וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם, יזע וציונות

10.11.2010 / 10:25

הפקת ערב קרבות ה-MMA הגדול ביותר אי פעם בארץ, הכתיבה ל-7,000 הצופים בנוקיה את התסריט האופטימי שבגללו באו

"להיות שם כשזה קורה", הסלוגן העתיק של ערוץ הספורט התאים מאוד לערב קרבות ה-MMA הגדול ביותר שהתקיים עד היום בארץ. למי שלא יודע מדובר ב-MIXED MARTIAL ARTS, קרבות בסגנון אומנויות לחימה משולבת, שיכולים להיראות כמו מכות רחוב ללא חוקים בזירת כלוב, אבל הם למעשה משהו הרבה יותר מורכב. יותר מ-7,000 צופים כמעט ומילאו את היכל נוקיה, וגם אם לא יודו בזה, הם הגיעו כדי לראות מקרוב את אחד מענפי הספורט האלימים ביותר רק בגלל הצמאון לדם. הם ראו את זה עד היום בעיקר בערוץ "אגו טוטאל", ובחרו להיות שם כשזה קרה בערב נוצץ ומושקע, במקום שהפך מביתה ומבצרה של מכבי תל אביב להיכל התרבות העממי של ישראל.

מארגני האירוע שנקרא לצורך העניין IFC, שזה כמו ה-UFC (הליגה הבכירה בעולם לאומנויות לחימה משולבות) על משקל ישראל, עשו מצידם את העבודה על הצד הטוב ביותר. הם ידעו שהקהל רוצה לראות נוק-אאוטים מהירים, והם פחות או יותר דאגו ליריבים נוחים עבור הלוחמים המקומיים. כך למשל הצליח עידו פריינטה, לוחם ה-MMA הבכיר בארץ, לנצח בנוק-אאוט כבר בסיבוב הראשון יריב אמריקאי אלמוני, ואפילו רועי פרץ הצעיר שהוקפץ לאירוע הזה רק לפני שלושה ימים, ניצח יריב צרפתי בקרב שפתח את הערב. במקרה של משה קיץ, עוד לוחם ישראלי בכיר, נראה כי העובדה שהצליח להחזיק מעמד שלושה סיבובים מול הרמס פרנקה הברזילאי, זיכתה אותו בניצחון של החלטת שופטים למרות שלא צריך להיות גאון MMA כדי להבין מי באמת שלט בקרב. למעשה, מתוך שבעה ישראלים שנכנסו לכלוב המתומן שהוצב במרכזו של ההיכל - רק שניים הפסידו, וכל זה אחרי שהבטיחו לנו ערב נוצץ עם הלוחמים הבכירים בעולם.

בסופו של דבר, האירוע הזה היה חצי שואו-חצי ערב קרבות. כיף לראות שתחום אומנויות הלחימה המשולבת מתפתח כל כך בארץ, בעיקר בעידן שבו הג'ודו וההאבקות האולימפיים גוססים. כיף לראות ערבים שהכילו בעבר כ-1,000 צופים, הופכים להצגה הכי טובה ביד אליהו בשבוע שבו מכבי תל אביב משחקת בחוץ. מצד שני, מסתבר כי הלוחמים הישראלים ברמתם הנוכחית מסוגלים להתמודד כיום רק מול "סוסים מתים" שכבר עזבו לפני שנים את ליגת ה-UFC ועוסקים בעיקר בחלטורות ברחבי העולם. אחרי הכל, נראה שהמטרה הלא מוצהרת הייתה לייבא לכאן אנשים מקועקעים ומפחידים, שיקבלו מכות מהציונים, ויגרמו לשי קפון ונתן בשבקין שביציע המכובדים להריע בפטריוטיות תוך כדי שהם מצלומים בקלוז אפים של מצלמות ערוץ הספורט, שבחרו גם להיות שם כשזה קרה.

ובכל זאת חייבים לפרגן, לוחמי ה-MMA הישראלים, כמו גם לוחמי ענפים אולימפיים וספורטאים בכלל, עובדים קשה מאוד לקראת ערבים כאלה, וגם אם אנחנו מתחכמים כדי למצוא כמה "חורים" בהפקה ונראה כי אנחנו מנסים למזער את גודל האירוע - זו לא הכוונה. אין ספק שהערב שאורגן על ידי ה-IFC היה הרבה יותר מעניין מכל משחק כדורגל שיתקיים באורווה או באשקלון, ומכל משחק כדורסל באשדוד ואפילו בגן נר. בשורה התחתונה, תנו לנו עוד. התופעה הזאת רק הולכת וגודלת, ובפעם הבאה אנחנו מצפים באמת לרמה עולמית גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully