וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימונס: "כשמבינים אותי, מוציאים ממני את המיטב"

6.12.2010 / 23:26

טרה סימונס שב למלחה למפגש של נימבורק מול הפועל ירושלים, ומסביר מה לא עבד אשתקד: "לא נתנו לי את הכדור בידיים"

"ברוך הבא, טרה", אמר אחד מעובדי ההיכל כאשר הבחין בטרה סימונס יורד מהאוטובוס של נימבורק הצ'כית לקראת האימון הערב (שני) במלחה. בעבר הלא רחוק סימונס שיחק בהפועל ירושלים, אך הנוסטלגיה לא בדיוק חונקת את גרונו, על אף שיפגוש מחר את קבוצתו לשעבר. "הייתי בישראל הרבה שנים, ארבע שנים. אבל שום דבר בכדורסל הוא לא לעד", אומר סימונס בראיון לוואלה! ספורט.

צ'כיה, סביבת העבודה החדשה שלו, עושה לו טוב למרות הקור. "עכשיו יש אולי חמש מעלות וקר שם", הוא אומר. "אבל המקום יפה, 25 דקות מפראג. הייתי משווה את זה לתקופה שלי בגליל - מקום פסטורלי שקרוב לעיר. יש חבר'ה טובים סביבי בקבוצה, ומאמן שמאמין בי", הוא מנפק רשימת יתרונות זריזה.

גם כאשר נחת בהפועל ירושלים, בהתחלה הכל נראה דבש. סימונס - שבעונת 2007/08 זכה באליפות עם הפועל חולון ושנה לאחר מכן עבר למכבי תל אביב - הובא לירושלים וזכה לקרדיט נרחב מהמאמן גיא גודס. הפתיחה הייתה טובה, אולם בהמשך העונה חלה נסיגה ביכולתו, וכך גם במעמדו של השחקן. אבל לסימונס אין צורך בחשבונות נפש.

"השנה אני מתבלט יותר כי פשוט נותנים לי את הכדור בידיים ולנהל את המשחק הרבה יותר מאשר נתנו לי בעונה שעברה", מסביר השחקן. "גיא גודס החליט על זה, כי זה מה שהוא רצה, וכתוצאה הייתה פחות תרומה ממני לקבוצה. אם לא קלעתי הורידו אותי מהר. אני לא צריך להוכיח את עצמי או את יכולתי, אני משחק מספיק שנים, אבל חושב שהתפוקה שמשיגים ממני העונה, בכך שנותנים לי יותר את הכדור בידיים ולהוביל את הקבוצה, מוכיחה את עצמה. שנותנים לשחקן את היכולת להוכיח את עצמו זה מעלה את התפוקה שלו".

בינתיים הוא מציג בצ'כיה ממוצעים לא רעים של 16.7 נקודות ו-3.3 אסיסטים ב-33 דקות. "אורן עמיאל אימן אותי בעבר ומכיר אותי, גם ננו מכיר אותי ואיך שאני משחק. הם מבינים את סגנון המשחק שלי, כיצד אני חושב ומה אפשר להוציא ממני", מסביר האמריקאי, "כשמאמן לא מכיר אותי טוב, קשה להוציא ממני את הדברים הנכונים. גודס היה בסדר, אבל היו הרבה שחקנים אמריקאים שהלכו איתם גם אם לא תמיד קלעו", עוקץ השחקן.

"יהיה מרגש, אבל נחכה ונראה"

להפועל ירושלים הייתה אופציה להמשיך עם השחקן, אולם בכפוף לשדרוג חוזהו לכ-250 אלף דולר, ובמלחה החליטו שלא לממש את האופציה. "היו לנו שיחות, אבל זה לא הבשיל לידי כך שאמשיך שם. זה הכדורסל", אומר סימונס.

השחקן מתייחס לסיום העגום של הפועל ירושלים בעונה שעברה - הדחה מהמפעל האירופאי וההפסד בפיינל פור: "לכל קבוצה יש ירידות ועליות במשך העונה, וזה קרה לא אחת גם לנו. עם ירושלים זה קרה דווקא בשני משחקים מאוד חשובים". סימונס אינו מסכים להגדיר את העונה שעברה ככישלון. "הייתה לנו קבוצה טובה מאוד, אבל שוב, עם הרבה עליות וירידות. הגענו רחוק, אבל משחק אחד יכול להרוס את כל ההישגים וזה מה שקרה. הקבוצות ששיחקו מולנו שיחקו יותר טוב ביום נתון".

האם היו שחקנים סוליסטים ומהלכים סוליסטים? "אני לא יודע. אני לא זוכר כל כך רחוק אחורה", מעדיף סימונס לענות בעמימות. "אבל אני פחות מסתכל על העבר אלא על העתיד".

וומה דעתו על ירושלים של העונה? "כמובן שכל הקבוצה שונה. החליפו את רוב השחקנים ואת המאמן, אבל יש לירושלים קבוצה טובה עם שחקנים טובים. הגארדים מרשימים, בריאן רנדל הוא שחקן מאוד טוב וחשוב שעושה הכל על המגרש".

לגבי המשחק מחר אומר סימונס כי יהיה "משחק מרגש אבל נחכה ונראה מחר. זה לא מוזר לחזור למלחה עבורי, כי זו לא הפעם הראשונה שאני משחק מול קבוצה שהייתי בה". ולסיכום, סימונס אינו שולל לשוב לשחק בארץ. "אי אפשר לדעת, המטרה שלי זה לשחק כדורסל , לשמור על הכשירות הגופנית שלי. הבת שלי אוהבת את ישראל ומאוד רוצה לחזור לישראל, אבל זה לא תלוי בה, אני המפרנס", מחייך השחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully