וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתחרר לו הבורגי

יניב בינו

15.11.2010 / 16:52

קלאודיו בורגי הוא לא הבעיה של בוקה ג'וניורס, אך התנהלות רופסת והפסד בסופרקלאסיקו עלולים להכריע את עתידו במועדון

על חשיבותו של הסופרקלאסיקו בארגנטינה אין צורך להרחיב. כמו כל דרבי יוקרתי בעולם, כך הדרבי של בואנוס איירס וקצת יותר. בוקה ג'וניורס וריבר פלייט אמנם מגיעות בכושר בינוני עד ירוד ומצליחות בקושי לצוף מעל המים בשנים האחרונות, בין היתר לאור מצבן הכלכלי הרעוע, אולם דרבי הוא תמיד דרבי והפסד בו כואב הרבה יותר מהפסד במשחק אחר, כפי שניצחון בו שווה הרבה יותר משלוש נקודות.

אלא שהדרבי הזה אף עתיד לקבוע את עתידו של מאמן בוקה קלאודיו בורגי. לא אחת סיימו מאמנים את דרכם בבוקה עקב הפסד בדרבי הגדול של בואנוס איירס. מיגל אנחל ברינדיסי התפטר מבוקה לפני שש שנים לאחר שהפסיד בדרבי, הרומן הקצר של ריקרדו לה וולפה עם בוקה החל להיגמר עם ההפסד במונומנטאל. אם בריבר פלייט לא היו יכולים לחכות שבוע נוסף ופיטרו את אנחל קאפה עוד לפני הסופרקלאסיקו, הרי שהמשחק הזה מכריע, כאמור, עבור בורגי, שאמר: "זה משחק חשוב מאוד בשבילי ועבור הקבוצה". ניצחון עשוי להשאיר אותו, לפחות לעוד מספר מחזורים נוספים, תיקו יביא אולי לסיום דרכו, במידה שהוא יציע שוב את התפטרותו, בעוד הפסד עלול לגרום להנהלה להרים את הכפפה ולשחרר את בורגי עוד לפני סיום טורניר האפרטורה.

קלאודיו בורגי מאמן בוקה ג'וניורס. רויטרס
"זה משחק חשוב מאוד בשבילי ועבור הקבוצה". קלאודיו בורגי/רויטרס

לא מקרין את השקט הנדרש

רק לפני קצת יותר מחמישה חודשים התהלך קלאודיו בורגי בגאווה כאלוף ארגנטינה, לאחר שהוביל את ארחנטינוס ג'וניורס לאליפות דרמטית ומפתיעה ביותר ועשה היסטוריה כשהיה לשחקן הראשון במועדון שזוכה בתואר, הן כשחקן והן כמאמן. לאחר הזכייה קיבל ביצ'י (כך הוא מכונה) הצעה מהקבוצה הכי אהודה בארגנטינה שמקרטעת מזה שנים, אבל לבוקה לא מסרבים. חרף המשאבים הכלכליים הדלים ומלחמות האגו הגדולות במועדון, לבוקה קשה להגיד לא.

גם היום וגם אז ידע בורגי והוא חווה זאת היטב על בשרו שבוקה זה עסק אחר לגמרי מארחנטינוס ומכל קבוצה אחרת שאימן, אפילו מקולו קולו בצ'ילה עמה זכה בארבע אליפויות רצופות בין 2006 ל-2007. עוד כשמונה אמר: "עם כל הכבוד לארחנטינוס ג'וניורס ולזכייה באליפות עם ארחנטינוס, לזכות עם בוקה ג'וניורס באליפות זה דבר שונה לגמרי". ביצ'י, מספרים בארגנטינה, סבר שהוא יצליח להקרין מטוב ליבו על השחקנים, לפשר ביניהם ולעשות את שידוד המערכות הנדרש בקבוצה, אולם כנראה שהריקבון בבוקה כה עמוק והרבה יותר חזק מעוד ניסיון הבראה ארעי של מאמן זה או אחר.

תחילת העונה שלו בבוקה הייתה רעה, והסבלנות בסביבת המועדון פקעה, לא להאמין, כבר אחרי המחזור השלישי עם ההפסד לאול בויס, שהביא את הקבוצה לפתיחת עונה של תיקו ושני הפסדים רצופים. אופציית עזיבתו של בורגי עלתה, ואפילו הוא היה קרוב להרים ידיים כשאמר: "אם נפסיד במשחק הבא נגד ולז סארספילד קשה לי לראות את עצמי ממשיך במועדון".

אלא שבוקה ניצחה, ובורגי קנה לעצמו שקט למספר מחזורים נוספים. במחזור התשיעי הגיע הפסד בית נוסף ללאנוס ואז כבר בורגי עצמו, איש עם הרבה כבוד ופאסון, הציע את התפטרותו. הוא הגיע למשרדי המועדון והגיש באופן רשמי מכתב פיטורים לנשיא חורחה אמור אמיל, אלא שזה דחה את ההצעה על הסף ודרש מהמאמן לעשות את השינויים הנדרשים ולהמשיך בעבודתו.

ויטארי: "זה לא בורגי, בוקה משחקת גרוע כבר שנתיים"

נראה שזאת הבעיה הכי גדולה של בורגי בבוקה, כאשר הוא מפזר כל העת חשש לגבי מעמדו. בכך לא רק שהוא לא שליו ורגוע, הוא גם מקרין ומשדר פאניקה למערכת של בוקה הלחוצה ממילא ועוד הרבה יותר בעת זו. לאחר ההפסד במחזור הקודם לאקסית, ארחנטינוס, הדהים כשאמר קבל עם ועדה: "אני לא יודע אם אגיע למשחק נגד ריבר בתור מאמן בוקה".

בבוקה סערו הרוחות. בקרב המועדון מאוד לא אהבו התבטאות זו ויותר מכך את הגישה שמאפיינת אותו מאז תחילת העונה. במועדון העבירו לו מסרים שהם מצפים ממאמן ברמתו להרבה יותר אורך רוח. התרפסותו, כמעט לכל אורך הדרך מאז הגיע למועדון, לא מצאה חן וזאת בלשון המעטה בעיני המנהלים: "בורגי צריך לדאוג לנצח את הסופרקלאסיקו ולא להיות מודאג אם הוא יפוטר בכל יום ראשון", אמר סגן נשיא המועדון חואן קרלוס קרספי. "הוא חייב לשנות גישה ולבסס לעצמו קצת יותר ביטחון עצמי, זה בלתי אפשרי שהוא כל הזמן ירגיש שהוא חייב להיות נאהב ולקבל מאיתנו, המנהיגים, תמיכה בלתי פוסקת".

מחד אפשר לחשוב שבורגי, שנראה מאוד מחויב, פשוט רוצה לקחת אחריות ולזעזע את המערכת, מאידך הוא לא הבעיה המרכזית של בוקה מפני שהקבוצהה לא טובה עוד הרבה לפני שהוא הגיע. החלוץ לוקאס ויטארי היטיב לבטא זאת כשאמר: "זה לא בורגי, בוקה משחקת גרוע כבר שנתיים זה לא התחיל מאז שהוא הגיע למועדון".

אלא שלמרות ההצהרות והתמיכה מראשי בוקה, שהבהירו לו כי הם לא רוצים שהוא יעזוב וקיוו שישנה גישה, נראה, כאמור, כי במצב של הפסד לריבר לא יהיה מנוס מאשר פרידה בין הצדדים. אם לא די בכך, הרי שבתקשורת הארגנטינאית דיווחו לאחרונה שבבוקה כבר דאגו לברר מה מצבו של מאמן באנפילד חוליו סזאר פלקיוני והאם יהיה מוכן לקבל לידיו את הקבוצה, אם בורגי לא ימשיך. גם השמועות שבורגי עשוי להתמנות למאמן הבא של נבחרת צ'ילה במקומו של מרסלו ביילסה לא תורמת למצב המעורער. בורגי עצמו הכחיש כמובן מכל וכל, ברם לאור ההצלחה הגדולה עם קולו קולו והזכרונות הנעימים משם זה לא בלתי נמנע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ממי אמורה לבוא לבסוף הישועה?

מי שבינתיים גורם לו להישאר בקבוצה אלו הם בעיקר השחקנים. הם אוהבים אותו. נשאלת השאלה מדוע. האם זה בגלל שהוא מאמן טוב? ייתכן. מפני שהוא אדם טוב? גם יכול להיות. אלא שגם העובדה כי בורגי לא משדר מספיק מנהיגות מול הכוחות החזקים בקבוצה - מחנה ריקלמה ומחנה פאלרמו - ואפילו מדבר עליהם בסוג של הערצה וסגידה תורמת לכך שלשחקנים נוחה מאוד צורת ההתנהלות מולו. נראה שהוא חלש מדי מול השחקנים שרוצים שהוא יישאר, ומאידך לא סופרים אותו. בארגנטינה העלו כבר מזמן את התהייה לפיה בורגי נחמד מדי מכדי להיות מאמן בוקה. הלחץ הגדול נותן בו את אותותיו וכנראה מכריע אותו, כך סוברים בבואנוס איירס.

מי שיצא להגנתו של בורגי הוא ויטארי, שמאוד לא אהב את העובדה שכמעט כל דבר שנאמר וקורה בחדר ההלבשה של בוקה מוצא את דרכו לעיתונים ולתקשורת. "יש קודים נהוגים, אבל אף אחד לא מקפיד עליהם כאן", תקף ויטארי את חבריו והגן על המאמן: "בורגי תמיד היה אדם טוב, לא מעניין אותי מה אומרים עליו".

מצבה של בוקה כל כך רע עד אשר השחקן הכי טוב שלה בהפסד האחרון בליגה לארחנטינוס היה דווקא ריקלמה. למרות ששב מהשבתה ארוכה בת כחצי שנה עקב פציעה, הקשר המחונן היה הטוב ביותר על המגרש אצל הצהובים-כחולים, ודווקא הוא, אולי יותר מכל אחד אחר, יכול להיות זה שיושיע את בורגי וישאיר אותו עוד כמה משחקים בתפקיד: "המשחק הזה חשוב מאוד עבור בורגי, אם ננצח זה ייתן לו ולנו הרבה מאוד ביטחון להמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully