וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטר: "לא היה צריך לקיים את המחזור"

חלוץ הפועל ת"א שם בצד את ה-1:5 על הפועל פ"ת: "אנחנו עם אחד. היינו צריכים להיות עם משפחות הנספים ביום כזה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ניצחון 1:5 בחוץ על הפועל פתח תקוה, העניק הערב (שבת)להפועל תל אביב את המקום הראשון בטבלת ליגת העל לפחות ל-48 שעות, עד משחקיהן של עירוני קרית שמונה ומכבי חיפה. האדומים לא הציגו יכולת מזהירה, אבל פגשו יריבה חלשה ונהנו מצמד של טוטו תמוז וכן שערים של דגלאס דה סילבה, ערן זהבי ושי אבוטבול כדי לנצח. גם את השער המצמק של הכחולים הגיע מרגלי שחקן אדום - ביוואן פרנסמן שכבש שער עצמי.

המשחק עצמו נערך בצל האסון הכבד והשריפות המשתוללות בצפון ולפני שריקת הפתיחה עמדו השחקנים והצופים דקת דומייה לזכר הנספים. חלוץ הפועל תל אביב, איתי שכטר, אמר בסיום: "לא היה צריך לקיים את המחזור והופתעתי שהחליטו לקיים אותו. הראש שלנו ושל כל המדינה לא בכדורגל. היינו צריכים להיות בבתים, עם משפחות הנספים. כולנו עם אחד ובכלל לא היה מצב רוח לכדורגל. באופן אישי הייתי שמח אם המחזור לא היה מתקיים, אבל אנחנו שחקני כדורגל ואם אומרים לנו לשחק, אנחנו צריכים לעשות את זה למרות שזה לא קל"

גוטמן: "מרכינים היום ראש"

מאמן האלופה, אלי גוטמן, פתח את דבריו בהתייחסות לאסון בכרמל: "הפועל תל אביב והכדורגל ישראלי כולו מרכין ראש היום. מרחק לא רב מהבית שלי אנשים נלחמים באש, וליבנו עם משפחות החללים ואני מקווה מאוד שהפצועים יחזרו". לגבי האפשרות של דחיית המחזור אמר גוטמן: "אנחנו מדינה שחיה על חרבה, המראה המיותר הזה הוא חלק מחיינו לצערי והשגרה חייבת לחזור".

באשר למשחק עצמו, הוסיף המאמן: "הפועל פתח תקוה באה מאורגנת ומוכנה, ההבדל בין המשחק היום והמשחק בשבוע שעבר הוא השערים שהבקענו בהתחלה. באנו עם מחשבה גם לגבי המשחק הזה וגם לגבי המשחק של יום שלישי. בשלישי לא נשחק עם שלושה חלוצים, היום נתנו לשחקנים לרוץ ולשחקנים שצריכים לשחק - כמו שי וגל שיש - לשחק גם כן, הם עשו חימום לקראת שלישי". ואם במשחק נגד ליון עסקינן, גוטמן נשמע ספקני לגבי היכולת של קבוצתו לנצח בצרפת: "ליון מבחינתי הקבוצה הכי טובה בבית, אבל נתארגן ונבוא מוכנים למשחק, עם יכולת הרבה יותר טובה משל היום".

טוטו תמוז, שהעלה את מאזן השערים שלו לשמונה העונה, הוסיף: "היה קשה לחשוב על כדורגל היום ואנחנו רוצים לאחל לכל המשפחות שיהיו חזקים. בקשר למשחק - אנחנו שמחים שעשינו שלוש נקודות חשובות אחרי התקלה בשבוע שעבר. רצינו לצאת לליון במצב רוח טוב. יהיה משחק לא קל, אבל ננסה להנות מהרגע ואם נהנה כמו נגד בנפיקה, אולי נעשה תוצאה טובה".

נעים: "השופט הכריע את המשחק"

מנגד, יובל נעים שמע לא מעט קללות מאוהדי הפועל פתח תקוה ובתום המשחק הוא נדרש לכך. "אני לא מתייחס לאוהדים", אמר המאמן. "אם הם חושבים שהבעיה זה יובל נעים אין לי בעיה לקום וללכת. אני עושה מעל ומעבר לקבוצה וההנהלה רואה את זה. הם ממשיכים בשלהם במקום לעודד את הקבוצה. עד עכשיו עשינו תוצאות טובות, אנחנו ממשיכים לעבוד וננסה לקחת כמה שיותר נקודות".

לגבי המשחק עצמו, למאמן הפתח תקוואי לא היו טענות לשחקנים, כי אם לשופט איתן שמואלביץ'. "אני לא מאשים אף שחקן. אני רק מעיר להם, אם יש אשם זה אני. בחצי הראשון שיחקנו טוב, אבל כשאתה מקבל שלושה שערים משלושה מצבים נייחים, ושני פנדלים שהגיעו לנו ולא קיבלנו, קשה לעשות תוצאה טובה. השופט הכריע את המשחק בשתי החלטות אומללות והגיע הזמן שנתחיל להתקדם, שהשופטים לא ייבהלו שהקבוצה הנחותה צריכה לקבל משהו. אם זה היה הפוך, אני מבטיח שהשופט היה שורק שני פנדלים. כל עוד זה קורה, לקבוצות הקטנות לא יהיה שום סיכוי. אלה דברים שלא ישתנו".

מעבר לכך, נעים החליט לא לדבר עם השחקנים בסיום המשחק, אבל יקיים אסיפה לפני האימון הקרוב ובה ישים דגש על הטעויות שנעשו במשחק. בקבוצה מתכננים זעזוע בינואר כשמספר שחקנים, ביניהם אוהד קדוסי ואחרים שלא מקבלים דקות משחק דוגמת אור פישביין וארמון בן נעים, עשויים לעזוב. המאמן מתכנן להתחזק בזר אחד ולפחות שני ישראלים. בקבוצה אמרו היום: "חייבים לעשות שינויים בסגל. אי אפשר להמשיך במצב הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully