וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים של מסי: נבחרת המחזור של אירופה

13.12.2010 / 13:30

נבחרת המחזור נשלטת השבוע על ידי היהלומים מדרום אמריקה, מחוזקת בכוכב האמיתי של מילאן ומוסרת ד"ש מחבר של בן שהר

סוף השבוע האירופי היה בעצם סוף שבוע דרום אמריקאי. שחקני היבשת הלטינית כיכבו במשחקי קבוצותיהם עם הטאץ' הייחודי להם, כבשו שערים נפלאים ופילסו דרכם לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. שישה שחקנים דרום אמריקאים נמצאים בין ה-11 הבולטים, כולל שניים בעלי אותו שם, ועוד כמה אחרים לא היו רחוקים מכניסה לנבחרת. וכן, גם לאו מסי פה.

לאונל מסי שחקן ברצלונה מעל אנטואן גריזמן שחקן ריאל סוסיאדד. רויטרס
נו, לא חשבתם שהוא יישאר בחוץ. מסי/רויטרס

שוער

כריסטיאן אביאטי – מילאן

זלאטן איברהימוביץ' בלתי ניתן לעצירה, קווין פרינס בואטנג ורוביניו נמצאים בכושר מצוין, ההגנה יציבה ואפילו כריסטיאן אביאטי המושמץ נמצא בעונת שיא. האם זו השנה של מילאן? הקבוצה של מסימיליאנו אלגרי נמצאת בדרך הנכונה ונהנית מחולשת הליגה כדי לצעוד בראש עם יתרון של שש נקודות. אביאטי, שספג העונה פחות מכל שוער אחר באיטליה, נכנע רק פעמיים בששת המחזורים האחרונים, בהם השיגה מילאן 16 מ-18 נקודות. גם בניצחון 0:3 על בולוניה רשם השוער שתי הצלות גדולות וקינח עם הדיפת פנדל של מרקו די ואיו.

כריסטיאן אביאטי שוער מילאן חוגג. רויטרס
זלאטן? בואטנג? רוביניו? אביאטי!/רויטרס

הגנה

מגן ימני: אטסוטו אוצ'ידה – שאלקה

כבר מהרגע הראשון של פתיחת העונה סבלה שאלקה מבעיות קשות בחלק ההגנתי שלה, כשעמדת המגן הימני גרמה לכאבי ראש לא מעטים עבור פליקס מגאת. המאמן הוותיק מחק בשלב מוקדם את ניקולא פלסטן הצרפתי והקפיץ את היפני הצעיר אטסוטו אוצ'ידה. בתחילה בלט חוסר הניסיון של שחקן הרכש בן ה-22, אך מגאת דבק בו ובשבועות האחרונים מקבל ממנו יכולת מצוינת. המגן נחשב לשחקן המשתפר של הבונדסליגה בסתיו, ובניצחון על מיינץ הוכיח זאת עם סגירה הרמטית באגף שלו ותמיכה התקפית בג'פרסון פרפאן. לפחות במקרה הזה, הסבלנות של מגאת השתלמה.

בלם: מייקל דוסון – טוטנהאם

הבלם האנגלי חזר להרכב של טוטנהאם בדרבי מול צ'לסי (1:1) ולמרות שנכנע לדידייה דרוגבה בשער השוויון, ציין משחק קאמבק מצוין במרכז ההגנה. דוסון שלט בכדורי הגובה, נלחם כמו אריה ברחבה והצליח להשכיח את חסרונו של וויליאם גאלאס, ממנו ירש בדרבי גם את סרט הקפטן. "נאלצתי לזרוק אותו פנימה כבר בשבוע הראשון בו חזר, והוא היה פשוט פנטסטי", החמיא הארי רדנאפ לבלם שלו, אחרי שהם חגגו נקודה בעקבות החמצת הפנדל המאוחרת של דרוגבה. במשחק הזה לאף אחד לא הגיע להפסיד. בטח לא לדוסון.

בלם: ג'ורג'יו קייליני – יובנטוס

הבלם האיטלקי המצוין כבש את שער הליגה הראשון שלו העונה כבר בדקה השנייה מול לאציו, ומשם המשיך למשחק מרשים שבסופו גם רשם עם חבריו ביובנטוס ניצחון דרמטי והעפלה למקום השני. הגברת הזקנה מתחילה לנשוף בעורפה של מילאן כמו בימים הטובים של המאבקים בין שתי הקבוצות, וצריך לזכור שהיא עושה זאת עם סגל קצר ועמוס פציעות. בגיל 26, קייליני הוא מנהיג ההגנה של יובה, ובאמצעות המשחק האגרסיבי והתיקולים הנקיים הוא מצליח לחפות על עונת ההתאקלמות של לאונרדו בונוצ'י ועל חוסר הניסיון של פרדריק סורנסן.

מגן שמאלי: פאבלו ארמרו – אודינזה

אנטוניו די נטאלה המשיך את רצף ההבקעות שלו והעניק לאודינזה ניצחון 1:2 על פיורנטינה בשבת, אבל באודינה יזכרו בעיקר את שער השוויון המדהים שכבש פאבלו ארמרו. המגן הקולומביאני, שהגיע בקיץ אחרי עונה מוצלחת במדי פלמייראס, ירה טיל מונחה מ-40 מטרים שהרעיד את הרשת של הוויולה והותיר את כל הנוכחים באצטדיון בהלם. היה זה שער הבכורה של ארמרו במדי אודינזה - שער שבישר על תום תקופת הקליטה שלו במועדון והיווה פרס ראוי מאין כמוהו על משחק הגנה משובח.

ג'ורג'יו קייליני שחקן יובנטוס חוגג שער. Alberto Ramella, AP
אחת הסיבות לכך שיובנטוס נמצאת חזק על הגב של מילאן/AP, Alberto Ramella

קישור

יאיא טורה – מנצ'סטר סיטי

בידיעה שקרלוס טבז ייעדר מהמשחק באפטון פארק, הפציר המאמן רוברטו מאנצ'יני ביתר שחקניו הבכירים לקחת את המושכות ולהוביל את מנצ'סטר סיטי לניצחון על ווסטהאם. מי שהפנים את המסר יותר מכולם הוא יאיא טורה. הקשר מחוף השנהב היה בכל מקום על המגרש, ניצח בכל המאבקים במרכז השדה מול שחקניו של אברהם גרנט ואף היה המסוכן שבשחקני הסיטיזנס. הוא פתח את מסכת השערים עם פצצה לרשת של רוברט גרין, וגם היה חתום על השער השני, שנזקף באופן רשמי לחובתו של שוער הפטישים. תצוגת התכלית של טורה, ולא בפעם הראשונה העונה, משתיקה את המבקרים ומשכיחה את חוזה העתק עליו הוא חתום. המעבר מברצלונה בהחלט עשה לו טוב.

פאבלו פיאטי – אלמריה

בשבוע בו אסטודיאנטס בה גדל מחזירה לחיקה את תואר האליפות, נזכר הקשר הכל כך מוכשר להראות שמץ מאותה יכולת שסייעה לקבוצה מלה פלאטה לזכות באליפות ב-2006. אלמריה יצאה לסביליה והעמיקה את המשבר של האנדלוסים כשהנחילה להם הפסד רביעי ברציפות. 10 דקות לסיום התוצאה הייתה עדיין 1:1, אבל אז פיאטי לקח יוזמה והבקיע שני שערים מרהיבים - הראשון עם פצצה בשמאל והשני בעקב אומנותי. אלמריה זכתה בניצחון חוץ 1:3 ובמחמאות רבות על משחקה תחת הדרכתו של המאמן החדש נסטור גורוסיטו. אולי הוא יהיה האיש שיצליח להפוך את פיאטי לכוכב שהוא אמור להיות.

ננה – פריס סן ז'רמן

בבירת צרפת עברו יותר שחקני רכש כושלים מאשר בכל מקום אחר באירופה. מלבד פאולטה הפורטוגלי, קשה לזכור רכש זר שהשפיע בצורה מכרעת על פריס סן ז'רמן בשנים האחרונות. ננה, שהגיע ממונאקו באחת ההעברות המסקרנות של הקיץ, שובר העונה את כל הסטיגמות ומראה שגם פ.ס.ז' יכולה לפגוע בול עם רכש. הברזילאי כבר נבחר בכל כלי התקשורת בצרפת לשחקן המצטיין של חצי העונה, ובשבת הוא הבקיע צמד נפלא ב-1:2 על ולנסיין שהשאיר את קבוצתו מרחק נקודה מהפסגה. לננה יש כבר 11 שערים העונה, ופ.ס.ז' לראשונה זה שנים מאיימת ברצינות על התואר. מי היה מאמין?

ננה שחקן פריס סן ז'רמן בין שחקני ולנסיין. רויטרס
לא סופר אף אחד. ננה 1/רויטרס

התקפה

סרחיו אגוארו – אתלטיקו מדריד

יותר מדי זמן חיכו באתלטיקו שקון אגוארו יסיר את החלודה שהצטברה בעקבות הפציעות ויחזור לעצמו. הארגנטינאי היה שותף לעוד פתיחת עונה מאכזבת של הקולצ'ונרוס, שעכשיו מנסים להתייצב כדי לנסות ולהדביק את המקום הרביעי המוליך לליגת האלופות. החלוץ נמוך הקומה הבקיע שני שערים מרשימים בניצחון 0:2 על דפורטיבו לה קורוניה והצליח להרגיע אפילו את מאמנו העצבני, קיקה סאנצ'ז פלורס. עכשיו אגוארו צריך לסחוף את חבריו גם לניצחון בלברקוזן בליגה האירופית, שאחריו יקוו לנס שישאיר אותם במפעל בו זכו בעונה שעברה.

לאונל מסי – ברצלונה

מה עוד אפשר להגיד על השחקן הזה? איקר קסיאס הצהיר השבוע שמסי הוא הכדורגלן הטוב בעולם, שחקני ריאל סוסיאדד שמעו ולא ויתרו על ההזדמנות לצפות מקרוב בגאון הארגנטינאי ובחבורתו. ברצלונה טיילה ל-0:5 קל ומגוחך על חשבון הבאסקים, כשהשערים מובקעים אחרי דאבל ולפעמים גם טריפל פסים. ממש כמו בפלייסטיישן. מסי פינה את הבמה לדויד וייה ולאנדרס אינייסטה, לפני שנכנס בעצמו לעניינים עם צמד נהדר שהעלה את מאזנו ל-17 שערי ליגה (27 שערים ב-22 משחקים בכל המסגרות) והבהיר שוב עד כמה הוא חד העונה.

ננה – קליארי

ב-2008/9 היה ננה מלך שערי הליגה הפורטוגלית. את עונתו הראשונה בקליארי הוא העביר בגיחות מהספסל למגרש ובחזרה, ובכל זאת הצליח להבקיע שמונה שערים. גם העונה הזו לא בישרה על שינוי, אבל אולי עכשיו, בעקבות הגעתו של רוברטו דונאדוני, החלוץ הברזילאי יוכל לחורר רשתות על בסיס קבוע גם בליגה האיטלקית. הניצחון 0:3 על קטאניה שייך כולו לננה, שהביס את הבלמים שלו בכל המאבקים האוויריים, היה במקום כדי להפציץ את הראשון מריבאונד והשלים שלושער עם שתי נגיחות מדויקות. עם ננה ואלסנדרו מאטרי בכושר, קליארי עוד תעשה צרות ללא מעט קבוצות.

ננה שחקן קליארי. Enrico Locci, GettyImages
דונאדוני נותן לו השראה. ננה 2/GettyImages, Enrico Locci

כוכב אורח

אוסמה אסאידי – הירנביין

טוונטה החזיקה במאזן ההגנתי הטוב בליגה ההולנדית ונראתה כאלופה גאה שמחפשת תואר שני ברציפות. עד שהיא פגשה את אוסמה אסאידי. החלוץ ההולנדי-מרוקני, שלפני שנתיים שיתף פעולה עם בן שהר בדה חראפשחאפ, הוביל את הירנביין ל-2:6 מדהים על האלופה וניצח את נאסר צ'אדלי בדו-קרב המרוקני. אסאידי הבקיע שלושער מרשים שהכפיל את מאזן הכיבושים שלו העונה, להטט באגף שמאל עם שני בישולים נוספים וגם סחט את הפנדל בשער השישי כדי לקבל ציון 10. קונצרט של איש אחד, במשחק הגדול בחייו.

אוסמה אסאידי שחקן הירנביין. Vladimir Rys, GettyImages
הרבה יותר פרודוקטיבי מהחבר שלו לקבוצה בעבר. אסאידי/GettyImages, Vladimir Rys

שווים אזכור

עלי אל חבסי (וויגאן) – חילץ נקודה מאברטון

הוגו קמפאניירו (נאפולי) – כדאי לספור אותם

ג'ואי בארטון (ניוקאסל) – סידר בכורה מוצלחת לפארדיו

ז'רמי מנז (רומא) – רק גול היה חסר

רנאטו אוגוסטו (לברקוזן) – נחה עליו המוזה

פאפיס סיסה (פרייבורג) – מוביל את הפתעת העונה

דידייה יא קונאן (האנובר) – סיסה, גרסת חוף השנהב

פפיס סיסה שחקן פרייבורג (ימין). GettyImages
הפתעת העונה, בינתיים. סיסה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully