וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין העמק לליגת האלופות

עו"ד אורי שלף

5.11.2010 / 10:41

מיהם אוהדי הפועל ת"א המטורפים שהעדיפו לראות כדורסל מול יקנעם/מגידו על חשבון שאלקה בצ'מפיונס? הבלוג של אורי שלף מדווח

את כל ילדותי העברתי בעמק יזרעאל. יש לי אליו פינה חמה בלב, את כל מחנות האימונים של הפועל תל אביב בגלגולה החדש עשינו בעמק, ובכל פעם שאני חוצה את אחד הוואדיות שנשפכים אליו ומגיע אל פתחו אני מתרגש מחדש. כך גם היה ביום שלישי האחרון במשחק החוץ שלנו במשמר העמק נגד הפועל יקנעם/מגידו, עוד שילוב מוזר של קבוצה של כדורסל קיבוצי שמנסה בשארית כוחותיה להישאר בחיים. הסיפורים על הכדורסל בעמק הגיעו אליי עוד מהבית, שמות כמו בועז ינאי או איתמר מרזל היו אלילי נעוריי.

בילדותי בשנות השמונים הכרתי רק את הפועל גבת יגור, זה כל מה שנשאר משושלת מפוארת של קבוצות הקיבוצים בעמק יזרעאל, לפניה היו בין היתר גבת ויגור כל אחד לחוד, ניר דויד, הפועל גבע (מסתבר שגבע זה לא רק גבעתרון), בית אלפא וכמובן משמר העמק. 14 עונות שיחקה הפועל משמר העמק בליגה הראשונה, האחרונה הייתה ב-1969, היא גם עונת האליפות האחרונה של הפועל תל אביב. אחר כך היא עוד חזרה בשנות השבעים בתור הפועל מגידו, ורק בשנים האחרונות היא חזרה למרכז הבמה כיקנעם/מגידו. גדלו ושיחקו בה שמות גדולים כמו עמוס לין, נח רם, אדם גורן ובנו אור גורן וכל משפחת יבזורי לדורותיה, בעוד היום משחקים בה בוגרי מחלקת הנוער של מכבי תל אביב.

כיף לבוא למשחקי חוץ בקיבוצים, היו לנו הרבה כאלה בדרך הארוכה שעשינו מליגה ב'. אולם ה"פחים" בגן שמואל, ה"סככה" נען, כפר בלום של הגליל העליון, אולם "גורן" במזרע ועכשיו גם את ה"מבצר" במשמר העמק כבשנו. איפה שמכבי הגדולה נפלה ב-62, מכבי הקטנה נפלה ב-2010.

700 צופים כיבדו אותנו בנוכחותם, כשרובם המכריע הגיע ממשמר העמק ומקיבוצים מהסביבה. הקהל שלנו נשאר בבית, ואפשר להבין מדוע: בכל זאת, לא בכל ערב אנחנו הפועל ת"א מארחת בבית משחק בליגת האלופות. 20 ומשהו הגיבורים שבכל זאת הגיעו עודדו במרץ לפני המשחק את השופטים עד כי חשבתי שנטרפה עליהם דעתם. קוקי, המנהל הטכני שלנו, הרגיע אותי והסביר לי שהם בסך הכל מעודדים אותם להתחיל כבר את המשחק, כי בכל זאת, הגיבורים עוד צריכים להגיע לבלומפילד ובוואדי ערה יש יותר מדי רמזורים. גם קוקי היה לחוץ שהמשחק יתחיל בהקדם, ובמהלך מבריק שכנע את צמד השופטים שאין צורך בהצגת שחקנים. לקראת סוף הרבע השלישי הוא כבר ארגן את כל הציוד לקראת יציאה חפוזה, וכשההפרש ירד לשלוש בלבד הוא קפץ מקצה הספסל והתריע אותי בל ייקח עכשיו המאמן פסק זמן. ליגת האלופות כבר אמרתי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully