וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענק בליגה של גמדים: נבחרת המחזור של אירופה

22.11.2010 / 16:30

לעומת הדרמות באנגליה, ההתעללות של מסי ורונאלדו בקבוצות בספרד נראית כמו בדיחה. נבחרת המחזור מצדיעה לפרמיירליג, ומותירה את רונאלדו על הספסל

שבוע לפני האל קלאסיקו המדובר של ספרד, ברצלונה וריאל מדריד מחצו עוד שתי יריבות מתבטלות בלה-ליגה שהפכה ללא-ליגה. בו בזמן, הליגה האנגלית המשוגעת המשיכה לספק תוצאות מפתיעות, משחקים דרמטיים ורגעים מרגשים שלא השאירו אף אחד אדיש. בהתאם לזאת, ובשבוע בו התחרות על מקום בחלק הקדמי הייתה עיקשת מתמיד עם מספר לא מבוטל של כובשי שלושער, חמישה מבין 11 שחקני נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מגיעים מהפרמיירליג. אפילו כריסטיאנו רונאלדו עשה כבוד וירד למנוחה קצרה על הספסל.

שחקן ברצלונה לאונל מסי חוגג שער מול שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
ליגה של משחק אחד. ספרד/רויטרס

שוער

בן פוסטר – בירמינגהאם

שלושה ימים אחרי עוד הופעה מדאיגה שלו במדי נבחרת אנגליה שגררה גם ביקורות רבות, בן פוסטר ענה לכולם עם משחקו הטוב בקריירה. השוער שלא הצליח לתפוס מקום במנצ'סטר יונייטד, הציג יכולת פנטסטית בין הקורות של בירמינגהאם וסייע לקבוצתו לנצח 0:1 את צ'לסי ולהעמיק את המשבר אצל האלופה. פוסטר החל את המשחק עם הצלה באחד על אחד מול דידייה דרוגבה, שבהמשך ירה לעברו את כל התחמושת - בעיטות מרחוק, כדורים חופשיים ונגיחה אותה הדף השוער ממש מקו השער - אך לא מצא את הדרך להכניעו. מחמאות מקיר לקיר וציון 10 ב'סקיי ספורטס' היו מנת חלקו של 'ביג בן' בסיום. אז ג'ו הארט בכל זאת צריך לחשוש?

הגנה

פאבלו זבאלטה – מנצ'סטר סיטי

הופעת האורח של דייגו מראדונה ביציעי הסיטי אוף מנצ'סטר סטדיום, דרבנה את שני הארגנטינאים של מנצ'סטר סיטי. קרלוס טבז חזר לכבוש עם צמד נהדר, אבל מי שהפתיע וסיפק אולי את המשחק הטוב ביותר שלו במדי הסיטיזנס מול האיש שהביא אותו לאנגליה היה פאבלו זבאלטה. המגן הימני היווה איום מתמיד על הגנת פולהאם באגף, כבש שער יפהפה בבעיטה לחיבורים והיה אחראי גם לשני של טבז. מארק יוז ראה את הרכש שלו פורע שטרות דווקא על חשבונו, ומראדונה אולי הבין שעשה טעות כשלא כלל את זבאלטה בסגל נטול המגנים שלו למונדיאל.

בלם: וויליאם גאלאס - טוטנהאם

חזרתו של וויליאם גאלאס לראשונה לאצטדיון האמירויות, ועוד בתור הקפטן של היריבה המושבעת, עמדה במוקד הדרבי של צפון לונדון בו אירחה ארסנל את טוטנהאם. סמיר נאסרי בחר לא ללחוץ את ידו של בן ארצו, זכר לעימות ביניהם בנבחרת צרפת לפני כשנתיים, והכל הלך בכיוון של ארסנל במחצית הראשונה, אולם בסיום היה זה גאלאס שצחק אחרון והצעיד את התרנגולים למהפך ולניצחון ראשון במגרשה של ארסנל מאז 1993. למרות שני השערים שספגה טוטנהאם, הבלם הציג יכולת מרשימה בחלק האחורי והתערבויות שלו מנעו מספר מצבי כיבוש ודאיים של התותחנים. "הוא היה פשוט נפלא ונתן השראה לשאר השחקנים", החמיא מאמנו הארי רדנאפ. "מבחינתי, הוא היה איש המשחק". מי אנחנו שנתווכח?

בלם: דייגו קולוטו – דפורטיבו לה קורוניה

עד המחזור התשיעי דפורטיבו לה קורוניה הייתה הקבוצה המביכה של הליגה הספרדית. היכולת של השחקנים ביישה את שם המועדון, הקבוצה כלל לא ניצחה ושניים משלושת שעריה הבודדים עד אז הובקעו מהנקודה הלבנה. במחזור התשיעי הגיע ניצחון הבכורה על אספניול, ומאז דפור צברה 10 נקודות מ-12 אפשריויות בדרך למקום טוב במרכז הטבלה. דייגו קולוטו כבש באותו משחק מול אספניול ועשה זאת שוב ב-0:3 ביום ראשון על מלאגה, אבל הוא בעיקר הצליח לסדר את ההגנה. לה קורוניה ספגה רק שער אחד בארבעת המחזורים האחרונים והזכירה את הנחישות וההקרבה שאפיינו אותה בחציה הראשון של העונה שעברה. הקרדיט לכך, ברובו, שייך לקולוטו..

מגן שמאלי: סיריל ז'ונשאן - מונפלייה

הליגה הצרפתית החליפה בסוף השבוע ארבע מוליכות תוך 24 שעות, ועדיין אי אפשר לדעת מי באמת ירוץ בצמרת ואצל מי מדובר באשליה. מה שבטוח, מונפלייה, שבילתה בחלק העליון בכל העונה שעברה ובסופו של דבר סיימה חמישית, מוכיחה שנה שנייה ברציפות כי היא לא אפיזודה חולפת. למרות מכירתם של הכוכבים ויקטור הוגו מונטאניו (ראן) וטינו קוסטה (ולנסיה), מונפלייה שומרת על יציבות גם העונה וחולקת את הפסגה בתום המחזור ה-14 עם ליל. אחד האחראים לכך הוא המגן סיריל ז'ונשאן, שמנהיג בשקט קבוצה עמוסה בכישרונות צעירים ושחקנים אלמוניים. בשבת הראה ז'ונשאן בן ה-35 לאקסית ניס שהיא מיהרה לוותר עליו בקיץ 2009, כשסיפק משחק חף מטעויות וסחף את מונפלייה לניצחון חוץ.

קישור

ארתורו וידאל – לברקוזן

בשבועות האחרונים דובר בגרמניה על התעניינותה של באיירן מינכן בארתורו וידאל. לואיס ואן חאל זכה לחזות בקשר הצ'יליאני מקרוב במחזור ה-13, כשהוא הצטיין ב-1:1 של באיירן בלברקוזן. וידאל הבקיע כבר חמישה שערי ליגה העונה (כולל הפנדל בשבת) והפך לשחקן המשמעותי בהרכבה של לברקוזן, אבל מעבר לשערים ולתרומה ההתקפית המשופרת - מדובר בשחקן ורסטילי שמסוגל לאייש מספר תפקידים. המשחק מול באיירן היווה דוגמה חיה לכך, כשהקשר ניצח במרבית התיקולים שלו, נגע בכדור יותר מכל שחקן אחר ואיים על השער במצבים הנייחים. לבווארים מצפה תחרות לא פשוטה על שירותיו בקיץ.

מורטן גמסט פדרסן – בלקבורן

לפני ארבע שנים הקיצוני הנורבגי הנפלא היה אחד השחקנים המבוקשים באי הבריטי. פציעות, חוסר יציבות ביכולת וחילופי מאמנים בבלקבורן גרמו לפיחות במעמדו, אבל נדמה כי בחודש האחרון מורטן גמסט פדרסן חווה פריחה מחודשת. הצמד בניצחון 0:2 על אסטון וילה העלה את מאזנו של הקשר בן ה-29 לארבעה שערי ליגה (כולם בנובמבר) ובשבוע שעבר הוא הבקיע גם בניצחונה של נורבגיה על אירלנד במשחק ידידות. עם פדרסן בכושר כזה ועם הכסף של הבעלים החדשים מהודו, סם אלרדייס יכול להגביר ציפיות ולכוון קצת יותר גבוה בעזרת חיזוק נכון בינואר. מה שבטוח, קשר שמאלי הוא לא יצטרך לחפש.

מארק האמשיק - נאפולי

אוהדי הפרטנופי יודעים: כשמארק האמשיק מבקיע - נאפולי מנצחת. הקשר הסלובקי ראה מולו ביום ראשון את ההגנה הרעועה של בולוניה וידע שזה הזמן שלו לככב, אחרי שפינה את הבמה במחזורים הקודמים לאדינסון קבאני ואזקיאל לאבצי. האמשיק היה במרכזן של רוב התקפות נאפולי, התגבר ללא קושי על שומריו וחגג צמד ראשון העונה בניצחון 1:4, לפני שקיבל סטנדינג אוביישן כבר בדקה ה-57. נאפולי במקום השלישי באיטליה ובמרחק חמש נקודות מהפסגה. האם העונה חלום ליגת האלופות יתגשם?

התקפה

לאונל מסי – ברצלונה

מה עוד אפשר להגיד על הגאון הארגנטינאי שטרם נאמר? שבוע לפני הקלאסיקו מול ריאל מדריד והעימות הישיר עם כריסטיאנו רונאלדו, מסי נתן עוד תצוגה לפנתיאון עם שלושער שישי בשנת 2010 (!) וגם שני בישולים נאים ב-0:8 המפחיד של ברצלונה באלמריה. הקלות הבלתי נסבלת בה בארסה מנצחת משחקים ובה מסי מטייל ברחבות הקבוצות היריבות, מעידה על חולשת הליגה ופערי הרמות העצומים בין שתי הגדולות לכל היתר. אף על פי כן, הדבר לא גורע כהוא זה מיכולתו של הארגנטינאי, שעשה להגנת ברזיל בדיוק מה שעשה לחוליה האחורית המבוהלת של אלמריה ומספק את הסחורה מדי שבוע. מסי העלה את מאזנו ל-101 שערים ב-154 משחקי ליגה במדי ברצלונה, ובתשעת המשחקים האחרונים כבש 16 פעמים. הוא שמר משהו לקלאסיקו?

יוהאן אלמנדר - בולטון

לקבוצה החמה של הפרמיירליג קוראים בולטון ולמלך שערי הליגה קוראים יוהאן אלמנדר. כן, אותו חלוץ שבדי שעשה חיל בטולוז ונרכש תמורת סכום שיא רק כדי להיות מתויג כאחד הפלופים הגדולים של הליגה, פורח תחת הדרכתו של אואן קויל והעונה פשוט נולד מחדש. בולטון מחצה בשבת 1:5 את ניוקאסל, כשאלמנדר הבקיע צמד נפלא (שעריו הראשונים בבית מאז מרץ) שהעלה את מאזנו לשמונה שערי ליגה, וגם הוסיף בישול. כמו שחקן NBA שנמצא בשנת חוזה, השבדי שדרג את יכולתו בצורה ניכרת ובבולטון מקווים שיוכלו להשאיר אותו בריבוק סטדיום, שם הוא משלים כרגע את אחד הצמדים ההתקפיים הלוהטים באירופה יחד עם קווין דייויס.

ראול - שאלקה

על הדקה ה-71 בניצחון המשכנע מול ורדר ברמן האומללה (0:4) חלמו אוהדי שאלקה מאז ימי הקיץ התמימים, כשעוד האמינו כי זו תהיה העונה שלהם. ראול חטף כדור מהגנת ברמן והקשית באומנות ברגל ימין מעל טים ויזה חסר האונים. הגולאסו הזה - חיקוי כמעט מדויק לביצוע שלו בניצחון בגמר גביע הליגה על באיירן מינכן - השלים שלושער עבור החלוץ הספרדי, שיחד עם קבוצתו מתחיל להיכנס לעניינים אחרי פתיחת עונה קטסטרופלית. ראול הבקיע העונה את כל שעריו (שישה בליגה, שניים לרשת הפועל תל אביב בליגת האלופות) בפלטינס ארינה הביתי, ואת השלושער הקדיש לשלושה מילדיו שציינו השבוע את יום הולדתם. תומאס שאף ושחקניו יכולים רק להודות על כך ששני הילדים האחרים של החלוץ לא חגגו גם כן.

כוכב אורח

חוסה מארי - חרז

עבור הכוכב האורח של השבוע ירדנו עד לליגה השנייה בספרד ושקענו בלא מעט נוסטלגיה. בסוף שנות ה-90 היה חוסה מארי התקווה הגדולה של הכדורגל הספרדי. הקשר/חלוץ שגדל בסביליה הפך לכוכב באתלטיקו מדריד – שם ראו בו סוג של תשובה לראול - והבקיע בשני הניצחונות האחרונים של הקולצ'ונרוס בדרבי על ריאל, אי שם ב-1999.

לאחר מכן בחר חוסה מארי לעבור למילאן, וההחלטה הזו הרסה לו את הקריירה. כיום, בגיל 31, חוסה מארי לובש את מדי חרז ומנסה לעזור לה לשוב לליגה הבכירה. בסוף השבוע אירחה חרז את ויאדוליד לדו קרב בין שתי יורדות, ומי שגנב את ההצגה ב-0:4 של המארחת היה חוסה מארי, עם שלושער נהדר במחצית השנייה שהזכיר נשכחות.

שווים אזכור:

כריסטיאן אביאטי (מילאן) – התעלה על המספרת של זלאטן

ריקרדו קוסטה (ולנסיה) – לכד את נילמאר

לוקה ריגוני (קייבו) – הפתעת השבוע באיטליה

איבו איליצ'ביץ' (קייזרסלאוטרן) – הנהיג פלישה קרואטית לנירנברג

יוהאן גורקוף (ליון) – רק שתי נקודות מהפסגה

ג'אמפאולו פאציני (סמפדוריה) – מסתדר גם בלי קסאנו

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) – די, תן קצת לאחרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully