וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעצור אותו: ליסנדרו לופז מככב בנבחרת המחזור של אירופה

6.12.2010 / 10:28

לא משום שהוא משחק מחר מול האדומים, אלא בעיקר בזכות היכולת הסוחפת שחזרה - ליסנדרו לופז מוליך השבוע בצדק את התקפת נבחרת המחזור באירופה. עם רונאלדו לצידו ונאסרי מאחוריו, מי צריך יותר

גם בסוף שבוע בו השלג והקור העז היו הכוכבים האמיתיים בכל רחבי אירופה ואף גרמו לדחיות של מספר משחקים, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מצאה את השחקנים הראויים לציון בחמש הליגות הבכירות. מעל כולם בלט השבוע סמיר נאסרי, שכנראה מבצע העונה את קפיצת המדרגה לה ייחלו בארסנל. מלבדו, בין יתר מצטייני סוף השבוע, ניתן לגלות מסר להפועל תל אביב וגם דרישת שלום חמה מהכוכב האורח שלנו לבית"ר ירושלים.

שוער

מנואל נוייר – שאלקה

בשבוע שעבר הושפלה שאלקה בתבוסה 5:0 לקייזרסלאוטרן. התוצאה הזו עלולה הייתה לחזור גם בשבת מול באיירן מינכן, אלמלא תצוגה אדירה של מנואל נוייר בין הקורות במחצית הראשונה. הבווארים סיכנו פעם אחר פעם את שערה של שאלקה, אבל נוייר עצר בצורה וירטואוזית את הכדור המסובב של בסטיאן שווינשטייגר וניצח בעוד שלושה עימותים את טוני קרוס. מרכז השדה של שאלקה לא בא לידי ביטוי, אז נוייר נטל את היוזמה גם בנושא הזה וכדור ארוך שלו הוביל לשער הראשון של חוראדו בניצחון 0:2. אמנם שאלקה עדיין בתחתית ורחוקה מחלומות האליפות של פתיחת העונה, אך לפחות היא גררה איתה למטה את באיירן מינכן. גם זו נחמה.

הגנה

מגן ימני: אנחל – ויאריאל

חוסה מריה דל נידו, נשיאה של סביליה, טען בתחילת העונה כי קבוצתו מכוונת לזכייה באליפות הליגה הספרדית הרגילה. משמע: המקום השלישי. המחזור ה-14 הפגיש את סביליה עם ויאריאל, מי שמאיישת את המקום אליו שואף דל נידו, ובסיום המשחק הצוללת הצהובה אף ביססה את אחיזתה בו לאחר ניצחון 0:1 על האנדלוסים המצויים במשבר. עבור ויאריאל היה זה ניצחון בית שישי משבעה משחקים, כשבארבעה מהם היא כלל לא ספגה. גם מול סביליה עשתה ההגנה הצהובה את עבודתה על הצד הטוב ביותר, כשהדברים אמורים במיוחד לגבי אנחל. המגן הימני נעל את הצד שלו וגם הציג בהתקפה שיתוף פעולה מצוין עם סנטי קאסורלה, שלא מפסיק להחמיא לו. אנחל פורח, ויאריאל בדרך לאליפות.

בלם: ריאן נלסן – בלקבורן

לפני כשבועיים, עוד בטרם דימיטאר ברבאטוב חגג עליו עם חמישייה, הציע סם אלרדייס לבלם הניו זילנדי שלו בבלקבורן, ריאן נלסן, לפרוש מכדורגל בינלאומי כדי להאריך את הקריירה בפרמיירליג. שחקן ההגנה בן ה-33, שהנהיג את הקיוויז למונדיאל נטול הפסדים בדרום אפריקה, הודיע שהוא יפרוש אך ורק בתנאים שלו ושיש עוד זמן. ניו זילנד תמשיך ליהנות מהקפטן הנערץ שלה, לפחות בשנתיים הקרובות, וכך גם בלקבורן. בניצחון 0:3 על וולבס לא הסתפק נלסן רק בעבודה הגנתית סולידית. הוא עלה לעזרת ההתקפה במצבים הנייחים, בישל בראש את הראשון וחתם את התוצאה בעצמו עם השלישי. עכשיו אלרדייס כבר לא ידבר.

בלם: מרקו רוס – פרנקפורט

גם בעונת שיא מבחינתה, כשהיא במקום השני בבונדסליגה ונחשבת לאחת ההפתעות הגדולות של אירופה, מיינץ לא הצליחה לשבור את המנחוס במפגשים עם השכנה פרנקפורט. מאז 2003 לא ניצחה מיינץ את יריבתה, שבשבת ידעה להתאושש משתי רביעיות שספגה וניצחה במגרשה 1:2. תאופניס גקאס כבש את שערו ה-13 העונה והכריע את המשחק לקראת הסיום, אך המצטיין בשדה היה כובש השער הראשון, הבלם מרקו רוס. שחקן הבית בן ה-25 הבקיע בביצוע נהדר מהאוויר במחצית הראשונה, ולאחר מכן המשיך עם משחק יציב במרכז ההגנה ושיתוף פעולה מוצלח עם אלכסנדר וסוסקי. "הגנו על השער בגאווה", אמר רוס המאושר בסיום. "זה היה ניצחון מוצדק".

מגן שמאלי: לייטון ביינס – אברטון

צ'לסי רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון עם 1:1 מול אברטון, אך יכולה להתנחם בכך שיכול היה להיות הרבה יותר גרוע. במחצית השנייה של המשחק בסטמפורד ברידג' היו הטופיז טובים יותר, ואם היו משווים קצת לפני כן אולי היו גורפים את כל הקופה. את עיקר הצרות לצ'לסי עשה האגף השמאלי של אברטון, ובמיוחד המגן לייטון ביינס. האנגלי בישל כבר שישה שערים העונה מהעמדה שלו בהגנה, וגם בשבת דהר באגף, שלח הגבהות מדויקות לרחבה וסידר את שער השוויון. "המגן השמאלי הטוב באנגליה משחק בצ'לסי וזה אשלי קול, אבל אין ספק שביינס הוא השני הכי טוב", טען מאמן אברטון דייויד מויס. על פי החודש האחרון, יכול להיות שהסדר הפוך.

קישור

הרנאנס – לאציו

אחד מיחידי הסגולה שמונעים מתפקיד הפליימייקר להיעלם מנוף הכדורגל האירופי, לימד בסוף השבוע שיעור חשוב גם את הגנת אלופת אירופה. הרנאנס היה מעורב בשער הראשון שנכבש כתוצאה מנגיחה שלו, בישל באומנות את השני וסגר עניין עם השלישי בבעיטה חופשית שהבטיחה ללאציו ניצחון 1:3 גדול על אינטר. בין הפעולות המכריעות הספיק הרנאנס לרקוד על הכדור במרכז המגרש, להביך את שחקני הנראזורי ולהעמיד את חבריו מספר פעמים במצבי הבקעה טובים. ללא ספק, הברזילאי הפנטסטי הוא אחד השחקנים המלהיבים והמרעננים באיטליה העונה. בעיקר בזכותו לאציו היא קבוצת צמרת.

פדרו ריוס – חטאפה

האיש של חטאפה בעונה שעברה היה פדרו לאון. הקיצוני המהיר להטט באגף הימני והיכולת הטובה זיכתה אותו בחוזה בריאל מדריד. מיצ'ל חיפש מחליף ראוי, ובסופו של דבר מצא אותו אצלו על הספסל. בשבוע שעבר פדרו ריוס סחף את חטאפה לניצחון 1:3 על סביליה, ברביעי הוא כיכב מול אודנסה בליגה האירופית ובראשון התעלה עם צמד מצוין לרשת של דודו אוואט ומעורבות גם בשער האחרון, ב-0:3 החלק של האזולונס מול מאיורקה. אולי הימים הנהדרים הללו העוברים על ריוס וחטאפה, יבהירו סופית לאוהדי הקבוצה שיש פדרו חדש בעיר. אפילו פדרו לאון מחא כפיים ביציע.

סמיר נאסרי – ארסנל

ההצגה האישית של סוף השבוע שייכת לסמיר נאסרי. הצרפתי המצוין ממשיך להיות האיש הבולט של ארסנל העונה, ומתעלה במיוחד במשחקים בהם ססק פברגאס חסר. בשבת הוא התעלל בפתיחה במתיו בריגס, המגן הצעיר של פולהאם, ובעיקר השאיר את הצופים פעורי פה עם שני מבצעי סולו מרהיבים שהעניקו לתותחנים ניצחון 1:2 בדרבי הלונדוני הקטן ומקום ראשון זמני. בשער הראשון זרק נאסרי שני שחקנים לפני שירה לרשת, ובשני ניער עוד שניים והטעה גם את השוער לפני שכבש בסיבוב. "זה היה שילוב של טאץ', אינטליגנציה, כישרון ייחודי וקור רוח", החמיא מאמנו ארסן ונגר, שמקבל תוצרת מרכש עליו ספג לא מעט ביקורות בעבר. אחרי 12 שערים בשתי העונות הראשונות גם יחד, נאסרי הבקיע העונה 11 שערים בכל המסגרות (מהם שמונה בליגה). סופרסטאר בהתהוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

התקפה

מוסא סו – ליל

בעונה שעברה לוריין אירחה את ליל במחזור הסיום של הליגה, ניצחה אותה 1:2 ומנעה ממנה את המקום השלישי והכרטיס לליגת האלופות. יותר מחצי שנה חלפה מאז, אבל בליל לא שכחו. דחיית המשחק ביממה בגלל מזג האוויר המושלג רק דרבנה אותם, וכך גם האפשרות לעלות למקום הראשון. לוריין שוב עשתה צרות לליל ואף הוליכה בפתיחת המשחק המשוגע, אלא שלהבדיל מהעונה הקודמת, הפעם היה למארחת את מוסא סו. החלוץ הסנגלי כבש שלושער שני תוך פחות מחודש והעלה את מאזנו בעונת הבכורה שלו בליל ל-13 שערים - יותר ממכסת שעריו בשלוש עונות במדי ראן. סו מלך השערים, ליל האטרקטיבית בפסגת הליגה אחרי ניצחון 3:6, וזה עוד ביום בינוני של אדן הזארד.

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

ז'וזה מוריניו בחר לפתוח ללא חלוצים מול ולנסיה, אבל מי צריך חלוץ כשיש לך את כריסטיאנו רונאלדו? הפורטוגלי אושש לבדו את ריאל מדריד מטראומת הקלאסיקו, כשכבש צמד גדול לקראת הסיום במשחק לא מרשים של קבוצתו ב-0:2 על ולנסיה. במדריד חששו כי התבוסה הכואבת מול ברצלונה תכניס את הקבוצה למשבר דומה לזה שהיה אחרי ה-6:2 ב-2009, אלא שרונאלדו חשב אחרת. הפנומן הפורטוגלי לא התרשם מהמגננה של ולנסיה ולקח את כל המשחק על עצמו. לקלאסיקו הוא לא באמת הופיע וברצלונה עדיין שני צעדים לפני ריאל, אבל לפחות מבחינה אישית רונאלדו מקדים את לאו מסי. גם בטבלת המבקיעים בספרד עם 17 שערים לעומת 15 של הארגנטינאי, וגם בנבחרת המחזור שלנו.

ליסנדרו לופז – ליון

בתחילת העונה הוא היה פצוע וליון סבלה. כשהוא חזר, דיברו על חילוקי דעות עם המאמן קלוד פואל, ואז הגיעה פציעה נוספת. גם ממנה הוא קם, וכרגע אין מי שיעצור אותו. גם לא פואל. ליסנדרו לופז, שחקן העונה שעברה בליגה הצרפתית, החל באיחור את המירוץ לתואר האישי בעונה הנוכחית, אך בקצב הזה הוא עוד יצליח לשמור עליו. שבעה שערים כבש החלוץ הארגנטינאי בחמשת מחזורי הליגה האחרונים, כולל צמד מנצח ב-1:2 הדרמטי של ליון במונפלייה. סגנית האלופה התגברה על קשיים רבים וכרגע נמצאת במרחק נגיעה מהפסגה, בעיקר הודות ליכולת הנפלאה של ליצ'ה. דה סילבה ופרנסמן, ראו הוזהרתם.

כוכב אורח

הכוכב האורח שלנו לא מגיע מאירופה והוא אפילו לא שיחק בסוף השבוע עקב צבירת צהובים, אך עדיין אין ראוי ממנו למשבצת זו. מילובן מירוסביץ', קשר בית"ר ירושלים בעבר וקפטן אוניברסידד קתוליקה בהווה, הוא האיש שהחזיר את האליפות לקבוצת נעוריו בשנה בה צ'ילה זנחה את הטורנירים הקצרים וחזרה לשיטת הליגה הארוכה, כנהוג באירופה. מירוסביץ' הוא לא רק שחקן העונה בצ'ילה בפעם השנייה בקריירה, אלא גם מלך השערים עם 19 כיבושים (מהם 12 בפנדלים!). הקשר בן ה-30 סחף את אוניברסידד, אותה מאמן חואן אנטוניו פיצי, לסיום עונה נהדר של שבעה ניצחונות רצופים, כשבחמישה מתוכם גם כבש. 'הצלבנים' חוגגים אליפות ראשונה מאז 2005 ועשירית בתולדות המועדון.

שווים אזכור:

דויד אוספינה (ניס) - עצר את מארסיי בדרבי הדרומי

מאטס הומלס (דורטמונד) - קבלו את אלופת החורף

סטפנו גוברטי (סמפדוריה) - לא רק פאציני

ננה (פריס סן ז'רמן) - שחקן אמצע העונה בצרפת

פאביו קוואליארלה (יובנטוס) - שמר תחמושת ללאציו?

לאונל מסי (ברצלונה) – נמשכת הרוטציה עם רונאלדו

זלאטן איברהימוביץ' (מילאן) – השליט האמיתי של הליגה האיטלקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully