וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו מופתע?: שלום תקווה על הדשדוש של מכבי ת"א

12.12.2010 / 11:00

החזקת הכדור המיותרת של בוזגלו, עטר, ישראלביץ' ואלברמן גורמת למשחק של מכבי ת"א להיות איטי ולא מפתיע, ומכאן גם מאוד קל לסיכול על ידי לא מעט קבוצות. שלום תקווה מסכם את סופ"ש

בואו נאמר את האמת – מכבי תל אביב חילצה אמש (מוצ"ש) נקודה ממכבי פתח תקוה. לולא הפגיעה הרשלנית של עומר דמארי בניבאלדו, קשה לראות איך מכבי תל אביב משווה את המשחק. העמידה הטקטית של מכבי פתח תקוה ביטלה את התקפת מכבי תל אביב וסיכנה לא אחת את השער של לירן שטראובר. והנה, שוב מתברר לנו שמכבי תל אביב עדיין לא קבוצה טובה ובטח לא קבוצה מחוברת. אבל זה יותר מזה.

לא פעם אנחנו רואים קבוצות קטנות שסוגרות ועוקצות, אבל במקרה של מכבי תל אביב זו בעיה של ממש ולא של משחק נקודתי: המשחק של הקבוצה פשוט לא שוטף והוא סובל מאוד מהחזקת כדור מיותרת ומוגזמת של שחקני החלק הקדמי. כולם מוכשרים, כולם טכניים, אבל לאורך עונה שבה צריך להביא תארים היכולת שלהם יכולה לבוא לידי ביטוי רק דרך הקבוצה ולא דרך הברקות אישיות. התוצאה, ולא רק מול מכבי פתח תקווה: המשחק של מכבי תל אביב לא מהיר ולא מפתיע.

להחזקת הכדור המיותרת של שחקני החלק הקדמי יש השלכות על הרבה דברים. חוסר היציבות שנוצר מכך לא תורם לשקט של המועדון, ומכאן כמובן לשקט של השחקנים ושל הצוות המקצועי. החזקת כדור צריכה להתבצע במקומות הנכונים, ברגע שמתבצעת חטיפת הכדור. הראייה לכך היא השער של מכבי פתח תקווה, שהגיע אחרי שלוש-ארבע מסירות מהירות בנגיעה אחת.

גם ישראלביץ, גם עטר, גם בוזגלו, גם אלברמן – כולם מצוינים כיחידים, אבל הטיפול שלהם בכדור הוא יתר על המידה. לכן גם מאוד קל לסגור את מכבי תל אביב. הקבוצה פשוט לא מפתיעה וכבר בתחילת המשחק שחקני היריבה לומדים את ההתקפות שלה. לא ראיתי שחקן אחד בחלק הקדמי של מכבי תל אביב שמשחק בנגיעה.

עטר ובוזגלו יכולים לגמור משחק בנגיעה, אבל הם לא נותנים מספיק למכבי תל אביב. פשוט לא מספיק. הם מבליחים במשחק אחד ונעלמים בשני, בגלל אותו סגנון משחק אינדיבידואלי. הבעיה של מכבי תל אביב שזה לא רק הם, אלא כל החלק הקדמי. יש יותר מדי נגיעות בכדור בהתקפה של מכבי תל אביב ומשחק איטי. כשמשחקים נגדך טקטי, אתה לא יכול להיות איטי ושבלוני. ככל שהמשחק שלהם יהיה מהיר יותר, ככל שהיציאה שלהם קדימה תהיה מהירה יותר, כולם – יחידים וקבוצה – ירוויחו.

השאלה המרכזית היא מתי זה יקרה. אנחנו כבר במחזור ה-14 ועדיין מדברים על החיבור במכבי תל אביב. אחרי כל כך הרבה מחזורים, אנחנו עדיין לא יודעים מה אנחנו רואים שם ואיזו מכבי נקבל במחזורים הבאים. כמו שכבר נכתב כאן בעבר, זו שנה מאוד לא פשוטה למכבי תל אביב, עקב לגיון הזרים שהגיע בבת אחת. זה התפקיד של הצוות המקצועי לחבר את החבילה הזו, אבל אני לא רואה איך מכבי מתחברת בהמשך. אלא אם כן היא תפתיע את כולנו, זו השנה שבה שחקני הרכש שהגיעו למועדון אמורים לשלם את שכר הלימוד. כל דד ליין אחר, בטח לאור מה שאנחנו רואים, הוא על סף הבלתי אפשרי.

ועוד שתי הערות קטנות לסיום:

1. סוגית הניהול: אני מאוד מקווה שבאשקלון לא חושבים הבוקר שהם ניצחו בגלל הקדמת המשכורות לשחקנים. כמו שלא אהבתי את הענישה הקולקטיבית בשבוע שעבר, אין שום ערך בפרס הקולקטיבי. אל תשלמו לפני ואל תשלמו אחרי – גם אם יש צדק מסוים בהחלטות מהסוג הזה באותו רגע. אתם צריכים את אותם שחקנים להמשך העונה.

2. הפועל עכו ביטלה בסופ"ש את בית"ר ירושלים. להזכירכם, זו אותה בית"ר שהיתה בכושר טוב עד עכו. למען הצדק הספורטיבי, מותר לקוות שהמשחק הזה שם חותמת סופית שעכו היא לא הפתעה. עכו היא קבוצה עם ביטחון, קבוצה מאוד קטלנית במתפרצות שלה וכזו שמביאה נחת לתושבי הצפון. הפתעה? מהיום אתם רשאים לחפש הגדרה עדכנית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully