וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "הענישה מופעלת בצורה מפלה ולא שוויונית"

17.11.2010 / 18:31

בקבוצה כעסו על העונש של משחק אחד ללא קהל שספגה הקבוצה בבית הדין. הפועל ת"א ספגה הפסד טכני בגביע הטוטו

כמעט כמו בכל יום רביעי בזמן האחרון, כך גם הערב (רביעי) עמד לא מעט חומר על שולחן בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. ראשונה הועמדה לדין בית"ר ירושלים, לאור הקללות הרבות של אוהדיה אל עבר טוטו תמוז וסלים טועמה ב-0:0 עם הפועל תל אביב ביום ראשון שעבר. בסיום דיון חם במיוחד גזר בית הדין על הקבוצה עונש של משחק אחד ללא קהל בפועל, משחק אחד ללא קהל על תנאי, וקנס כספי של 20 אלף שקל. זוהי הפעם השניה העונה שבית"ר ירושלים נענשת במשחק ללא קהל, ואנחנו נמצאים במחזור העשירי בלבד. את העונש תרצה הקבוצה במחזור ה-15 בליגה, מול עירוני קרית שמונה.

עוד לפני גזר הדין, יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, הדגיש בפני הדיינים כי קבוצתו נלחמת באלימות ומשקיעה כסף וטען שזה תהליך שלוקח זמן. "אנחנו שוקלים מיוזמתנו לסגור את היציע המזרחי בטדי או להעלות את מחירי הכרטיסים ליציעים אלו כדי למנוע מהאוהדים האלה להיכנס למגרש", ציין קורנפיין. הדיין השיב ליו"ר בית"ר: "התופעה הזו חוזרת על עצמה ואין שינוי, אז כנראה שאתם לא מטפלים בה מספיק טוב".

"קריאות גזעניות הינן תופעה חמורה ומגונה ויש להאבק בה בכל העוצמה, אולם ענישה של משחקים ללא קהל הינה ענישה לא אפקטיבית וכוללנית אשר פוגעת באלפי מחזיקי המנויים של הקבוצה ללא הבחנה, למרות שרובם ככולם סולדים גם הם מהתנהגות חמורה זו", נמסר בתגובה על ידי בית"ר ירושלים לעונש. "הנהלת הקבוצה נקטה השנה צעדים חסרי תקדים כנגד תופעת הגזענות, ולצערה הענישה של בתי הדין לא רק שאינה מסייעת לה ולקהל הטוב שתומך בה במאבקם, אלא גורמת לתוצאה הפוכה, במיוחד לאור העובדה שהיא מופעלת בצורה מפלה ובלתי שוויונית.

"לא ברור לקבוצה כיצד המשקיף הנכבד שמע את הנהמות המכוערות והמגונות כנגד טוטו תמוז, אך לא שמע את אותן נהמות שהושמעו על ידי אוהדי הפועל תל-אביב כלפי סמואל יבואה ואין זו הפעם הראשונה בה ננקטת אכיפה מפלה. הנהלת בית"ר קוראת להתאחדות ולכל הגורמים הרלוונטיים לבחור בדרכי מאבק אפקטיביות ושוויוניות במקום אלה שננקטות כיום, שלא משיגות ולא ישיגו מאומה".

מי שעוד נענשה הערב היא הפועל תל אביב, שספגה הפסד טכני (3:0) בגביע הטוטו על המשחק שהתקיים מול מכבי תל אביב. בדרבי התל אביבי, שהסתיים ב-3:3, שיתפו האדומים את רמי דואני שלא כחוק, ובעקבות זאת נענשה הקבוצה בהפסד, בהפחתת נקודות על תנאי, וכמו כן גם בסכום של 5,000 שקלים. השחקן עצמו הורחק משני משחקים ויגרור אחריו עונש של הרחקה משני משחקים על תנאי.

הפסד טכני בגביע הטוטו לאשקלון

גם הפועל אשקלון הועמדה הערב לדין, כאשר הואשמה בשיתוף שחקן שלא כדין - ערן לוי, ששיחק מול הפועל באר שבע בגביע הטוטו כשלחובתו שלושה כרטיסים צהובים. הקבוצה מהדרום נענשה בהפסד טכני של 3:0 במסגרת גביע הטוטו, קנס כספי של 8,000 שקל על תנאי והפחתת נקודת ליגה על תנאי. השחקן עצמו נענש בנזיפה והרחקה ממשחק אחד על תנאי.

מאוחר יותר תעמוד גם הפועל תל אביב לדין באשמת שיתופו של רמי דואני בדרבי בגביע הטוטו, לאחר שהבלם הצעיר לא עבר בדיקה רפואית ולא היה רשאי לשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully