וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "לזרים לוקח זמן להתאקלם, לא רק אצלנו"

17.11.2010 / 10:04

מאמן מכבי חיפה אלישע לוי התייחס לסוגיית הזרים בקבוצה. תם הסכם שיתוף הפעולה עם בית"ר טוברוק, חיפה תנסה לחדשו

אחרי שמונה שנים של שיתוף פעולה הדדי, תם ההסכם להעברת שחקנים בין בית"ר טוברוק למכבי חיפה. ההסכם שנחתם לחמש שנים וחודש לאחר שלוש שנים לחמש שנים נוספות, מכיל בתוכו סעיפים על העברת כספים מחיפה לטוברוק, תמורת זכות ראשונים על העברת שחקנים. חיפה משלמת מדי עונה כ-150 אלף דולר תמורת בחירת שלושה שחקנים שכרטיס השחקן שלהם שייך לבית"ר טוברוק. בעבר עברו למכבי חיפה במסגרת ההסכם אייל גולסה ואחיו אוראל, שי בירוק ושי מימון, כששלומי ארבייטמן נרכש פעמיים מחוץ לעסקה. בשבועות האחרונים מקיימת חיפה משא ומתן עם הבעלים של טוברוק, אריק איזיקוביץ', ופגישה נערכה בעניין בחודש שעבר. אם ההסכם יחודש, כנראה לשלוש שנים נוספות, חיפה תדרוש לקבל לידיה את דודו ביטון, שמחזיק באופציית יציאה לחו"ל בחודש ינואר, אבל יוכל לעבור בתום העונה. ביטון כזכור, כבר הוצע לשחר בתחילת העונה, אך אלישע לוי העדיף להחתים את החלוץ שלומי אזולאי. חלוץ קבוצת הנוער של טוברוק, דור מלכה, הוא אחד השמות שהוצעו לאחרונה לירוקים במסגרת ההסכם.

הקשר עידן ורד אמור לחזור היום לישראל, לאחר שאמש התברר בבדיקה באנגליה כי יוכל לעבור את הניתוח בקיץ ולשחק עם מגן כתף עד תום העונה. זמן ההחלמה מהניתוח שיעבור בעתיד הוא לא ארוך, כשלושה שבועות בלבד, כך שכבר עתה ברור שהשחקן יעדיף לעבור אותו במהלך אחת הפגרות, ואם זה יתאפשר אולי אפילו לפני תום העונה הנוכחית, מפני שבחיפה בונים על העפלה לאחד המפעלים האירופאים.

הקשר סיידו יאיא יחתום בימים הקרובים על חוזה לחמש שנים. הקשר אנדריי פיליאבסקי והחלוץ אנתוני אוצ'ה ינחתו בארץ בימים הקרובים וייבחנו מספר ימים בקבוצה, לפני שתתקבל החלטה לגביהם. הקבוצה ערכה אתמול שני אימונים לקראת הדרבי ביום שני, ממנו נעדרו שחקני הנבחרות: ליאור רפאלוב, טאלב טוואטחה, סארי פלאח, שאדי שעבאן, ערן רוזנבאום (זומן, אך פרק את הכתף) וסינטאיהו סלליק. אייל גולסה עושה מאמצים להיות כשיר להתמודדות. הקפטן יניב קטן אמור לערוך היום אימון מלא, לאחר ששוחרר אמש כדי להקל על רמת העומסים.

אלישע לוי: "אנחנו משתדלים לא לדבר מעכשיו על ינואר"

המאמן אלישע לוי שוחח הבוקר עם התקשורת לקראת הדרבי ביום שני נגד הפועל חיפה. "זה פחות אידיאלי להתכונן למשחק בפורום מצומצם, אבל עד סוף השבוע נהיה מוכנים", התייחס המאמן להיעדרות שחקני הנבחרת. "בליגה שלנו אין משחק קל, בטח לא דרבי. בעונה שעברה זה היה משחק אגרסיבי עם פחות הזדמנויות. ננסה להשאיר את הנקודות אצלנו. אנחנו מודעים לחשיבות של המשחק בקרב האוהדים".

המאמן התייחס בהמשך לסוגיית הזרים. "אנחנו משתדלים לא לדבר מעכשיו על ינואר, יש עוד חמישה משחקים עד אז, אבל אם נצטרך נעשה שינויים. לפעמים לוקח לזרים זמן להתאקלם, זה קורה לא רק אצלנו. הליגה שלנו היא אולי לא הכי איכותית אבל יש בה דברים אחרים שזרים שבאים ממנטליות שונה מתקשים להסתגל במהירות אליה, לכן לא הייתי ממהר לקבוע דברים אחרי עשה משחקים. לגבי סילבה, נמשיך לבחון אותו ורק בינואר נקבל החלטות. בכל מקרה, לא משנה כמה זרים יהיו, ישראלים מוכשרים יהיו ברוטציה בלי קשר אליהם. סינטאיהו סלליק הוא אחד מהם".

מהאימון עולה כי אריק בנאדו יעלה ב-11 של לוי לצד שי מימון. איגנסיו קאנוטו, שחקן הרכש המאכזב שאמור לעזוב בינואר, יפתח על הספסל. פיטר מסיללה שיצא למשחקה של נבחרת דרום אפריקה נעדר אף הוא מהאימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully