וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: סדר ישן

6.12.2010 / 8:57

מהפך של פיטסבורג בבולטימור הקנה לה ניצחון 10:13 ואת ראשות ה-AFC צפון. ניצחון לאטלנטה בטמפה ביי

בשלב הזה של עונת ה-NFL, מי שלא לוקח את מה שנותנים לו, נמצא בבעיה גדולה. ניו אורלינס ניצלה עבירה מטופשת של סינסינטי כדי לקצור ניצחון גדול 30:34 באוהיו ולשמור את עצמה חזק בתמונת ראשות ה-NFC דרום. שיקגו שוב ניצלה פסיקת שיפוט שנויה במחלוקת מול דטרויט, וכמו במחזור הפתיחה ניצחה אותה בהפרש של פחות מטאצ'דאון - 20:24.

ארתור מוטס שחקן בפאלו בילס מתקל את ברט פארב שחקן מינסוטה וייקינגס. Hannah Foslien, AP
גולת הכותרת של המחזור. פארב מתוקל על ידי ארתור מוטס מבפאלו ומוצא מהמשחק/AP, Hannah Foslien

גרין ביי הייתה צריכה לשמור את עצמה דבוקה לשיקגו, ולאחר מחצית ראשונה צמודה ברחה לסן פרנסיסקו וניצחה 16:34. מאמץ הגנתי נהדר של קנזס סיטי העניק לה ניצחון 6:10 על דנבר. קליבלנד רשמה נקמה ספורטיבית סמלית בלברון ג'יימס, כשגברה על מיאמי 10:13. ג'קסונוויל די סיימה את העונה של טנסי כשניצחה אותה בנשוויל 6:17, הג'איינטס עשו את העבודה ב-7:31 על וושינגטון האומללה ומינסוטה הביסה את בפאלו 14:38, כשברט פארב נטש כבר בפתיחה בשל פציעת כתף. האם רצף הפתיחות שלו ייגדע?

אוהדי קליבלנד בראונס בשלט נגד לברון ג'יימס ובעד פייטון היליס במיאמי. Wilfredo Lee, AP
אפשר לקרוא לזה נקמה. אוהדי הבראונס נגד לברון ג'יימס במשחק במיאמי/AP, Wilfredo Lee

בסדרה השנייה של הלילה הנחילה דאלאס הפסד כואב לאינדיאנפוליס, השני של הקולטס בתוך שבוע בביתם - 35:38 בהארכה. אטלנטה עברה במשחק מפתח ב-NFC דרום את טמפה ביי 24:28 לאחר שכבר פיגרה 24:14, סיאטל רשמה 28 נקודות ללא מענה במחצית השנייה והכניעה את קרוליינה 14:31, סט. לואיס חזרה מאריזונה עם ניצחון 6:19 ואוקלנד גברה בסן דייגו על הצ'ארג'רס 13:28 וקטעה להם רצף מרשים של 19 ניצחונות (שהתפרשו על פני חמש עונות) בדצמבר. את הלילה סגרה פיטסבורג בניצחון על בולטימור 10:13.

מרסל ריס שחקן אוקלנד ריידרס. Denis Poroy, AP
לכל דבר יש סוף, גם לרצף הניצחונות של הצ'ארג'רס בדצמבר. מרסל ריס מאוקלנד על הגובה/AP, Denis Poroy

שיקגו (4:8) - דטרויט (10:2) 24:20

כמו במחזור הראשון, גם הפעם הוכרעה ההתמודדות לטובת הברס בגלל פסיקה שנויה במחלוקת. השופט אד הוקיולי פסק על עבירה לחובת נדמוקונג סו מדטרויט, שהפיל, כך נראה, בתיקול נקי את ג'יי קאטלר. העונש היה דאון ראשון, ומהלך אחד אחר כך זרק קאטלר לטאצ'דאון מנצח לברנדון מנומליונה. ככה זה כשעל כל דבר זורקים היום דגל. הברס שמרו על מקומם בראש ה-NFC צפון, כשקאטלר השלים 21 מ-26 ניסיונות המסירה שלו ל-234 יארד וטאצ'דאון. 64 יארד וטאצ'דאון למאט פורטה, 104 יארד באוויר לארל בנט. בדטרויט, 178 יארד וטאצ'דאון לדרו סטנטון, 66 יארד וטאצ'דאון לקלווין ג'ונסון.


גרין ביי (4:8) - סן פרנסיסקו (8:4) 16:34

הפאקרס (במדים מזעזעים) די גמגמו במחצית הראשונה, אבל יכולת איומה של ההגנה האחורית של הניינרס, שלא יכולה לתקל זאטוט בן 4 ביום בינוני, גרמה לכניעתה של סן פרנסיסקו. טאצ'דאון מגוחך של דונלד דרייבר, שניער מעליו בקלות את השומרים, העלה אותם ל-13:21 בדרך לניצחון הנאה. 298 יארד ושלושה טאצ'דאונים ב-21 מ-30 לארון רוג'רס, שהזין ל-122 יארד ושני טאצ'ים את גרג ג'נינגס המצוין. 194 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לטרוי סמית', 126 יארד ותפיסה באנדזון לוורנון דייויס בניינרס.


מינסוטה (7:5) - בפאלו (10:2) 14:38

כבר בסדרה הראשונה של המשחק נחטף ברט פארב לאחר שתוקל על ידי ארתור מוטס מהבילס, אבל המשמעות הגדולה יותר הייתה פציעה בכתף הזורקת, שיכולה להשאירו בחוץ במשחק הבא. בעצם, בסרט הזה כבר היינו, רק שההחלטה של לזלי פרייז'ר תהיה קשה יותר לאור היכולת הסבירה של טרוואריס ג'קסון. הקוורטרבק המחליף נחטף, אמנם, שלוש פעמים, אבל הביא את קבוצתו למחצית ההתקפית הטובה ביותר שלה העונה, עם שני טאצ'דאונים וסיוע של פעלול-כובע (לא טוב, התרגום הזה של hat-trick, הא? טוב, פעם אחת מותר) של אדריאן פיטרסון, עם שלושה טאצ'ים ו-107 יארד, הבטיח את הניצחון. 105 יארד וצמד לסידני רייס, שהראה כמה היה חסר לוויקינגים במחצית הראשונה של העונה. 158 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לריאן פיצפטריק בבפאלו.

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Jeffrey Phelps, AP
מאיפה החולצות האלה? יש כאלה גם לגברים? ארון רוג'רס/AP, Jeffrey Phelps

סינסינטי (10:2) - ניו אורלינס (3:9) 34:30

הבנגאלס עשו את מה שהם יודעים יותר טוב מכל קבוצה בליגה - לחזור מפיגור דו ספרתי רק כדי לראות את היריבה מנצלת שגיאות טפשיות שלהם ומנצחת. פאט סימס נכנס למלכודת אופסייד בדאון רביעי עם פחות מדקה על השעון, ודרו בריס ניצל זאת כדי לחבור למרקז קולסטון עם טאצ'דאון 31 שניות לבאזר. לסיינטס היה זה ניצחון חמישי ברציפות, ועושה רושם שיקבלו הזדמנות להגן על התואר בינואר. 313 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לבריס, 117 יארד ושני טאצ'ים על הקרקע לכריס אייבורי, 106 יארד ותפיסה לאנדזון לרוברט מיצ'ם. בסינסינטי, 249 יארד וטאצ'דאון לקרסון פאלמר, 49 יארד וצמד לסדריק בנסון, טאצ'דאון לטרל אואנס ושורה תחתונה של הפסד תשיעי ברציפות.


טנסי (7:5) - ג'קסונוויל (5:7) 17:6

מעשית, הטייטאנס גמרו את העונה עם ההפסד, מאחר שגם אם ינצחו עד תום העונה, תשעה ניצחונות לא יספיקו בחטיבה. מוריס ג'ונס דרו הגיח ל-186 יארד, שיא קריירה, ראשאד ג'נינגס היה הזרוע המבצעת עם 44 יארד וטאצ'דאון ודייויד גרארד, שמסר ל-126 יארד בסך הכל, הוסיף טאצ'דאון משלו על הקרקע. בטנסי, 169 יארד ושני איבודים לקרי קולינס, 53 יארדים עלובים לכריס ג'ונסון ותפיסה אחת ל-13 יארד לרנדי מוס. עם זה לא מגיעים לפלייאוף.


מיאמי (6:6) - קליבלנד (7:5) 13:10

העונה של הדולפינס לא גמורה סופית, אבל ההפסד הזה נגס משמעותית בסיכוייהם להגיע לינואר. מייק אדאמס חטף כדור במהלך המפתח של המשחק וסידר לבראונס צ'אנס לבעוט לשער שדה מנצח מ-23 יארד. פיל דוסון לא נכשל והשחיל את הכדור לבין החיבורים, וכך, באופן סמלי במיוחד, קליבלנד נוקמת את נקמתה בלברון ג'יימס, שלושה ימים אחרי שהשחיל אותה על הפרקט, דווקא על מגרש הפוטבול. שער שדה של דן קרפנטר מ-60 יארד, הטווח החמישי באורכו בהיסטוריה של הליגה, היה לא יותר מפיקנטי עבור הדולפינס. 217 יארד וטאצ'דאון בלי איבוד לג'ייק דלהום, 100 יארד וטאצ'דאון לבן ווטסון, רק 57 יארד לפייטון היליס. במיאמי, 174 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים לצ'אד הני.

ראשאד ג'נינגס שחקן ג'קסונוויל ג'אגוארס. Frederick Breedon, AP
רוץ, ראשאד, רוץ. ראשאד ג'נינגס מחסל את העונה של טנסי/AP, Frederick Breedon

קנזס סיטי (4:8) - דנבר (9:3) 6:10

המפגש הקודם בין השתיים הסתיים ב-29:49 לברונקוס, והפעם ראו יושבי ארוהד משחק מסוג אחר לחלוטין. הגנת הברונקוס שיתקה את דוויין בואו לאפס (!) תפיסות, שבוע אחרי משחק הקריירה שלו בסיאטל, אבל לצ'יפס היה מה לומר בתחום ההגנה. ברנדון לויד הוחזק על ידי הצ'יפס לשתי תפיסות ו-31 יארד, קייל אורטון מסר ל-117 יארד בלבד ורק נושון מורנו, עם 161 יארד על הקרקע, ניסה לעשות משהו חיובי בדנבר. בקנזס סיטירשם מאט קאסל 196 יארד וטאצ'דאון, ג'מאל צ'רלס הוסיף 116 יארד באוויר.


ניו יורק ג'איינטס (4:8) - וושינגטון (7:5) 7:31

לרדסקינס תהיה בסוף העונה הזדמנות לצאת מההתחייבות ארוכת הטווח לדונובן מקנאב, ונראה שהם יעשו זאת. הגנת הג'איינטס אמללה את מקנאב לכל אורך המשחק, חטפה אותו פעמיים והוציאה אותו מפוקוס. ההתקפה חסרת התופסים של ניו יורק עבדה יפה על הקרקע, שם הושגו כל ארבעת הטאצ'דאונים שלה בחלוקה שווה בין ברנדון ג'ייקובס (103 יארד) ואחמד בראדשו (97). 161 יארד ואיבוד לאיליי מאנינג. ברדסקינס, 296 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים למקנאב.


סיאטל (6:6) - קרוליינה (11:1) 14:31

עמוק ברבע השני היו הסיהוקס בברוך רציני, כשהפנתרס פתחו פער של שני טאצ'דאונים והובילו 0:14. ברבע השלישי הסיפור כבר נראה שונה. מרשואן לינץ' הגיח לאנדזון כדי לצמק ל-14:10 ורק שתי דקות חלפו כשלופה טאטופו חטף מסירה של ג'ימי קלאוסן, נכנס לאנדזון והעלה את קבוצתו ליתרון. לינץ' רשם עוד שני טאצ'ים כדי לחתום את הניצחון ולהשלים פעלול-כובע (פעם אחרונה עם הבדיחה הגרועה הזו. נשבע!) ו-83 יארד. 229 יארד ושני איבודים למאט האסלבק, 169 יארד לקלאוסן.


אריזונה (9:3) - סט. לואיס (6:6) 19:6

המשחק הזה הוציא את הקרדינלס סופית ממירוץ הפלייאוף ב-NFC מערב, כשהראמס נשארו צמודים לסיאטל, וכפי שזה נראה כעת, אחת משתי הקבוצות הללו תתכבד בהופעה בינואר. חוץ מזה, משחק נורא, כצפוי, שבו הוביל סטיבן ג'קסון את הראמס לניצחון עם 102 יארד וטאצ'דאון. 187 יארד ואיבוד לסאם בראדפורד. בצד של אריזונה, 93 יארד ואיבוד ב-7 מ-20 לדרק אנדרסון הזוועתי, שהוחלף בהמשך על ידי מקס הול וג'ון סקלטון.

אריק ברי שחקן קנזס סיטי צ'יפס מונע מברנדון לויד שחקן דנבר ברונקוס לקבל כדור. Charlie Riedel, AP
אריק ברי והגנת הצ'יפס עבדו שעות נוספות, ברנדון לויד והברונקוס שותקו כליל/AP, Charlie Riedel

אינדיאנפוליס (6:6) - דאלאס (8:4) 38:35 (הארכה)

הגיע הזמן להסיר את הכפפות ולהגיד מה שלא כולם יאהבו לשמוע: עם 11 חטיפות בשלושה משחקים, כולל ארבע במשחק האחרון (ששתיים מהן תורגמו לטאצ'דאון ואחת הפסידה את המשחק), ההפסד הזה כולו על פייטון מאנינג. כן, ג'ים קאלדוול לא מנהל משחק גדול, אין הגנה ואין התקפת ריצה, אבל קבלת ההחלטות של מאנינג הייתה שערורייתית בשלבים רבים של המשחק. חכם לא נכנס למקומות שפיקח יוצא מהם, ומאנינג, בדרך כלל החכם שבשחקנים, מתפקד העונה כמו פיקח - מכניס את עצמו לבורות ומנסה להיחלץ. הפעם הוא יצא מפיגור של 17:0 ברבע השני ואחר כך 35:28 ברבע הרביעי, אבל כשזרק בהארכה את החטיפה הרביעית במשחק זה נגמר עם שער שדה מ-38 יארד של דייויד בילר וניצחון של הקאובויס. הקולטס הפסידו שני משחקים ביתיים ברציפות לראשונה ב"לוקאס אויל". מאנינג סיים עם 365 יארד, שני טאצ'ים וארבעה איבודים. מי שבטח אי אפשר להפיל עליו את ההפסד הוא רג'י ויין, שסגר 200 יארד וטאצ'דאון. 167 יארד ומסירה לאנדזון לג'ון קיטנה בדאלאס, 100 יארד וגיחה לטשארד צ'ויס על הקרקע.


טמפה ביי (5:7) – אטלנטה (2:10) 28:24

כמה אופי יש לפאלקונס, שכבר מצאו את עצמם בפיגור 24:14 עשר דקות לסיום. במצב הזה החזיר אריק ווימס את הכדור לאנדזון וגילח שוב במיידית את ההפרש לשלוש נקודות, ולאחר מכן מסר מאט ריאן למייקל ג'נקינס לאנדזון והמהפך הושלם. הבאקנירס עוד איימו, אבל הגנה טובה של הפאלקונס וחטיפה של ברנט גריימס המצוין השאירו את הניצחון בידי הבזים והדיחו מעשית את טמפה ביי מהמאבק על ראשות ה-NFC דרום. 205 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים למאט ריאן במשחק בינוני, 88 יארד וטאצ'דאון למייקל טרנר באטלנטה. בטמפה ביי, 181 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לג'וש פרימן, 103 יארד וטאצ'דאון ללה גארט בלאנט.


אורלנדו סנדריק (בלבן) שחקן דאלאס קאובויס חוטף כדור. AJ Mast, AP
אחת מארבע. אורלנדו סנדריק מדאלאס חוטף מסירה של פייטון מאנינג/AP, AJ Mast

סן דייגו (6:6) – אוקלנד (6:6) 28:13

לראשונה מזה 19 משחקים, הצ'ארג'רס הפסידו בדצמבר. מי שנהנית יותר מכל מהניצחון המשכנע של הריידרס היא קנזס סיטי, שפתחה פער בן שני משחקים ב-AFC מערב. פיליפ ריוורס מהצ'ארג'רס שוב לא הצליח למצוא את האנדזון, וכשכבר עשה זאת ברבע הרביעי זה היה מאוחר מדי. דארן מקפאדן רץ ל-97 יארד ומייקל בוש הוסיף 95, כל אחד מהם הגיח פעם אחת לאנדזון. 117 יארד ב-10 מ-16 לג'ייסון קמפבל, יחד עם טאצ'דאון. 280 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לריוורס, 73 יארד לאנטוניו גייטס.


בולטימור (4:8) - פיטסבורג (3:9) 13:10

טרוי פולמאלו תמיד אוהב להציק לרייבנס, במיוחד כשזה קובע. התקפת הסטילרס נעצרה בעקביות על ידי ההגנה של בולטימור, עד שלקראת סיום המשחק, בפיגור 10:6, באה הישועה מהסייפטי המצוין. פולמאלו זינק על ג'ו פלאקו, הפיל את הכדור מידיו, הסטילרס זכו בו בסמוך לאנדזון של הרייבנס ומסירה של בן רות'לסברגר לאייזק רדמן קבעה 10:13 והעפלה לראש ה-AFC צפון. ביג בן סיים עם 253 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, פלאקו סיים עם 266 יארד וטאצ'דאון לאנקואן בולדין. הניצחון חשוב במיוחד לפיטסבורג בשל העובדה שהרייבנס ניצחו במפגש בהיינץ פילד, והפסד היה סולל את דרכה למקום השני.

שחקני פיטסבורג סטילרס טרוי פולמאלו עם טריי אסקס. Geoff Burke, GettyImages
גם טריי אסקס מפיטסבורג מעריך איזה שחקן פולמאלו/GettyImages, Geoff Burke

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully