וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: לא דובים ולא יער

13.12.2010 / 9:06

הפטריוטס הגיעו לשיקגו המושלגת ורמסו את הברס 7:36. עוד הפסד לג'טס, 10:6 למיאמי, הפסד לגרין ביי בדטרויט 7:3

הדרמה הגדולה של יום ראשון נרשמה דווקא במגרש בו לא נערך משחק - המטרודום של מיניאפוליס, שם קרס הגג וגרם להזזתו של המפגש בין מינסוטה לניו יורק ג'איינטס לדטרויט, בלילה שבין שני לשלישי. אבל על המגרש בו יתקיים המשחק הזה היה מתח כבר הלילה, כשגרין ביי הפסידה לליונס 7:3, הפסד שאולי עלה לה בפלייאוף. סיום ביזארי היה למשחק בוושינגטון, שם ספגה טמפה ביי מהרדסקינס את מה שנראה כטאצ'דאון משווה תשע שניות לסיום, אבל וושינגטון, בצורה האופיינית לה, לא הצליחה למשוך את המשחק להארכה, כשלה בביצוע בעיטת הבונוס והבאקנירס ניצחו 16:17 ושמרו את עצמם בתמונה.

תקרת איצטדיון מטרודום של מינסוטה וייקינגס. Ann Heisenfelt, AP
ללא ספק, התמונה הגדולה של יום ראשון. תקרת המטרודום קורסת/AP, Ann Heisenfelt

אטלנטה לא התקשתה לנצח בשארלוט את קרוליינה החלשה 10:31 והבטיחה את מקומה בפלייאוף. בפאלו שיפרה מעט את מאזנה ב-6:13 על קליבלנד, פיטסבורג הסתייעה בעבודת הגנה משובחת של טרוי פולמאלו והחבר'ה וגברה בבית על סינסינטי 7:23, והשוט-אאוט של המחזור התקיים בג'קסונוויל, שם ניצחו הג'אגוארס את אוקלנד 31:38 ושימרו את יתרונם בראש ב-AFC דרום. העונה של הריידרס די מתה.

בסדרה השנייה של המשחקים הגיעה ניו אינגלנד לשיקגו והביסה אותה 7:36. הג'טס, שקיוו להתאושש מההפסד לפטריוטס בשבוע שעבר, נוצחו בבית על ידי מיאמי 10:6. סן דייגו לא התקשתה ב-0:31 מול קנזס סיטי וסן פרנסיסקו השאירה לעצמה סיכוי משמעותי לזכייה ב-NFC מערב עם 21:40 גדול על סיאטל. ניו אורלינס הכניעה את סט. לואיס 13:31 ואריזונה היכתה ללא רחמים בדנבר, 13:43. במשחק שנעל את הלילה יצאה פילדלפיה מדאלאס עם ניצחון חשוב, 27:30.

סטנפורד רוט שחקן אוקלנד ריידרס מפיל את מוריס ג'ונס דרו שחקן ג'קסונוויל ג'אגוארס. John Raoux, AP
מוריס ג'ונס דרו וג'קסונוויל התקדמו עוד צעד לינואר/AP, John Raoux

דטרויט (10:3) - גרין ביי (5:8) 3:7

ארון רוג'רס העדיף לרוץ עם הראש קדימה במקום לגלוש במחצית הראשונה, יצא מהמשחק עם זעזוע מוח והפאקרס הכניסו את מאט פלין. האחרון לא יכול היה לתרום מהניסיון ומהיכולת של רוג'רס, והפאקרס נכנעו לליונס בגלל טאצ'דאון של וויל הלר. הטייט אנד קטף מסירה מדרו סטנטון באנדזון פחות משמונה דקות לסיום, ובכך קטעו האריות שרשרת של 19 הפסדים ליריבותיהם ב-NFC צפון. 10 מ-22, 117 יארד, שני איבודים וטאצ'דאון לסטנטון, 46 יארד ואיבוד לרוג'רס, 177 יארד ואיבוד לפלין. הפאקרס עלולים לשלם בסיום העונה מחיר יקר בעקבות ההפסד הזה.


קרוליינה (12:1) - אטלנטה (2:11) 31:10

הפאלקונס לא התקשו בשארלוט, עשו את המוטל עליהם והבטיחו מעשית את המקום בפלייאוף, כשהם שומרים על המאזן הטוב בליגה. מייקל טרנר המשיך להיות אחד הנשקים המשמעותיים ביותר בליגה, כשעם 112 יארד ושלושה טאצ'דאונים עשה את העבודה על הקרקע. מאט ריאן פתח עם טאצ'דאון מהיר לטוני גונזאלס ונרגע אחר כך (227 יארד ב-20 מ-34 ואיבוד), אבל בגדול לא הייתה לבזים בעיה מול ג'ימי קלאוסן (107 יארד ואיבוד) וחבריו.


פיטסבורג (3:10) - סינסינטי (11:2) 7:23

האח הידד לבנגאלס, שנחלו הפסד עשירי ברציפות. הם לא היו עושים זאת בלי קרסון פאלמר, שמסר פעמיים לידיהם של טרוי פולמאלו ולאמאר וודלי. אלה היו טעויות קריטיות, כי שני שחקני ההגנה המצוינים של פיטסבורג נכנסו לאנדזון ישירות, ואנשי הפלדה כבר יכולים להריח את ינואר מקרוב. פולמאלו, מי שיהיה ה-MVP ההגנתי של העונה, רשם עוד חטיפה. 258 יארד לבן רות'לסברגר, 115 מתוכם להיינס וורד הנצחי. 178 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים לפאלמר, 71 יארד לצ'אד אוצ'וסינקו.

ג'יימס פריור שחקן פיטסבורג סטילרס נכנס בשחקן סינסינטי בנגאלס רג'י קלי. Jared Wickerham, GettyImages
איזו הגנה של חיות יש לסטילרס האלה/GettyImages, Jared Wickerham

וושינגטון (8:5) - טמפה ביי (5:8) 17:16

סיום הולם למשחק, לפחות מהצד של הרדסקינס, שכמו הניסיון לנקודת בונוס משווה נראית כל העונה שלהם. סנטנה מוס תפס לטאצ'דאון מצמק תשע שניות לסיום, אבל הסנאפ של ניק סאנדברג היה גבוה מדי, עבר בין ידיו של האנטר סמית' והניצחון נשאר אצל הבאקנירס, שקטעו בכך רצף של שני הפסדים. טמפה ביי השאירה לעצמה סיכוי להעפיל מהוויילד קארד (את אטלנטה היא כבר לא יכולה לעבור). 266 יארד וטאצ'דאון לג'וש פרימן, 122 יארד מתוכם לארליוס בן ו-52 אחרים לקלן ווינסלו, שרשם טאצ'דאון. וושינגטון בזבזה משחק ענק של ריאן טוריין על הקרקע - 172 יארד ב-24 נשיאות. 228 יארד וצמד טאצ'ים לדונובן מקנאב, 82 ואחד מתוכם למוס.


בפאלו (10:3) - קליבלנד (8:5) 6:13

הבילס הראו שההתפרקות במטרודום בשבוע שעבר הייתה מקרית, ושבסך הכל מגמת השיפור שלהם נמשכת. טוב, כמובן שזה עוזר כשיש לך מכונת חטיפות כמו ג'ייק דלהום בצד השני. הוא מסר רק לאחת, אבל היא הגיעה בזמן הכי לא נכון מבחינת הבראונס, ארבע דקות לסיום. 142 יארד וטאצ'דאון לריאן פיצפטריק, 112 יארד על הקרקע לפרד ג'קסון. בקליבלנד, משחק פאתטי לדלהום - 86 יארד ב-12 מ-20 ואיבוד, 108 יארד ופאמבל לפייטון היליס.


ג'קסונוויל (5:8) - אוקלנד (7:6) 31:38

משחק מוטרף בג'קסונוויל, שבסיומו שמרו הג'אגוארס על יתרונם בראש ה-AFC דרום. ג'קסונוויל פיגרה 24:14, אבל הפכה את התוצאה בתוך שלוש דקות עם טאצ'דאונים של רשארד ג'נינגס על הקרקע ומייק סימס ווקר באוויר. ביתרון 24:31 לג'אגוארס רשם דארן מקפאדן העצום טאצ'דאון שני בריצה במשחק (122 יארד על הקרקע בסך הכל ועוד טאצ'דאון בתפיסה יחד עם 86 יארד באוויר), אבל התגובה הגיעה כמעט מיד עם טאצ'דאון ל-30 יארד של מוריס ג'ונס דרו, 1:34 דקות לסיום. המג"ד סיים עם 101 יארד, כשהטאצ'דאון הזה הכריע את המשחק. העונה של הריידרס הסתיימה, מעשית, עם ההפסד הזה.

דייויד נלסון שחקן בפאלו בילס. David Duprey, AP
הטאצ'דאון של דייויד נלסון מבפאלו עשה את ההבדל במשחק מול הבראונס/AP, David Duprey

שיקגו (4:9) - ניו אינגלנד (2:11) 36:7

הברס הגיעו למשחק במטרה לתת הצהרה, אבל הפטריוטס, שחזרו מהניצחון הגדול על הג'טס במאנדיי נייט, השתיקו אותם מהר מאוד. אחרי רבע ראשון תמים למדי, בו ירדה ביתרון 0:7, התפוצצה ניו אינגלנד על ג'יי קאטלר ושיקגו, עם 26 נקודות ללא מענה שסגרו את הסיפור כבר בהפסקה. עם ההפסד של הג'טס קרובה ניו אינגלנד להבטיח גם את המקום הראשון ב-AFC מזרח. כל שהיא צריכה כעת הוא ניצחון או הפסד נוסף של הסילונים. 369 יארד ושני טאצ'דאונים לטום בריידי, 151 יארד וטאצ'דאון לדיון בראנץ'. 152 יארד, שני איבודים אוויריים ועוד אחד על הקרקע לג'יי קאטלר, שירצה לשכוח את ההתמודדות הזו.


ניו יורק ג'טס (4:9) - מיאמי (6:7) 10:6

משחק איום ונורא במדולנדס, דו קרב בסגנון "טפשים ללא הפסקה" בין מארק סאנצ'ז לצ'אד הני. שני הקוורטרבקים היו גרועים במיוחד, כשהני המנצח השלים 5 מ-18 ניסיונות המסירה שלו ל-55 יארד, אבל עשה פעולה חיובית אחת - טאצ'דאון לשישה יארדים לברנדון מרשל, שהתברר כקריטי מאוחר יותר. הג'טס, שקיוו להתאושש ממפלת פוקסבורו, שוב היו הלומים וסאנצ'ז מסר ל-216 יארד ב-17 מ-44 ואיבוד אווירי. הוא נכשל בניסיון קאמבק מאוחר, וניו יורק מוצאת את עצמה שני משחקים מאחורי ניו אינגלנד.


ניו אורלינס (3:10) - סט. לואיס (7:6) 13:31

אם הפאלקונס קיוו לאיזשהו מרווח נשימה ב-NFC דרום, הם לא קיבלו אותו מהראמס. דרו בריס והקדושים קצרו ניצחון שישי ברציפות, ולמגינת ליבן של אטלנטה וטמפה ביי, נמצאים חזק מתמיד בתמונת העלייה. בריס נחטף פעמיים, אולם מסר לשלושה טאצ'דאונים ו-221 יארד בסך הכל, כשמרקז קולסטון תופס לצמד. 231 יארד ושני איבודים לסאם בראדפורד, 96 יארד על הקרקע לסטיבן ג'קסון בסט. לואיס, שסיבכה את עצמה בתמונת ה-NFC מערב.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Dilip Wishawant, GettyImages
יש לי פלייאוף על הראש, לא לעמוד לי בדרך. בריידי חותך בהגנת הברס/GettyImages, Dilip Wishawant

סן דייגו (6:7) - קנזס סיטי (5:8) 0:31

בלי מאט קאסל ועם ברודי קרויל האנמי, לצ'יפס פשוט לא היה מה לחפש באצטדיון קוואלקום. הצ'ארג'רס ידעו שהם חייבים לנצח כדי לשמור את עצמם בתמונת ההעפלה מה-AFC מערב, ועשו את זה בקלות עם שני טאצ'דאונים של פיליפ ריוורס למלקולם פלויד. ריוורס זרק ל-226 יארד ונחטף פעם אחת, פלויד קטף ארבע מסירות ל-51 יארד. בקנזס סיטי, מספרים מביכים לקרויל - 7 מ-17 ל-40 יארדים מבזים.


סן פרנסיסקו (8:5) - סיאטל (7:6) 21:40

הניינרס החזירו את כל הבית למאזן שלילי, ועדיין יש להם סיכוי לא רע להגשים את חזונו של הנשיא ג'ד יורק, שכשהיו במאזן 6:0 אמר כי יזכו בראשות הבית ויגיעו לפלייאוף. אחרי רבע ראשון צמוד, שהסתיים ב-7:10 לסן פרנסיסקו, דאג אלכס סמית' לסגור עניין ברבע השני, ועם שתי מסירות לטאצ'דאון ירד להפסקה ביתרון 7:30 והפך את המחצית השנייה לפורמאלית בלבד. סמית', שחזר מפציעה, היה טוב וסיים עם 255 יארד ושלושה טאצ'דאונים, אחד מהם לבריאן ווסטברוק, שתפס ל-87 יארד (והגיח רק ל-23). 285 יארד, שני טאצ'דאונים ולא פחות מארבעה איבודים אוויריים למאט האסלבק בסיאטל.


אריזונה (9:4) - דנבר (10:3) 13:43

טוב, אז תבינו מה קרה פה: הקרדינלס פתחו עם הרוקי ג'ון סקלטון בעמדת הקוורטרבק, הוא מסר ל-146 יארד ללא טאצ'דאון - ובכל זאת אריזונה סיימה עם ארבעה כדורים שעברו את האנדזון. איך? שניים של טים הייטאוור, שסיים עם 148 יארד ב-18 גיחות, עוד אחד בטריק של הבועט ג'יי פילי (חמישה שערי שדה מוצלחים) ועוד אחד בהחזרת פאמבל. וכל זה, כדי להעיד על המצב העגום של הברונקוס, ששוב ביישו את סמל המועדון המפואר. הם יכולים להתנחם בכך שג'ון אלוויי, גדול שחקניהם אי פעם, מצטרף לצוות הניהול של הקבוצה.


דאלאס (9:4) - פילדלפיה (4:9) 30:27

דשון ג'קסון חגג על מגני הקאובויס לכל אורך המשחק, ו-11 דקות לסיום עשה את זה בענק, עם טאצ'דאון של 91 יארד שהעלה את האיגלס ליתרון 20:27. שער שדה של דייויד אייקרס שמונה דקות לסיום ביסס את הניצחון, כשג'ייסון וויטן, בטאצ'דאון שני במשחק, רק צימק. ג'קסון סיים עם 210 יארד בארבע תפיסות, שהצטרפו ל-270 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים של מייקל ויק, ול-149 יארד על הקרקע של לשון מקוי. 69 יארד וצמד לוויטן לא השפיעו על הרצון של האיגלס לחזור לאותו אצטדיון בפברואר.

עובדי איצטדיון סולג'רספילד של שיקגו ברס מנקים את המשטח. Charles Rex Arbogast, AP
ככה זה נראה לפני המחזור. עובדי סולג'רספילד מכשירים את האיצטדיון/AP, Charles Rex Arbogast

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully