחקת נגד פודולסקי" ואף הוסיף: "באצטדיון בקלן האווירה תמיד מעולה, ורק הקבוצה מעיבה עליה", אמירה שאף זכתה בתואר "אמירת השנה 2010" של האקדמיה הגרמנית לתרבות הכדורגל, וזה אומר דרשני.

לוקאס פודולסקי שחקן קלן. Lars Baron, GettyImages
פ.צ. קלן היא במקרה הטוב קבוצת מרכז טבלה, כשהעונה היא תילחם על ההישרדות, והיא זקוקה לפודולסקי בכושר הבקעה גבוה בגלל התלות הכמעט אבסולוטית בו. פודולסקי/GettyImages, Lars Baron

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully