וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לבועטי הפנדלים בעולם?

13.12.2010 / 10:20

דרוגבה, טוטי, פורלאן, קאנוטה, הונטלאר – זו רק רשימה חלקית של השחקנים שלא דייקו בסופ"ש מהנקודה הלבנה. מיכאל יוכין מנתח סופ"ש אירופי ומנסה להבין למה

זה אמיתי - סידני סם

זה לא חדש שבמגרשי הבונדסליגה מתרוצצים עשרות צעירים עם פוטנציאל להפוך לכוכבי-על, והשבוע יש סיבה נהדרת להתמקד בסידני סם. הקשר בן ה-22, אמנם ממוצא ניגרי אך יליד צפון גרמניה, התברר כקטלני במיוחד במשחקים נגד האקסיות. סם גדל בקבוצה הצעירה של המבורג, ואפילו זכה לכמה דקות בונדסליגה במדיה, לפני שהושאל בקיץ 2008 לקייזרסלאוטרן למשך שנתיים. לאוטרן היתה אז בליגה השניה, ואשתקד היה סם אחד הגורמים המרכזיים בעלייתה, עם 10 שערים ושבעה בישולים. המבורג קיוותה לקבלו בחזרה, אך הקשר הצעיר לא האמין שיתנו לו לשחק בהרכב וחתם בלברקוזן אחרי שיחה לבבית עם המאמן יופ היינקס.

לפני חודש אירחה לברקוזן את קייזרסלאוטרן, וסם היה גיבור הניצחון 1:3 עם צמד, כולל טיל מדהים לחיבורים שהוגדר על ידי היינקס כ"שער העונה". בשבת הוא יצא לביקור באיצטדיונה של המבורג, ושוב תפס את הכותרות עם משחק נפלא ושער בבעיטה מזווית קשה. אין ספק שמנהגו לחגוג כיבושים עם נשיקות לסמל של לברקוזן לא עשה טוב לאנשי המבורג ביציע – הרי המנהל הספורטיבי בסטיאן ריינהארדט לא הסתיר את אכזבתו מהעזיבה של סם עוד לפני המשחק: "עצוב מאוד שהוא בחר לנטוש, אבל היו לכך סיבות ולא ניתן היה למנוע זאת".

סידני מתמקצע לא רק במפגשים עם קבוצות העבר שלו, אלא הפך לבורג חשוב במכונה של היינקס שעלתה למקום השני. רודי פלר לא יכול להפסיק לשבח אותו וטוען: "סם רץ מהר יותר עם הכדור מאשר רוב השחקנים רצים בלעדיו". סם כבר מוכן לזימון של יואכים לב: "ברור שאני מחכה לטלפון ממנו. אני נמצא בדרך הנכונה וצריך להמשיך להשתפר. זה הכל".

עם ארתורו וידאל הצ'יליאני בכושר מדהים, וצוות מסייע של רנאטו אוגוסטו הברזילאי וטראנקילו בארנטה השווייצרי, יש להיינקס קישור פנטסטי, ובעונה רגילה היה לה סיכוי טוב להיאבק על האליפות ההיסטורית. ששה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-8 משחקי חוץ לא הולכים ברגל. אלא שזו לא עונה רגילה, ודורטמונד הספיקה לפתוח פער של 11 נקודות בפסגה. עם זאת, לברקוזן היא היחידה שניצחה את הצהובים-שחורים (במחזור הראשון), והיא תמשיך להאמין בכוחה. אוהדיה מקווים שהחזרה הצפויה של מיכאל באלאק מפציעה לא תהרוס את האיזון המצוין בקישור ולא תעצור את ההתקדמות של סם. כמו בנבחרת גרמניה במונדיאל, באלאק יכול רק להפריע.

סידני סם שחקן באייר לברקוזן. Joern Pollex, GettyImages
סם כבר מוכן לזימון של יואכים לב: "ברור שאני מחכה לטלפון ממנו. אני נמצא בדרך הנכונה וצריך להמשיך להשתפר. זה הכל"/GettyImages, Joern Pollex

זוהי סדום – בועטי הפנדלים

חשבתם פעם מה סיכויי ההצלחה בבעיטות מ-11 מטרים? מחקרים לא רשמיים מצביעים על כ-75 אחוזים, לא כולל דו קרב שנועד להכריע משחקי גביע (שם השיעור יורד באופן משמעותי). אז איך אפשר להסביר סוף שבוע במהלכו דידייה דרוגבה, פרנצ'סקו טוטי, דייגו פורלאן, פרדי קאנוטה וקלאס יאן הונטלאר מחמיצים מהנקודה הלבנה? 10 פנדלים נשרקו במחזור האחרון בארבע הליגות הגדולות באירופה, ורק שלושה מהם תורגמו לשערים. מדהים!

למעשה, המגפה החלה בבונדסליגה כבר לפני שבוע, כאשר טורסטן פרינגס ואדין דז'קו החטיאו את הפנדלים שלהם בהפרש של שתי דקות ב-0:0 הביזארי בין ברמן לוולפסבורג. אתמול שוחזר "ההישג" בקרב בין מיינץ לשאלקה – תחילה בעט הונטלאר לעמוד, ובהמשך נכשל אנדרה שורלה הצעיר מול מנואל נוייר, עוצר פנדלים מדופלם שהביא לקבוצתו ניצחון יקר. ההולנדי של שאלקה יכול לנשום לרווחה, וכך גם טוטי שבעט ברשלנות מול בארי ובכל זאת סיים עם 0:1 לזכות רומא, ופורלאן שכשל מול דניאל ארנזובייה מלה קורוניה אך ניצח 0:2 בזכות צמד של קון אגוארו. גם ההחמצה של מארקו די ואיו מבולוניה מול מילאן לא הייתה ממש קריטית – כריסטיאן אביאטי, אחד השוערים המצטיינים של העונה, הדף את הפנדל שלו כאשר הרוסונרי כבר הובילו 0:3.

הסיפור של קאנוטה עצוב הרבה יותר – הוא החמיץ בדקה השישית במשחק הביתי מול אלמריה, ובהמשך נפל קורבן להצגה מטורפת של פאבלו פיאטי שהביא לאורחת ניצחון 1:3 ודרדר של סביליה להפסד ליגה רביעי רצוף. כל זה מתגמד לעומת הפספוס המזעזע של דרוגבה שהיה קרוב להצעיד את צ'לסי לניצחון ליגה ראשון בחמישה משחקים ולהחזירה למקום הראשון. קודם לכן ניצל הג'וקר של קרלו אנצ'לוטי טעות איומה של שוער טוטנהאם גומש כדי להשוות ל-1:1, אבל בתוספת הזמן התהפכו היוצרות, ודווקא גומש סיים את אחד המשחקים הגרועים בקריירה שלו כגיבור. המאמן האיטלקי התייחס להחמצה בביטול, אבל הוא רק מנסה לעודד את עצמו. גם אנצ'לוטי יודע שזה בדיוק ההבדל בין יציאה ממשבר להעמקתו.

שוער טוטנהאם הורליו גומש עוצר פנדל של חלוץ צ'לסי דידייה דרוגבה. רויטרס
10 פנדלים נשרקו במחזור האחרון בארבע הליגות הגדולות באירופה, ורק שלושה מהם תורגמו לשערים. מדהים!/רויטרס

זה מתחמם - משפחת אינס

אין קבוצה בליגות הנמוכות שעשתה יותר כותרות בשנתיים האחרונות מאשר נוטס קאונטי. בקיץ 2009, בהיותה קבוצת תחתית בליגה הרביעית, היא עברה לבעלות קבוצת משקיעים מפוקפקת מהמפרץ הפרסי, והסאגה החלה. סוון גוראן אריקסון השבדי מונה בקול תרועה רמה למנהל הספורטיבי של המועדון, והתפטר כעבור חצי שנה. סול קמפבל הדהים את העולם כאשר חתם במועדון, אבל ברח אחרי משחק אחד ובסופו של דבר מצא את עצמו בארסנל. המשקיעים עצמם גורשו בעקבות חקירה שיזמה הליגה האנגלית, והקבוצה נמכרה שוב. למרות כל הבלגן, נוטס קאונטי בכל זאת עלתה במאי לליגה השלישית, אלא שהחיים החדשים התבררו כקשים מדי, והיא שקעה במאבקי הישרדות.

ועכשיו לחדשות הטובות. לפני חודש וחצי מונה פול אינס למאמן הקבוצה, ובעסקה הראשונה הביא בהשאלה מליברפול את בנו תומאס. אינסי הפסיד את שלושת המשחקים הראשונים, אבל ניצח את הרביעי ובשבת חגג 0:2 על מילטון קיינס דונס. זה לא היה סתם ניצחון מתוק על האקסית, אותה אימן אינס בשתי קדנציות, לפני ואחרי ההרפתקה הכושלת בבלקבורן. הוא העלה את נוטס קאונטי מעל הקו האדום, ואת השער הראשון כבש בדקה ה-86 לא אחר מאשר תומאס בן ה-18. הילד כבר ערך בתחילת העונה הופעת בכורה במדי ליברפול, אם כי במשחק אותו ישמחו באנפילד לשכוח – ההדחה המביכה מגביע הליגה בידי נורתהמפטון. כעת אפשר לקבוע בביטחון שצומח כשרון לא קטן במשפחת אינס.

בינתיים האב מאושר בתפקידו החדש, אם כי הוא מודע להיותו המאמן השישי של קאונטי ב-13 החודשים האחרונים. "אם יתנו לי זמן להוכיח את עצמי וכסף לרכוש שחקנים לפי ראות עיניי, אין לי ספק שאצליח כאן מאוד", הצהיר האיש שנותר המאמן שחום העור היחיד בכל ארבע הליגות באנגליה לאחר פיטוריו של כריס יוטון מניוקאסל. אשרי המאמין.

שחקן ליברפול, תומאס אינס. Julian Finney, GettyImages
אפשר לקבוע בביטחון שצומח כשרון לא קטן במשפחת אינס/GettyImages, Julian Finney

זה מתקרר – השפעת מאמנים חדשים

אפרופו כריס יוטון. ההחלטה השערורייתית של הבעלים מייק אשלי לפטרו גרמה לגל ביקורת כמעט חסר תקדים באי הבריטי. המהומה הגדולה ביותר פרצה בחדר ההלבשה, ובניוקאסל מאמינים שהשחקנים שטופחו על ידי יוטון, ובראשם החלוץ הכוכב אנדי קארול, התקרבו מאוד לדלת היציאה מהקבוצה, אולי כבר בינואר. אם למאמן אין כימיה עם הקבוצה טבעי לסיים את כהונתו, אך אם הוא נהנה מאהדה ותמיכה בחדר ההלבשה יש להשאירו, במיוחד כאשר התוצאות אינן בגדר קטסטרופה. אלן פארדיו אמנם ניצח במשחקו הראשון את ליברפול, וקארול אפילו הבקיע, אבל לניוקאסל כדאי ללמוד מהדוגמאות הטריות ברחבי היבשת.

סביליה מיהרה לזרוק בסוף ספטמבר את אנטוניו אלבארס, שעבד במשך שנים ארוכות כעוזר מאמן וקודם למשרה הבכירה רק במרץ האחרון. גרגוריו מנסאנו גויס במקומו, ואפילו ניצח את אתלטיקו מדריד, בילבאו ו-ולנסיה. אך מאז השפעתו התפוגגה והקבוצה שקעה במקום ה-11 עם ארבעה הפסדים רצופים (ע"י בועטי הפנדלים).

נשיא גנואה הלא מבריק, אנריקו פרציוזי, שלח לפני חודש הביתה את אחד המאמנים הטובים בתולדות המועדון, ג'אנפיירו גאספריני. דניאלה בלארדיני שהגיע במקומו מתאים לקבוצה הרבה פחות, ולמרות שני ניצחונות בפתיחת הקדנציה שלו גם גנואה בצרות. הפסד ביתי 1:0 לנאפולי היה צריך להיות גבוה יותר, ובכושר הנוכחי היא לא ראויה אפילו למקום העשירי בו היא נמצאת.

שטוטגרט נכנסה לפאניקה אחרי פתיחה גרועה ופיטרה את כריסטיאן גרוס, המאמן שהצעיד אותה בעונה שעברה מהתחתית הבוערת להעפלה לליגה האירופית. מה הוא אשם שההנהלה לא רכשה יורש לסמי חדירה שנמכר לריאל למדריד? התוצאה – מחליפו יינס קלר השיג ארבע נקודות בשני משחקיו הראשונים, אך מאז העסק לא דפק. אחרי שצבר נקודה בודדת בארבעת המשחקים האחרונים, פוטר שלשום גם קלר לטובת ברונו לבאדיה. לתשומת לבך, מיסטר אשלי!

מאמן ניוקאסל כריס יוטון. GettyImages
אם למאמן אין כימיה עם הקבוצה טבעי לסיים את כהונתו, אך אם הוא נהנה מאהדה ותמיכה בחדר ההלבשה יש להשאירו, במיוחד כאשר התוצאות אינן בגדר קטסטרופה/GettyImages

זה המשחק – השבוע של יונייטד

הגיע השבוע הגורלי של השדים האדומים. הערב הם מארחים את ארסנל, וביום ראשון הבא נוסעים לסטמפורד-ברידג'. בשבועיים האחרונים נשמעו במנצ'סטר דיבורים מעט ביזאריים של פרשנים מסוימים שמקווים לסיים את העונה ללא הפסד. כדאי להתחיל בשבוע הקרוב בלבד. אם לא תיכנע לשתי היריבות המשמעותיות ביותר שלה בצמרת ותחזור למקום הראשון, תהפוך יונייטד לפייבוריטית לאליפות, והנה אחת הסיבות לכך.

בעונה שעברה לקחה צ'לסי את כל 12 הנקודות מול יונייטד וארסנל, ולכן סיימה ראשונה. אלכס פרגוסון ניצח פעמיים את ארסן ונגר (בעזרת שערים עצמיים של אבו דיאבי ומנואל אלמוניה בשני המשחקים), ולכן סיים שני. שניים מארבעת המשחקים החשובים ביותר של העונה מבחינת פרגי מתקיימים בששת הימים הקרובים. האם הם יניבו שער בכורה של וויין רוני?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully