וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרגע: הקמפיין של חיפה טוב יותר

האחת לא ממלאת את בלומפילד, השנייה קרסה מול כדורים חופשיים. האחת כיוונה לרבע הגמר, השנייה אפילו לא לקחה נקודה. ההשוואה בין קמפיין האלופות של מכבי חיפה לחצי הראשון של הפועל ת"א מגיעה לסיומה עם המסקנה בכותרת וסייג אחד: האדומים עוד יכולים לתקן

מצבים נייחים

נקודת התורפה ההיסטורית של הקבוצות הישראליות באירופה הטרידה את שתי הנציגות שלנו. מכבי חיפה נענשה כך בשלושת המשחקים הראשונים, בהם בלמים יריבים - ואן בויטן, סיאני וקייליני - הבקיעו כתוצאה ממצב נייח ולמעשה חרצו את גורל המשחק. היו עוד שני שערים שנפסלו מכדורים חופשיים ולא מעט דפיקות לב בהמשך, אולם הנושא נלמד וזכה למענה הולם מעט יותר בסיבוב השני.

מי שלא הסיקה מסקנות בתחום מהקמפיין של חיפה היא הפועל תל אביב. לואיזאו מפורטו העניש אותה במהלך שהחל בכדור קרן, בעוד מישל באסטוס כבש מולה בפנדל במדי ליון ולאחר מכן הכפיל עם פצצה שהייתה ריבאונד מכדור קרן. בקיצור, בחלק ההגנתי אין כל חדש. ההבדל הוא שהאדומים גם כבשו פעמיים ממצבים נייחים והראו שהנשק הזה יכול להיות דו כיווני.

התוצאה: החלק הראשון הסתיים בשוויון, עכשיו 4:5 להפועל תל אביב

ניסיון של המערכת

לשני המועדונים ניסיון עשיר בזירה האירופית. שניהם ניהלו קמפיינים ארוכים ומוצלחים במפעלים השונים, אך בכל הקשור למעטפת האדמיניסטרטיבית, יש הבדל עצום. במכבי חיפה (של אחרי פרשת וואליד באדיר והפקס) כל העניינים הלוגיסטיים דופקים כמו שעון. כמו בכל מועדון גדול באירופה, יש הפרדה מוחלטת בין הצד המקצועי למה שמסביב וכך הקבוצה יכולה להתכונן למשחקים ללא הפרעות. הירוקים, למרות בית שהוגדר כלא אטרקטיבי, מכרו למעלה מ-30 אלף מנויים לאצטדיון רמת גן וידעו לנצל את שלב הבתים כדי להעשיר את הקופה.

לעומת זאת, המערכת בהפועל תל אביב עשתה בקיץ את כל הטעויות האפשריות. ההתעקשות לארח בבלומפילד הייתה מיותרת (ונבעה רק מהיעדר יריבה מהשורה הראשונה). ההתעסקות בנושא האצטדיון הפכה לנושא המרכזי במועדון (ודחקה הצידה אפילו את נושא החיזוק) ממש עם פתיחת שלב הבתים ופגעה בהכנות. העובדה שהאוהדים האדומים אפילו לא ממלאים את בלומפילד מראה על הקרע עם ההנהלה והריב בין אלי טביב למוני הראל, שהגיע לשיאו במלון בליסבון, רק הוסיף שמן למדורה. כך נוצר משולש של חוסר שקט שמחלחל לשחקנים ומשפיע באופן ישיר על התוצאות.

התוצאה: נקודה למכבי חיפה, 5:5

חיזוק

נושא כאוב מבחינת הירוקים, שם עדיין טוענים כי צירוף של שני שחקנים טובים לקראת שלב הבתים היה משנה את התמונה או לכל הפחות מונע את המאזן המביש. אחרי משחקי הפלייאוף מול זלצבורג השלימה מכבי חיפה את רכישתו של עלי עוסמאן מסכנין ובהמשך צירפה גם את טיאגו דוטרה ואייל שטרכמן. בעוד הראשון השתלב בצורה מהירה ונתן מענה כשחקן כלבו בשלב הבתים, שני האחרים היו פלופים מהדהדים שתפסו מקום בסגל (שטרכמן הסתפק בדרך כלל במושב נוח ביציע).

הצוות המקצועי של הפועל תל אביב הסיק מסקנות והחתים לאחר המפגש הכפול עם זלצבורג את סלים טועמה וטוטו תמוז, על מנת להרחיב את הרוטציה וגם למלא את החלל שהותיר מהראן לאלה הפצוע. מההגנה הפגיעה בחרו להתעלם וכך גם מחוסר ההתאמה של רומן רוקי. משמע: החיזוק של האדומים היה טוב יותר, אך גם הוא לא ענה על כל הצרכים המקצועיים של הקבוצה. זוכרים את אנתוני ואנדן בורה?

התוצאה: 5:6 להפועל תל אביב

ציפיות

"שלב הבתים זה לא רק בונוס", אמר אלישע לוי לאחר ההעפלה לשלב הבתים. מפתיע ככל שיישמע, זו הייתה ההצהרה הדרמטית ביותר שנשמעה מכיוון המחנה הירוק. בחיפה הסתכלו על ליגת האלופות כצ'ופר פיננסי והישג גדול למועדון. הציפיות הנמוכות היו אולי הסיבה להופעות חסרות השראה מבחינה התקפית, אבל קשה שלא להעריך את הקולות השפויים והריאליים שיצאו מחיפה, בדיוק כמו האיש שמנהל את המועדון כבר למעלה מעשור.

אין שום דבר פסול בהכרה אמיתית במעמדך ולכן, האמירה של מוני הראל ("נגיע לרבע הגמר") הייתה מגוחכת. היא אולי לא גרמה נזק או הוסיפה לחץ, אבל גם לא תרמה שום דבר. הכדורגל הישראלי הוא מתלמד זוטר בליגת האלופות. רק אם נכניס לשלב הבתים נציגה קבועה למשך שנים, נוכל להרשות לעצמנו לפנטז על העפלה. בפועל, להפועל תל אביב היה רף נמוך לעבור - אפס נקודות ואפס שערים - ולכאורה, היא אכן עשתה זאת. אלא שבעזרת טיפה צניעות, האדומים היו יכולים גם קצת ליהנות מהחוויה ואולי אפילו ללמוד ממנה משהו לעתיד.

התוצאה: מכבי חיפה מאזנת, 6:6

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תירוצים

לאחר ההפסד של הפועל תל אביב 3:1 בגלנזקירשן לשאלקה, התראיין אלי גוטמן וטען כי "ההבדל הוא בדקויות". באותו משחק בעטה הפועל תל אביב בסך הכל שני כדורים למסגרת – ניסיון ממרחק של קנדה והדרדל'ה של שכטר בתוספת הזמן – לעומת 10 איומים על שערו של אניימה מצד היריבה ששיחקה בהילוך ראשון והייתה צריכה לכבוש לפחות עוד שלושה שערים. אלה דקויות? תשפטו בעצמכם. לא בטוח שהמשפט המנותק הזה היה נאמר אלמלא השער המצמק של שכטר.

הירוקים, מנגד, נשמעו כמו תקליט שבור בסיום שלושת משחקיהם הראשונים, וכך נוצר גם אותו קוף מעיק על הגב. "עשינו הכל נכון, רק גול היה חסר", אמר שם אלישע לוי ובהמשך ראה את שחקניו חוזרים שוב ושוב על אותה מנטרה. לפחות במכבי חיפה ידעו במשחק הרביעי להשלים עם המציאות ולהבין את מקומם. אנחנו עדיין מחכים שלאדומים ייפול האסימון.

התוצאה: הירוקים ביתרון, 6:7

רווח ולקח לעתיד

8.5 מיליון היורו שהכניסה מכבי חיפה משלב הבתים ינצנצו במוחם של בעלי קבוצות הצמרת מישראל מעתה ועד שמישל פלאטיני ישנה שוב את שיטת ההגרלה במוקדמות. הכסף הוא מטרה נעלה ונציגה ישראלית קבועה במפעל רק תשפר כאן את הכדורגל לאורך זמן. אלא שעם הכסף, באה אחריות גדולה. מכבי חיפה, אולי בצל טראומת אובדן האליפות, נחה על זרי הדפנה בקיץ. הקמפיין באלופות הביא לעזיבת ארבעה שחקנים, אבל הרכש הגיע באיחור והמשמעות הייתה הדחה מוקדמת מאירופה. לחיפה אמנם יש קו ראוי לציון של קידום צעירים, אבל זה לא צריך לבוא על חשבון קמפיין מוצלח גם במפעל האירופי המשני.

ימים יגידו כיצד ישפיעו ההכנסות הגדולות על המשך דרכה של הפועל תל אביב. בינואר, ככל הנראה אחרי שהאדומים יסיימו את דרכם באירופה, הקבוצה תצטרך להתחזק משמעותית לפני הקרב האמיתי על התואר. הפועל תצטרך לגבש לעצמה דרך פעולה ולהחליט: מה עושים עם הבכירים שיקבלו הצעות והאם מביאים זרים לטווח ארוך או מסתכלים רק עד תום העונה. לסיכום, חיפה כשלה בנושא הפקת הלקחים, הפועל תעמוד למבחן רק בינואר ולכן לא נחלק נקודה בנושא זה.

תוצאה סופית: מכבי חיפה מנצחת בנקודות וזוכה בתואר "הקבוצה הפחות עלובה" מבין השתיים. להפועל תל אביב יש שלושה משחקים לתקן את הרושם. אולי כבר הערב נגד שאלקה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully