וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפה ועכשיו: בלם ריאל פפה רוצה לשוב לקדמת הבמה

יניב בינו

27.11.2010 / 12:00

לבלם ריאל פפה כבר לא התחשק לשחק כדורגל אחרי שנה וחצי של הרחקה ופציעה קשה, אך כח רצון, אב תובעני ומאמן שנותן גיבוי קרובים להשיבו לצמרת. בשביל זה הוא צריך לעצור את מסי

כשפפה יעלה על משטח הדשא בקאמפ נואו לקלאסיקו, במשחק שנחשב לפסגת הכדורגל המודרני, הוא ייזכר בעיקר ויחשוב על אביו: איש תובעני שדרש ממנו עוד ועוד כדי להצליח, להתקדם ולהיות טוב יותר. את הפינוקים של כל ילד ונער צעיר החליף האב בעבודה קשה כי הוא ידע שרק כזו תביא את בנו לגבהים, תרתי משמע, הנחוצים לשחקן שרוצה להגיע לטופ העולמי.

אביו של פפה היה לוקח אותו כמעט כל יום לים. מה יכול להיות נפלא יותר מבילוי באחד מחופיה הקסומים של ברזיל? אלא שבמקום לרבוץ על החוף ולהשתזף, פפה עבד קשה. קשה מאוד, וללא הרבה רגעי מנוחה. את החול הטובעני הוא ניצל לריצות ארוכות ומפרכות מבלי לבהות בעוברות ושבות, זאת כדי להקנות לו מהירות וכוח מתפרץ, כשגם הים שימש את המטרות של אביו של פפה, שהיה רותם לגופו של בנו משקולות ודורש ממנו לקפוץ ולזנק בים על מנת לשפר את הניתור.

"פפה מהיר מאוד, קשה לעבור אותו באחד על אחד", נכתב אליו בטור שהשווה בינו לבין בלם ברצלונה ג'רארד פיקה. "יש לו יכולות התקפיות לא רעות, והוא לא חושש להשתמש בהן כשהקבוצה צריכה זאת. הוא אולי קצת אנרכיסטי ולוקה בטכניקה, אבל הוא אחד שיכול למשוך את ההגנה של ריאל קדימה". כפי שניתן לראות העבודה הקשה של פפה והמוטיבציה הרבה שהוחדרה בו לא היו לשווא.

התפנית בקריירה

בקיץ 2007/8 עבר פפה מפורטו לריאל מדריד תמורת סכום גבוה מאוד אז לשחקן הגנה – 30 מיליון יורו. לא מעט גבות הורמו עקב הסכום הרב ששולם, אולם בעיקר בגלל הקנייה המפוקפקת של ריאל. רבים לא הבינו מדוע המועדון הלבן מחתים לחמש שנים בלם ללא ניסיון רב ברמות הגבוהות, ועוד מוציא עליו סכום כסף בלתי מבוטל. לאחר שלוש שנים בפורטו (את הראשונה מביניהן הוא בילה רבות על הספסל), עשה פפה את קפיצת המדרגה לה ייחל והפך לנדבך חשוב אצל ריאל המתחדשת של ברנד שוסטר, שהלכה על מהלך מפתיע.

אט-אט צבר פפה כוח, מעמד ומוניטין במועדון מעיר הבירה הספרדית. בעונתו הראשונה, לצידו של פאביו קנבארו, הוא למד רבות וסיים אותה כאלוף ספרד. העונה השנייה שלו כבר הייתה פחות קלה. ריאל נחה בצילה של ברצלונה הגדולה של פפ גווארדיולה באותה עונה, ולמרות רצף ניצחונות מדהים בניצוחו של חואנדה ראמוס, לאחר פיטוריו של שוסטר, לא הצליחה להדביק את הפער. פפה ידוע לעתים כשחקן קשוח שלא מוותר. בדרך כלל הוא שומר על קור רוח, לעתים לא. באחד האימונים של הקבוצה הוא נכנס לעימות פיזי קשה עם אחד משחקניה הצעירים של הקבוצה חאבייר בלבואה, שחבט בפניו של פפה והותיר אותו מדמם.

ב-21 לאפריל 2009 התרחש אירוע האלימות המפורסם שלו שהיווה נקודת תפנית עבורו, והפך את הנסיקה בקריירה שלו ב-180 מעלות - לצלילה. ריאל התקשתה במשחק הבית בסנטיאגו ברנבאו מול חטאפה, ולקראת הסיום הוא פשוט איבד את זה. חאבי קאסקרו חדר לרחבה והוכשל על ידו, אלא שהתקרית רק החלה. פפה בעט ללא רחמים בפראות משולחת רסן בקאסקרו, בעוד זה מתגלגל על הדשא. אם לא די בכך אף שלח חבטה לחואן אלבין ולקינוח העליב את השופט הרביעי כשעזב את המגרש לאחר שהורחק כמובן באדום.

לא רוצה לשחק כדורגל

ההתנהגות של פפה הייתה מחפירה, והעיתונות בספרד, בעיקר הקטלאנית, הרשתה לעצמה להתיר את דמו ותלתה אותו על העץ הכי גבוה. "פרא אדם", "תתבייש", הם רק חלק קטן מהכותרות שזעקו העיתונים לאחר אותה תקרית. "המשחק הזה של פפה ייזכר כפראי, ברברי, ברוטאלי ובלתי מתקבל על הדעת", נכתב עליו. הבלם הפורטוגלי הפך ללעג וקלס בפני רבים. מארגני קרבות זירה שלחו לו הזמנות בצחוק ושלא בצחוק. "אנחנו רוצים שתיכנס לזירה כדי לפרוק ולכלות את זעמך המצטבר כנגד מתאבק אחר", נכתב בהזמנות שנשלחו אליו. אין ספק שמופע האימים שלו הביא את זה עליו, אולם אפילו הוא לא האמין שההתנפלות עליו תהיה כה גדולה.

לימים, סיפר פפה שהאירוע הקשה והיחס שהשתנה אליו בקיצוניות מן הקצה אל הקצה, גרם לו לאבד את החשק לשחק כדורגל. "אלו היו הימים הקשים ביותר בחיי", חשף את רגשותיו. "לא התחשק לי לחזור לשחק כדורגל. ראיתי הילוכים חוזרים של התקרית ואני פשוט לא מצליח לזהות שם את עצמי. איבדתי את קור הרוח, השתגעתי, זה פשוט לא אני. אני מתנצל בפני קאסקרו ומשפחתו". פפה אף תירץ את המעשה בכך שסבר שגרימת הפנדל תביא את חטאפה לנצח ואותו להיות זה שחתום ורשום על הכישלון של ריאל לזכות באליפות שלישית ברציפות. אגב, ריאל ניצחה לבסוף 2:3 משער דרמטי של היגואין בתוספת הזמן, אך הבלאנקוס איבדו את האליפות בכל מקרה.

פפה ספג עונש חמור מאוד של 10 משחקים בגין אותה תקרית והחל את עונת 2009/10 על הספסל, זכר לאותה הרחקה. זמן קצר לאחר ששב להרכב נפצע באורח קשה מאוד כשקרע את הרצועות בברכו והושבת לכחצי שנה. הוא זכה לקבל תמיכה ועידוד רבים מהמועדון כאשר ראשיו הגיעו אליו, דווקא בתקופה קשה זו בה לא שיחק, כדי לדון עימו על הארכת חוזהו. ייתכן שזו הייתה רק סוג של מחווה טובה לשחקן שעבר פצעה קשה כי לבסוף הארכת חוזה לא נחתמה. בינתיים, כשנה עברה מאז אותה פציעה וריאל עדיין לא האריכה את חוזהו. פפה חתום כיום עד סוף עונת 2012, אולם הוא רוצה לפתוח את חוזהו ולהאריכו בשלוש שנים נוספות, גם לאור העובדה שהוא אחד מהשחקנים בעלי השכר הנמוך ביותר במועדון.

ברצלונה? מוכן למות עבור ריאל

פפה אהוב מאוד בקרב שחקני ריאל, בעיקר לאור ההומור שלו, אותו טורחים השחקנים לציין. במרוצת הזמן הפך לאחד השחקנים בעלי ההשפעה הרבה ביותר בחדר ההלבשה, וכשהוא פותח את העונה הרביעית שלו בלבן הוא כבר נחשב לאחד הוותיקים. גם הקהל של ריאל שומר לו אמונים לאור העובדה שהוא מקריב הרבה בשביל המועדון. לאחרונה, בעיקר בגלל שריאל לא חידשה את חוזהו וגם כלחץ שמפעילים סוכניו, נפוצו שמועות על מעבר אפשרי שלו, דווקא ליריבה השנואה, ברצלונה. פפה עצמו לא דחה על הסף מעבר שכזה ונותר די עמום: "אני לא יכול לדבר על זה כרגע. זה עניין פרטי, נראה מה יהיה". אלא שכמובן שהוא רוצה לתת עדיפות לריאל, ואמר: "אני רוצה לחדש את החוזה שלי בריאל ומחכה לזה כבר, המועדון יודע מה לעשות. הוכחתי כבר את הנכונות, היכולות והערך המוסף שאני מביא לקבוצה, אני מוכן למות עבור ריאל ורק מבקש מהמועדון להיות הוגן איתי".

אם שתי העונות הקודמות הורידו קצת ממניותיו בקבוצה, הרי שפתיחת העונה המצוינת שלו ושל ריאל, היכולת ההגנתית שמפגינה הקבוצה והשילוב שלו עם פורטוגלי אחר במרכז ההגנה, ריקרדו קרבאליו, עושים את שלהם. גם ז'וזה מוריניו יודע שפפה הוא נכס, והוא לא מתכוון לוותר על שירותיו: "ריאל לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את פפה. במשך הזמן אני מאמין שהעניין איתו יסתדר והוא יישאר. אני לא רואה שום אפשרות אחרת מלבד חידוש החוזה שלו אצלנו".

ריאל מדריד אמנם לא הפסידה העונה אף משחק בשום מסגרת, אבל היא גם לא נתקלה בהתקפה אימתנית כמו של ברצלונה. ביום שני המבחן הראשון והכי חשוב שלה עד עתה מגיע. הפעם יכולתו של פפה, ביחד עם קרבאליו, תיבחן מול מסי הלוהט, וייה ושאר חבריהם. המשחק הזה יכול להקנות חוזה חדש ושמן לפפה, אבל יותר מכל להחזיר אותו למרכז הבמה העולמית אחרי שנה וחצי לא קלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully