וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחו הצ'אקרות: על פתיחת העונה הטובה של צ'אק אידסון

24.11.2010 / 10:27

אחרי עונה בינונית למדי, צ'אק אידסון פורח במכבי ת"א. צורת המשחק של בלאט מתאימה לו, המרקם החברתי נוח והוא עצמו מסביר: "לפעמים כל מה ששחקן צריך זו רשות"

לפני שבוע, אחרי שסיים את המשחק נגד פרוקום גדיניה עם 20 נקודות, 5 חטיפות ו-4 ריבאונדים, צ'אק אידסון נראה מעט נבוך נוכח המחמאות שהורעפו עליו. מאחורי הביישנות הזו מסתתרת עלילה הפכפכה: למרות חכמת המשחק שהפגין על מגרש, בעונה שעברה מעל היכולת של האמריקאי להשתלב בקבוצה ריחפו לא מעט סימני שאלה. השנה נראה שהוא סופסוף ממלא את הציפיות ממנו.

המטמורפוזה שעובר אידסון אינה מוגבלת לסטטיסטיקה משופרת. דומה כי השחקן כאילו נולד מחדש, לרבות זיק שנדלק בעיניו. "צ'אק נראה שמח והוא מפיק מעצמו הרבה. הוא השחקן המצטיין של היורוליג. דרך היכולת שהוא מציג, הוא עושה את החיים הרבה יותר קלים לאחרים", מפרגן דורון פרקינס.

"מאוד מוזר מה שקורה", תהה בגלוי בעונה שעברה מנכ"ל ריטאס וילנה, יונאס ואינאוסקאס, כאשר שמע על היכולת החלשה שמפגין אידסון,"הרי מדובר בשחקן מצוין ששיחק אצלי. אם הוא לא מצליח, רק אומר שלא משתמשים בו נכון. הרי הוא שחקן פנטסטי, חכם, אחד המרשימים ביותר ששיחקו אצלי". אז מה השתנה העונה?

שחקן מכבי תל אביב צ'אק אידסון. ברני ארדוב
"צ'אק נראה שמח והוא מפיק מעצמו הרבה. הוא השחקן המצטיין של היורוליג. דרך היכולת שהוא מציג, הוא עושה את החיים הרבה יותר קלים לאחרים", מפרגן דורון פרקינס/ברני ארדוב

הכובעים הולמים אותו

העונה ניתן לצפות באידסון מרשים יותר, שחקן מלא אנרגיה, התלהבות ובטחון. הממוצעים עלו בהתאם ליכולת: 12.2 נקודות, 4.2 אסיסטים ו-3.2 חטיפות ב-28 דקות משחק, לעומת 12 נקודות, 2.6 אסיסטים ו-1.2 חטיפות ב-32 דקות משחק בממוצע בעונה שעברה.

"בעונה שעברה ההתקפה של מכבי הייתה בנויה יותר על יכולת אישית של שחקנים", מנתח מאמן כדורסל את השינוי שחל העונה, "השנה השחקנים יותר אינטליגנטיים ומשחקים עם יותר אנרגיות בהגנה. אידסון הוא שחקן חכם, ובדרך של מכבי הוא פורח כי הדברים שהוא טוב בהם יכולים לבוא יותר לידי ביטוי - אם זו יכולת המסירה שלו, אינטליגנציית המשחק, התנועה ללא כדור, יש לו יתרון של גודל בהרבה מקרים. במשחק קבוצתי הוא בא הרבה יותר לידי ביטוי. כל זה משפיע עליו לטובה. גם מבחינת ביטחון קליעה ומהלכים אחד על אחד שלו".

מנכ"ל ריטאס, ואינאוסקאס, מספק עדות אופי נוספת: "אידסון הוא טיפוס שקט שלא בא ולוקח דברים בכוח. בקבוצה שלנו הוא הראה מנהיגות, אבל מהסוג של המנהיגות השקטה. שוב, בשביל זה צריך להשתמש בו נכון. הוא כאמור קבוצתי, חכם, מוסר, מייצר נקודות, הכול. הוא יכול לשחק בכמה עמדות, מעולה כרכז. המאמן שלי תמיד דיבר איתו, הקשיב לו, תדרך אותו. אידסון תמיד היה מקצוען, מגיע מוקדם, מתאמן קשה". ואינאוסקאס סבור שייתכן כי הצוות המקצועי בעונה שעברה פשוט "לא השתמש בו נכון".

הקפטן דרק שארפ סבור כי הכובעים שחובש אידסון העונה השתנו, והולמים את כישרונותיו להפליא: "לצ'אק יש תפקיד שונה העונה בקבוצה. הוא יותר הגו-טו-גאי העונה. הוא יודע להוביל אותנו, יש לו ניסיון - אם זה לכדרר ואם למסור אסיסטים. הוא יכול לעשות הכול, ועושה זאת בשתי ידיים. העמדה שלו בקבוצה השתנתה. אני מקווה שימשיך לעשות את מה שהוא עושה".

אידסון עצמו מאשר: "שארפ אמר שאולי הסיטו אותי לעמדה הנכונה יותר בעבורי? אז שארפ בחור חכם ומבין דברים". המאמן דיויד בלאט מוסיף: "צ'אק היה שחקן מעולה, והוא כזה גם העונה. מה ההבדלים בין השנה לזו שעברה? אני לא רוצה להתייחס לזה. צ'אקי קודם כל מאושר לשחק, וגם אנחנו וגם האוהדים מרגישים את זה".

צ'אק אידסון – מספרים ביורוליג. קובי אליהו
צ'אק אידסון – מספרים ביורוליג/קובי אליהו

בצילו הדורסני של אנדרסון

גם מבחינת חברתית אידסון פורח. אם בעונה שעברה נראה היה שהוא מתכנס בתוך עצמו והתחבר בעיקר לאנדרו ויז'נייבסקי, לצידו נהג לשבת בפינת חדר ההלבשה - השנה הגארד נראה נינוח הרבה יותר. אולי בשל העובדה שהשנה, צניעותו ואופיו העדין של אידסון מיישרים קו עם החומר האנושי שיש בקבוצה. הוא מחייך יותר, האינטראקציה שלו עם השחקנים לבבית יותר, אבל הוא גם לא מסכים לומר דברים רעים על היחסים בתוך הקבוצה בעונה שעברה: "אני לא חושב שהייתי פחות מאושר. אבל אני יכול להגיד שאני מרגיש טוב בקבוצה העונה. לא יכול להתלונן על כלום".

אידסון, אדם מעודן גם על המגרש, לא יאמר זאת, אך נראה כי העונה שעברה הייתה בעבורו בבחינת גיהינום. הוא נאלץ להתמודד עם שחקנים כוחניים ואינדיבדואליסט כמו אלן אנדרסון - שחקן שאולי מהווה אנטיתזה לאידסון עצמו, הן על הפרקט והן מחוצה לו. המאמן הישראלי סבור כי אווירת הכוכבו?ת הזו פגעה באידסון: "מכבי התבססה בהתקפה הרבה על אנדרסון, המסמל אולי את סגנון המשחק שלה בעונה שעברה. הוא עשה לפעמים כל שעלה על רוחו, וזה פגע באידסון".

אידסון עצמו רומז שהעזיבה של אנדרסון גורמת לו להפיק מעצמו יותר: "יש לי העונה הזדמנויות ליותר זריקות מאשר בעונה הקודמת. יש כאן בחורים טובים. כל אחד עושה את התפקידים שלו ונותן מעצמו וכולם עובדים ביחד למען אותה המטרה ומנסים לתרום למשחק. אנו נהנים לשחק כפי שאנו משחקים ונראה שגם לפרקינס נוח יותר".

גיא פניני סבור שאידסון לא סבל מדיכוי – אלא פשוט היה צריך זמן להסתגל. "צ'אקי שיחק טוב בשנה שעברה", אומר הגארד, "פשוט החיבור שנשאר בקבוצה מרגיש הרבה יותר נוח במערכת. זה לא קשור לחומר השחקנים שיש העונה לעומת שנה שעברה, אלא להרגשה האישית שלו. צ'אק היה ונשאר שחקן טוב, וזהו".

ואולי מה שהוציא את אידסון ממדבריות הפוטנציאל אל הערוגות הירוקות של המימוש הוא בכלל הקשר הטוב עם דיויד בלאט לעומת הקשר הפושר עם פיני גרשון. אידסון ממהר לשלול זאת, אך רומז למה שהוא חושב ניתן אולי למצוא בתשובה המורחבת: "בלאט הוא מאמן טוב. הוא שואל שחקנים אחרים, השחקנים מתייעצים איתו ומבקש ממנו דברים אחרים, וגם מנסים לבצע את מה שהוא מבקש. אני עושה מה שהמאמן מבקש ממני. אם רוצים שאשחק אגרסיבי, זה מה שאני מנסה לעשות. לפעמים כל מה שצריך שחקן זה רשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully