וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו לא יצא מזה: האם אנצ'לוטי יצלח את המשבר בצ'לסי?

10.12.2010 / 20:00

המשבר שעובר בחודשים האחרונים על צ'לסי כבר טרף מאמן גדול אחד. מה הוביל את קרלו אנצ'לוטי לעבר אותה תהום והאם יש לו את הכלים לא ליפול לשם בסדרת המשחקים המטורפת שמצפה לו?

"השינוי הזה הוא מאוד מוזר לטעמי", כתב שחקן העבר איאן רייט בטורו האישי ב'סאן'. "תמוה שנפטרים מאדם שתרם כל כך הרבה לצ'לסי וממנים במקומו מישהו זר למועדון, במיוחד בתפקיד כל כך חשוב. זה אחד המקרים שאתה שואל את עצמך: 'מי האיש הזה?'. אני לא שמעתי עליו מעולם, איך הוא בכלל קיבל את התפקיד? כנראה שהכל יכול לקרות כל עוד רומן אברמוביץ' רוצה בכך". נשמע לכם מוכר? הטור הזה לא נכתב בספטמבר 2007 כשאברהם גרנט תפס את מקומו של ז'וזה מוריניו כמאמן צ'לסי, אלא בנובמבר 2010 עם מינויו של מייקל אמנאלו לתפקיד עוזר המאמן על חשבון ריי ווילקינס.

מאמן אינטר, ז'וזה מוריניו. ברקע: מאמן צ'לסי, קרלו אנצ'לוטי. Phil Cole/, GettyImages
סוג של דז'ה-וו. אנצ'לוטי ומוריניו/GettyImages, Phil Cole/

המקרה זהה, אך הסיטואציה שונה. עד ה-12 בנובמבר צ'לסי הייתה במצב מצוין. הקבוצה הוליכה את טבלת הליגה האנגלית, הבטיחה את עלייתה לשמינית גמר ליגת האלופות ונראתה חזקה ויציבה לעומת שאר הטוענות לכתר. אלא שאברמוביץ' לא דוגל בשיטת 'אם זה לא שבור, אל תתקן את זה'. כך, באמצע משחק אימון של קבוצת המילואים מול מילואי באיירן מינכן ובניגוד לדעתו של המאמן קרלו אנצ'לוטי, קיבל עוזרו הנאמן ווילקינס את הודעת הפיטורים בטלפון מהמנכ"ל רון גורליי. על פי גורמים במועדון, ווילקינס שימש כפה של אנצ'לוטי מול השחקנים והתקשורת ועזר לו להתאקלם באנגליה. כעת, משתקופת הקליטה הסתיימה והאיטלקי למד אנגלית, אין עוד צורך באיש עליו אמר אנצ'לוטי כי "צ'לסי זורמת בעורקיו".

אמנם מדובר הפעם רק בעוזר ולא במאמן עצמו, אך ההשלכות של המהלך משמעותיות לא פחות. ברגע בו פוטר ווילקינס, ובמיוחד כאשר הונחת אמנאלו (בלם מכבי תל אביב לשעבר והאיש אותו גרנט מינה בזמנו לסקאוט) כמחליפו ללא הסכמת אנצ'לוטי, חל כרסום משמעותי בסמכויותיו של המאמן האיטלקי. בינתיים צ'לסי משלמת את המחיר. הדאבליסטית האנגלית צברה רק חמש נקודות בששת מחזורי הליגה האחרונים – המאזן הכי גרוע מאז ספטמבר 2007, אז, כזכור, שילם מוריניו את המחיר ופוטר. משחקי הליגה הבאים מזמנים לצ'לסי את טוטנהאם, מנצ'סטר יונייטד וארסנל, מולן יצטרך להוכיח אנצ'לוטי כי התגבר על המשבר שיצרה לו ההנהלה. אם כי על פי ההיסטוריה של אברמוביץ' במועדון, האיטלקי בכל מקרה חי בצ'לסי על זמן שאול.

מאמן בודד

אז איפה בדיוק טמונה הבעיה של צ'לסי? על פי דידייה דשאן, מאמן מארסיי שאירח את הכחולים השבוע במסגרת ליגת האלופות ושיחק בקבוצה עונה אחת ב-1999, האצבע צריכה להיות מופנית לבעלים. "אני מכיר את קרלו וריי היטב, יש ביניהם כבוד והערכה הדדית והפרידה לא עשתה להם טוב", קבע הצרפתי. "אני חושב שהמהלך הזה של אברמוביץ' ערער את השחקנים". אלא ששחקני צ'לסי, לפחות כלפי חוץ, לא הביעו שום תרעומת על פיטוריו של ווילקינס. ספקולציות שעלו בתקשורת האנגלית אף טענו כי מספר שחקנים בכירים יזמו שיחה עם הבעלים ודיברו בגנותו של עוזר המאמן, כפי שעשו לכל מחליפיו של מוריניו (עד אנצ'לוטי, בינתיים).

האם אברמוביץ' שוב מקבל עצות משחקניו? לא ממש בטוח. אף אחד לא באמת יודע מה מתרוצץ במוחו של האוליגרך הרוסי, שגם אחרי שבע שנים בצ'לסי עדיין נחשב אניגמה, ממעט לדבר בפומבי או להביע את דעתו על הקבוצה. לכאורה הוא שומר מרחק, אך בפועל הופך אברמוביץ' מעורב יותר ויותר בנעשה בקבוצה עצמה באמצעות האנשים הקרובים לו בהנהלה. הריחוק התקשורתי רק מגביר את התהיות לגבי התנהלות המועדון, המזכירה פוליטיקה נוסח מזרח אירופה, ובעיקר לגבי סיבת הפרידה מווילקינס. "לא היו בינינו דין ודברים אחרי ההדחה על ידי אינטר בעונה שעברה", הסביר ווילקינס ל'סקיי ספורטס' ודחה את הטענות לפיהן אברמוביץ' נטר לו טינה על כך שאמר כי לו הבעלים היה כדורגלן לשעבר, הוא היה רואה את הדברים אחרת. "אם זה היה המקרה, אני חושב שהייתי מפוטר מיידית".

מאז העזיבה של ווילקינס, צ'לסי לא ניצחה בליגה ואיבדה את הפסגה לראשונה מאז אפריל. גם המנהל המקצועי פרנק ארנסן כבר הודיע כי יעזוב את המועדון בתום העונה, ולמעשה הכוורת סביב אנצ'לוטי מתרוקנת. האיטלקי שרד שמונה שנים במילאן עם בוס קפריזי לא פחות בדמות סילביו ברלוסקוני, אבל אף אחד לא יופתע אם בשלב מסוים, עוד לפני שאברמוביץ' יעשה את הצעד, אנצ'לוטי ירים ידיים למרות החוזה בו הוא מחזיק עד 2012, ויבין שבמצב שנוצר אין לו מה לחפש בצ'לסי. "אני כל הזמן מדבר על הבעיות בהם נתקלים חלוצים בודדים - כרגע אנצ'לוטי הוא מאמן בודד", קבע טוני קסקרינו, חלוץ נבחרת אירלנד לשעבר, ב'טיימס'. "הוא אלוף אירופה לשעבר, אסור להטיל ספק בסמכויותיו. יש לי תחושה שהוא עשוי פשוט לקום ולעזוב. הוא מרגיש מנודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שמיכה קצרה

אנצ'לוטי אכן נמצא בבדידות מזהרת בצמרת המועדון ובכל הקשור למאבקים הפוליטיים, אך השחקנים ניצבים מאחוריו גם בתקופה בה צ'לסי חווה את הרצף הגרוע ביותר שלה בליגה זה עשור. "קרלו חשוב לנו מאוד", הבהיר סלומון קאלו. "הוא תמיד מגן עלינו ולא מפעיל עלינו לחץ, זה חשוב מאוד. עזיבה שלו תהיה הרסנית מבחינת צ'לסי". הכחולים האמינו שאחרי חילופי מאמנים תכופים הגיעו למנוחה ולנחלה עם אנצ'לוטי, שהוביל אותם לדאבל מרשים כבר בעונתו הראשונה ופתח את העונה בצורה נהדרת. אלא שגם הוא לא מקבל את האמון לו הוא ראוי במעמדו ועל סמך הישגיו.

בקיץ, כשראמירס נרכש מבנפיקה, אנצ'לוטי לא היה בסוד העניינים. הוא חשב על שחקנים אחרים. גם לקראת ינואר יש לו מספר מועמדים, אולם בהנהלה כבר רמזו לו כי ככל הנראה לא יבוצע רכש באמצע העונה. גם על שחרורם המאסיבי של ותיקים דוגמת ריקרדו קרבאליו, דקו ומיכאל באלאק משלמת כרגע צ'לסי, שלא צירפה מחליפים ראויים (גם כדי להתאים את עצמה לחוקי הליגה החדשים) ונאלצה בעקבות מכת הפציעות שפקדה אותה לזרוק למים העמוקים את בוגרי האקדמיה. השינוי במדיניות – מפזרנות יתר לסגירת הברזים – היה חד מדי.

כך נותרה צ'לסי, אחת הקבוצות הגדולות באירופה ומהמועמדות היותר בכירות לזכות בליגת האלופות, עם שני בלמים בכירים טבעיים בסגל. שניהם, ג'ון טרי ואלכס, נאלצו לנשוך שפתיים ולשחק יותר מדי פעמים העונה למרות שסחבו פציעות. מלבדם, גם פרנק למפארד סובל מפציעה במפשעה כבר מספר חודשים וצפוי לחזור רק במשחקים הקרובים. "יש לנו כל כך הרבה פציעות וזה פגע בנו פיזית ומנטלית", הודה פלורן מאלודה. "קבוצות קיבלו ביטחון לעמוד מולנו, איבדנו את כוח ההרתעה". צ'לסי, שבשנים עברו הושיבה שחקנים בינלאומיים ביציע כדי שיוכלו לתת מענה בעת הצורך לכל צרה שלא תבוא, סובלת מסגל קצר שמתקשה בשלב זה ועלול לקרוס לקראת סיום העונה. כמה אירוני.

למזלה של הדאבליסטית, היא עדיין חזק במאבק. בכל עונה אחרת, במיוחד כשדידייה דרוגבה שובת מהבקעה בליגה במשך חודשיים (וגם מזה יוצא רק בזכות פנדל) וגם מאלודה וניקולא אנלקה רחוקים מהכושר שהפגינו במחזורי הפתיחה, היא כבר הייתה משתרכת הרחק מאחורי חבורת המובילות. אלא שהסיטואציה הנוכחית, בה כל קבוצות הצמרת מאבדות נקודות ומתקשות לייצר רצף ניצחונות, עשויה לאפשר לה לעבור את התקופה הזו בנזק מזערי. "יש לנו הזדמנות לתקן ולחזור למקום הראשון בעזרת ניצחונות על היריבות שלנו", הזכיר אנצ'לוטי, שהשבוע חרג ממנהגו וביקר את השחקנים עליהם הוא טורח כל העת להגן. "כרגע אין לנו שום סיבה לחייך. הבעיה שלנו היא על מגרש ולא בשינויים בצוות המקצועי, השחקנים מפוחדים ואני כועס ומאוכזב. ציפיתי לרגעים קשים, אבל לא האמנתי שהם יתארכו כל כך. אני לא ישן טוב בלילה". מחכה לשיחת טלפון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully