וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בראד צ'ילדרס איבד את מינסוטה"

טדי ברוסקי, פרשן ESPN, לוואלה! ספורט: "הוא יצר תלות מוגזמת בפארב". שלרת': "הג'טס הקבוצה הכי שלמה בליגה"

ניו אינגלנד – מינסוטה: בליצ'יק לא איבד את זה

אם אנחנו רגילים בישראל לפרשני ספורט דעתניים במיוחד, כאלה שממהרים לחרוץ את גורלו של המאמן אחרי שלושה מחזורים, בתרבות האמריקאית הדברים נעשים קצת אחרת. זה לא רק הפוליטיקלי קורקט, זו בעיקר התובנה שצריך לתת את הספק לאיש המקצוע.

אלא שהשבוע האחרון ופרשת ברט פארב קצת הפריכו את החשיבה הזו. טדי ברוסקי ומארק שלרת', פרשני NFL LIVE, תוכנית הספורט של ESPN, הסכימו ביניהם בשידור של יום שישי כי בראד צ'ילדרס, מאמן מינסוטה, לא צריך לפתוח עם מספר 4 ביום ראשון בפוקסבורו. "אתה חייב לתת לקבוצה שלך את הסיכוי הגדול ביותר לנצח", אמר שלרת', "וכרגע האיש שנותן לה יותר סיכויים לעשות את זה הוא טרוואריס ג'קסון".

מייד לאחר סיום התוכנית, כשהמצלמות כבר במצב OFF, היה ברוסקי, הליינבקר שזכה שלוש פעמים בסופרבול עם ניו אינגלנד פטריוטס, נחרץ יותר כשהתראיין לוואלה! ספורט. "צ'ילדרס איבד את חדר ההלבשה כבר בקיץ כשיצר תלות כל כך גדולה בשחקן אחד", אמר ברוסקי, "אי אפשר להמעיט בחשיבות של מחנה האימונים. פארב החמיץ את כל המחנה של מינסוטה, ואתה פשוט לא יכול לשחק ככה פוטבול. אני גדלתי על המורשת של ביל פארסלס וביל בליצ'יק, מאמנים שלא הרשו למצב כזה לקרות. או שאתה איתנו או שאתה לא. כל שחקן צריך את מחנה האימונים ופארב לא היה עם הקבוצה בקיץ. מינסוטה יכלה למנוע את זה ואת התוצאות אנחנו רואים עכשיו".

ברוסקי בטוח שצ'ילדרס צריך לפתוח עם ג'קסון לא רק מסיבות מקצועיות ישירות. "הוא לא יכול לחשוב על הרצף של פארב (שכרגע עומד על 291 פתיחות – ד.ר.). עכשיו הוא מקבל צ'אנס להחזיר את חדר ההלבשה אליו, להגיד ליתר השחקנים 'לא מדובר פה בפארב, מדובר במינסוטה, בקבוצה שלנו'. הוא חייב להראות שהוא סומך על השחקנים שלו". ברוסקי נותן קרדיט לג'קסון גם בשל המקצוענות שלו: "הוא לא פצה פה אלא עבד קשה. למה לא לשים את הכדור בידיים של מי שהיה טוב בשבילך עד עכשיו?"

- בוא נעבור רגע לניו אינגלנד. זו קבוצה של 1:5 שלא משחקת ולא נראית כמו קבוצה של 1:5

"אני לא מסכים. אתה טוב כמו המאזן שלך. טום בריידי לא שכח לשחק פוטבול וביל בליצ'יק לא שכח לאמן. זו לא אשמתם שסן דייגו עשתה הכל כדי לאבד את המשחק ביום ראשון. אם היו נותנים לך מתנה, היית מתנצל עליה ולא לוקח?"

- כמה רחוק הם יכולים להגיע?

"אני חושב שהדבר שבולט השנה הכי הרבה ב-NFL הוא שאין קבוצות דומיננטיות. אף אחת לא מראה שהיא הפייבוריטית ואני בהחלט חושב שהם יכולים להגיע לגמר ה-AFC. ואתה יודע, ברגע שהגעת לשם, מי יודע איך הדברים מתפתחים?"

ניו יורק ג'טס – גרין ביי: הפאקרס נכנעו לפציעות

שלרת', הפרשן לצדו של ברוסקי בתוכנית, מתכונן למפגש המסקרן בין ניו יורק ג'טס לגרין ביי במדולנדס, משחק שבעקבותיו עלולים הפאקרס לצנוח למאזן חצוי.

- רבים מהפרשנים, בתוכם אלה של ESPN , ניבאו לגרין ביי זכיה בסופרבול. זה פשוט לא דופק

"אסור לשכוח שהפאקרס מפסידים משחקים בעיקר בגלל מכת פציעות. נפצעו להם אולי עשרה שחקנים שסיימו את העונה, וזה משהו שקשה לכל קבוצה להתמודד אתו. הם איבדו את הרץ המוביל שלהם, רץ שהיה בפרובול, והמחליף שלו לא מספק את הסחורה, ניק בארנט הוא שחקן עצום והוא חסר להם".

- ובכל זאת, הם פשוט עושים יותר מדי עבירות. נראה שמייק מקארת'י לא מצליח להחדיר בהם משמעת

"כשיש לך כל כך הרבה פציעות, אתה מכניס לסגל שחקנים צעירים וחסרי ניסיון. זו בעיה, כי שחקן צעיר עושה טעויות ובגלל זה נזרקים נגדם הרבה מאוד דגלים.

- פציעות הן לא תמיד תירוץ. ניו אינגלנד זכתה ב-2003 אחרי גל היסטרי של פציעות

"נכון, אבל לפטריוטס היו אז הרבה מחליפים ותיקים, כאלה שידעו עדיין לשחק פוטבול. ניסיון שווה המון וזה שונה מאשר לשים שחקנים צעירים כמו ג'קסון או בריאן בולאגה".

- הג'טס באמת כאלה טובים?

"כן. הם נראים כמו הקבוצה הכי שלמה בליגה. תראה, זו קבוצה שנבנתה כדי להתמודד בפלייאוף. כשאתה שולט בקו ההתנגשות, אתה נמצא בעמדה מצוינת לנצח. דבר אחד שקורה ב-NFL בחורף הוא שמתחיל להיות קר ורטוב. אתה חייב לשלוט בקו, אתה חייב להריץ את הכדור והג'טס עושים את זה. בגלל זה הם שמו את עצמם בעמדה שבה הם מוכנים לנצח כל משחק, גם את המשחק האחרון. אני אגיד לך עוד משהו על רקס ריאן – כולם מדברים על הדברים שהוא עושה ועל הפה הגדול שלו, אבל תשמע – שחקנים אוהבים לשחק עבורו. הם יודעים – הוא ידבר ואנחנו נגבה את זה".

- ובכל זאת, ההגנה שלהם לא דומיננטית כמו זו של העונה שעברה, ואחת הסיבות היא דארל ריוויס. הוא יכול לחזור לעצמו עוד העונה?

"כן. היה לו שבוע חופש וזה עזר לו להיות רענן יותר. אתה לא יכול להיכנס לכושר אם אתה לא משחק פוטבול, ומצד שני כשאתה פצוע יותר קשה לך. אני חושב ששבוע החופש הזה הוא מפתח, והוא יחזור שחקן חדש וטוב יותר".

- הג'טס על מאזן 1:5, גם הפטריוטס. מי תיקח את הבית?

"הג'טס, אבל גם ניו אינגלנד תשחק בינואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully