וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: ישראל ניצחה את הונגריה 14:23

אסף גייער, איגוד הראגבי

30.10.2010 / 21:49

הנבחרת רשמה ניצחון ביתי נוסף במוקדמות אליפות אירופה, אחרי שחזרה מפיגור במחצית. המאמן פן: "אנחנו שווים עוד דרג"

נבחרת ישראל בראגבי רשמה הערב (שבת) ניצחון גדול נוסף בבית במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, כשהפעם היא גברה על הונגריה 14:23 במשחק שהתקיים במכון וינגייט.

ראגבי הוא משחק קבוצתי מובהק. נסו להיזכר אם שמעתם פעם על כוכב ראגבי גדול? לא סתם כלום לא עולה. גם פוטבול והוקי קרח הם לא בדיוק בשיא הפופולאריות בישראל וכולם מכירים איזה כוכב גדול או שניים. אפילו לנבחרת הקריקט של הודו יש שחקנים שלא יכולים לעבור ברחוב. בראגבי זה לא קורה. ראגבי הוא ספורט לפועלים השחורים. לספורטאים שבאים לעבוד קשה.
זה בדיוק היה ההבדל בין נבחרת הונגרית חזקה, פיזית ומנוסה, ובין נבחרת ישראלית חכמה, קבוצתית ומאומנת. זה מתחיל במישה אלי ואורן ברודהרסט, שהגיעו לראק אחרי ראק, והשאירו כדורים נקיים לסטאס גורטובוי במשחק אחראי ושקט, ועם אמיר בויטלר, שבא לעבוד ושתל 11 נקודות מבעיטות לשער ההונגרי. זה ממשיך עם אדריאן ריינסטן ו-ווילי היימן, שהצילו את הנבחרת עם טאקלים מכריעים על קו הטריי, ועם נימרוד קפלן, הקפטן, ומתן ברוש, שהובילו את ההתקפה, והניחו את הטריים בדיוק בזמן. פועלים שחורים כבר אמרתי?

זו נבחרת מאומנת בה כל אחד יודע את מקומו ומספק את התפוקה לה הוא נדרש במשחק. מודי רדשקוביץ' הוא דוגמה מצוינת לכך. זה לא יהיה המשחק עליו יספר מודי לנכדים. הוא לא בלט ולא הוביל את הנבחרת כפי שהוא רגיל. אבל רדשקוביץ' מדגים בדיוק את המפתח לניצחון הישראלי. במחצית המשחק היה מצב הנבחרת לא פשוט. למרות משחק טוב, ירדה הנבחרת בפיגור נקודה (11:10), ונראה היה שהשריקה מצילה אותה מספיגה נוספת שרק חיכתה להגיע. את השיחה במחצית לקח רדשקוביץ' עליו. "אנחנו חייבים להירגע ולחזור לשחק ראגבי פשוט. צריך להפחיד את ההונגרים ואז החורים בהגנה יגיעו". הצהרה ששווה משחק.

הנבחרת עלתה למחצית השניה עם מטרה אחת ברורה. לדחוף את ההונגרים עם כמה שיותר כוח. מתן ברוש, מישה אלי וג'וליאן מאפי לקחו את העניינים לידיים והתחילו להתרסק על ההונגרים. כדור אחרי כדור הנבחרת הישראלית רצה אל תוך הקיר ההונגרי, והקיר הלך אחורה. מטר אחרי מטר התקדמה הנבחרת, עד לטעות ההונגרית, שאפשרה לנבחרת לייצר נקודות קלות עד להבטחת הניצחון.

הנבחרת לא הציגה ראגבי גדול. ושום כשרון יוצא דופן לא התגלה היום על המגרש בוינגייט. אבל זו נבחרת שמנצלת מצבים, שיודעת מה יש לה ומה אין לה. נבחרת מאומנת מאוד שלא מפחדת לאמץ סגנון ראגבי מודרני והרפתקני. ואם מדברים על אימון חייבים להזכיר את רענן פן. פן הוא פשוט מאמן מצוין. הוא לא מפסיק ללמוד ולהתחדש וסוחף את השחקנים אחריו לראגבי מהיר ואטרקטיבי. 1,000 צופים היום בוינגייט הם תוצאה ישירה של סדרת הניצחונות עליה אחראי פן. באיגוד צריכים להתעורר, ולגדל מאמן לאומי חדש. בקצב הזה, בעוד זמן לא רב, פן כבר לא יהיה בארץ.

המאמן רענן פן אמר בסיום המשחק: "הנבחרת הזו שווה לפחות עוד דרג אחד אם לא שניים. אנחנו שווים עלייה של עוד 20 מקומות בדירוג העולמי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully