וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצא מסגרת: סיכום המחזור באירופה, בכיכובו של סמיר נאסרי

6.12.2010 / 13:19

השיפור מול השער לקח את הקריירה של סמיר נאסרי צעד קדימה. מיכאל יוכין מנתח את סופ"ש ומתכונן להדחת אתלטיקו

זה אמיתי – ליל ומוסא סו

יש להוריד את הכובע בפני רודי גארסיה. בליגה ששמה דגש ברור על הגנה, המאמן של ליל לא חושש ללכת על כל הקופה ברוב המשחקים, ומעניק שואו אמיתי לקהל. תחת המאמן הקודם, קלוד פואל, היתה ליל משעממת כמו כולן, למרות שהצליחה יחסית. עם גארסיה היא שוחה נגד הזרם, ולא רק האוהדים מתים עליו. כאשר הנהלת הקבוצה החליטה לפטר אותו בצעד ביזארי במיוחד בקיץ 2009, יצאו השחקנים במפגן תמיכה, ובסופו של דבר דווקא מנכ"ל ליל נזרק הביתה, בעוד גארסיה חזר לתפקידו.

אשתקד פספסה ליל עליה לליגת האלופות בגלל הפסד ביזארי בלוריין במחזור הסיום, וכל האוהדים הנייטרלים תפסו את הראש – הרי קבוצתו של גארסיה כבשה 72 שערים ב-38 משחקים, בעוד היבול של אוקזר שהקדימה אותה עמד על 42 כיבושים בלבד. העונה צועדת ליל בגאווה בראש הליגה הצמודה, ורק טבעי שלוריין היתה זו שהובסה אתמול ללא רחמים, 3:6. בסגל של גארסיה יש כישרונות התקפיים מגוונים, ורבות דובר על העניין שמגלה ארסנל, לצד מועדוני פאר נוספים, בגאון הבלגי אדן הזאר שעשוי להיות אחד הכוכבים הגדולים של העשור החדש. אלא שהעונה, במיוחד אתמול, הוא היה בצילו של מוסא סו.

עד לא מזמן היה סו חלוץ אלמוני למדי בשורות ראן, והבקיע 12 שערי ליגה בשתי העונות הקודמות. מאז המעבר לליל בקיץ, הוא כבר הספיק לכבוש 13 פעמים. זה התחיל בשער שוויון לרשת ראן דווקא במשחק הבכורה בקבוצתו החדשה, המשיך עם 0:1 על אוקזר בתוספת הזמן, ובשבועות האחרונים כבר אי אפשר לעצור אותו. סו כבש שלושער במחצית הראשונה ב-2:5 על קון, ואתמול חגג שוב שלישיה מול לוריין, כאשר חלק מהעיתונים אף העניקו לו גם את השער העצמי של מקסים באקה. שער נוסף שלו נפסל בגלל נבדל והוא גם הספיק לבעוט למשקוף. בליל מספרים על בחור ביישן שהגיע ללא ביטחון עצמי אחרי עונה גרועה, וגם לא בדיוק ספורטאי למופת – הקפטן ריו מאבובה מתבדח על הרגלי אכילת הפאסט-פוד של סו. ובכל זאת, גארסיה הפך אותו לחלוץ אימתני תוך שבועות ספורים.

כעת מצטערים בהתאחדות הצרפתית על כך שאפשרו לו לברוח. סו היה בסגל צרפת בנבחרת עד גיל 19 שזכתה באליפות אירופה ב-2005, לצידם של הוגו לוריס, אבו דיאבי ויואן גורקוף. על אף שנולד בפרברי פאריז, הוא שוכנע בעונה שעברה לערוך הופעת בכורה בנבחרת סנגל, ממנה באו הוריו, וכבר כבש 3 שערים ב-5 משחקים. לורן בלאן לא היה מתנגד לזמן אותו כעת, אך זה כבר מאוחר מדי.

זוהי סדום – ההתאחדויות בספרד ובאיטליה

לעתים קשה מאוד להבין מה מנחה התאחדויות בהחלטות על קיום משחקים. שביתת פקחי הטיסה בספרד אילצה קבוצות לנוע ברחבי המדינה באוטובוסים, אבל השערורייה הגדולה ביותר נחשפה כאשר ההתאחדות הבטיחה לברצלונה כי משחקה במגרשה של אוסאסונה יידחה משבת ליום ראשון. המועדון הביתי נעמד משום מה על רגליו האחוריות וההתאחדות הפרה את מילתה. שעות לפני שריקת הפתיחה קיבלו הקטלונים הודעה על חובתם להתייצב במגרש בכל זאת, בליווי איום בהפסד טכני. אז שחקני בארסה עלו למגרש מיד אחרי הנסיעה הארוכה. אמנם זה לא הפריע להם לנצח 0:3, אך הערך הספורטיבי של ההתמודדות נפגע בכל זאת.

למשחק בין קייבו לרומא בליגה האיטלקית לא היה ערך כלל. הוא התקיים על מגרש שחקלאים רבים היו פוסלים אפילו לגידול תפוחי אדמה, ושחקני שתי הקבוצות הודו בסיום שזה היה סיוט בלתי מתקבל על הדעת. למרות שער אישי מבריק של פאביו סימפליסיו מרומא, ההתאחדות האיטלקית הייתה צריכה לתת הנחיה ברורה לדחות את ההתמודדות. היא יכולה להתנחם בעובדה שבליגה האירופית התקיים ביום חמישי מפגש בין היידוק ספליט לאא"ק אתונה על משטח גרוע פי מאה – גם הפרות הרעבות בעולם היו מוותרות עליו בבוז.

אם אבי לוזון היה מתנהל כמו ההתאחדויות בספרד ובאיטליה, הוא היה סופג ביקורת קטלנית, וזה הזמן להבין שאנחנו לא חריגים בנוף האירופי. מצד שני, דווקא השבוע התעלתה ההתאחדות הישראלית על עצמה בקיום מחזור שלם חסר ערך ספורטיבי באווירה של אבל לאומי.

זה מתחמם – סמיר נאסרי

האם הקשר הצרפתי הפך למנהיג התותחנים בהיעדרו של ססק פברגאס הפצוע? נאסרי נמצא בכושר פנומנלי, כבש בשלושת משחקי הליגה האחרונים והביא לארסנל ניצחון 1:2 על פולהאם בצמד אישי מבריק – אם כי גם כאשר מתפעלים מהסלאלום שהוביל לשער השני, חייבים לציין במיוחד את המסירה של רובין ואן-פרסי שעשתה את ההבדל. בשתי העונות הראשונות שלו באנגליה הבקיע נאסרי שמונה שערי ליגה, והעונה כבר יש לו שמונה ב-13 משחקים בלבד. כיבוש מעולם לא היה החלק החזק של הכוכב בן ה-23, וגם במארסיי הוא מיעט למצוא את הרשת, לכן התקדמותו בתחום הופכת אותו לשחקן רב-גוני ומסוכן הרבה יותר. בניגוד לשנים הקודמות, הוא לא מהסס לקחת מנהיגות, וארסן ונגר פשוט מתמוגג.

"זה היה שילוב של טכניקה, חוכמת משחק, כישרון וקור רוח. הוא היה צריך להיות סבלני בשני המקרים, ועשה זאת מושלם", אמר המנג'ר הצרפתי על השערים של נאסרי שהעלו את ארסנל לפסגת הטבלה. הבוס יודע ששחקן הכנף הוכיח את עצמו כעת גם כפליימייקר: "הוא משתפר כל הזמן ונהיה יעיל יותר. רבים פקפקו בהחלטתי להחתים אותו, אבל הוא מוכיח שצדקתי. תמיד האמנתי בו, והוא מסוגל להתקדם עוד ועוד".

אחד הספקנים הגדולים ביכולתו של נאסרי היה מאמן צרפת לשער ריימונד דומנק, שהשפיל אותו ביורו 2008 ולא לקח אותו למונדיאל האחרון. אופיו הבעייתי הוגדר כאחת הסיבות לכישלונו במדי הטריקולור, והבעיה המרכזית הייתה נעוצה ביחסיו הקרים עם וויליאם גאלאס. המעבר של הבלם לטוטנהאם עשה טוב לשני הצדדים – בעוד גאלאס מצטיין בסגל של הארי רדנאפ, נאסרי משוחרר הרבה יותר אצל ונגר. בדרבי לפני שבועיים סירב סמיר ללחוץ את ידו של גאלאס, בסגנון ברידג'-טרי, וזכה לכותרות לא מחמיאות. אם ישמור על הכושר הנוכחי, איש לא יזכיר לו את זה בסיום העונה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

זה מתקרר – דויד דה-חאה

כולם קבעו מזמן שהשוער הצעיר של אתלטיקו מדריד הוא היורש המיועד של איקר קסיאס, ואפשר להבין אותם. מאז פרץ לתודעה לפני שנה, הוכיח דויד דה-חאה לא רק אינסטינקטים מדהימים על קו השער, אלא גם קור רוח מרשים ומנהיגות שלא מתאימה לגילו – בדיוק כמו קסיאס לפני עשור. לפני המונדיאל אפילו זימן אותו מאמן ספרד ויסנטה דל-בוסקה לנבחרת, והוא הפסיד לויקטור ואלדס בקרב על תפקיד השוער השלישי בסגל אלופת העולם.

אלא שעכשיו הגיעה התקופה הקשה: דה-חאה עובר את המשבר הרציני הראשונה בקריירה שלו. אתלטיקו ספגה שבעה שערים בשלושת משחקי הליגה האחרונים, וגם הפסידה 3:2 בביתה לאריס סלוניקי בליגה האירופית. הפיאסקו מול היוונים, שעלול להביא להדחת מחזיקת הגביע מהמפעל, שייך כולו לדה-חאה שאשם בכל השערים. הפוקר-פייס המפורסם עדיין כאן, אבל הביטחון העצמי נעלם וגם בהפסד ללבאנטה בשבת שגה דה-חאה פעמיים במהלך שהוביל לשער הראשון.

זה קורה לטובים ביותר, וסביר להניח שהילד יתאושש, אבל זה המקום להזכיר שרק לפני שנה וחצי הגיע לאתלטיקו "היורש" הקודם של קסיאס. קוראים לו סרחיו אסנחו. הוא נרכש מויאדוליד תמורת חמישה מיליון יורו ונחשב לכשרון ענק בכל קנה מידה. פציעה וכושר ירוד הרסו את חודשיו הראשונים בויסנטה קלדרון. דה-חאה תפס פיקוד, בעוד אסנחו נשכח כמעט לחלוטין, למרות שהוא עדיין רק בן 21. דה-חאה חוגג מחר את יום הולדתו ה-20 במצב רוח לא מזהיר. המדור מאחל לו לחזור לעצמו במהירות.

זה המשחק – יובנטוס מול לאציו

עם כל הכבוד לניצחון על אינטר, לאציו נמצאת בסוג של מומנטום שלילי, ומראש קשה היה להאמין שתוכל לאיים ברצינות על המקום הראשון. הנראזורי במצב עגום, למרות שהשער הראשון העונה של גוראן פאנדב הגיע דווקא מול האקסית המיתולוגית, והאיום הממשי על הדהירה של זלטן איברהימוביץ' לאליפות (איזה שער אדיר מול ברשיה!), היא יובנטוס. הגברת הזקנה לא הפסידה מאז ספטמבר, מרוחקת שש נקודות בלבד מהפסגה אחרי מופע נהדר של פאביו קוואליארלה ומילוש קראסיץ' שהניב 1:3 בקטאניה, ובקרב ישיר מול היריבה בצמרת היא יכולה לעלות על חשבונה למקום השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully