וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרו כמו גדולים: נבחרת המחזור של אירופה

8.11.2010 / 15:45

אחרי מספר שבועות שבהן כללה נבחרת המחזור של אירופה שחקנים אלמוניים יחסית, שבים הכוכבים לקדמת הבמה. חוד עם מסי וטורס זה משהו שיכול לעניין אתכם?

בשבועות האחרונים, נבחרת המחזור כללה לא מעט נציגים אלמונים מהמוליכות המפתיעות של היבשת. אלא שהנבחרת הנוכחית מסמלת את חזרתן של הגדולות. ההרכב השבוע כולל נציגים מריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, רומא וכמובן לא מתעלם משובו של פרננדו טורס אחרי הפציעות, המונדיאל המאכזב והקיץ הקשה. יחד איתם, שאר מצטייני במחזור סוף שבוע גדוש ומרתק בליגות הבכירות של אירופה והשחקנים שהתדפקו על דלתות ההרכב. הכוכב האורח מגיע השבוע ממשחק העונה בפורטוגל ומביא עמו בשורה חשובה לאלי גוטמן והפועל תל אביב.

שוער

אוקה ניקולוב – פרנקפורט

הקבוצה של מיכאל סקיבה פשוט בלתי ניתנת לעצירה בשבועות האחרונים. גקאס לא מפסיק לכבוש ופרנקפורט סופרת כבר חמישה ניצחונות ותיקו בששת המשחקים האחרונים בדרך למקום הרביעי. אלא שעם כל הכבוד ליווני, החתום העיקרי על ה-1:3 על וולפסבורג בשבת הוא השוער ניקולוב. המקדוני בן ה-36 רשם הופעת ענק עם שלל הצלות מרהיבות שהשאיר את הזאבים המומים ומתוסכלים. בחודש ינואר נראה היה שניקולוב, ששיחק בפרנקפורט כל חייו, יעזוב את המועדון, אבל המחלוקות נפתרו ובגיל מאוחר מאוד זוכה השוער לעדנה מחודשת ומפגין העונה את הכושר הטוב בקריירה.

הגנה

מגן ימני: גרטאר סטינסון – בולטון

המגן האיסלנדי בן ה-28 עמד בהצלחה במשימה שרבים וטובים ממנו (מייקון למשל) כשלו בה – לעצור את גארת בייל. הספרס הגיעו לריבוק סטדיום שיכורים מהניצחון על אינטר וכמו שקרה להם לא פעם העונה, שוב הציגו משחק ליגה רע אחרי הופעה טובה בליגת האלופות. סטינסון עמד היטב מול בייל, צמצם את הפריצות הסוחפות שלו לאורך הקו וגרם לו להיות פחות מעורב בניהול המשחק. מן העבר השני, הצטרפות חכמה להתקפה סידרה לאיסלנדי שער פרמיירליג ראשון מזה שנתיים ב-2:4 הענק של בולטון, אחת ההפתעות הנעימות של העונה, על טוטנהאם.

בלם: אוליבר בארת – פרייבורג

אחרי ההפסד לדורטמונד קיוותה מיינץ להתואשש במגרשה של פרייבורג, אבל לבארת וחבריו היו תוכניות אחרות. הבלם בן ה-31 הנהיג משחק הגנתי מושלם של המארחים. בארת העלים לחלוטין את סמי אלאגווי ואדם שאלאי, ניצח בכל קרבות האוויר וכדי לסגור משחק מושלם, סחט את הפנדל שהפך לשער הניצחון של פאפיס סיסה (0:1). פרייבורג השיגה ניצחון ביתי שלישי ברציפות והתקרבה גם היא לצמרת המפתיעה והמטורפת בבונדסליגה.

בלם: ריקרדו קרבאליו – ריאל מדריד

הבעיה הגדולה של כל קבוצות הגלאקטיקוס לדורותיהן הייתה משחק העונה. הבלאנקוס דאגו להנחית קשרים התקפיים וחלוצים נוצצים, אבל הפקירו את החוליה האחורית ושילמו מחיר כבד. ז'וזה מוריניו מכיר היטב את ההיסטוריה ודאג להביא עמו את אחד השחקנים האהובים עליו. קרבאליו כבר בן 32, אבל הניסיון והשקט שלו תורמים ועוד יתרמו לריאל בהמשך המאבקים העונה. בראשון, הפורטוגלי הציג עוד משחק שקט, דאג לסכל את האיומים המעטים של שחקני אתלטיקו וכבש שער ב-0:2 הסולידי של הבלאנקוס בדרבי. ב-10 משחקים ספגו הלבנים רק חמישה שערים וזו סיבה גדולה לאופטימיות בברנבאו.

מגן שמאלי: ג'ון ארנה ריסה – רומא

כצפוי, הדרבי דלה קפיטאלה לא סיפק כדורגל גדול, אבל משחק אגרסיבי ומלא אמוציות בין שתי יריבות מרות שבעיקר חיפשו לנטרל אחת את השנייה. בדו קרב החפירות הזה, בלט המגן הנורבגי. ריסה הביא למשחק המון פיזיות, עזר להעלים את הרנאנס ודאג לסגור הרמטית את האגף וגם לתמוך בהתקפה מדי פעם. רומא, עם לא מעט עזרה מהשופט, השיגה ניצחון מוראלי עצום שאולי פתח מחדש את העונה עבורה.

קישור

בורחה ואלרו – ויאריאל

אחרי 10 מחזורים בלה ליגה, הצוללת הצהובה מסתמנת כאלטרנטיבה היחידה לריאל מדריד וברצלונה והיא כבר סופרת משחק תשיעי ברציפות ללא הפסד. בילבאו הגיעה למדריגאל בשבת, עלתה ליתרון מוקדם ועשתה צרות למארחים, אבל בורחה ואלרו דאג להרגיע את העניינים. הקשר הנהדר בן ה-25, שמושאל מווסט ברומיץ', בישל שני שערים והיה הבולט בניצחון 1:4. בורחה, תוצר מחלקת הנוער של ריאל מדריד, כיכב אשתקד במאיורקה והשנה עשה עוד שדרוג ביכולת ותוגמל בזימון בכורה לנבחרת ספרד. על פי השמועות האחרונות, בארסה וריאל ייאבקו על שירותיו בקיץ.

ג'י סונג פארק – מנצ'סטר יונייטד

חדר הטיפולים באולד טראפורד נראה השנה כמו בית חולים שדה כשהשדים האדומים סובלים ממכת פציעות שקשה להסביר. אבל גם הרכב הטלאים לא מהווה תירוץ להופעה כל כך בינונית בבית מול וולבס. למזלו של סר אלכס, נשאר ווינר אחד גדול ובריא (טפו טפו טפו). הדרום קוריאני הנפלא השלים צמד דרמטי בתוספת הזמן וסידר ליונייטד ניצחון קשה 1:2 שצימק את הפער מצ'לסי לשתי נקודות. הנקודות הקשות שצוברת יונייטד בהרכב חסר ודאי מעודדות את פרגוסון, אבל גם הוא ייאלץ להודות – בינתיים, זה לא נראה כמו כלום.

אדן הזארד – ליל

ילד הפלא הבלגי (19) קיבל לא מעט ביקורות בשבועות האחרונים. הזארד פתח העונה בכושר ירוד ובתקשורת הצרפתית נטען כי הוא לא משקיע באימונים והראש במעבר אפשרי לאנגליה בחודש ינואר. הזארד שמע ובראשון סיפק תשובה למבקרים עם הופעה נפלאה ב-1:3 על ברסט. הזארד היה בכל מקום במגרש, לא הפסיק להטריד את הגנת האורחים (שספגה לראשונה אחרי 832 דקות), היה מעורב בשני השערים וקינח בשער משלו. היכולת של הזארד, שתג המחיר שלו נע סביב 15 מיליון יורו הזכירה שוב מדוע הוא נמצא בפנקסי הסקאוטים של כל הגדולות באנגליה. צפו להתפתחויות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

התקפה

צ'יפריאן מאריקה – שטוטגרט

תוצאת המחזור בבונדסליגה שייכת ללא ספק לשטוטגרט שהביסה 0:6 במגרשה את ורדר ברמן האומללה. החלוץ הרומני היה האיש של המשחק. מאריקה בישל שלושה שערים, כבש אחד וזכה לציון 10 במספר כלי תקשורת בגרמניה. כמו יתר חבריו לקבוצה, מאריקה סבל מפתיחת עונה רעה. אולי הניצחון הגדול, שהעלה את הקבוצה מעל הקו האדום, יעזור גם לרומני לצאת לדרך חדשה.

לאונל מסי – ברצלונה

האמת, מסי הוא מועמד רציני לנבחרת הזו כמעט בכל שבוע ולכן הדילמה צצה מחדש חדשות לבקרים. עבור מסי, רף הכניסה להרכב גבוה יותר לעומת שחקנים אחרים. הרי תודו, הוא אמנם מרגש כל שבוע מחדש, אבל כבר לא באמת מפתיע. ובכל זאת, השבוע אי אפשר היה להתעלם מהתצוגה של הפנומן במשחק החוץ בחטאפה. שער נהדר, בישול נפלא לוייה ומעורבות בלתי פוסקת בכל מהלך מסוכן של הבלאוגרנה. ללא הצל של זלאטן, מסי הגביר את הדומיננטיות שלו העונה ועשה צעד קדימה. בארסה השנה, לטוב ולרע, היא הקבוצה שלו.

פרננדו טורס – ליברפול

משהו השתחרר בליברפול בשבועות האחרונים. אולי זה קשור בעזיבה של היקס וג'ילט, אולי האסימון סופסוף נפל אחרי מהפכת הודג'סון, אבל השורה התחתונה זהה. ליברפול חזרה. ליברפול שוב מציגה כדורגל תוסס, אגרסיבי, מהיר ובעיקר חי. נגד צ'לסי, הרדס הזכירו נשכחות, תרתי משמע. זו הייתה התפאורה המושלמת לחזרתו של אל ניניו. מה לא עבר עליו בשנה האחרונה? פציעות, מונדיאל רע, קיץ קשה בו הביע חוסר שביעות רצון מהמצב בקבוצה וביקש לעזוב. עכשיו הכל נראה היסטוריה. טורס חזר לחייך, ליברפול חזרה לחיים וכמה שהפרמיירליג צריכה את הצמד הזה חי, בועט ורלוונטי.

שווים אזכור

ניקולא פנטו (ולנסיין) – ארבע דקות מניצחון בבורדו

מייק וויליאמסון (ניוקאסל) – סנסציה באמירויות

שינג'י קגאווה (דורטמונד) – הלהיט של אירופה

קלמון שאנטום (סן ז'רמן) – השאיר את ברסט בפסגה

סידני סאם (לברקוזן) – צמד מול האקסית

אסמואה גיאן (סנדרלנד) – הגיע לפרמיירליג

אדינסון קבאני (נאפולי) – מצמצמים פערים

כוכב אורח

רדאמל פלקאו – פורטו

משחק העונה הראשון בפורטוגל הסתיים במפלה גדולה לאלופה. כמה שפורטו חיכתה לפגוש את בנפיקה, מי שלקחה ממנה את האליפות לאחר ארבע שנים. ואכן, אחרי 90 דקות הראה לוח התוצאות בדרגאו: פורטו 5 – בנפיקה 0 והפער בפסגה צמח ל-10 נקודות. פלקאו, החלוץ הקולומביאני בן ה-24, חגג צמד כבר במחצית הראשונה שהיווה המשך ישיר לשבוע חלומי אחרי השער שכבש בליגה האירופית מול בשיקטאש ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully