וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקאיל טורנס: "מכבי פשוט עזבו אותי"

27.10.2010 / 14:02

סיפורו המדהים של מיקאיל טורנס לא נגמר באימון הטרגי בו התמוטט בגלל אירוע לב ("הלב פשוט לא עמד באכזבה שלא נבחרתי בדרפאט"), הוא התחיל שם. בנס שעזר לו לשרוד אירוע ממנו מתים ובהתעקשות שלו להמשיך לשחק כדורסל. כן, להמשיך. אפילו במכבי. אוהד גרינוולד הגיע אליו

"אתה מאמין בנסים?", שואלת לי טורנס, אבל לא ממתינה לתשובה. "אני מאמינה. אני מאמינה בנסים, באלוהים, מאמינה שיש תכלית לקיום שלנו בעולם". אין לה ספק שג'יזס קרייסט הכין תוכנית מיוחדת עבור בנה, מיקאיל. אחרת, היא מקשה, מדוע החזיר אותו מן המתים?

"ברור לי שתפילה משנה דברים", היא אומרת במבטא הדרומי הכבד של ילידת אלבמה. "למיקאיל יש תכלית בעולם. אנחנו עוד לא יודעים מהי. אבל יש לו משימה לבצע כאן. אולי בכדורסל, אולי בתחום אחר, אבל יש לו עבודה כלשהי. מיקאיל תמיד בורך. הוא אדם מיוחד. אנחנו לא יודעים למה קרה מה שקרה. מיקאיל יכול היה למות, אבל אלוהים רצה שיישאר כאן איתנו. אלוהים עזר לו לעבור את זה. כל התפילות שהתפללנו הגיעו לשמיים והתקבלו".

מיקאיל טורנס עם שרבז דייויס. Andy Lyons, GettyImages
"למיקאיל יש תכלית בעולם. אנחנו עוד לא יודעים מהי. אבל יש לו משימה לבצע כאן"/GettyImages, Andy Lyons

לאחר שלא נבחר בדראפט 2010, שב מיקאיל טורנס להתאמן במסגרת אקדמיית הספורט IMG שבפלורידה. הוא ערך אימונים אישיים וביקש לשייף את משחקו, לקראת המעבר הצפוי לתל אביב. אולם ב-20 באוגוסט, במהלך יום האימונים השלישי, קיבל סיפורו של הפוינט גארד המוכשר טוויסט טראגי.

"אני זוכר שסיימתי אימון קליעות קצר והלכתי לצד המגרש כדי לשתות משהו", מספר לנו טורנס, המתבטא לראשונה מאז בתקשורת. "פתאום הרגשתי קצת מוזר. ניסיתי להישאר עומד, אבל לפני שהבנתי מה קורה, נפלתי. רק אחר כך אמרו לי שהלב שלי נעצר".

המאמנים במקום עטו לכיוונו, והבינו כי טורנס אינו נושם. ליבו חדל לפעום, וטורנס איבד את ההכרה. הוא סבל מחבלות קשות בראשו בעקבות הנפילה העוצמתית. פרמדיקים שהגיעו למקום בתוך דקות החלו בפעולות החייאה. הם הנשימו אותו וניסו להפעיל מחדש את ליבו באמצעות מכות חשמל. טורנס הובהל לבית חולים סמוך, שם הצליחו הרופאים להשאירו בחיים. משם הועבר לבית חולים אחר.

"הייתי מחוסר הכרה במשך ארבעה ימים", אומר טורנס. רופאיו חששו מנזק מוחי, אולם לפתע, ביום החמישי, התעורר. יום לאחר מכן חזר לדבר, וכעבור יומיים נוספים הדהים את הרופאים כאשר הצליח לעמוד על רגליו וללכת. "כשמיקאיל יצא מהתרדמת, הרופאים והאחיות לא האמינו", מוסיפה אימו, לי. "לא היה להם הסבר טוב למה שקרה לו באימון ולא היה להם הסבר להתאוששות שלו. כולם אמרו: זה אלוהים שבשמיים, התאוששות כזאת יכולה להתרחש רק בזכותו".

לב מוגדל

ארבע שנים שיחק טורנס (22, 1.96) במכללת אלבמה. הוא נחשב לאחד הרכזים הטובים בליגת המכללות ובעונתו האחרונה העמיד ממוצעים של 15.6 נקודות, 5.1 אסיסטים ו-3.7 ריבאונדים. בגיל צעיר אובחן כבעל "לב מוגדל", אם כי קיבל אישור מרופאיו לשחק כדורסל.

בקיץ העמיד עצמו טורנס לבחירה בדראפט. "עבדתי קשה כדי להרשים את הסקאוטים שבאו לראות אותי", הוא מספר היום. "התכוננתי חזק ועבדתי על המשחק שלי. ה-NBA הייתה המטרה, זה היה החלום שלי".

אבל אותה בעיה קרדיולוגית שקיבלה את אישור הרופאים בקולג' לא הספיקה לרופאי ה-NBA בעלי הקריטריונים המחמירים. קבוצות הליגה אף דחו את בקשותיו לשחק במדיהן בליגות הקיץ. בכיר באחת מקבוצות הליגה הסביר ל-AOL כי "אחרי שראינו את הדו"חות הרפואיים, הסרנו אותו מרשימת המועמדים שלנו לבחירה בדראפט. חשבנו שלא כדאי לו לשחק כדורסל במצבו. יש לו את הכישרון, אבל חשבנו שהוא לא כשיר לכך פיזית". טורנס עצמו שב ודחה את הטענות, וטען כי "מה שיש לי זה לב מוגדל. זה דבר מוכר אצל ספורטאים. אין שום מניעה שאשחק כדורסל".

דווקא מכבי תל אביב הרימה את הכפפה. בראשית חודש יולי בחרה הקבוצה, למרות הכל, להמר על השחקן, והחתימה אותו על חוזה לשנה עם אופציה לעונה נוספת. "טורנס אתלט מרשים, עם גוף גדול וחזק יחסית לרכז ובעל ראיית משחק נפלאה, מוסר מחונן עם פוטנציאל לככב ברמות הכי גבוהות", החמיאה הקבוצה בהודעה הרשמית ששחררה ב-5.7. "הוא בחור צעיר, אבל בוגר במחשבה שלו. הוא משתלב היטב ברוח הקבוצה שלנו בהווה ועם ראייה לעתיד", הוסיף המאמן דיוויד בלאט.

יממה לאחר שקרס, פרסמה מכבי הודעה רשמית – ובדיעבד, אחרונה – בעניין טורנס. "מצבו של מיקאיל ממשיך להיות קשה מאוד", נכתב. "הנהלת מכבי מאחלת לו החלמה מהירה ומקווה שישוב לאיתנו". בלאט גם הוא הצטרף לתפילות לשלומו, ואולם מכבי דאגה להדגיש באותה הודעה כי "החוזה עליו חתם טורנס הקיץ עם מכבי, מותנה בכך שיעבור בדיקות רפואיות מקיפות שתוכננו לחודש הבא בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חלק מקבוצה

ההתאוששות הפנומנאלית של טורנס נמשכה כאשר פחות משבועיים לאחר האירוע כבר שב לביתו שבבירמינגהאם, אלבמה.

לדבריו, הוא המתין לשיחת טלפון מאנשי מכבי, אך לשווא. "הייתי מאוד נרגש אחרי החתימה במכבי. רציתי להגיע לארץ הקודש. אחרי מה שקרה לי, כנראה שמכבי פשוט עזבו אותי. אין לי מושג מה קורה איתם היום. אני חושב שדיברו פעם אחת עם ההורים שלי, כשהייתי בבית החולים, אבל אני לא בטוח". טורנס אף מוסיף ואומר כי "אחרי שחזרתי הביתה ניסיתי ליצור איתם קשר, אבל לא ידעתי איך. אין לי אפילו את מספר הטלפון שלהם. אז ויתרתי".

בארץ דווח כי בלאט שוחח עם משפחתו של השחקן מיד לאחר האירוע, אך לי טורנס אומרת כי "איתי אף אחד ממכבי לא דיבר. לא הייתה לי גם הזדמנות. אני דאגתי לילד שלי. האם הם ניסו להתקשר? אין לי מושג. אני לא קיבלתי מהם טלפון".

היחיד ששמר עם טורנס על קשר הוא חברו הטוב ריצ'ארד הנדריקס, פורוורד מכבי, ששיתף עימו פעולה במכללת אלבמה. "ריצ'י התעניין, שאל מה קורה איתי ואיך אני מתקדם", מספר טורנס. "הוא דיבר איתי על החיים בתל אביב, ואמר לי שהוא ממש נהנה. הוא אמר שהאנשים ממש נחמדים, שהקבוצה טובה, שכולם בעיר מדברים אנגלית. אמרתי לו שאני מקווה שעוד יצא לי להגיע למכבי ולשחק שם יחד איתו. אני מקווה שבמכבי עדיין רואים בי חלק מהקבוצה".

תפילות המוניות

מכבי או לא, גברת טורנס מאושרת מעצם האפשרות לחזור היום הביתה ולשוחח עם בנה בסלון. "אם היית רואה היום את הילד שלי, לא היית יכול לדעת שלפני כמה שבועות הוא כמעט מת", היא אומרת. "מיקאיל הוא עדות חיה לכך שאלוהים טוב. כולם מרגישים שיש כאן נס. הפרסונה שלו חזרה. הוא צוחק, מדבר. מצבו פשוט נהדר".

מופלא ככל שזה יישמע, טורנס עצמו מספר כי כבר שב למגרשים. "אני מתאמן באופן פרטי, עם מאמן, ובכל יום מרגיש שאני חוזר לעצמי", הוא אומר. "כשעליתי בפעם הראשונה למגרש הרגשתי כאילו חזרתי הביתה. לוותר על כדורסל זו לא אופציה עבורי. רציתי מאוד לשחק במכבי, כי חשבתי שזו הזדמנות נהדרת עבורי. עכשיו אני חוזר לחפש אופציות מחוץ לארה"ב. אני מקווה שתגיע הקבוצה שתקלוט אותי. הסוכן שלי נמצא בקשר איתי".

"מה שמיקאיל עושה עכשיו זה לזרוק עונשין ולכדרר, כך אני מבינה", אומרת לי טורנס. "הוא עדיין לא חזר לאימונים רציניים, אבל התירו לו לשוב לאימונים קלים. אז בינתיים הוא עובד על הקליעה שלו ועל הכדרור".

היא נשאלת האם היא לא חוששת מאירוע לב נוסף, קטלני. "הרופאים אמרו לו שהוא בריא ושאין לו שום בעיות", מספרת טורנס האם. "מה שקרה למיקאיל הייתה עבורם תעלומה, וכך גם ההתאוששות שלו. בשלב הזה המליצו לו שלא לחזור לשחק כדורסל באופן מקצועי, אבל את ההחלטות הגדולות מיקאיל צריך לקחת. אמרתי לו שהוא צריך לחשוב היטב ולהתפלל להכוונה של אלוהים".

לי טורנס מסרבת לדבר על כך, אלא שבארה"ב פורסם כי המשפחה נקלעה למצוקה כלכלית בעקבות הטיפול הרפואי היקר שקיבל בנה. מכללת אלבמה הקימה קרן תרומות מיוחדת, שמוקדשת לכיסוי חובות המשפחה. עבורה, הבעיה כמעט חסרת-משמעות; אם אלוהים השאיר את בנה בחיים, חזקה שיעזור להם לצאת גם מהמשברון הזה.

"אנחנו אנשים פשוטים", היא אומרת. "ריגש אותי לראות את התמיכה שקיבלנו מהסביבה. שמעתי שהתפללו עבור מיקאיל בכל העולם. כולם נהגו בנו בצורה מופתית. מעומק ליבי אני מעריכה את התפילות של האנשים. אני יודעת שזה מה שעזר לו להתאושש. עכשיו הרופאים אומרים שמיקאיל חזק, שהוא יחיה עד גיל 100".

היום מיקאיל טורנס כבר לא מפחד; גם אם רופאיו אובדי עצות באשר לאותו אירוע, הוא עצמו משוכנע כי בידיו הפיתרון לתעלומה. "אחרי הדראפט עברתי תקופה קשה. הייתי מאוד מאוכזב, כי הרגשתי שהייתי צריך להיבחר", הוא אומר. "הייתי כל כך מתוח לפני הדראפט, ואני חושב שהלב שלי פשוט לא עמד באכזבה הזו. היום התגברתי על זה. אני מבין שהחיים נמשכים. זה כבר לא מפריע לי. אם אוכל, המטרה היא לחזור לשחק בעונה הבאה. מי יודע – אולי, אם הסיטואציה תאפשר, עוד יראו אותי משחק בישראל, במכבי, שהיא עבורי אחת הקבוצות הטובות ביותר שיש. היום זה כבר תלוי בסוכן שלי. אני, מבחינתי, יודע שאעשה את שני הדברים שכן תלויים בי – אתאמן הרבה, ואתפלל".

תגובת מכבי תל אביב תובא לכשתתקבל.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully