וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמרתם משהו?

1.11.2010 / 16:01

וייה מתעורר, מלו מנהל, סמואל מטאטא ואפילו בנזמה מתאושש. נבחרת המחזור של אירופה מורכבת בעיקר משחקנים שהושמצו לא מעט, אבל בסופ"ש הזה חלקם הוכיחו שזה היה מוקדם מדי להספיד אותם

כדורגל זה עסק לא פשוט. משחק טוב אחד יכול להמליך שחקן ולהפוך אותו לדבר הבא. טעות? תקופה רעה? והנה זכית לשלל השמצות, כינויים והמלצות. נבחרת המחזור השבועית של וואלה! ספורט עומדת בסימן נקמת המושמצים. לא מעט שחקנים שכבר נקברו על ידי התקשורת והאוהדים, שבים למרכז הבמה. יחד איתם בהרכב נציגים של שתיים מהמוליכות הכי מפתיעות באירופה שבסך הכל רוצות להישאר בליגה – ברסט הצרפתית ולאציו האיטלקית. – וגם מפציץ אוקראיני ששב אלינו בפינת הכוכב האורח.

שוער

רוברט גרין – ווסטהאם

שער אחד אומלל שספג מרגלי קלינט דמפסי הפך את גרין לאויב הציבור מספר אחת באנגליה. העיתונים צלבו אותו, הפרשנים שמו אותו ללעג ופאביו קאפלו זנח אותו לטובת שוער בן 40. גם אברהם גרנט לא ממש רצה את גרין באפטון פארק, אבל נאלץ לקבל את דרישת הבעלים. אחרי שביצע מספר טעויות מביכות במחזורי הפתיחה ושמע מגרנט שעליו "להיות גבר", השוער רשם בשבת הופעת ענק. גרין היה בכל מקום, התעופף, השתטח והקרין המון שקט, אבל בסופו של דבר לא מנע הפסד נוסף, 1:0 מול ארסנל. אם גרין יידע לשמור על יציבות ולצבור ביטחון, אולי, יום אחד, הוא גם יחזור ללבוש את אפודת השוער של אנגליה. בינתיים הוא צריך לעזור לגרנט לשרוד.

הגנה

מגן ימני: פול בייס – ברסט

ברסט הקטנטנה היא הסיפור הגדול בצרפת. העולה החדשה, ששבה לליגה הבכירה אחרי 19 שנה, ניצבת לה במפתיע בפסגה למרות סגל אלמוני ונטול כוכבים. מילת המפתח בברסט היא הגנה. הקבוצה ספגה העונה רק ארבעה שערים ועומדת על 791 דקות רצופות ללא ספיגה – הטוב מאז עונת 1996/7. הקורבן האחרון הייתה סנט אטיין (0:2). ברסט נזקקה לשני שערים בדקות האחרונות וכהרגלה הציגה משחק הגנה משובח בראשות בייס בן ה-22, שרשם משחק נקי מטעויות, ניצח בכל הקרבות עם שחקני היריבה ודאג לשמור על הרצף המרשים.

בלם: אנדרה דיאז – לאציו

בעונה שעברה השיגה לאציו את הנקודה ה-22 שלה אי שם במחזור ה-22, עם פתיחת הסיבוב השני. השנה זה קרה אחרי תשעה מחזורים, והתכולים מסתכלים על הטבלה ולא מאמינים. הקבוצה שבסך הכל חיפשה שקט במרכז הטבלה, מוצאת עצמה מובילה בבטחה. הרבה דברים חברו יחד להצלחה של לאציו, אבל אחת הסיבות המרכזיות היא משחק ההגנה. אנדרה דיאז (31) וג'וזפה ביאבה (33) משחקים במרכז ההגנה ונהנים משיתוף פעולה מוצלח. הראשון, דיאז, ברזילאי אלמוני שיצא לאירופה לראשונה רק בינואר, היה בכל מקום במגרש, חיפה על הרחקת חברו ועזר ללאציו לצאת בשלום מהמטווח בפאלרמו (0:1). וכמעט שכחנו, הוא גם ירה בוולה את שער הניצחון.

בלם: וולטר סמואל – אינטר

אינטר של מוריניו ספגה המון ביקורות על סגנון המשחק, אבל בהשוואה לאינטר של בניטז מדובר בקבוצה מבריקה. משהו עדיין לא עובד בחיבור בין המאמן הספרדי לאלופת אירופה, אבל כשהתוצאות פחות או יותר חיוביות, רפא מקבל ימי חסד רגועים. בשישי, הנראזורי היו רחוקים מלהרשים בגנואה. טעות חמורה של השוער אדוארדו סידרה שער ניצחון ועל יתר העבודה היה חתום סמואל. בגיל 32, הארגנטינאי הוא אי של יציבות, מנהיגות ושקט במרכז ההגנה. סמואל דאג לצנן את התקפות האורחים והזכיר שוב: את החומה אי אפשר לעבור.

מגן שמאלי: דניאל פראניץ' – באיירן מינכן

שמונה מיליון יורו שילמה באיירן להירנביין על המגן הקרואטי לפני שנה, אבל פראניץ' התקשה מאוד להתאקלם באליאנץ ארנה, איבד את מקומו לבאדשטובר ומיעט לשחק. העונה נפתחה טוב יותר עבור הקרואטי שחגג בשישי את משחקו הטוב בקבוצה. שני כדורי קרן שלו הפכו לשערי נגיחה של דמיקליס וגומז, והטבח הקרואטי קינח עם בישול שלישי במשחק לטימושצ'וק ב-2:4 של באיירן על פרייבורג. הבווארים סופסוף פתחו את העונה.

קישור

פליפה מלו – יובנטוס

הילולת שער הליגה ה-179 של אלסנדרו דל פיירו במדי הביאנקונרי הזיזה הצידה את האיש האמיתי של המשחק. פליפה מלו חזר למקורות. בשקט, בלי התחכמויות ועם הרבה עבודה שחורה, הוא נטרל לחלוטין את מרכז השדה של מילאן והזכיר מדוע מכנים אותו היורש של דונגה. שנה רעה מאוד עברה על הקשר הברזילאי, שהגיע בקור תרועה והפך לבדיחה של הקהל והתקשורת האיטלקית. יובה ניסתה להיפטר ממנו הקיץ, אך ללא הועיל. ייתכן והיא עוד תרוויח מזה.

קווין נולאן – ניוקאסל

הדרבי של צפון מזרח נחשב לאחד החמים והטעונים שיש באנגליה, ובראשון ניוקאסל וסנדרלנד התייצבו לכתוב עוד פרק בהיסטוריית היריבות שלהן. המגפייז לא הסבו נחת לאוהדים במשחקי הבית, אבל כשהם מחליטים לעשות את זה – זה קורה בגדול. ה-0:6 על אסטון וילה היה ניצחון הבית היחיד של ניוקאסל עד ההצגה בראשון. קווין נולאן, הקפטן בן ה-28, כבש שלושער והוביל את העורבים ל-1:5 ענק ובלתי נשכח. גם עבור נולאן היה זה משחק לפנתיאון, שכן הוא חגג שלושער ראשון בפרמיירליג.

מריו גצה – בורוסיה דורטמונד

נכון לתחילת נובמבר, דורטמונד היא אולי ההצגה הכי טובה באירופה. קבוצה מאומנת, צעירה, אטרקטיבית וכשרונית שמציגה כדורגל מהנה ומוליכה בצדק את טבלת הבונדסליגה. לאחד הילדים היותר מסקרנים בסגל קוראים מריו גצה, רק בן 18, אבל מפוצץ כישרון ועמוס חוצפה חיובית. גצה היה בספק למשחק העונה במיינץ, אבל החלים ועשה ככל העולה על רוחו במגרש. הוא תעתע במגנים, לא הפסיק להטריד את ההגנה ואחרי מספר החמצות קינח בשער נהדר. אנחנו נמשיך לעקוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התקפה:

דויד וייה – ברצלונה

בשעה טובה, וייה הגיע לברצלונה. למפציץ הספרדי לקחו שבועות ארוכים להתרגל לשיטת המשחק ולקבוצה החדשה. הוא לא הראה את יכולתו והתקשה למצוא את הרשת במחזורי הפתיחה, אבל מול סביליה (0:5) הכל התפוצץ לכיוון החיובי. וייה כבש שער מרהיב, לא הפסיק לעבוד, הציג זוגיות מושלמת עם לאונל מסי ובסופו של דבר השלים צמד שכל כך הגיע לו. את אנחת הרווחה בקולו אפשר היה לשמוע עד ולנסיה.

מיליבוייה נובאקוביץ' – קלן

מעמדו של החלוץ הסלובני הוותיק (31) התערער מפתיחת העונה והוא איבד את מקומו בהרכב. באמצע השבוע קיבל נובאקוביץ' מהמאמן הזמני פרנק שייפר הזדמנות להוכיח את יכולתו ולקח אותה עם שער ב-0:3 על מינכן 1860 בגביע. הסלובני שמר על מקומו ובשבת הרשית שלושער ענק והוביל את קלן ל-2:3 על המבורג. בעקבות הניצחונות, שייפר עשוי לקבל את המינוי הקבוע ונובאקוביץ'? לכו תוציאו אותו מההרכב.

קארים בנזמה – ריאל מדריד

נכון, הוא שיחק בסך הכל רבע שעה, אבל בכל זאת ההשפעה של הצרפתי על משחקה של ריאל מדריד הייתה כה עצומה וסידרה לו את המקום בהרכב. בנזמה שינה לחלוטין את המשחק ופתאום, יחד איתו, משחק ההתקפה שטף והבלאנקוס סגרו עניין וגברו 1:3 על הרקולס. כמה שבנזמה היה צריך את המשחק הזה. מאז שהגיע למדריד, הצרפתי ידע בעיקר ימים רעים. על המגרש, דברים לא התחברו ובצד המנטאלי דיברו על שחקן מבודד חברתית שלא מצליח להסתגל. מוריניו הוא בדיוק המאמן שיודע לתגמל שחקנים על יכולת טובה. אם לא, ינואר רק מעבר לפינה.

שווים אזכור:

רומן ווידנפלר (דורטמונד) – נוייר, בעקבותיך

מיקל סן חוזה (בילבאו) – מתפתח לבלם נהדר

מתיו ג'רביס (וולבס) – הפתעת המחזור באנגליה

קווין גמיירו (לוריין) – חוזר לעצמו

אילקאי גונדוגאן (נירנברג) – קבר את ברמן

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) – כושר כיבוש מפחיד

לאונל מסי (ברצלונה) – כי באמת אין ברירה

כוכב אורח

ארטם מילבסקי – דינמו קייב

מבין שלל התוצאות שהושגו בסוף השבוע ברחבי העולם, קשה היה להתעלם מה-0:9 הנדיר של דינמו קייב על איליצ'יבץ מהתחתית, במה שהפך לניצחון הגדול בתולדות הליגה האוקראינית. מילבסקי הנהדר כיכב עם רביעייה, שהעלתה את מאזנו לשישה שערי ליגה העונה. אחרי 15 מחזורי ליגה, דינמו קייב רחוקה חמש נקודות מהמובילה שאחטר ובמקביל מנהלת קמפיין יפה בליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully