וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בדובאי: גל נבו הולך על המדליה

15.12.2010 / 13:21

השחיין הישראלי הבכיר יתחרה במשחה החזק שלו באליפות העולם בבריכות קצרות, ואולי אפשר לפנטז אפילו על פודיום

יומה השני של אליפות העולם בשחיה בבריכות קצרות ייצא לדרך ביום חמישי (08:00 בבוקר שעון ישראל, שידור ישיר של משחי המוקדמות ביורוספורט). גל נבו, השחיין הישראלי הבכיר שניצל את מוקדמות ה-200 חופשי רק כדי להתחמם ביום התחרויות הראשון, יתחרה הפעם במשחה החזק שלו ל-400 מעורב. כמעט וכל שחייני המעורב הטובים בעולם משתתפים בתחרות בדובאי, ועדיין לנבו יש סיכוי לזכות אפילו במדליה באליפות, הכל תלוי בכושר שלו. אחרי הכל, צריך לזכור שמדובר בשחיין שסיים במקום השישי באליפות העולם בבריכות אולימפיות באותו המשחה.

כדי לעשות היסטוריה, נבו יצטרך קודם כל לקבוע את אחד מ-8 הזמנים הטובים ביותר במקצי המוקדמות בבוקר, וזה אומר שהוא יצטרך לקצץ משמעותית את שיאו הישראלי העתיק של מיקי חליקה משנת 2000, שעדיין לא נשבר על ידי נבו מאחר והוא ויתר על העונות הקודמות בבריכות קצרות. השיא עצמו עומד על 4:10:90 דק', ולפי הזמנים שנבו השיג בבריכות יארדים בארצות הברית, הוא גם אמור לרדת מגבול 4 הדקות. מתחריו העיקריים של נבו במשחה הזה יהיו לאזלו צ'ה ודויד וראצטו ההונגרים, כמו גם ריאן לוכטה האמריקאי, אולי השחיין הבכיר ביותר באליפות בהיעדרו של מייקל פלפס. נבו יזנק למקצה המוקדמות החמישי והאחרון, כשלצידו ישחו לאזלו צ'ה, ג'יידן האדלר האוסטרלי ולוקאש ווייט הפולני.

מי שתקפוץ למים לראשונה באליפות תהיה השחיינית הישראלית היחידה במשלחת הישראלית, עמית עברי, שתנסה להעפיל לחצי הגמר במשחה ה-50 פרפר. כזכור, עברי סיימה רביעית במשחה הזה באליפות אירופה שהתקיימה בחודש שעבר בהולנד, אלא שהפעם מדובר בתחרות ברמה הרבה יותר גבוהה. בכל מקרה, תוצאה של פחות מ-26 שניות אמורה להספיק לה כדי לעבור שלב, ולראות איך אפשר להמשיך הלאה. בנוסף, זו תהיה הזדמנות נוספת עבור עברי לנסות ולשבור את שיאה הישראלי בן השנתיים של אניה גוסטמלסקי, העומד על 25:74 שנ'.

אלון מנדל, שסיים במקום ה-30 במוקדמות ה-100 פרפר, ישחה במקצה השני של מוקדמות ה-50 חופשי לגברים כדי לשמור על כושר תחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully