וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עדיין מוקדם ללכת לישון

יובל קליין

26.10.2010 / 21:29

לסדרה בין טקסס לסן פרנסיסקו שתחל אור ליום חמישי אולי אין אפיל, אבל היא יכולה להיות מרתקת. יובל קליין עם הסקירה

עם הסטרייק השלישי של בריאן ווילסון שהבטיח את העלייה של סן פרנסיסקו לוורלד סירייס, חשו מנהלי רשת הטלוויזיה FOX בכאב ראש. גם טקסס וגם סן פרנסיסקו הן לא הקבוצות הכי אטרקטיביות למסך, וגם העובדה ששתיהן מגיעות מהצד המערבי לא תעזור לאחוזי הרייטינג. ענף הבייסבול נמצא בירידה ברייטינג בשנים האחרונות, כשלפני שבועיים נרשם אירוע חריג - משחק הפוטבול בין טנסי לג'קסונוויל רשם אחוזי רייטינג יותר גבוהים ממשחק הפלייאוף בין הריינג'רס ליאנקיז (ליאנקיז!). אפשר להניח שמרבית חובבי הבייסבול לא היו מטריחים את עצמם לצפות במפגש בין הג'איינטס לריינג'רס בעונה הרגילה במשחקי האינטרליג, אלא אם כן הם אוהדים את אחת הקבוצות, כמובן. אז גם אם הסדרה הזאת לא נראית סקסית כי אין לה את היאנקיז, רד-סוקס, קאבס או הפיליז, היא עדיין מרתקת. בוורלד סירייס הזה יש יותר סיפורים מעניינים ממפגש חוזר בין היאנקיז לפילי, וזה כנראה גם יהיה יותר דרמטי ומותח מהגמר בעונה שעברה.

שחקני סן פרנסיסקו ג'איינטס חוגגים בחדר ההלבשה. רויטרס
לא לחשוש, תהיה פה סדרה גדולה. שחקני הג'איינטס חוגגים/רויטרס

האוהדים

בדומה לזכייה של הרד-סוקס ב-2004 והפיליז ב2008, המנצחים הגדולים של הסדרה הזאת יהיו האוהדים של הקבוצות. אותם אוהדים שישבו בבולפארק בארלינגטון מתחת לשמש הקופחת של טקסס וראו עוד הפסד פלייאוף בשנים הנדירות שבהן העפילו הריינג'רס לאוקטובר. הם בכלל לא ניצחו סדרת פלייאוף עד השנה, ובדרך כלל העיתונים באזור דאלאס כיסו יותר את פוטבול התיכונים מאשר את קבוצת הבייסבול. מי שאחראי למהפך הזה בעיר הוא השריף החדש נולן ריאן, שהצליח להדיח בעלים צבעוניים כמו מארק קיובן וג'רי ג'ונס כדי לשים את הריינג'רס על מפת הבייסבול

ומה עם אותם אוהדים בסן פרנסיסקו שנאבקו ברוחות המפרץ במשחקים של הג'איינטס ולא ראו אליפות מאז 1954, כשהקבוצה שיחקה בניו יורק? הג'איינטס היו במעמד הזה לאחרונה ב-2002, ומאז הם בעיקר ספרו הומראנס לבארי בונדס ובאותו זמן גם ראו איך הראש שלו גדל משנה לשנה. באותו מרוץ הומרים של בונדס, זכורה התמונה של האוהדים מחכים במפרץ מקאבי של סן פרנסיסקו עם קיאקים וסירות קטנות לאותה הזדמנות בודדת שבה הכדור יעבור את החומה הימנית הישר למים. אפשר רק לתאר את הצפיפות שהולכת להיות באזור המפרץ אם הסדרה תגיע למשחק שבע.

נולאן  ריאן ראש קבוצת הרוכשים של טקסס ריינג'רס. Cody Duty, AP
עשה סדר בבלגאן. נולאן ריאן/AP, Cody Duty

המאמנים

הסדרה הולכת להיות מאבק בין שני מאמנים ותיקים שמאמינים בשתי שיטות שונות. הראשון הוא רון וושינגטון של טקסס. וושינגטון החל את העונה ברגל שמאל כשהודה על שימוש בקוקאין במהלך העונה שעברה, אבל מי זוכר את זה עכשיו? וושינגטון לא מאמין בשינויים בסדר השחקנים החובטים. גם כששחקני מפתח כמו ולאדימיר גררו, הם נשארו בעמדות. גררו חבט קלין אפ מול היאנקיז ובסוף זה השתלם עם דאבל שנתן את היתרון ואת העלייה לוורלד סירייס. יהיה מעניין לראות איך וושינגטון מאמן עם חוקי הנשיונל ליג. הוא יצטרך לוותר על תפקיד ה-DH במשחקים בסן פרנסיסקו והוא כבר אמר שבאחד המשחקים יציב את גררו באאוטפילד, כנראה בצד הימני, שם לא צריך ספרינטים אלא אפשר לשחק עם החומה הגבוהה.

בצד השני, ברוס בוצ'י הוא סוג של דייויד בלאט. תחלופת המקומות אצלו היא משהו שכיח, והוא השתמש ב-14 שחקני שדה שונים בעמדת החובט. אפשר בקלות לטעון שהרוטציה של חואן אוריבה ואדגר רנטריה בעמדת השורטסטופ ניצחה את הסדרה מול הפיליז.

ברוס בוצ'י מאמן סן פרנסיסקו ג'איינטס בייסבול. רויטרס
מאמין גדול בגיוון וזה השתלם. בוצ'י/רויטרס

פיצ'ינג

אפשר לכתוב אלפי מילים על המפגש במשחק הראשון בין קליף לי לטים לינסקאם ואפשר להתווכח שעות מי מהם יותר טוב. זה יהיה אחד מאותם ויכוחים חסרי משמעות כמו מי יותר טוב, מראדונה או פלה, רונאלדו או מסי או ליאור ז'אן ומושיקו מישאלוב. אבל אפשר להגיד בוודאות שהם שניים מתוך חמשת המגישים הטובים בליגה. הנה שורה סטטיסית מעניינת על קליף לי: חוץ מהעובדה שהוא רשם בחודש אוקטובר יותר ניצחונות מהדאלאס קאובויס) בשלושה משחקים הוא הגיש למשך 24 אינינגים 13 חבטות, שתי ריצות, הליכה אחת ו-34 סטרייקאאוטים. סנדי קופקס האגדי רשם בוורלד סירייס של 1965 שלושה משחקים, 24 אינינגים, 13 חבטות, ריצה אחת, חמשה הליכות ו-29 סטרייקאאוטים. עם כל הכבוד ללי, הוא עדיין לא סנדי קופקס אבל כשהוא על הגבעה בפלייאוף הוא דומיננטי כמוהו.

הפעם יפתח אצל הג'איינטס במשחק שתיים מאט קיין, כשג'ונתן סנצ'ז שהתקשה מול הפיליז ישחק במשחק השלישי. אצל הריינג'רס, סי.ג'יי ווילסון כנראה יפתח במשחק השני, קולבי לואיס במשחק השלישי ובשלישי נראה את מדיסון באמגארנר מסן פרנסיסקו, שהראה למרות גילו הצעיר יכולת נהדרת בפלייאוף הזה. מולו יעמוד החוליה החלשה של הריינג'רס, טומי האנטר.

קליף לי שחקן טקסס ריינג'רס. Charles Krupa, AP
הוא אולי לא קופקס, אבל הוא דומיננטי בטירוף. לי/AP, Charles Krupa

הבולפן

בסופו של דבר, את המשחקים יכריעו הבולפנים של שתי הקבוצות. כאן יש יתרון ברור לג'איינטס על הריינג'רס. חאבייר לופז הוא חית העבודה של סן פרנסיסקו. בשבעה משחקים הוא הרשה רק חבטה בודדת. המגיש השמאלי הולך למרר את החיים לחובטים השמאליים של טקסס. הריינג'רס כבר ראו איך המשחק הראשון מול היאנקיז ברח להם מהיידים בגלל הבולפן שהצליח להתייצב מאז. האיש המרכזי שם יהיה דרק הולנד שהראה יכולת טובה, ויעזור לו המגיש הוותיק בעל הניסיון דארן אוליבר.

חאבייר לופז שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. David J Phillip, AP
סוס עבודה. לופז/AP, David J Phillip

קלוזרים

הקרב השעיר ביותר בכל הסדרה הזאת - נפתלי פליז בעל האפרו מול בריאן ווילסון המזוקן. פליז הוא רוקי בן 22 עם תותח ביד ימין, שהרשתה שתי חבטות וריצה אחת בפלייאוף הזה. כל העונה הוא איבד רק שלוש שמירות והעתיד נראה מאוד ורוד בשבילו, כשאנחנו אפילו יכולים לראות אותו כמגיש פותח ביום מן הימים. בריאן ווילסון מאניה נמשכת בסן פרנסיסקו, והזקנים השחורים מחליפים ביציעים את כובעי הפנדה של סנדובל המאכז. ווילסון מעד מול הברייבס ואיבד יתרון להפסד, אבל מאז אותו מקרה לא הרשה אפילו ריצה אחת. שני הקלוזרים הצבעוניים רשמו את הסטרייקאאוט האחרון שלהם מול ריאן הווארד ואלכס רודריגז, שניים שביחד יש להם חוזה השווה 400 מיליון דולר. התקציב השנתי של הריינג'רס והג'איינטס ביחד עומד על 153 מיליון דולר. מישהו אמר מאניבול?

שחקני סן פרנסיסקו ג'איינטס בריאן ווילסון (ימין) וחברו באסטר פוזי (שמאל). רויטרס
מתכוון לנצח בקרב השעירים. בריאן ווילסון עם בנג'י מולינה/רויטרס

השחקנים הוותיקים

למייקל יאנג, שחקן הבסיס השלישי של טקסס, לקחו 1,500 משחקים בקריירה כדי להגיע לפלייאוף. לאוברי האף, שחקן הבסיס הראשון של הג'איינטס, זה לקח 1,470. את האושר של שניהם אפשר לראות כל שניה על המגרש. אחרי הומר של יאנג מול הרייז במשחק השני, החיוך על פניו אמר הכל. האף התקשה לעצור את הדמעות אחרי הניצחון על הפיליז, ואנחנו מדברים על אחד הבחורים הקשוחים במשחק , אחד שגדל ללא אבא בשכונת קרוואנים בטקסס. יחד איתם, יש לטקסס את המנהיגות והניסיון של ולדימיר גררו שכבר היה בוורלד סיריס עם האיינג'לס. , כשלג'ייאנטס יש באינפילד את חואן אוריבה, שחגג אליפות עם הוייט-סוקס.

הקרב על ה-MVP

אף אחד לא האמין שקודי רוס יהיה כל כך משמעותי בפלייאוף הזה, כשאפילו במשפחתו היו מופתעים מהיכולת המצויינת שלו. עכשיו כולם מכירים את רוס, שחוגג כל הומר עם דילוג קטן. הוא הגיע באמצע העונה מפלורידה, שהבינה שהיא כבר יכולה ללכת לים ושיחררה אותו. הג'איינטס היו הקבוצה היחידה שבאמת רצתה אותו רוס הוא הכניס שמונה רצים הביתה, שכללו ארבעה הומרים, בהם שניים על רוי האלאדיי.

לג'וש המילטון לקח זמן להתחמם בפלייאוף הזה, אולי בגלל הפציעה בצלעות מחודש ספטמבר, אבל בסדרה מול היאנקיז הוא היה בלתי ניתן לעצירה. היאנקיז הוליכו אותו בכוונה חמש פעמים, שיא גמר אמריקן ליג. הוא רושם אותה שורה סטטיסטית כמו רוס, עם שמונה ריביז וארבעה הומרים. כדי להראות עד כמה אוהבים אותו בטקסס, הם החליטו לדחות את חגיגות האלכוהול בשבילו.

קודי רוס שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Matt Slocum, AP
האקס פקטור הכי גדול של הפלייאוף. רוס/AP, Matt Slocum

התופסים

את העונה בנג'י מולינה החל כתופס של סן פרנסיסקו, כשברקע מדברים על ילד הפלא באסטר פוזי. בחודש יוני החליטו הג'איינטס שפוזי הוא הדבר האמיתי, והוא צריך להיות התופס הבכיר של הקבוצה. הם החליטו לשחרר את מולינה שעבר לריינג'רס. עכשיו שניהם נפגשים לוורלד סירייס.

פוזי הדהים את עולם הבייסבול עם כח החבטה שלו. הוא סיים רביעי מבין החובטים של הנשיונל ליג מאז פגרת האולסטאר ועשה צרות לא קטנות גם בפלייאוף הזה עם שלוש הכנסות רצים. מולינה גם נהנה מהמעבר ואפילו רשם סייקל נדיר יחסית לגודלו בפנוויי פארק. בנג'י פשוט נהדר בפלייאוף הזה עם שני הומרים ושבעה ריביז, והוא רוצה להוסיף עוד טבעת אליפות לאותה אחת במדי האיינג'לס.

בנג'י מולינה שחקן טקסס ריינג'רס. Charles Krupa, AP
האירוע המוזר של השנה - מולינה מתייצב על הבסיס השלישי ורושם סייקל בבוסטון/AP, Charles Krupa

תחזית

בשתי הסדרות הקודמות הלכנו נגד הריינג'רס ונראה שהפעם הבנו את המסר. מי באמת רוצה לעצבן את נולאן ריאן? אז הכינו את בקבוקי הג'ינג'ר אייל, כי זה הולך להיות טקסס בשישה משחקים.

מי תנצח בסדרה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully