וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו קפטן, מיי קפטן

7.11.2010 / 9:21

המנהיגות של קווין נולאן חשובה לניוקאסל לא פחות מהשערים שהוא כובש. תשאלו את אנדי קארול, שגר אצלו בצו בית משפט

מכונית שעולה באש מטרים ספורים מביתם, וכתובות גרפיטי שנמרחו על קיר סככת הרכב שלהם סמוך לשעה 7:00 בבוקר, בוודאי לא היו חלק מהתכניות של משפחת נולאן לשבועיים האחרונים. אבל את יום רביעי ה-20 באוקטובר, נאלצו בני הזוג קווין והיילי נולאן, ושני ילדיהם הקטנים, לפתוח כשהם חוזים במכבי האש והשוטרים מתרוצצים מחוץ לביתם. הנחמה פורתא של בני המשפחה הייתה שמתקפת הוונדליזם הזו לא כוונה אליהם, אלא לאדם החמישי שמתגורר בביתם בתקופה האחרונה, אנדי קארול.

מלבד העובדה שכרגע הוא איבד את רכב הריינג' רובר החדש אותו קנה כדי לחגוג את החתימה על חוזה חדש וארוך בניוקאסל, כנראה שקארול לא התרגש יותר מדי. אחרי הכל, צרות בצרורות הן משהו שהוא למד להכיר היטב ב-21 שנות חייו וככה נראה גיליון ההתנהגות שלו בשנים האחרונות:

* אוקטובר 2007: ניפוי מנבחרת הנוער של אנגליה אחרי התחמקות מבית המלון ובילוי לילי ללא אישור.

* ספטמבר 2008: מעצר בעקבות חשד לתקיפת אישה.

* דצמבר 2009: מעצר בעקבות קטטה מחוץ למועדון לילה, במסגרתה קארול לכאורה שבר כוס זכוכית על ראשו של אדם אחר.

* דצמבר 2009: עימות פיזי עם חברו לניוקאסל, שארל נ'זוגביה, במהלך אימון.

* מארס 2010: מעצר בעקבות עימות פיזי עם חברו לניוקאסל, סטיבן טיילור, במהלך אימון. טיילור סיים עם לסת שבורה, קארול עם שבר ביד.

* אוקטובר 2010: מעצר בחשד שתקף את חברתו לשעבר בביתה ב-4:30 לפנות בוקר.

בזמן שהוא פרח על המגרש ובחודשים האחרונים מוזכר פעמים רבות כמי שחייב לקבל זימון לנבחרת הבוגרת של אנגליה, קארול כיכב גם במדורי הפלילים. אחרי התקרית האחרונה מאס בית המשפט בהתנהגותו של החלוץ הסורר וכחלק מתנאי השחרור שלו ממעצר, הורה לו להתגורר אצל קפטן ניוקאסל, קווין נולאן, שהסכים לסידור. אבל למה נולאן היה צריך את זה?

שיחות מוטיבציה לשחקנים

אחד מהחלקים בהם מאמן ניוקאסל כריס יוטון פחות מצטיין, הוא הכריזמה. בעוד בעונת ההעפלה של המגפאייז בחזרה לפרמיירליג הוא היה אחראי על ההכנה למשחקים וליריבות, על הצבת ההרכב ועל הטקטיקה, הסיפורים ממגרש האימונים ומחדר ההלבשה של הקבוצה טענו שאלן סמית וקווין נולאן תפסו את הפיקוד על החלק המנטלי. הם המריצו את השחקנים, הם קיימו שיחות מוטיבציה ואחרי סיום חוזהו של ניקי באט בקיץ, קיבל נולאן את סרט הקפטן בצורה קבועה.

"לא בכל יום פוגשים במנהיג מלידה, אבל נולאן הוא אחד כזה", כתב אחד מהאוהדים לקראת סיום העונה שעברה, ודאג לציין שהאישיות של הקשר שהגיע מבולטון בינואר 2009 לא פחות חשובה לקבוצה שעמדה בסכנת התפרקות מנטלית, מ-17 שערי הליגה שהוא כבש. "האם מנהיגות וניסיון יספיקו לנו בשביל להישאר בפרמיירליג? הזמן יגיד", הוא הוסיף, "אבל בדבר אחד אנחנו יכולים להיות בטוחים - השחקנים שיובלו על ידי נולאן לא יוותרו ויתייאשו כמו אלו בעונה בה ירדנו. מייקל אואן, כדאי שתלמד".

הקשר בן ה-28 המשיך לכבוש גם בפרמיירליג וכעת הוא מוביל את טבלת מלך השערים עם שבעה כיבושים (בצוותא עם פלורן מאלודה וקרלוס טבז), אבל בתוך כך לא שכח לתפקד כקפטן אמיתי וכשבית המשפט שלח את אנדי קארול להשגחה, הוא הסכים להתמודד עם אתגר חדש ובלתי מוכר. "אנדי הוא בחור נהדר. הוא תמיד שמח ומחייך. היו לו את הבעיות שלו, אבל למי מאיתנו לא היו בעיות בגיל 21? מבחינה מסוימת ריחמתי עליו ולכן הסכמתי לו לגור כאן", הוא הסביר את גדלות הנפש ואת ההקרבה שעשה למען הקבוצה וחברו.

סיפורים לילדים

התוצאה הראשונית של המעבר של קארול לבית משפחת נולאן הייתה פנטסטית כשימים ספורים לאחר מכן כבשו השניים את השערים שקבעו מהפך וסייעו למגפאייז לנצח את ווסטהאם 1:2 באפטון פארק. "אם הם ימשיכו להציג את היכולת הזו, ברור שאני אהיה שמח מהסידור הזה", אמר לאחר מכן המאמן כריס יוטון.

ההצלחה הזו, דווקא באחד מהשבועות הקשים בקריירה של קארול, עשתה הדים ואורח החיים החדש של החלוץ בבית הקפטן שלו החל להתגלות. "אנדי צריך להיות בבית עד השעה 22:30 ובמיטה עד 23:00. בבוקר הוא נוסע איתי לשים את הילדים בגן ואחר כך אנחנו אוכלים ארוחת בוקר במתקן האימונים. אני לא יודע אם הוא אוהב את סדר היום הזה, אבל ככה זה", סיפר נולאן.

"בדרך כלל האורחים שלנו נדרשים להקריא לילדים שלנו סיפורים לפני השינה, אבל אנדי עוד לא עשה את זה", הוסיף הקפטן, "השבוע אשתי הייתה בליברפול, אבל אני יודע שאחרי שהיא תחזור בסוף השבוע, היא תגיד לו לעלות במדרגות ולהקריא לילדים". למרות שמוקדם לקבוע ועל אף שהעבר שלו מטיל את הקביעה הבאה בספק רב, אנדי קארול הפך לילד טוב, לפחות למספר שבועות.

חיים יציבים

למרות שכלל לא בטוח שבמשפחת נולאן היו רוצים לראות את הרומן עם קארול נמשך עוד זמן רב, בניוקאסל בינתיים מאושרים. "קווין דואג לאנדי. הוא משגיח שהוא יוכל ארוחת ערב בזמן ושהוא יישן מספיק שעות בלילה", אמר המאמן כריס יוטון ואחד מאוהדי הקבוצה הוסיף בבלוג שלו: "טוב שלאנדי יהיה סגנון חיים יותר יציב. אני חושב שכרגע זה עושה לו טוב לגור עם משפחה ועם ילדים".

כשבוע אחרי הניצחון על ווסטהאם הגיע 1:5 ענק ויוקרתי על סנדרלנד בו כבש נולאן את השלושער הראשון שלו בפרמיירליג וכשבוע לפני כן הוא לקח איתו את בן חסותו לצפות באולד פירם של גלזגו. "קווין נולאן הוא קפטן ומנהיג ראוי לניוקאסל ויש לו חלק גדול בהתפתחות של אנדי קארול", קבע שחקן העבר והפרשן בהווה, ג'יימי רדנאפ, אבל ייתכן שבקרוב החלוץ שוב ייאלץ להתמודד עם השדים שלו לבד.

ב"גרדיאן" פרסמו לאחרונה סקר מתובל בהומור עם השאלה "האם אנדי קארול צריך לגור עם קווין נולאן עד סוף הקריירה?". 83 אחוזים ענו שכן ובקרוב גם החלוץ יצטרך להחליט לאן מועדות פניו, אחרי שבית המשפט הקל בתנאי השחרור שלו עד שיתקיים המשפט, ובקרוב הוא יוכל לחזור להתגורר לבדו. למזלו, יש לו קפטן וחבר שכנראה יעזור גם כשהצרה הבאה תגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully