וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בשחיה: יוצאים לדרך

14.12.2010 / 21:34

מדובר אמנם באליפות בבריכות קצרות, אבל דובאי היא המארחת, ישראל משתתפת ואפילו אפשר לפנטז על מדליה

אחרי חודשים של גישושים ושכנועים, שחייני נבחרת ישראל יעשו מחר (רביעי) היסטוריה כשיקפצו, כל אחד בתורו, לבריכת "מוחמד בין ראשיד" בדובאי שבאיחוד האמירויות. מדובר במתקן יפהפה המאכלס 15 אלף מקומות ישיבה, ושם תיפתח אליפות העולם בשחיה בבריכות קצרות. מצד אחד, לא מדובר בתחרות שנספרת בדרך למשחקים האולימפיים בלונדון בגלל מרחק הבריכה והעובדה שהיא מתקיימת בחורף. מצד שני, כן מדובר בתחרות יוקרתית עם שמות גדולים מאוד. המשלחת האמריקאית למשל שלחה לדובאי כמעט את כל התותחים פרט למייקל פלפס שלא נוטה להשתתף בתחרויות מהסוג הזה, בעוד שהאוסטרלים השאירו כמה כוכבים בבית בגלל שהם מעדיפים לשחות בבריכות ארוכות בעונת הקיץ הנוכחית אצלם.

בכל מקרה, חמישה ישראלים מייצגים את ישראל בתחרות הזאת, וארבעה מהם ישתתפו כבר ביום הראשון מתוך חמישה באליפות. משחקי המוקדמות יחלו ב-08:00 לפי שעון ישראל, כאשר משחקי הגמר יחלו ב-16:00 ויועברו בשידור ישיר בערוץ 1.

מי שיזנק ראשון למים מבין הישראלים יהיה השחיים הבכיר ביותר, גל נבו, שיפתח את הופעתו במשחה ה-200 חופשי ויעשה זאת לצוחרך חימום בלבד, מאחר והמשחקים החזקים שלו הם משחי המעורב. נבו נרשם למשחה ללא זמן, ולכן הוא ישחה במקצה הראשון החלש, יחד עם שחיינים מסין, מאלי, צרפת ואיי קוק. בכל מקרה, השיא הישראלי במרחק הזה בבריכות קצרות שייך לשי לבנת ועומד על 1:45:64 דק'.

שני ישראלים עם פוטנציאל גדול להגיע ללונדון 2012 יתחרו במוקדמות ה-100 גב. הראשון הוא גיא ברנע שהגיע ממכללת קליפורניה ונרשם לתחרות ללא זמן רשמי העונה. ברנע, שיאן ישראל (52:06 שנ') יתחרה במקצה הראשון עם שני שחיינים אפריקאים וינסה לקבוע זמן מספיק טוב כדי להתברג בין 16 הראשונים בדרך לחצי הגמר. יהונתן קופלב, שהרשים מאוד באליפות אירופה שהתקיימה בחודש שעבר, ישחה במקצה התשיעי מבין עשרה שהוא חזק יחסית, ויכלול בין השאר שחיינים כמו קמיל לקור וג'רמי סטרביוס הצרפתים, ארקדי ויאצ'נין הרוסי ואיריה ריוסוקה היפני. קופלב ינסה בראש ובראשונה לשפר את שיאו האישי העומד על 52:60 שנ' ולעלות כמובן לחצי הגמר.

אלון מנדל, עוד שחיים עם נסיון אולימפי שהגיע לדובאי היישר מהמכללות בארצות הברית, יתחרה במוקדמות משחה ה-100 פרפר. כמו נבו וברנע, גם מנדל נרשם למשחה ללא תוצאה רשמית מהעונה הנוכחית והוא ישחה במקצה הראשון החלש מול שחיינים מצרפת, גאנה וסין. מנדל ינסה לשפר את שיאו הישראלי של נדב כוכבי, העומד על 53:38 שנ' ונקבע לפני שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully