וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחליטו מי מחליט: מי מאמן את מכבי ת"א, נמני או יוסי מזרחי?

21.11.2010 / 9:34

אם נכנסים לנעליים של שחקני מכבי ת"א רואים שהמסר שמועבר אליהם עם כל כך הרבה אנשים על הקווים, הוא מבלבל. שלום תקווה, פרשן וואלה! ספורט, ממליץ לתת יותר מרחב מחייה ליוסי מזרחי, מתרשם מקרית שמונה ובן שמעון ומחמיא לאבירם ברוכיאן

בניגוד להרבה אנשים, אני לא חושב שהבעיה של מכבי תל אביב היא אבי נמני, אם כי בקבוצה צריכים לחשוב על דרך ההתנהלות של הצוות המקצועי על הקווים. מניסיון, אנחנו כבני אדם אוהבים לראות מולנו דמות אחת שמנהלת, שמאמנת, שמחליטה. אם אני נכנס רגע לנעליים של השחקנים ובוחן את הדברים מנקודת המבט שלהם, לפי דעתי לא כל כך פשוט עבורם לעמוד מול יוסי מזרחי, שעומד על הקווים ומול נמני, שעומד מאחור.

המסר שמועבר לאותם שחקנים הוא די מבלבל ולכן לדעתי צריך לתת ליוסי מזרחי את מרחב המחייה שלו כמאמן כי מאוד קשה לעמוד על הקווים ולא להחליט. זו תחושה לא נעימה וכאמור, גם מסר מאוד מבלבל לשחקנים שנמצאים במגרש. ברגע שמכבי תל אביב תפתור את הנקודה הזו, המערכת תעשה צעד חשוב קדימה.

למרות הרעש הגדול שההפסד לקרית שמונה יצר, אני עדיין חושב שמכבי תל אביב תהיה בצמרת עד סוף העונה כי חומר השחקנים שיש לה יתחבר לאט-לאט ולבסוף יביא את התוצרת. צריך לזכור שהשחקן המצטיין אתמול היה שוער קרית שמונה, דני עמוס, מה שאומר שמכבי הגיעה למצבים וסיכנה את השער. מתישהו ההזדמנויות יהפכו לשערים וחומר השחקנים יתחבר.

החלום יכול להפוך למציאות

כל המחמאות מגיעות לעירוני קרית שמונה, שהוכיחה שוב שהיא קבוצת צמרת לכל דבר ואחרי שניצחה את הפועל תל אביב בבלומפילד מוקדם יותר העונה, עשתה את זה גם למכבי. אני מסכים עם רן בן שמעון, שאמר שההצלחה של הקבוצה שלו היא לא תופעה חולפת.

קרית שמונה היא קבוצה עם אופי וחשוב מכך, קבוצה עם דרך. אתמול למשל, ראינו כמה בן שמעון מכיר את הקבוצה בצורה דקדקנית מבחינה מקצועית, כשהוא לקח החלטה לא פשוטה והציב בשער את דני עמוס במקומו של גיא חיימוב. להחליף את השוער ששיחק ברוב המשחקים העונה, במשחק כל כך חשוב, בחוץ נגד מכבי תל אביב - מראה כמה המאמן מחובר, מכיר ויודע מה יש לו ביד.

בשקט רואים איך בן שמעון בנה קבוצה שאולי, מי יודע, תזכה באליפות. זה נראה כרגע כמו חלום, אבל לימדו אותנו שחלומות מתגשמים. זה אמנם מוקדם, אבל בהחלט מפתיע ויכול להפוך למציאותי בסוף.

בית"ר מצאה מנהיג

למרות ניצחון דחוק ולא כל כך משכנע על הפועל רמת גן, נראה שהדברים בבית"ר ירושלים מתחילים להסתדר וארבע נקודות מתוך שש האחרונות מוכיחות את זה. למפנה הביאו שני מהלכים עיקריים: האחד היה בעצם הזזתו של כריסטיאן אלברז מההגנה לקישור האחורי. הצ'יליאני הצליח להיכנס לעמדה הזו בהצלחה רבה - הוא מאפשר חופש פעולה למגינים שיכולים להרשות לעצמם לעלות למעלה כי יש מי שמחפה עליהם - ובנוסף משרה הרבה מאוד ביטחון על שאר חבריו לקבוצה. המהלך הזה של אורי מלמיליאן תרם רבות לאיזון של הקבוצה.

הדבר השני שבית"ר הייתה זקוקה לו לאור מצבה בשבועות הראשונים של העונה היה מנהיג ובשבועיים האחרונים היא מצאה אותו בדמותו של אבירם ברוכיאן. הקשר שחזר מפציעה, מנהל את המשחק בצורה נבונה, מניע את השחקנים עם מסירות חכמות ובנוסף גם הבקיע אתמול שער ניצחון נהדר. אין ספק שברגעים שהקבוצה חסרת ביטחון, חשוב מאוד ששחקן מהסוג הזה יוביל אותה ויעזור לה לצאת מהתחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully