וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אנחנו באים במוטיבציית שיא"

27.10.2010 / 18:45

מאמן מכבי ת"א במסע"ת לקראת ז'לגיריס: "יש להם שחקנים איכותיים בכל עמדה". הקבוצה מחפשת חיזוק, האם שייר בדרך?

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אחרי שנחלה מכה כואבת כבר במשחק הפתיחה שלה ביורוליג מול קאחה לאבורל, תעלה מחר בערב (חמישי, 21:00, ערוץ 10 ו-5HD) מכבי תל אביב למבחן חשוב עבורה בכל הנוגע לעונה אירופאית, כשתפגוש את ז'לגיריס קובנה ביד אליהו. הצהובים יודעים שכל הדיבורים בקיץ והרכש החדש לא יעזור הרבה במידה והקבוצה תיפול למאזן 2:0 בשלב כה מוקדם, מאזן שעשוי להשפיע הרבה בכל הנוגע לשלבים הבאים של הליגה. מכבי הצליחה להתאושש מההפסד לספרדים עם ניצחון ליגה על עירוני אשקלון, אבל גם דייויד בלאט יודע היטב שהקבוצה הליטאית היא יריבה חזקה בהרבה מהקבוצה הדרומית.

במקביל להכנות המשחק, במועדון ממשיכים לעבוד באופן אינטנסיבי על השינויים בסגל השחקנים, ובודקים מספר אופציות בעמדת הסנטר. למרות זאת, בתקופה האחרונה מתקייימים במקביל גם שיחות עם ג'ון שייר, שאת האופציה שלו טרם זנחו במועדון. אם המגעים אכן יבשילו, לא מן הנמנע כי השחקן יצטרף לקבוצה בתקופה הקרובה.

אגב, כבר במשחק הבית הראשון של הקבוצה ביורוליג ייחנך אירוע התרמה חדש בו משפתים פעולה ותיקי מכבי תל אביב. בהפסקות הרבעים במשחקי הכדורסל בעונת היורוליג ייערכו משחקונים, כשבכל משחקון יוזמן שחקן עבר לזרוק 20 כדורים מקו העונשין. כל קליעה לסל תצבור סך של 250 שקלים. הסכום שיאסף בכל משחק (מקסימום 10,000 שקלים) יימסר לקרן המלגות של רלף קליין ויחולק לסטודנטים, ספורטאים ועולים במרכז האקדמי רופין. בחמישי הקרוב יעלו אל הפרקט מיקי ברקוביץ' ומוטי ארואסטי.

"לא יהיו שינויים משמעותיים בסגל"

"המשחק הזה הוא חשוב ביותר", אמר בלאט בפתיחת מסיבת העיתונאים. "הבית הזה הוא מאוד מאוד קשה, ומאוד לא צפוי. יש הרבה קבוצות טובות והרבה שיוויון בין הקבוצות. ז'לגיריס עד כה עשתה עונה מצויינת, למרות שזה עוד מוקדם. היא קבוצה איכותית, הרבה שחקני נבחרת שהצליחה מאוד בקיץ הזה באליפות העולם. יש לה שחקנים זרים מצויינים שמתאימים למערכת, יש לה מאמן טוב מאוד, וכל זה אומר לי שזה משחק לא רק חשוב אלא גם קשה, אבל אנחנו מודעים לחשיבות ואנחנו נבוא נבוא מוכנים".

המאמן נשאל לגבי הביטחון איתו הוא מגיע למשחק מול הליטאים, אחרי ההפסד בספרד: "היה לי ביטחון גם לפני המשחק מול לאבורל. הרגשתי שאנחנו מוכנים. המשחק שם היה קשה מאוד, היו להם אחוזי קליעה מדהימים, אבל הרבה מזה כתוצאה משמירה פחות טובה ממה שאנחנו צריכים לתת. אחד הדגשים שלנו מחר זה לרוץ. יש להם הרבה שחקנים ברמה גבוהה ונצטרך להיות טובים מאוד בכל הנוגע להורדת האחוזים שלהם משלוש, ולא לתת סלים קלים כמו שנתנו בשבוע שעבר".

על היריבה הקרובה אמר המאמן: "חלק מהשחקנים של זל'גיריס שקיבלו ביטחון ביורוליג בשנה שעברה ושיחקו בנבחרת נהיו שחקנים מובילים והגיעו לרמה הגבוהה של אירופה. ליטא זאת מדינה של כדורסל והכדורסל שם אף פעם לא נעלם. זלגיריס היא קבוצה איכותית היום. יש לה שלושה סנטרים יוצאים מהכלל, ושחקנים איכותיים בכל תפקיד, אבל גם לנו יש, ואנחנו באים במוטיבציית שיא כדי לנצח את המשחק הראשון שלנו בבית".

על השמות שנזרקים בימים האחרונים לאוויר המציעים כי הצהובים מחפשים אחר שחקן פנים חדש, אמר המאמן: "לא יהיו שינויים משמעותיים בסגל. להביא שחקן או שני שחקנים למערכת זה יכול גם לפגוע. השחקנים שלנו הם מקצוענים והם עובדים לפי התבנית. אמרתי מזמן כבר שג'ף פוט יושאל. אמרנו את זה בצורה ודאית, ואמרנו שיכול לבוא מישהו במקומו".

פורוורד מכבי, דייויד בלו יודע היטב את חשיבותה של ההתמודדות, ואמר: "זה משחק גדול, משחק חשוב שחייבים לנצח בו ושום תוצאה אחרת לא תתקבל. זה משחק בית ראשון ונהיה מוכנים עבורו. אחד הלקחים שהופקו מההפסד בוויטוריה הוא להיות אינטנסיביים מההתחלה. אנחנו חייבים להתחיל טוב מהרגע הראשון, זה אחד הדברים שהבנו. יהיה חשוב לראות איך ז'לגיריס יגיבו".

גם ליאור אליהו נשמע ממוקד לקראת המשימה: "זה משחק בית ראשון ביורוליג בעונה חדשה, אמנם אחרי משחק לא טוב, אבל יש משחקים לא טובים מדי פעם. עבדנו קשה כל השבוע על ההגנה, כולל ביום שני שבו בדרך כלל האימונים פחות אינטנסיביים כי הם אחרי משחקי ליגה. אני מקווה שמחר נוציא את זה לפועל כקבוצה. ז'לגיריס קבוצה טובה עם שחקנים מסוכנים, יהיה קשה".

הדריכות בקרב הצהובים גדולה. דורון פרקינס ציין: "מצפה לנו משחק קשה מול ז'לגיריס, זו קבוצה טובה ואנחנו רוצים לתקן את הרושם משבוע שעבר. אני יודע שמצפים ממני ליותר ומקווה להוכיח את עצמי. תמיד כיף לשחק מול האוהדים שלנו". ריצ'ארד הנדריקס הוסיף: "זה משחק מאוד חשוב ,אנחנו מחכים להזדמנות לעלות שוב על הפרקט. יש חשיבות גדולה למשחק הזה בעקבות ההפסד הקודם. נצטרך להתחיל טוב ולסיים חזק. כל עוד נישאר צמודים לעקרונות שלנו נהיה בסדר".

"קשה למכבי מול כדורסל אגרסיבי"

ז'לגיריס קובנה צפויה לנחות הלילה (בין רביעי לחמישי) בישראל לקראת המשחק מול מכבי תל אביב. הליטאים ניצחו במחזור הראשון 62:73 את פרטיזן בלגרד, אך ייאלצו להסתדר הפעם ללא אקס מכבי מרכוס בראון הפצוע. שחקן נוסף שהיכל יד אליהו לא זר לו הוא טרוויס ווטסון, ששיחק בהפועל ירושלים לפני שתי עונות ואף התאמן אצל גיא גודס, שמשמש היום עוזר המאמן של דייויד בלאט אצל הצהובים. הקבוצה של אקו פטרוביץ' יודעת כי ניצחון חוץ בתל אביב ייתן לה דחיפה משמעותית להמשך בדרך במפעל ותנסה להפתיע את סגנית אלופת ישראל.

"אני שמח מאוד שהיה לנו מספיק זמן להתכונן למשחק הזה", אמר פטרוביץ', "מכבי היא קבוצה נפלאה עם שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש ותמיד קשה לשחק מולה, במיוחד ביד אליהו. חוץ מה-MVP של היורוליג בשבוע שעבר צ'אק אידסון, יש להם עוד כמה שחקנים מקומיים מצויינים כמו ליאור אליהו, טל בורשטיין וגיא פניני. גם השחקנים החדשים שהצטרפו לקבוצה, ג'רמי פארגו וסופוקליס שחורציאניטיס, הם שחקנים שקשה מאוד לעצור".

פטרוביץ' המשיך ואמר: "מכבי היא קבוצה התקפית טובה מאוד ואנחנו ננסה לעצור אותה ולשלוט במשחק. אסור לנו לתת להם לשחק מהר וליישם את הכדורסל ההתקפי שלהם. אנחנו חייבים לשמור על ריכוז גבוה במשך כל 40 הדקות וזה המפתח היחיד שלנו להצלחה. אני מאמין בשחקנים שלי ומקווה שנחזור מתל אביב עם ניצחון".

שחקן הקבוצה דאניוס שאלנגה הוסיף: "מכבי היא קבוצה חזקה מאוד שמעדיפה כדורסל התקפי. אם אני זוכר טוב, זה סגנון המשחק של הקבוצה הזו כבר הרבה שנים. כמו שראינו אותם בויטוריה, קשה להם לשחק נגד קבוצה שאוהבת כדורסל אגרסיבי. במיוחד בהתקפה, שחקני מכבי אוהבים שיש להם חופש ואם ניתן להם את זה אין לנו מה לחפש במפגש. אבל אנחנו מוכנים להילחם ואני מאמין שגם ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully