וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות שמשגעת את העולם: נבחרת המחזור של אירופה

25.10.2010 / 10:01

האחד רוצה לשבור את השיאים של עצמו, השני מכוון לפסגות גבוהות יותר מאלו של יריבו. הקרב בין מסי לרונאלדו מעולם לא היה מרתק יותר והוא כמובן במרכז נבחרת המחזור, שכוללת אורח מיוחד מהעשירייה ההיסטורית שאיינדהובן השחילה לפיינורד

שוער

סבסטיאן מיליץ – ורדר ברמן

המשחק בין שתי הקבוצות האטרקטיביות בליגה הגרמנית, שהסתיים בתוצאה מוחצת 1:4 לטובת ורדר ברמן, יכול וצריך היה להסתיים בניצחון רב שערים של מנשנגלאדבך. "סבסטיאן מיליץ דאג שזה לא יקרה, הוא הביא את הניצחון במו ידיו", הסביר טורסטן פרינגס. השוער השלישי של ורדר ברמן קיבל את המקום בהרכב בעקבות הפציעות של טים ויזה וכריסטיאן ואנדר, ואחרי שהפגין ביטחון כמחליף בתיקו נגד טוונטה באלופות, התעלה עם מגוון הצלות מרהיבות מול חלוצי גלאדבך. מיליץ בן ה-21 עצר את יריביו באחד על אחד, סיפק הצלות אינסטינקטיביות על קו השער וקינח עם הדיפה מדהימה ברגלו לנגיחה של אידריסו מקרוב, שהובילה לשער של קבוצתו מן העבר השני. בראיון הטלוויזיוני הראשון בחייו לאחר המשחק, מיליץ מסר ד"ש לכל מי שרק אפשר. מי יודע מתי תהיה לו עוד הזדמנות?

הגנה

מגן ימני: ז'וזה בוסינגווה – צ'לסי

למעלה משנה ישב ז'וזה בוסינגווה מחוץ למגרשים בגלל פציעה קשה בברכו וראה מהצד את חבריו זוכים בדאבל מרשים. בשבת הוא חזר לראשונה להרכב של צ'לסי בניצחון 0:2 על וולבס, והיה המצטיין במשחק. כאילו לא חלפה שנה ולא הייתה פציעה. בוסינגווה נע ללא הפסקה באגף ימין, הגיע למצבי הבקעה והזכיר לכולם עד כמה הטכניקה שלו על הקו משדרגת את המשחק של צ'לסי. גם קרלו אנצ'לוטי לא הסתיר את שביעות רצונו בסיום והרעיף שבחים על המגן הפורטוגלי. החזרה של בוסינגווה טובה יותר מכל חיזוק עליו יכול היה לחשוב בינואר.

בלם: נונס – מאיורקה

מיד עם שריקת הסיום למשחק במסטאייה, בו הפתיעה מאיורקה בניצחון 1:2 על ולנסיה החזקה, רץ דודו אוואט המאושר וקפץ על נונס. גם השוער הישראלי, כמו שאר חבריו לקבוצה, ידע למי להודות. הקפטן הוותיק חזר להרכב אחרי תקופת היעדרות בת ארבעה שבועות, ומיד השתלט על מרכז ההגנה של מאיורקה. כל ניסיונות ההגבהה של שחקני ולנסיה נעצרו אצל הבלם הפורטוגלי, שגם מנע שני מצבי כיבוש ודאיים במחצית השנייה בעזרת גלישות מתוזמנות היטב. נונס שיתף פעולה בצורה נהדרת עם איבן ראמיס במרכז ההגנה כדי לנטרל את חלוצי ולנסיה והוביל את מאיורקה לניצחון חוץ ראשון מאז תחילת חודש מאי.

בלם: מהדי בנאטיה – אודינזה

אחרי פתיחת עונה מזעזעת וצבירת נקודה אחת מסכנה בחמשת מחזורי הפתיחה, אודינזה הצליחה לייצב את ההגנה שלה ועקב כך גם הגיעו התוצאות. הביאנקונרי המשיכו את ההתאוששות עם ניצחון ביתי 1:2 על פאלרמו, שהקפיץ אותם בן רגע מהמקום האחרון ל-11 והאריך את רצף הניצחונות שלהם לשלושה. מהדי בנאטיה, שהיה אחראי לניצחון הראשון על צ'זנה ולשדרוג ההגנה שספגה רק שער אחד בחודש האחרון, שוב היה מספר 1 על המגרש באודינזה ומצא פעם נוספת את הרשת. שחקן נבחרת מרוקו, שהגיע במהלך הקיץ מקלרמון הצרפתית, הוא עוד הוכחה למערך הסקאוטינג המצוין של אודינזה.

מגן שמאלי: עומאר דאף – ברסט

ההגנה הטובה ביותר בליגה הצרפתית לא שייכת לאחת הגדולות, אלא לברסט הצנועה. עם כל הכבוד למוליכות המפתיעות של המחזורים הראשונים, הסנסציה הגדולה בצרפת היא העולה החדשה, שבניגוד לראן או סנט אטיין לא משופעת בכישרון. כפי שלמדה על בשרה בורדו, ברסט מסתמכת על התקפות מתפרצות ובעיקר על הגנת ברזל שספגה עד כה רק ארבעה שערים ושמרה על שער נקי בשבעת משחקיה האחרונים! עומאר דאף הוא השחקן המנוסה בקבוצה, ויחד עם השוער סטיב אלאנה נחשב למצטיין של ברסט עד כה. המגן הסנגלי בלט ב-0:2 בבורדו, כשאטם את האגף שלו וגם ידע לשלוח את חבריו למתפרצות. ביכולת כזו, מה הפלא שדאף קיבל זימון מחודש לנבחרת סנגל אחרי ארבע שנות היעדרות?

קישור

סטפנו מאורי – לאציו

בקיץ פנתה סמפדוריה ללאציו בבקשה להעביר אליה את סטפנו מאורי, שכבר נתן את הסכמתו למהלך. הנשיא קלאודיו לוטיטו והמאמן אדי רג'ה החליטו לסרב ופיצו את הקשר בהארכת חוזה עד 2013 והעניקו לו את סרט הקפטן. כרגע נראה כי גם לאציו וגם מאורי עצמו מרוצים מההחלטה, כשהקבוצה המפתיעה רצה נהדר ומובילה את הליגה האיטלקית והקשר בן ה-30 נמצא בתקופה הטובה בקריירה שלו. בניצחון 1:2 על קליארי, הרביעי של לאציו ברציפות, היה מאורי במרכז העניינים כשבישל את השער הראשון די במקרה לסרג'יו פלוקארי (אסיסט חמישי העונה) וכבש בעצמו את השני. עם הגנה יציבה וצמד נהדר כמו מאורי והרנאנס בקישור, לאציו בהחלט יכולה להחזיק מעמד בצמרת הגבוהה.

קאני – ויאריאל

אחת השאלות המרכזיות העונה בספרד היא האם יש קבוצה שמסוגלת לקרוא תיגר על ריאל מדריד וברצלונה. ולנסיה עשתה קולות של אחת כזו ואז הפסידה פעמיים ברציפות, וגם אתלטיקו מדריד לא מצליחה להתרומם. מי שחוצצת כרגע בין ריאל ובארסה היא דווקא ויאריאל, שמאז ההפסד במחזור הפתיחה נראית נהדר. גם אתלטיקו לא יכלה לעצור את הצוללת הצהובה ובעיקר את קאני, שניהל את המשחק של ויאריאל במרכז השדה, כבש את השער הראשון שלו העונה ושלח את כדור העומק שהוביל לשער הסולו של ג'וזפה רוסי. כבר הספידו אותו וטענו כי מדובר בעוד כישרון שהלך לאיבוד, אבל קאני עדיין נלחם על זכותו לשחק ברמות הגבוהות. אולי בגיל 29 זו תהיה העונה שלו.

סמיר נאסרי – ארסנל

המשחק המרכזי של סוף השבוע עמד בסימן ניצחון הדרך על הכסף. ארסנל הצעירה והאטרקטיבית של ארסן ונגר הביסה 0:3 את המיליונרים של מנצ'סטר סיטי והראתה שיש דברים שגם המזומנים של השייח' מנסור לא יכולים לקנות. סיטי נותרה ב-10 שחקנים כבר אחרי חמש דקות, ולסמיר נאסרי זה הספיק כדי להשתלט על המשחק. הקשר הצרפתי הבקיע שער ראשון נהדר אחרי דאבל פס עם אנדריי ארשבין, ולקראת הסיום בישל את השלישי לניקלאס בנדטנר. לסיטי לא היו תשובות ליכולת המבריקה של נאסרי, כשארסנל סוף כל סוף ניצחה משחק גדול מול מתחרה על התואר.

התקפה

לאונל מסי – ברצלונה

בזמן שדויד וייה עדיין מחפש את עצמו, לאונל מסי סוחב את ברצלונה על גבו ושומר אותה במרחק נגיעה מריאל מדריד. הכוכב הארגנטינאי רוצה לעבור את רף 47 השערים שקבע בעונה שעברה, והוא בהחלט בדרך הנכונה. תוך שלושה ימים הוא הבקיע שני צמדים – בניצחון 0:2 על קופנהאגן בליגת האלופות וב-0:2 על סראגוסה בליגה - והעלה את מאזנו העונה בכל המסגרות ל-12 כיבושים. מסי פרץ את קו ההגנה של סראגוסה כל אימת שהתחשק לו והראה פעם נוספת איך הוא הורג את ההגנות היריבות ברכות. "הוא כובש בחסד, פשוט שחקן פנטסטי", החמיא מאמנו פפ גווארדיולה. עכשיו נראה איך תשפיע על מסי התחרות הישירה והמתוקשרת מול הכוכב הבא בנבחרת שלנו.

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

הסופרסטאר הפורטוגלי שמע על מעלליו של מסי בסראגוסה והחליט להעביר לו מסר: כל מה שאתה עושה, אני יכול לעשות טוב יותר. הארגנטינאי כבש צמד? כריסטיאנו רונאלדו ענה ברביעייה מדהימה בקלילותה, ראשונה שלו בקריירה, ב-1:6 של ריאל מדריד על ראסינג סנטאנדר המביכה. למסי חמישה שערים העונה? גם כאן רונאלדו עם תוצרת כפולה (10 שערים אחרי שמונה מחזורי ליגה) ומאזן מפלצתי של 44 שערים ב-46 משחקים רשמיים במדי הבלאנקוס. ריאל משכללת את משחק ההתקפה משבוע לשבוע, החיבור עם ז'וזה מוריניו נותן את אותותיו ובמדריד חולמים על ניפוץ כל השיאים העונה. האופוריה במועדון כל כך גדולה עד כדי כך שרונאלדו טען כי יש בריאל שחקנים טובים ממנו. מי היה מאמין?

חאבייר הרננדס – מנצ'סטר יונייטד

בשבוע בו כולם התעסקו בחוזה של ווין רוני, מי שסידר למנצ'סטר יונייטד ניצחון חוץ ראשון העונה היה דווקא חאבייר הרננדס. החלוץ המקסיקני כבש את הראשון בנגיחה אקרובטית והיה במקום כדי להבקיע את שער הניצחון לרשת סטוק ארבע דקות לסיום. צ'יצ'ריטו העלה את מאזנו העונה לחמישה שערים והוא ממשיך להוכיח כי ההימור של אלכס פרגוסון עליו היה נכון. הרננדס התאקלם בצורה נהדרת במועדון וריאן גיגס כבר טוען כי מדובר ב"שכפול של סולשיאר". לפני שחידש את חוזהו רמז רוני לכך שאינו מוכן להמתין לקפיצת המדרגה של צ'יצריטו ונאני. כרגע הם אלו שמחכים לו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כוכב אורח

ג'ונתן רייס – פ.ס.וו איינדהובן


תוצאת השבוע באירופה וככל הנראה תוצאת השנה בעולם הגיעה מהולנד, שם פ.ס.וו איינדהובן פירקה לחתיכות את פיינורד כשמחצה אותה 0:10. כן, זו לא טעות, אלופת אירופה לשעבר חוותה את ההשפלה הגדולה בתולדותיה, ומי שחגגה על חשבונה הייתה דווקא אחת מיריבותיה הגדולות. על שלושה מהשערים היה חתום ג'ונתן רייס בן ה-21. החלוץ הברזילאי כבר נזרק מהקבוצה בעונה שעברה בגלל שימוש בסמים, אך בקיץ הוחתם על חוזה חדש, ביום חמישי סידר ניצחון בליגה האירופית ובראשון הרשים עם שלושער נהדר לרשת של רוב ואן דייק האומלל. פ.ס.וו בפסגה ההולנדית ורייס בדרכו למעלה. פיינורד? באמת שכל מילה מיותרת.

שווים אזכור

אמיליאנו ויויאנו (בולוניה) – עשה צדק

דניאל קונגרה (טולוז) – בלם כובש. פעמיים

אחמד אל מוחמדי (סנדרלנד) – גאוות הפרעונים

ראול מיירלש (ליברפול) – רגע של נחת באנפילד

דידייה יא קונאן (האנובר) – ישתדרג בקיץ הבא

לואיס פביאנו (סביליה) – ניצח בדו קרב את יורנטה

לוק רמי (מארסיי) – פורח מאז השער בנבחרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully