וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקדוש החדש של נאפולי: הכירו את אדינסון קבאני

25.10.2010 / 14:27

אחרי שכוח עליון שכנע אותו להגיע לדרום איטליה, בקבוצה כבר מדמיינים שהוא ישחזר איתם את ימי הזוהר של מראדונה. נאפולי בונה על אדינסון קבאני האורגוואי, החלוץ העולה בכדורגל העולמי

נאפולי תישאר מזוהה לעד עם דייגו מראדונה, אבל אם תשאלו את אוהדיה השרופים, הרי שאת המשחק הבודד הגדול בתולדותיה סיפק דווקא חלוץ אורוגוואי. דניאל פונסקה הבקיע לפני 17 שנה חמישייה בניצחון חוץ 1:5 על ולנסיה בגביע אופ"א, ונכנס היישר לספרי הזהב של מועדון הכדורגל החשוב ביותר בדרום איטליה. המשך הקריירה של הסקורר האורוגוואי ברומא וביובנטוס לא ממש ענה על הציפיות, אבל השנתיים החלומיות בנאפולי הותירו רושם שאיש לא שוכח. מי שנחשב באופן טבעי לממשיך דרכו של פונסקה, זה אדינסון קבאני. פונסקה הגיע לאיצטדיון סאן פאולו בגיל 23 אחרי הצלחה בקליארי, בירת סרדיניה, ולכן יש דמיון גדול מאוד בינו לבין הרכש האורוגוואי החדש. קבאני אמנם מגיע מאי אחר, סיציליה, אחרי שהחל את דרכו בליגה האיטלקית בפאלרמו, אך גם הוא בן 23, ואחרי פתיחת העונה החלומית לאיש אין ספק – הוא בהחלט מסוגל להתעלות על פונסקה, ולהפוך לאחד החלוצים הטובים ששיחקו בנאפולי אי פעם. משם, השמיים הם הגבול. ההתקדמות של קבאני בשנים האחרונות עשויה להזניק אותו בקרוב מאוד למעמד של כוכב על ברמה הבינלאומית הגבוהה.

האוהדים באיטליה מכירים את קבאני היטב מתקופתו בפאלרמו – הוא הגיע לסיציליה כבר בינואר 2007, תפס מקום קבוע בהרכב מאז מכירתו של אמאורי ליובנטוס לפני שנתיים, והצטיין עם 27 שערי ליגה בשנתיים האחרונות. עם זאת, המאזן שלו בנאפולי הותיר אפילו את אוהדיו הרבים עם פה פעור. האורוגוואי הפציץ תשע פעמים ב-12 המשחקים הראשונים שלו בקבוצה בכל המסגרות, והפך תוך שבועות לאליל היציעים, לא פחות מהכוכבים הוותיקים יותר, מארק האמשיק הסלובקי ואסקיאל לאבצי הארגנטיני. במחזור הראשון אישר השופט את השער של האורוגוואי כבר בדקה ה-7 במגרשה של פיורנטינה, למרות שלא בטוח שהכדור עבר את הקו – וזה סימל לא מעט מזל עבור החלוץ המכונה במולדתו המטאדור. מאז פשוט אי אפשר לעצור אותו. אדינסון אחראי לשער הניצחון ב-1:2 בחוץ על סמפדוריה, הבקיע צמד מרהיב ביופיו בצ'זנה, וגם במחזור האחרון הרשית בתיקו 1:1 בקטאניה. בזכות 6 שעריו ב-7 המשחקים הראשונים, מגיעה נאפולי למשחק הגדול מול מילאן כשהיא במקום הרביעי, במרחק שתי נקודות מהרוסונרי, ו-4 נקודות מהפסגה שם ניצבת לאציו המפתיעה.

סימן טוב מאלוהים

בהתמודדות מול מילאן יפגוש קבאני את פאטו, וזו לא הפעם הראשונה שהשניים נמצאים באור הזרקורים ביחד. הקריירה הבינלאומית של שניהם החלה באליפות דרום אמריקה לנבחרות צעירות בינואר 2007. פאטו אמנם היה הכוכב הגדול של הסלסאו שזכו במדליות הזהב, אך קבאני סיים כמלך השערים של הטורניר עם 7 כיבושים, ולדעת רבים התעלה על הברווז הברזילאי. שמו הוזכר כמועמד להצטרף לריאל מדריד, יובנטוס או מילאן, ולכן פאלרמו הייתה חייבת לפעול במהירות מול קבוצתו הראשונה במולדת, דאנוביו, כדי להקדים את הגדולות. רינו פוסקי, שכיהן כמנהל הספורטיבי של הוורודים, מספר: "עקבנו אחריו, וכאשר פאביו קאפלו נכנס לתמונה עם ריאל, ידענו שאסור לחכות שנייה אחת נוספת. לקבאני יש הכל – הוא מקצוען אמיתי עם כישרון עצום וחוש טקטי מפותח מאוד. פאלרמו אף פעם לא הצטערה על העסקה, וגם נאפולי תיהנה ממנו מאוד".

זה המקום לציין שנאפולי קיבלה את קבאני במחיר זול יחסית. האורוגוואי עבר לשורותיה בהשאלה תמורת 5 מיליון יורו, עם אופציה לרכוש את כרטיסו תמורת 12 מיליון נוספים. העלות הנמוכה מפתיעה במיוחד לאור הצטיינותו של קבאני במונדיאל. אמנם דייגו פורלאן נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר, וגם חברו לחוד לואיס סוארס זכה לכותרות רבות, בין היתר בזכות הפגנת כישורי השוער שלו ברבע הגמר מול גאנה, אך אורוגוואי חייבת לא מעט גם לצלע השלישית בהתקפה הנהדרת שלה.

בתחילת הטורניר קבאני לא היה בתוכניות של המאמן אוסקר טבארז, אשר תכנן מערך של שני חלוצים ופליימייקר. למזלו של המטאדור, עושה המשחק המתוכנן היה איגנאסיו גונסאלס החלש – הוא היה כה פאתטי במשחק הפתיחה מול צרפת שהוחלף במחצית השנייה ולא ראה יותר את הדשא בדרום אפריקה. מחליפו, ניקולאס לודיירו, ספג שני כרטיסים צהובים תוך רבע שעה והורחק, וכך נאלץ טבארס, כמעט בלית ברירה, להמר על קבאני בהרכב הפותח במשחק השני, נגד המארחת. פורלאן עבר לעמדה נסוגה מעט יותר, קבאני קיבל חופש פעולה בחוד, והכל התחבר. המטאדור מפאלרמו בישל לסוארס את שער הניצחון על מקסיקו, היה טוב מאוד מול דרום קוריאה בשמינית הגמר, לא אכזב מול גאנה והולנד, ובמשחק על המקום השלישי מול גרמניה התכבד להבקיע סוף סוף גם את השער שכל כך הגיע לו.

מספר המחזרים הלך וגדל במהלך הקיץ. ארסנל, ליברפול, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם חשקו להביא את קבאני לפרמיירליג, בעוד וולפסבורג סימנה אותו כיורשו האפשרי של אדין דז'קו, לאור רצונו לעזוב ליובנטוס שלא התממש בסופו של דבר. כצאצא למהגרים מאיטליה, הוא העדיף תמיד להישאר בארץ המגף על פני התנסות במזג האוויר הקודר באי הבריטי, ואינטר הייתה אופציה רצינית למדי. "אני רוצה להיות ווין רוני של הנראזורי", הצהיר קבאני במהלך המונדיאל, אבל הכל השתנה כאשר נאפולי נכנסה לתמונה. למעשה, טוען המטאדור כי כוח עליון הנחה אותו לחתום בקבוצתו החדשה. "כאשר שמעתי על התעניינות מנאפולי, הרגשתי שחום נעים מתפשט בגופי. אמרתי לאשתי שזה סימן טוב מאלוהים, ועלינו ללכת בדרך זו", הסביר.

השילוש הקדוש של נאפולי

קבאני תירץ את הדמיון לרוני בכך שהוא יודע למלא מספר תפקידים במגרש ולבנות התקפות כמו האנגלי, אבל לדעת מאמנו בנאפולי, ואלטר מאצארי, הוא מזכיר דווקא את זלטן איברהימוביץ', וזו השוואה הנכונה יותר. האורוגוואי הגבוה נהנה מנוכחות עצומה ברחבה, אך כמו הסופרסטאר השבדי הוא אוהב לנדוד לאגפים ולהשתתף בבניית ההתקפות. אולי קבאני עדיין לא יצירתי כמו זלטן, אך להגנות היריב קשה מאוד לחזות את מהלכיו ולשמור עליו. "אדינסון הוא בדיוק החלוץ שרציתי. הוא יכול לתפקד כחלוץ מרכזי, אך מסוכן מאוד גם בשני האגפים. הוא מהיר, עם שליטה נהדרת בכדור, מחליף עמדות עם יתר שחקני החוד, ויש לו גם נגיחה מעולה. הוא פשוט חלוץ מושלם", משבח מאצארי.

האווירה ביציעי סאן פאולו כבר מוגדרת בתקשורת האיטלקית כ"קבאני-מאניה", ולמאצארי יש הסבר לכך: "הגישה המנטלית שלו נכונה. הוא הגיע לכאן מחויב לקבוצה ולמועדון, ואוהדים יודעים להעריך שחקנים שנותנים את הנשמה בכל דקה ודקה". הקפטן פאולו קנבארו מתרגש לא פחות: "נאפולי מחתימה אך ורק אנשים עם אופי נוח שמתאימים לקבוצה, ולכן לבחור טוב כמו קבאני היה קל מאוד להתאקלם. הוא חלוץ חסון מאוד, כזה שקשה מאוד לשמור עליו. בינתיים הוא היה פנומנלי – רק שימשיך ככה!"

שיתוף הפעולה של קבאני עם האמשיק ולאבצי כה מוצלח, שבאיטליה מתחילים להזכיר אותם באותה נשימה עם מראדונה, קארקה וברונו ג'ורדאנו – השלישייה שהביאה לנאפולי את הסקודטו ההיסטורי הראשון ב-1987. נכון לעכשיו, השאיפה המוצהרת של המועדון הייתה ונשארה העפלה לצ'מפיונס ליג. אשתקד סבלו הנאפוליטנים מפתיחה עלובה עם רוברטו דונאדוני הכושל על הקווים, אך הגעתו של מאצארי באוקטובר שינתה את המומנטום, והחזירה את התקווה הגדולה. כיום, בעונתו המלאה הראשונה של המאמן הכריזמטי בקבוצה, ולאור הכושר הפנטסטי של הרכש האורוגוואי, יש מי שמפנטז אפילו על שחזור העונות העליזות של דייגו. האם זה באמת אפשרי? לתוצאת המשחק מול מילאן תהיה השפעה לא מבוטלת על התשובה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully