וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולומון: "יש בקבוצה הזאת רוח טובה"

כוכב ירושלים היה מרוצה אחרי ה-78:91 על ריגה ביורוקאפ. קטש: "היינו חדים, ריץ' הוא נכס". רנדל: "התחברנו בזמן הנכון"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל ירושלים פתחה הערב (שלישי) ברגל ימין את דרכה במפעל היורוקאפ, כאשר גברה בביתה 78:91 על קבוצת ריגה, סגנית האלופה הלטבית. האדומים של עודד קטש נהנו ממשחק נהדר של בריאל רנדל (22 נקודות, 9 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' (20) ו-וויל סולומון (17) כדי לדאוג שהיתרון המוקדם שהשיגו לא יוטל בספק בשום שלב של המשחק. המארחת פותחת היטב, אם כך, ועושה את הצעד הראשון אל עבר השגת אחד משני המקומות הראשונים בבית 7. שתי הקבוצות הנוספות איתם תתמודד ירושלים הם נימברוק (של ננו גינצבורג ואפיק ניסים) וקחאסול הספרדית. מעתה, כך נדמה, זה רק יהיה קשה יותר.

רנדל: "עבדנו קשה, זה לא היה קל"

"ניצחנו בעיקר בזכות ההגנה שלנו, וגם התקפית השחקנים נכנסו היטב למשחק", הסביר בסיום עודד קטש מה עזר לקבוצתו להשיג את הניצחון, בשבוע הראשון בו משחקת הקבוצה גם בליגה וגם באירופה. "היינו חדים, הגבנו טוב, וזו פעם ראשונה שאנחנו משחקים כך יומיים אחרי משחק חשוב. יש עוד כמה דברים לשפר, עדיין במחצית השנייה יכולנו להיות יותר חכמים מבחינה הגנתית, אבל אני לוקח את הדקות שרצנו והיינו בתנועה. הקצב היה נכון וככל שהעונה תתקדם, נצטרך לעשות את זה יותר".

לאחר מכן התייחס קטש ליובל נעימי, ששוב לא זכה לדקות רבות, וכן לרוטציה שניסה להנהיג: "יובל יהיה בסדר, זה קורה שלשחקן יש תקופות פחות טובות, אבל אני לא דואג. הוא יותר מדי טוב כדי שזה לא יקרה. ניסיתי לחלק דקות וניסיתי להימנע מפציעות. הפציעה של דאוול מדאיגה אותי". בסיום התייחס המאמן האדום לקפטן שלו, אורי קוקיה, שינותח בשבוע הבא ובכך תיגמר עונתו: "אורי יחסר לנו, אבל נחכה לו כשיחזור".

על ג'ייסון ריץ', שהמשיך את הכושר המצוין שלו הערב, הוסיף המאמן: "ג'ייסון עשה הערב הרבה דברים על המגרש, הגנתית הוא תמיד שם, התקפית הוא רק השתפר, הוא מזכיר קצת את טימי באוורס שהיה פה בירושלים. יש לו איכויות טובות ולדעתי המיד ריינג' שלו הוא בין הטובים באירופה, חוץ מזה יש לו נוכחות בחדר ההלבשה וגישה מאוד חיובית. הוא נכס לקבוצה".

קטש התייחס לאפשרות לחזק את מצבת שחקני הפנים בשחקן זר: "כרגע זה הסגל הקיים ואין משהו על הפרק, אבל אנחנו עם אצבע על הדופק ואם תהיה הזדמנות לעשות מהלך לשדרג את הקבוצה נשדרג אותה. עמית תמיר? אני מקווה שעימו דברים יסתדרו בקרוב, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות חשופים בעמדת הגבוה הישראלי, בעיקר בליגה, שיש כאן את החוק הרוסי".

בריאן רנדל, המצטיין במשחק עם הופעה יעילה ואלגנטית, הוסיף: "הרגשתי טוב היום, אני לא בטוח אם זו היריבה החלשה או משהו אחר, אבל התחברנו יחד בדיוק בזמן הנכון מבחינתנו. התכוננו כמו שצריך למשחק. זה לא היה קל, שיחקנו קשוח. אם מסתכלים על התוצאה, יש כאלה שיגידו שזה היה משחק קל, אבל עבדנו קשה".

וויל סולומון, שקלע את כל חמשת הנסיונות שלו מחוץ לקשת, היה מרוצה במיוחד בסיום. "זה מרגיש טוב לנצח. שיחקנו טוב כל המשחק, משהו כמו 35 דקות. יש לנו שחקנים מנוסים שבאו ממקומות שונים ומביאים איתם הרבה דברים, ואני חושב שכולם יכולים להיות מנהיגים כשצריך. יש בקבוצה הזאת רוח טובה. זו התחלה טובה למפעל והמטרה היא קודם כל לעלות לשלב הבא וזוהי הדרך הנכונה".

קורטינייטיס: "היו דקות שחשבתי שזה הולך לשלושים הפרש"

מנגד, מאמן ריגה, רימאס קורטינייטיס, לא היה קשה עם קבוצתו: "בנינו העונה קבוצה חדשה שהיא לא מנוסה. קשה לשחק בחוץ משחקי יורוקאפ, אבל הפסדים כאלה יכולים לקרות. לירושלים שחקנים טובים, היא קבוצה מנוסה יותר יותר ולכן היא ניצחה. כל קבוצה בבית רוצה לעלות, זה הולך להיות קשה ונקווה שלא נפסיד יותר מדי. היו דקות שחשבתי שזה הולך לשלושים הפרש. אנחנו מצפים כבר למשחק הבא".

דרק ווילאמס, שהיה מהבולטים בשורות המפסידים, הוסיף: "היה קשה מאוד, בעיקר באווירה עוינת כזאת. הם לא החטיאו בכלל ברבע הראשון והיה קשה מאוד לשחק ככה. ידענו שג'ייסון ריץ' קלעי טוב אבל זה היה מדבק, כל הקלעים של ירושלים קלעו טוב היום. זה משחק ראשון שלנו במסגרת הזאת, צברנו ניסיון וטוב שאנחנו יודעים איך זה מרגיש. זה יעזור לנו לקראת ההמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully