וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפלק לו

יובל קליין, איצטדיון רילאיינט ביוסטון

14.12.2010 / 10:43

בבולטימור מחזיקים מג'ו פלאקו, אבל הקוורטרבק לא עובר לשלב הבא. יובל קליין ניסה לברר ברילאיינט סטדיום למה

אחת השיחות הטובות לנהל בפאב באוגוסט היא מי הקבוצות שיגיעו לסופרבול השנה. הדיבורים של אוהדי הקאובויס סביבי גרמו לי להאמין שהם יגיעו לשם יחד עם בולטימור רייבנס. אז הקאובויס כבר מתכוננים לעונת הציד והדיג, אבל עדיין, הרייבנס נשארו בתמונה. האם הם באמת יגיעו לשם? כבר לא בטוח. על הנייר, העורבים אמורים להיראות יותר טוב מאיך שהם משחקים, אך עדיין הם במאזן 4:9, וכנראה ששני ניצחונות בשלושת המשחקים הבאים יספיקו לכרטיס הווילד-קארד. אף אחד מהנצחונות של הרייבנס לא היה מסר לשאר הקבוצות בליגה, אפילו זה שהשיגו על פיטסבורג בחוץ היה ללא בן רות'לסברגר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד אומרים סופרבול בהקשר שלהם, אבל באמת יש לריי לואיס והרייבנס סיכוי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2008 בולטימור החליטה לשנות כיוון, ובפעם הראשונה בהיסטוריה של המועדון היא בחרה קוורטרבק בסיבוב הראשון של הדראפט. עד ג'ו פלאקו הרייבנס לא היו מתרכזים יותר מדי בבחירת הקוורטרבק, אלא יותר בליינבקר או בסייפטי, אבל כיום, כשהמשחק כל כך בנוי על איכות הקוורטרבק, לא היתה להם ברירה. זה ההסבר לשאלה מדוע פלאקו מוביל את הפרנצ'ייז ביארדים אחרי שתי עונות בלבד.

פלאקו נבחר באותו מחזור עם מאט ריאן מאטלנטה, ונדמה שהשנה ריאן קפץ בשתי רמות מעליו, גם במפגש הישיר ביניהם. ג'יימסון הנסלי מה"בולטימור סאן" מסכים, אבל מציין שריאן הגיע מוכן יותר לליגה, ממכללת בוסטון קולג', שם סגנון המשחק יותר לדומה ל-NFL. עם זאת, הנסלי מוסיף שהרייבנס מאוד מרוצים מהקוורטרבק שלהם ודוחה רעיונות של אכזבה, אחרי שבשבוע שעבר נכשל פלאקו בדאון רביעי בהפסד לפיטסבורג. "כרגע יש עליו יותר מדי לחץ, קבוצות הבינו שאם עוצרים אותו בולטימור תקועה ולכן משחק הריצה חייב לעזור יותר", אומר הנסלי ומפתיע: "פלאקו יהיה יותר טוב מריאן, זו רק שאלה של זמן". האם זה יקרה השנה? "כנראה שלא, אבל הוא העתיד של הפרצ'ייז".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצפים ממנו ליותר, אבל התיק לא נופל רק עליו. פלאקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני המשחק מול יוסטון, הדיבור בעיתונים ובתוכניות הרדיו היה על משחק הריצה של הרייבנס, שחייב לתפוס את הבמה. ובאמת, ריי רייס קיבל יותר נשיאות. פלאקו הגיש את הכדור לרץ האחורי שלו 19 פעמים, עשר יותר מבשבוע שעבר מול הסטילרס. למרות זאת, רייס הצליח לרוץ רק ל-54 יארדים, מה שהכריח את בולטימור להישען על היד של פלאקו ומול ההגנה של הטקסאנס זה רעיון לא רע בכלל. במחצית הראשונה, הסקנדרי של יוסטון המשיך להראות את היכולת המבישה שהוא הראה כל העונה מול התופסים של העורבים. בולטימור היא הקבוצה השלישית בהיסטוריה שמחזיקה שלושה תופסים עם 600 פלוס תפיסות בסגל הקיים. בין שלושת התופסים הוותיקים - בולדין, מייסון וחושמנזאדה - יש היררכיה ברורה. בולדין ומייסון לפני חוש. הוא לא ממש מרוצה מזה, מספר הנסלי, אבל מבין את הסיטואציה אליה הוא נקלע.

במחצית השניה של המשחק ראינו סיפור אחרי לגמרי, פתאום ההגנה המפורסמת של הרייבנס לא מצליחה להוריד את ההתקפה של יוסטון מהמגרש. מספר מהלכים ענקים של הטקסאנס בדאון רביעי (4 מ-4) ותפיסות מהסרטים של אנדרה ג'ונסון וג'קובי ג'ונס הצליחו לעשות את הבלתי ייאמן ולחזור מפיגור של 21 נקודות. במסיבת העיתונאים, מאמן הרייבנס ג'ון הארבו תירץ את היכולת ההגנתית המאכזבת בכך שהשחקנים עייפים ובאמת, התקפת הטקסאנס שיחקה 20 דקות של פוטבול לעומת ארבע הזדמנויות קצרות של התקפת הרייבנס.

בחדר ההלבשה לאחר המשחק, ג'וש ווילסון, שחטף את הכדור בהארכה, קיבל את כדור המשחק מהארבו. אחרי מחיאות הכפיים, הפנים של שחקני הרייבנס הראו בעיקר הקלה. אי אפשר לחשוב איזה אסון זה היה בשבילם אם הם היו מאבדים את המשחק הזה. פלאקו צחק אחרי שנשאל האם הקבוצה נשענת יותר מדי על ההגנה שלה וענה: "ההגנה באמת מצוינת, אבל זה לא תירוץ לכך שלא הצלחנו לשים נקודות בחצי השני".

ג'וש ווילסון שחקן בולטימור רייבנס. David J. Phillip, AP
יצאו בנס. ג'וש ווילסון חוגג טאצ'דאון מנצח לרייבנס/AP, David J. Phillip

בין הריקודים של ג'וש ווילסון והרוקי נאקאמורה, אני קולט על הזרוע השמאלית של טרל סאגס קעקוע של מגן-דוד. היד השמאלית של הליינבקר היא בערך בגודל של הראש שלי ככה שקשה היה לפספס את זה. אחרי שסאגס ענה לכתבים לשאלות בנוגע לפוטבול, תוך כדי שהוא דוחה את התירוצים של הארבו על עייפות, שאלתי אותו על הקעקוע. "למה אתה רוצה לדעת?", שאל וקיבל תשובה מיידית. הוא מיד שלף זוג חפתים בצורת מגן דוד מזהב ויהלומים. "החברה שלי בקולג' (אריזונה סטייט) הייתה יהודייה", ומישהו מאחור צעק שהיא היתה גם בלונדינית. סאגס המשיך וסיפר שהוא עדיין אוהב אותה, התחבר מאוד לתרבות היהודית ושהיה מאוד רוצה לבקר בישראל.

תוך כדי שסאגס ממלמל משהו על ישו, מתפרץ לשיחה ברנדון איאונבאדיג'ו ומתחיל לדבר על פוליטיקה כשהוא שואל מתי יהיה כבר שלום. מי היה מאמין שאחרי ניצחון של בולטימור בהארכה במאנדיי נייט פוטבול, ימצאו את עצמם שחקנים מבולטימור מדברים על שלום במזרח התיכון.

טרל סאגס שחקן בולטימור רייבנס. Robb Carr, AP
אז מה חדש אצלכם בישראל? מה עשו מכבי נתניה? סאגס/AP, Robb Carr
  • עוד באותו נושא:
  • ג'ו פלאקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully