וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה באמת היורש של אוואט?: האם אריאל הרוש בדעיכה?

25.10.2010 / 14:32

מלמיליאן: "הרוש לא רובוט". אובארוב: "הוא משלם מחיר על ההצטיינות המהירה". שפיגל: "דברו איתי בינואר על ירידה ביכולת". אסייג: "אמליץ עליו כשוער הבא של הנבחרת". האם אנשים לא רוצים לראות את פתיחת העונה החלשה של שוער בית"ר, או שבאמת אין ממה לחשוש?

לאחר אחד מאימוני בית"ר ירושלים בשבוע האחרון יצאו כמה שחקנים לכיוון הרכבים ונתקלו במספר אוהדים. האוהדים פנו אך ורק לאריאל הרוש ואמרו לו: "אריאל, תרים את הראש ותהיה חזק, כולנו איתך, לא יעזור לאף אחד - אתה השוער הבא של הנבחרת".

איליה יברויאן שחקן בני יהודה מול אריאל הרוש שוער בית"ר ירושלים. קובי אליהו
מלמיליאן סמל, אבירם כוכב - והוא פנינה. הרוש/קובי אליהו

מיתר השחקנים האוהדים התעלמו, ואחד מהם חושב כי האירוע מלמד הרבה אודות על המעמד של הרוש: "מלמיליאן סמל, אבירם כוכב וקפטן, אבל אריאל הרוש הוא הפנינה של אוהדי בית"ר. הם מאוהבים בו ומרגישים שהוא הדבר הכי טוב שיש כאן. כשלא הולך לו הם תומכים בו ומנחמים אותו. ראית את החימום לפני בני יהודה? הבן אדם נתן משחק לא טוב בחיפה והרגיש אשם בשני גולים, היה עם הראש באדמה והיה צריך להרים אותו, ואיך שהשחקנים עולים כל האוהדים על הרגליים צועקים 'אריאל הרוש, אריאל הרוש'. אין, הוא מספר 1 כאן".

"הוא בן אדם, לא רובוט"

יש קו ברור בין התמיכה הגורפת של אוהדי בית"ר לירידה ביכולת של הרוש. ככל ששוער בית"ר מתקשה יותר למצוא את היציבות שהוא זקוק לה בעונתו השנייה אחרי עונה הפריצה, כך גם מפגני התמיכה של האוהדים הופכים מרשימים יותר ואדוקים יותר. ככל ששואלים אנשים בבית"ר על העובדה שהרוש לא החל את העונה כמו שצריך ומרבה לטעות ופחות מביא נקודות לקבוצה, הם נוטים להתגונן יותר ושולפים את הנתונים שמשתיקים כל מבקר – הקפיצה המהירה מדי בקריירה של הרוש, העובדה שהפך בזמן קצר משחקן אלמוני לשוער השני בנבחרת ויקיר אוהדי בית"ר. אפילו המאמן אורי מלמיליאן, שסובל מכך לא מעט, מוכן לשלם בשבילו את המחיר הזמני עד שיתייצב. "אריאל הרוש לא מכונה", אמר המאמן לאנשים במועדון. "מה ציפיתם, שתעלו שוער כל כך צעיר ותתנו לו את המושכות ולא תהיה ירידה מסוימת? הוא בן 22, שנה שנייה בסך הכל שהוא מקבל קרדיט, ואם זה לא היה קורה זה לא היה טבעי. הוא בן אדם ולא רובוט ולמזלי אני לא דואג כי הוא כל כך חזק וקשה עם עצמו שזה מביא אותו למקומות של חוסן ועבודה קשה בצורה שמשפיעה לטובה על עוד שחקנים בקבוצה".

מרגע שאריאל הרוש הפך לכוכב שנאבק על החוזה שלו, חתם אצל כריש כמו פיני זהבי ומתעקש כבר עכשיו על סעיף יציאה הגיוני לאירופה, הוא כבר לוקח דברים הרבה יותר קשה. מי שראה את הפנים שלו אחרי המשחק מול מכבי חיפה בקרית אליעזר מבין כמה משקל הצטבר לו על הכתפיים בזמן שכל ההגנה מסביבו התחלפה. "הוא היה עם הראש באדמה ברמה מפחידה", מתארים שחקנים את מה שראו בחדר ההלבשה בחיפה. "לא ראינו אותו אף פעם ככה. לכולם כאב עליו כי כולם אוהבים אותו. גם כשאבירם ברוכיאן הלך לעודד אותו קשה היה קשה לחדור אליו, אבל ברגע שהוא קצת צחק איתו ואמר לו 'הבאת לנו כל כך הרבה נקודות אז עכשיו לקחת כמה', הוא כבר העלה חיוך קטן. יש לו את הביקורת העצמית הכי גבוהה בקבוצה".

"הרוש משלם היום את המחיר על זה שהוא נכנס בגדול וכבר בעונה הראשונה היה מצוין", אומר מאמנו האישי בנבחרת, שורה אובארוב. "כמה שוערים אתה מכיר שכבר בעונה הראשונה שלהם בהרכב נראים ככה? לך אחורה ותבדוק את כולם - אלימלך, דוידוביץ', אוואט, שטראובר וקורנפיין. כמעט כולם התחילו מקבוצות קטנות או בליגה שנייה, ורק דוידוביץ' קיבל את ההרכב הראשון במכבי חיפה ולקח לו זמן לעצב את עצמו כשוער איכותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"רק אצלנו רואים זאת כך"

שוב, גם כאן העובדות משחקות לטובת אלו שלא נבהלים מפתיחת העונה של הרוש: לדוידוביץ' היו המון טעויות עד שהתעצב כשוער, כולל תדמית זמנית של שוער שעושה טעויות קריטיות בזמן אמת. אלימלך ירד לראשל"צ בליגה השנייה, קורנפיין הגיע עד לטבריה, אוואט היה בעכו ושטראובר בקרית אונו. שנמשיך? את דוידוביץ', בעל הסיפור הכי דומה להרוש, בנו עוד בקבוצות ונבחרות הנוער, בעוד להרוש הכל הגיע בבום. למי ששכח, הרוש החל את העונה שעברה כשוער שני לז'ובלן מאייבי. שפיגל, שבליל רצח רבין זרק את דוידדוביץ' למים העמוקים למשחק לא פשוט מול בית"ר, הסביר אז: "אני לא נאיבי, ברור לי שמעלים שוער כל כך צעיר משלמים מחיר, אבל בראייה קדימה הוא השוער של מכבי חיפה לשנים הבאות".

היום אומר על כך שפיגל כי "רק אצלנו רואים בכך החלטה לא ברורה. אריאל הרוש? הייתה לי שיחה עליו עם לואיס פרננדז והוא סיפר לי שכבר כשהוא היה צעיר הוא העלה אותו לבוגרים עם כל הכסף של גאידמק. הוא הסביר לי שבראייה שלו שוער זה הכל. יש הרבה שוערים אתלטים וגבוהים אך מעטים מאוד בולטים ביציבות שלהם ועל אריאל הרוש הוא ראה את זה. הוא לא מפחד לקבל החלטות ולא מפחד לעשות דברים שהוא מרגיש איתם נכון וזה גורם לו להרבה ביטחון ויציבות בשער. ירידה ביכולת? תסלחו לי שאני לא מודד בקנה מידה שלכם, אך משחק וחצי זאת לא ירידה ביכולת. דבר איתי בינואר ונסכם".

"הוא חייב לקבל החלטות יותר טובות"

למזלו של הרוש, גם מלמיליאן רואה את הדברים כך. "זה חלק מהתהליך ששוער מעצב את עצמו", אמר לאחרונה לאנשי בית"ר. "זה הניסיון והיכולת לדעת לשפר דברים ועל איזה דברים לשים יותר דגש ועל מה פחות. יש פה אלמנט בדוק של ניסיון ששום דבר אחר לא יוכל לתת לו חוץ מהזמן. ביציאות מהשער, באחד על אחד, בקרנות... יש לו את כל מה שצריך וגם את האופי, וזה רק עניין של זמן עד שהכל יתחבר למשהו גדול מאוד. הרבה שנים לא ראיתי שוער עם כל כך הרבה פוטנציאל".

גם מאיר כהן לא מבין איך בוחנים את הרוש על פי תחילת העונה הנוכחית. "לבית"ר יש שוער להרבה מאוד שנים, הנתונים שלו בלתי רגילים ואפילו נדירים, הוא רק צריך לשפר את הצורה שבה הוא מקבל את ההחלטות שלו", אומר השוער הוותיק של סכנין, "קבלת ההחלטות שלו לוקה בחסר וזאת בעיה עבורו. כמובן שחוסר הניסיון והעובדה שקיבל הרכב בבית"ר בגיל צעיר מאוד משפיעים ומלחיצים, אבל עדיין, הוא חייב לעבוד ולמצוא דרך לשפר את כל תהליך קבלת ההחלטות שלו, כי בפוטנציאל שלו הוא צריך להיות שוער גדול שייזכר כאן. אם הוא לא ישפר את הדברים אז זה לא יקרה".

יעקב אסייג דווקא מסכים עם כהן, אך מייחס כמעט הכל לגילו הצעיר. "הלכתם רחוק", אומר מאמן השוערים של בני יהודה. "אני אלך איתך הפוך - אולי תספר לי על השוער שקיבל את חולצת ההרכב הראשון ולא הייתה לו בעיה בקבלת החלטות, לא היה לו משבר, לא עשה טעויות. תבדוק את זה, ואם תמצא אחד כזה תחזור אליי ונתחיל לנתח את הבעיות של אריאל הרוש. בית"ר צריכה לברך שיש לה שוער כזה ועוד שחקן בית. ראיתי אותו נותן משחק לא טוב בחיפה ובא אלינו לבלומפילד ונותן משחק יציב ומפוקס עם הרבה ביטחון. הגול שהוא קיבל? אולי הוא לא היה צריך לקבל אותו, אבל זה לא קשור לתקופה לא טובה אלא לגולים שקורים ובעיקר בתקופות לא טובות כשגם המזל לא איתך. השוער הבא של הנבחרת? אם ישאלו אותי אני אמליץ בביטחון".

שוער בית"ר ירושלים, אריאל הרוש. מגד גוזני
יאללה, חביבי, הגיע הזמן לחזור למסלול/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully