וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: אין כמו הבית

4.12.2010 / 21:02

שלושה קרבות על ראשות הבתים במוקד משחקי המחזור ה-13: הג'טס אצל הפטריוטס, בולטימור-פיטסבורג, טמפה ביי-אטלנטה

כשמגיע דצמבר ב-NFL, נדלקת בפניך נורה ובה שתי מלים: מאני טיים. שלושה מפגשי מפתח תוך ביתיים יתקיימו בראשון ובשני, ואחריהם נוכל כבר להתחיל לחשב סיכויים. מי שיכולה להתבונן בשלווה על הנעשה היא פילדלפיה, שה-24:34 שלה על יוסטון ביום חמישי הבטיחו לה את ראשות ה-NFC מזרח עוד שבוע אחד לפחות. תפסנו את הניצחון של האיגלס, ועם 7 מ-13 בשבוע החולף, המדור עומד על 97 ניחושים נכונים מ-176 משחקים (55.1 אחוז). ועכשיו, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות.

קלן ווינסלו שחקן טמפה ביי באקנירס. Margaret Bowles, AP
ניצחון של קלן ווינסלו והבאקנירס יסבך קשות את ה-NFC דרום/AP, Margaret Bowles

METV:

20:00: טנסי - ג'קסונוויל

23:15: טמפה ביי - אטלנטה


FOX:

20:00: ניו יורק ג'איינטס - וושינגטון

23:15: אינדיאנפוליס - דאלאס


ESPN:

3:20, בין ראשון לשני: בולטימור - פיטסבורג

3:30, בין שני לשלישי: ניו אינגלנד - ניו יורק ג'טס

ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. AP
ריי לואיס לא יכול לחכות כבר ליום ראשון, גם אנחנו/AP

לג'איינטס אסור לפשל (שעה ראשית: 20:00)

ניו יורק ג'איינטס (4:7) - וושינגטון (6:5)

הג'איינטס ניצחו, אמנם, בשבוע שעבר את ג'קסונוויל, אבל נראו ממש לא טוב, במיוחד במחצית הראשונה. קווין בוס נחלץ לעזרת ההתקפה המקרטעת שלו, והצליח להבטיח לאיליי מאנינג והחברים ניצחון ראשון לאחר שני הפסדים רצופים. המשימה הפעם תהיה פשוטה: לגמור לדונובן מקנאב והרדסקינס, שהפסידו למינסוטה בבית, את העונה. שתי הקבוצות סובלות מפציעות רבות, ניו יורק בעמדת התופסים ו-וושינגטון ברצים, וזו ההזדמנות לראות מי תעמוד בלחץ ובחוסר טוב יותר.

התחזית: הג'איינטס יעשו זאת


סינסינטי (9:2) - ניו אורלינס (3:8)

לרגע קשה לעכל איזו עונה איומה עוברת על הבנגאלס, שאחרי פתיחה של 1:2 לא מפסיקים לרדת מנוצחים מכר הדשא וחטפו שמונה הפסדים רצופים. הסיינטס, לעומת זאת, במגמה הפוכה של ארבעה ניצחונות רצופים, כשבשלושה מהם רשמו 30 נקודות או יותר נגד היריב. כריס אייבורי ימשיך לאחוז במושכות הרץ האחורי בניו אורלינס, אבל יקבל תגבור גם מרג'י בוש וגם מפייר תומאס שחוזר מפציעה. גם ג'רמי שוקי ישוב וישחק תפקיד חשוב בניו אורלינס, שתיהנה בכל מקרה מהמפגש בטמפה ביי.

התחזית: זה יספיק. ניצחון לסיינטס


קנזס סיטי (4:7) - דנבר (8:3)

הניצחון החשוב בסיאטל השאיר את הצ'יפס בראש ה-AFC מערב, וכשהם רואים את הקאמבק של סן דייגו, ברור להם שאסור להוריד את הרגל מהגז. קנזס סיטי תמשיך לעבוד עם הנשק הכי קטלני שלה ואולי של כל הליגה - התופס דוויין בואו, שמגיע לאחר משחק אימתני של שלושה טאצ'דאונים. המפגש הקודם הסתיים בניצחון ענקי, 29:49, של הברונקוס, בארוהד, סביר להניח, זה יהיה קצת שונה.

התחזית: ניצחון לקנזס סיטי


דטרויט (9:2) - שיקגו (3:8)

לאחר הניצחון הנאה על פילדלפיה בבית, לדובים יש משימה שעל הנייר נראית סבירה: לנצח בעיר המכוניות. דטרויט שוב גילתה לאומה איזו קבוצה אומללה היא בהפסד לפטריוטס, וכעת יש לה הזדמנות לתקן מול ג'יי קאטלר וחבריו. היא תצטרך לעשות את זה עם הקוורטרבק השלישי שלה, דרו סטנטון, שיחליף את מת'יו סטאפורד ושון היל הפצועים. להזכיר, לפני שבועיים, כשהברס התמודדו עם קוורטרבק שלישי, זה נגמר ב-0:16 על מיאמי.

התחזית: ייגמר שוב בניצחון של שיקגו

כריס אייבורי, רנינג בק ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
כריס אייבורי והסיינטס ישמחו להמשיך לנצח. המכשול שבדרך: סינסינטי/רויטרס

גרין ביי (4:7) - סן פרנסיסקו (7:4)

שתי קבוצות שעליהן עברו שבועות הפוכים ייפגשו בלמבו פילד. הפאקרס לא רק הפסידו, הם גם ראו כיצד הברס פותחים עליהם פער של משחק ב-NFC צפון, בעוד הפורטי ניינרס מנצחים יריבה לבית, אריזונה, ופתאום יש להם סיכוי ממשי לזכות בבית המערב בחטיבה. טרוי סמית' ימשיך לפתוח בסן פרנסיסקו, ואולי הוא יודע שהפעם האחרונה שבה ניצחו הניינרס את הפאקרס בלמבו פילד בעונה הרגילה הייתה אי שם בשנות ה-80. אגב, מאזן המפגשים בין השתיים ב-13 המשחקים האחרונים: 1:12 לפאקרס.

התחזית: יהיה 1:13


מיאמי (5:6) - קליבלנד (7:4)

היונקים ממיאמי הם הקבוצה הכי לא צפויה בליגה. צ'אד הני חזר ביום ראשון לאוקלנד והצעיד את הדולפינס לניצחון חוץ, שהעלה אותם שוב למאזן חיובי. טוני ספראנו ושחקניו לא חושבים על המקום הראשון בבית, אבל עדיין פוזלים לעבר הווילד קארד. הליינבקר צ'אנינג קראודר בסימן שאלה, התופס ברנדון מרשל לא ישחק, כנראה. בצד השני, ג'ייק דלהום יפתח שוב במקום קולט מקוי הפצוע ויפעיל את הלהיט של הליגה, הרץ האחורי פייטון היליס.

התחזית: דלהום על כס הנהג? ניצחון למיאמי


מינסוטה (7:4) - בפאלו (9:2)

המשחק הראשון של לזלי פרייז'ר כמאמן הווייקינגס עבר בהצלחה, כשהלוחמים הנורדים קצרו ניצחון בוושינגטון. פרייז'ר הפעיל היטב את אדריאן פיטרסון, וסביר להניח שהרץ האחורי יישא שוב ושוב את הכדור מול הגנת הבילס שלא מצטיינת בעצירת הריצה. בפאלו, מהצד השני, הייתה אמורה לנצח את פיטסבורג, אבל אלוהים גרם לסטיב ג'ונסון לשמוט טאצ'דאון בטוח בהארכה. היינו מאמינים לסיפור הזה, אלמלא התשובה המצוינת של החבר הבפלואיד רועי בן עברי: "בבפאלו כבר מזמן לא מאמינים שיש אלוהים".

התחזית: לא מהמרים על בפאלו, גם אם מאוד מפתה. מינסוטה


טנסי (6:5) - ג'קסונוויל (5:6)

לו היו הג'אגוארס מצליחים להחזיק מעמד ברבע האחרון מול הג'איינטס, הם היו יוצרים מקדמה לא רעה בראשות הבית. כעת, הם צריכים לנצח בנאשוויל ולסיים את העונה של הטייטאנס, שפתחו בצורה מבטיחה אך נכנעו לפציעות ותככים. קרי קולינס, שהחמיץ שני משחקים בגלל פציעה, צפוי להחליף בעמדת הקוורטרבק של הטייטאנס את ראסטי סמית', שזרק לשלושה איבודים בהפסד 20:0 ביוסטון. זה יהיה קרב בין שניים מהרצים הטובים בליגה, כריס ג'ונסון מטנסי ומוריס ג'ונס דרו מג'קסונוויל, שכנראה יכריעו את המשחק על הקרקע.

התחזית: ג'קסונוויל

סטיב ג'ונסון שחקן בפאלו בילס. Karl Walter, GettyImages
מה לא בסדר בתאוריה שלך על אלוהים? סטיב ג'ונסון/GettyImages, Karl Walter

זו ההזדמנות האחרונה, פרימן (שעה ראשית: 23:05 - 23:15)

טמפה ביי (4:7) - אטלנטה (2:9)

לו היו הבאקנירס משחקים ב-NFC מערב, הם כבר היו יכולים לחגוג כמעט את ראשות הבית, אבל בדרום מאזן 4:7 לא מספיק. טמפה ביי נוצחה בבולטימור בשבוע שעבר, וכעת היא צריכה לפצות מול הפאלקונס, שניצחו חמישה משחקים רצופים, כולל במפגש המפתח מול גרין ביי בשבוע שעבר. "אין לי שום תוכניות לבקר בלמבו פילד בינואר", אמר התופס רודי וייט, שרמז כי קבוצתו מתכוונת לסיים במקום הראשון כדי להימנע ממשחקי חוץ עד לסופרבול. טמפה ביי, שימו לב, על מאזן 4:0 מול קבוצות עם רקורד חיובי.

התחזית: ובבית הם לא ממש טובים. ניצחון לאטלנטה


אינדיאנפוליס (5:6) - דאלאס (8:3)

עד כה, העונה הזו עצובה עבור שתי הקבוצות, בהבדל אחד: לקולטס עוד יש סיכוי טוב להגיע לפלייאוף ואפילו לעשות זאת מראש הבית. אינדי ספגה אור ליום שני הפסד משפיל מסן דייגו, 14:36, שהצמיד לה הפסד חמישי בעונה לראשונה מאז 2002. כעת, פייטון מאנינג ינסה להתגבר על חסרונה של סוללת הפצועים שלו ויותר מכך - להפחית את המספר הגבוה של שבעה איבודים אוויריים בשני משחקים. דאלאס, לעומת זאת, רק רוצה לנצח לאחר ההפסד האכזרי לניו אורלינס.

התחזית: אינדיאנפוליס


סן דייגו (5:6) - אוקלנד (6:5)

דצמבר הגיע, וב-19 משחקיהם האחרונים בדצמבר הצ'ארג'רס קצרו 19 ניצחונות. זה אומר משהו על האופי של הקבוצה, שפתחה במאזן 5:2 את העונה ומאז רק משתדרגת. פיליפ ריוורס ינסה להטיל חיתיתו על הריידרס, שספגו מקלחת צוננת מצ'אד הני והדולפינס בשבוע שעבר. ג'ייסון קמפבל יפתח באוקלנד, ביודעו כי הפסד יחסל לקבוצתו את העונה באופן סופי אם קנזס סיטי תנצח את דנבר.

התחזית: ניצחון לצ'ארג'רס


אריזונה (8:3) - סט. לואיס (6:5)

הקרדינלס הפסידו שישה משחקים ברציפות, כשאחד משלושת ניצחונותיהם הבודדים העונה היה במחזור הפתיחה בסט. לואיס. מאז עברו שתי הקבוצות כברת דרך, אבל עד כמה שזה נשמע מוזר, לקרדינלס עדיין יש אפשרות לזכות ב-NFC מערב. סאם בראדפורד והראמס ינסו למנוע מהם את התענוג ולשחזר את ההישג הנאה בדנבר. ניצחון של סט. לואיס יקנה לה סדרה של שני ניצחונות רצופים בחוץ לראשונה מזה שלוש שנים. דרק אנדרסון, שהתפרץ לאחר ההפסד לסן פרנסיסקו על עיתונאים, יקבל את המפתחות וינסה להוכיח שהוא קוורטרבק ראוי. יש לו הרבה עבודה.

התחזית: ניצחון לסט. לואיס


סיאטל (6:5) - קרוליינה (10:1)

אין לנו יותר מדי מה לומר על הזוועה הזו, מלבד שסיאטל תנצח במשחק שבו היא חייבת לנצח.

פייטון מאנינג שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Elsa, GettyImages
אין לך הרבה ברירות, מר בחור. מאנינג והקולטס חייבים לנצח/GettyImages, Elsa

בשביל זה אנחנו כאן

בולטימור (3:8) - פיטסבורג (3:8) - 3:20, בין ראשון לשני

איזה משחק ב-M&T בנק. המפגש הראשון בין השניים המרכזיים של המחזור ואולי של העונה כולה. הרייבנס כבר ניצחו העונה בפיטסבורג, וישמחו להשלים סוויפ שיפקיד את גורל הבית בידיהם. השבוע הסוער של פיטסבורג עבר בשני מישורים: האחד - הקנס הקבוע לג'יימס הריסון שהכעיס את היינס וורד והשני - הפציעה של בן רות'לסברגר. בפיטסבורג טוענים שלקוורטרבק אין שבר בכף הרגל ובכל מקרה הוא אמור לשחק. כיצד יתפקד, זו כבר שאלה אחרת.

התחזית: ניצחון לרייבנס


ניו אינגלנד (2:9) - ניו יורק ג'טס (2:9) - 3:30, בין שני לשלישי

כמו במשחק של ליל ראשון, גם כאן העונה כולה תתנקז למשחק אחד. רקס ריאן וביל בליצ'יק החליפו ליקוקים הדדיים לאורך השבוע, כשמאמן הג'טס הדגיש והבהיר: "העונה כולה מתרכזת במשחק הזה". ג'ים לאונרד מהג'טס לא ישחק עוד העונה לאחר ששבר את רגלו, בשורה לא טובה לסילונים. שתי הקבוצות על רצפי ניצחונות - הג'טס ארבעה והפטריוטס שלושה, כשלשתיהן חורים וחסרונות רבים, מה שלא מנע מהן להפוך לקבוצות עם המאזן הטוב ביותר ב-AFC. יהיה קר ביציעי פוקסבורו וחם מאוד על המגרש.

התחזית: הפטריוטס לא הפסידו בעונה הרגילה בבית מאז עונת 2008. גם הפעם לא. ניו אינגלנד

קוורטרבק ניו אינגלנד פטריוטס, טום בריידי (אדום) מול שחקן דטרויט ליונס, נדאמוקונג סו. רויטרס
עכשיו הצ'אנס להיפרד מהג'טס. בריידי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully