וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ברקוביץ' יחזור על תנאי לקורס הפרו

15.12.2010 / 13:23

ביהמ"ש המחוזי אפשר לשחקן העבר לשוב לאמן בינתיים, לאחר שקבע כי מדובר בסעיף מפלה הפוגע בחוק יסוד חופש העיסוק

איל ברקוביץ' חוזר לקורס המאמנים: בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה אתמול (שלישי) להתאחדות לכדורגל לאפשר לברקוביץ' לחזור באופן מיידי לקורס הפרו, וזאת עד שבית הדין של ההתאחדות ידון בערעור שהגיש ברקוביץ'.

קורס הפרו, שמאורגן על ידי מחלקת ההדרכה של ההתאחדות, מעניק לחניכיו רישיון מאמן מורשה של פיפ"א. ברקוביץ' נרשם לקורס שהחל בספטמבר ואמור להסתיים בחודש מרץ, אולם הורחק ממנו לאחר שכינה את דייני ההתאחדות "חבורת אפסים". זאת, מכיוון שהורחק לשישה שבועות מהמגרשים לאחר שהורה לשחקני הנוער של קבוצת נשר, שמשחקים בליגת ילדים, לרדת מהדשא להפסקת שתייה, ללא אישור השופט.

ברקוביץ' ערער על ההחלטה לבית הדין העליון, וטען גם שלבית הדין למשמעת אין סמכות להרחיקו מקורס המאמנים. אולם בית הדין קבע כי אין לברקוביץ' זכות ערעור על הרשעתו, והפנה את שאלת קורס המאמנים חזרה לבית הדין למשמעת, שדחה את טענתו. ברקוביץ' ניסה לערער שוב, אך בקשתו נדחתה כי לא ריצה עדיין שלושה חודשים מהעונש, כפי שקובע תקנון המשמעת של ההתאחדות.

ברקוביץ' פנה בעקבות ההחלטה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שקבע שמדובר בסעיף מפלה שפוגע בחוק יסוד: חופש העיסוק, והורה לשנות את תקנות ההתאחדות ולאפשר לברקוביץ' לערער על ההחלטה כבר עכשיו. עד להחלטה בערעור הוא יוכל להמשיך להשתתף בקורס.

"ניתן להיווכח בהשלכות החמורות, הבלתי נתפשות, בלתי מידתיות ומרחיקות הלכת שעלולות להיגרם כתוצאה מההתנהלות בהליכי ערעור לפי הוראות תקנות המשמעת במקרה של המבקש", כתב השופט איתן אורנשטיין בפסק הדין. השופט הסביר שלפי התקנון הנוכחי, עד שברקוביץ' יוכל לערער לא תהיה לכך שום משמעות. "יש להניח כי הערעור יוותר אקדמי גרידא, שכן הדעת נותנת שמי שלא השתתף במחצית הקורס לא יוכל לסיים אותו בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully