וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרוד משיח נבחר לספורטאי השנה של הוועד האולימפי

12.12.2010 / 18:35

גולש הרוח זכה גם למענק כספי של 40 אלף ש"ח. יעקב טומרקין ואופיר הלוי הם הצעירים המצטיינים. הוצגו הקריטריונים ל-2012

יותם רונן

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכה: עידן גוראל

ראשי הוועד האולימפי בישראל קיימו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בה הודיעו על ספורטאי השנה האולימפי לשנת 2010 והציגו את הקריטריונים לאולימפיאדת לונדון 2012. גולש הרוח נמרוד משיח, שזכה במדליית ארד באליפות העולם ודורג ראשון בדירוג העולמי בסוף שנת התחרויות, נבחר לספורטאי המצטיין ויזכה במענק כספי של 40 אלף שקלים.

יחיעם שרעבי, מאמן הטאקוונדו שהוביל את בת אל גטרר, מוטי לוגסי וגילי חיימוביץ' לפודיומים זכה בתואר מאמן השנה. יעקב טומרקין הוא הספורטאי הצעיר של השנה עם שתי מדליות באולימפיאדת הנוער ושתיים באליפות העולם לנוער. גולשת הרוח אופיר הלוי הוכתרה לספורטאית הצעירה של השנה.

הקריטריונים לאולימפיאדת 2012 הם די דומים לקריטריונים שהיו לאולימפיאדת בייג'ינג. השינויים הבולטים הם בענפי השחייה והאתלטיקה, כאשר לספורטאים תהיה אפשרות לקבוע תוצאות A שהוגדרו לפי ההתאחדויות הבינלאומיות, כשבפעמים קודמות הקריטריון לצירוף שחיינים ואתלטיים היה מיקום. הפעם בנוסף למיקום יש גם אפשרות לקבוע תוצאת A בתחרויות מטרה ולהסתפק בזה לקביעת קריטריון.

בענפים אולימפיים בהם אין יותר מ-20 משתתפים, הוחלט כי ישראל תיצמד לקריטריון הבינלאומי הקל יותר. שינוי זה יכול לשרת למשל את המתאגרף יוסף עבדלגאני, שמתחרה בקטגוריית משקל כבד ויוכל ליהנות הפעם מקריטריון קל יותר. בשאר הענפים הקריטריונים נותרו די זהים לפעמים הקודמות, כשהמטרה של ראשי הוועד האולימפי היא לא לשלוח ספורטאים למען השתתפות בלבד אלא לצורך הבאת הישגים משמעותיים. את הקריטריונים ניתן יהיה להשיג החל מה-1 בינואר 2011 ועד ה-15 ביוני 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully